[126p] problemy z rozrusznikiem (nowszy typ z 1989 - palenie na kluczyk)

Data: 2009-09-30 16:48:07
Autor: Bucz
[126p] problemy z rozrusznikiem (nowszy typ z 1989 - palenie na kluczyk)
mam takie problemy z rozrusznikiem w moim poczciwym fiaciku
przy probie odpalenia i przekreceniu kluczyka slychac glosne "pykniecie" elektromagnes pracuje lecz rozrusznik nie zaczyna sie krecic
po 5 moze 10 takich probach czasami po przekreceniu kluczyka nie ma juz nawet pykania a czasami zacznie normalnie krecic i odpali
wymienilem niedawno szczotki, co moze byc jeszcze przyczyną takiego stanu rzeczy?

--
Bucz

Data: 2009-09-30 17:09:56
Autor: JS
[126p] problemy z rozrusznikiem (nowszy typ z 1989 - palenie na kluczyk)
1. Zły styk gdzieś po drodze np. "klemy", podłączenie do masy kabla przy akumulatorze, podłączenie kabla przy rozruszniku, podłączenie masy silnika.
2. Akumulator domaga się emerytury
3. Wypalone albo brudne styki elektromagnesu
A jak reagują kontrolki? Gasną, przygasają trochę/mocno?
Jacek

Data: 2009-09-30 10:39:22
Autor: slaweks
On 30 Wrz, 17:09, "JS" <m...@gmail.com> wrote:
2. Akumulator domaga się emerytury
Gasły by wszystkie kontrolki. Gasną?

Data: 2009-09-30 21:15:07
Autor: Bucz
JS pisze:
[...]

kontrolki lekko przygasaja

--
Bucz

Data: 2009-09-30 21:28:02
Autor: JS
[126p] problemy z rozrusznikiem (nowszy typ z 1989 - palenie na kluczyk)
Jak lekko przygasają, to odpada punkt 2. Sprawdź połaczenia kabli (wszystkich grubych) przy rozruszniku, przewód masy i styki elektromagnesu.
Jacek

Data: 2009-09-30 23:07:56
Autor: Dominik
[126p] problemy z rozrusznikiem (nowszy typ z 1989 - palenie na kluczyk)
JS pisze:
1. Zły styk gdzieś po drodze np. podłączenie kabla przy rozruszniku,
Ja to miałem kiedyś przy identycznych objawach :)

--
Dominik
Octavia/Cordoba

Data: 2009-09-30 17:45:31
Autor: kogutek
[...]

Przyczyną jest zużycie eksploatacyjne wieńca na kole zamachowym i koła zębatego
w rozruszniku. Wszystkie inne niedomagania są wynikiem zużycia tamtych dwóch
elementów. --

Data: 2009-09-30 17:56:31
Autor: Nex@pl
kogutek pisze:
[...]

Hę? Jakby zużył mu się wieniec i koło zębate w rozruszniku to słyszałby ładnie jak rozrusznik świszczy :) Wygląda na problem z masą, ew. plusem a dodatkowo automat może już być do wymiany.

Data: 2009-09-30 19:21:53
Autor: JS
[126p] problemy z rozrusznikiem (nowszy typ z 1989 - palenie na kluczyk)
Żeby kółko zębate rozrusznka się zużyło i słyszałem i nawet stwierdziłem naocznie, ale żeby wieniec? Baaardzo wątpię w zużycie wieńca. Zdarzaję się wyłamiania pojedynczych zębów ale nie zużycie.
Jacek

Data: 2009-09-30 21:45:48
Autor: luis

Najprawdopodobniej "zawieszone" szczotki rozrusznika. Trzeba postukać parę razy czymś ciężkim w obudowę i powinien zakręcić.:) __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow 4470 (20090930) __________

Data: 2009-10-01 07:45:38
Autor: ***EiNsTeIn***
[126p] problemy z rozrusznikiem (nowszy typ z 1989 - palenie na kluczyk)
Witajcie
Ja w swoim malcu wymieniałem tulejki w rozruszniku. Czasmi wystarczyło puknąc czymś w obudowę i zakręcił, ale potem to już nawet i to nie dawało rady. Zdemontowałem, rozebrałem, wymieniłem tulejki, szczotki (tak profilaktycznie) i przed założeniem jeszcze sprawdziłem czy działa. potem montaż i śmiga do dzisiaj (czyli prawie 2 lata, malec zaś ma 12)

Pozdrawiam

Data: 2009-10-01 08:29:33
Autor: Maciek
[126p] problemy z rozrusznikiem (nowszy typ z 1989 - palenie na kluczyk)
wymienilem niedawno szczotki, co moze byc jeszcze przyczyną takiego stanu rzeczy?

99% ze masz wypalone/brudne-zasniedziale styki w bendixie. Standardowa usterka w kaszlu. Wyjmij rozrusznik i odkrec bendix od rozrusznika. Aby dostac sie do stykow trzeba odlutowac cewke, punkty lutownicze sa na zewnatrz obudowy. Powodzenia.

Maciek

[126p] problemy z rozrusznikiem (nowszy typ z 1989 - palenie na kluczyk)