procedura egzekucji mandatu

Data: 2011-05-08 00:55:54
Autor: Maciek.
procedura egzekucji mandatu
Użytkownik "znerx" <stack@gazeta.pl> napisał
Zalogowałem się i widzę, że US jeszcze zwleka ale mam debet na kwotę
mandatu (tytuł również jasno  pokazuje gdzie poszedł przelew).
Rozumiem, że tytuł przejąłby kwotę gdyby tam była.

A to jest debet czy pozycja na liście blokad albo jeszcze w jakimś innym miejscu?

Pytam, bo na moim koncie w Lukasie też się pojawiały próby ściągnięcia mandatów z konta - oczywiście po uprzednim powiadomieniu mnie o tym fakcie za pomocą listu z US.
Kwota mandatu pojawiała się bodajże właśnie jako zablokowana do dyspozycji US. Tyle tylko, że w żaden sposób nie chciała się automatycznie pobrać z konta.
Zadzwoniłem do banku i dowiedziałem się, że bank nie może zabrać mi tej kasy jeżeli nie będę miał ileś tam wpływów przez ileś miesięcy (chodzi o to, żeby obywatel miał zapewnione "środki do życia" w chwili ściągania). Ale też na konto wpływało co miesiąc wystarczająco dużo kasy aby ten mandat ściągnąć...
Dopiero druga infoludka dotarła dlaczego automat ściągający nie działa. Bo miałem w tym czasie uruchomioną "pożyczkę w koncie" czyli linię debetową czy jak to się tam nazywa i byłem po prostu zadłużony.

Ostatecznie zapłaciłem "ręcznie" przelewem na konto US (uzgodniłem to z pracownikiem US prowadzącym sprawę) i po kilku dniach pocztą przyszło także potwierdzenie wycofania.

--
M.

procedura egzekucji mandatu