problemy z zabezpieczeniem WiFi pod Win Vista

Data: 2009-12-27 11:40:15
Autor: Jarek
problemy z zabezpieczeniem WiFi pod Win Vista
Witam Szanownych Grupowiczow
Przez dlugi czas mialem niezabezpieczona siec WiFi lub bardzie precyzyjnie w routerze Edimax model AR-7024Wg mialem opcję  ukryty SSID  czyli prawie niezabezpieczona .Poniewaz od dluzszego czasu zauwazylem duze spowolnienie w sieci w niektorych porach dnia postanowilem zajac sie lepszym zabezpieczeniem . Ustawilem wiec w powyzszym routerze zabezpieczenie WPA Personal typ szyfrowanie SKIP,  innego nie mialem do wyboru. Wprowadzilem haslo , dokonalem zmian w ustawieniach na moim laptopie pod win xp oraz w telefonie komurkowym pod win mobile i wszystko zadzialalo od strzalu ..Niestety na laptopie u mojej pani z WIN VISTA nic nie chcialo zadzialac . Albo niknie mi ta siec pojawia sie czasami siec nieznana czyli tak naprawde jest to ta moja siec po wpisaniu jej nazwy i hasla nie uzyskuje jednak polaczenia .Pojawia sie komunikat ze klucz zabezpieczen sieciowych jest niepoprawny .Wpisuje wiec od nowa chociaz jest poprawny ,uruchamiam opcje sprawdzenia czy problem rozwiazany i tak w kolko . Zauwazylem w szczgolach polaczenia do ktorego nie dochodzi ze laptop pobiera sobie jakis dziwny adres IPv4 autokonfiguracji 169.254.180.127 i maske podsieci 255.255.0.0 gdzie w routerze mam zupelnie inne adresy 10.0.0.x oraz maska 255.0.0.0. Postanowilem wpisac recznie w IPv4 adres wła¶ciwy z routera 10.0.0.8  oraz wła¶ciw± maskę 255.0.0.0 i owszem s± one widoczny w szczegolach polaczenia ale oprocz tego jest tez nadal widoczny drugi adres IPv4 autokonfiguracji 169.254.180.127 wraz IPv4 maska podsieci 255.255.0.0. Ponieważ nigdzie nie znalazłem opcji wyłaczenia autokonfiguracji postanowilem dziada znaczy sie laptopa przechytrzyc. Wpisalem wiec do routera adres 169.254.180.2 jako bramkę i zdefiniowalem stosowny zakres adresow tak aby miescil się w nim ten dziwny adres 169.254.180.127  . Niestety nada nic . W szczagolach polaczenia pojawiaj mi sie nadal ten adres z ta maska podsieci bez bramki i DNS'a i polaczenia nie uzyskuje . Postanowilem wpisac z reki ten adres maske bramke i dns'a . Wówczas  w szczegulach polaczenia mam juz tylko ten adres ale jak wchodze w wlasciwosci polaczenia sieci bezprzewodowej i wlasciwosci protokolu TCP/IPv4 to zauwazam ze ten adres niknie wraz z masa podsieci .Z kolei gdy prubuję wpisac adres IP np o oczko niżej to jest on widoczny w szczególach poł±czenia ale wraz z adresem IPv4 autokonfiguracji 169.254.180.127 i dodatkowa aczkolwiek w tym przypadku taka sama mask± podsieci 255.255.0.0  Biorac pod uwage moja skromna wiedze wydaje mi sie ze wykorzystalem juz wszystkie znane mi opcje . Pomozcie prosze jesli mozenie i znacie to zagadnienie .
jarek s

Data: 2009-12-27 12:20:22
Autor: Andrzej Libiszewski
problemy z zabezpieczeniem WiFi pod Win Vista
W dniu 2009-12-27 11:40, Jarek pisze:
/.../

Zacznij od zaktualizowania oprogramowania w routerze i aktualizacji sterownika do karty bezprzewodowej. Zresetuj ustawienia routera do domyślnych i przeprowadź całą konfigurację od nowa, wybierając szyfrowanie WPA2-AES jeśli będziesz miał taką możliwość. Puli adresów prywatnych NIE ZMIENIAĆ.

W zasadzie to nie trafiłeś na właściwą grupę, są odpowiedniejsze.

"I must rule with eye and claw — as the hawk among lesser birds."

Data: 2009-12-27 13:26:39
Autor: Jarek
[...]

Dzieki , WPA2 nie ma w opcjach routera ew WPA Radius mam do wyboru .
jarek

Data: 2009-12-27 14:36:05
Autor: Andrzej Libiszewski
W dniu 2009-12-27 13:26, Jarek pisze:
[...]

Jak pisałem, zacznij od aktualizacji oprogramowania w routerze.

"I must rule with eye and claw — as the hawk among lesser birds."

Data: 2009-12-27 13:09:56
Autor: MC
problemy z zabezpieczeniem WiFi pod Win Vista
Użytkownik "Jarek" <sajmon007@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hh7di9$lh3$1news.onet.pl...
[...]

169.254.*.* to s± adresy usługi autoIP. Robi ci to sam komputer je¶li nie dostanie od rutera numeru IP z serwera DHCP. Oczywi¶cie z takim numerem poł±czenia z sieci± typu 10.*.*.* nie będzie.
Generalnie konfigurację bezprzewodow± należy robić przez kabel. Po pierwsze nikt nie podgl±dnie, a po drugie unikniesz wtedy problemu z szyfrowaniem, które można uzgodnić już po załatwieniu innych szczegółów.

Teraz kawałek niepewny, bo nie mam jak sprawdzić. Brak zgodno¶ci sposobu szyfrowania wyskoczy ci na li¶cie sieci bezprzewodowej w postaci czerwonego iksa. Prawy klawisz myszki i we własciwo¶ciach można to zmienić.

problemy z zabezpieczeniem WiFi pod Win Vista