proces za zniesławienie - jak zrobic to dobrze

Data: 2009-11-27 11:29:10
Autor: Michał Gut
proces za zniesławienie - jak zrobic to dobrze
Witam,
chcę pozwać jednego użytkownika allegro za nazwanie mnie oszustem - jaka jest prawidłowa procedura?
wg tego co wyczytalem to pisze zwykłe pismo zatytuowane pozew gdzie wskazuje siebie, powoda, czego oczekuje i dlaczego. skladam to do sadu rejonowego i uiszczam oplate (jak ja wyliczyc?). czy ma znaczenie i wplyw na wysykosc oplaty cel (czy ja czy charytatywnie)? czy moge wskazac konkretna fundacje i konkretny cel na ktory maja byc przelane pieniadze w przypadku wygranej?
Jakie konsekwencje poza pokryciem kosztow procesu moge miec jesli przegram?
Czy winienem wezwac najpierw jakos oficjalnie powoda do usuniecia oszczerstwa czy od razu moge skladac pozew?
ktos podpowie?

--
-
pozdrawiaj±cy

Data: 2009-11-27 14:20:34
Autor: Olgierd
Dnia Fri, 27 Nov 2009 11:29:10 +0100, Michał Gut napisał(a):

Czy winienem wezwac najpierw jakos oficjalnie powoda do usuniecia
oszczerstwa czy od razu moge skladac pozew? ktos podpowie?

My¶lę, że powiniene¶ skorzystać z usług profesjonalisty, bo to czego nie wiesz to jest w zasadzie wszystko na ten temat...
.... albo dać sobie spokój.

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd

Data: 2009-11-27 16:24:14
Autor: Michał Gut
proces za zniesławienie - jak zrobic to dobrze

... albo dać sobie spokój.

moze i dalbym sobie spokoj ale to on mnie oszukal (na mala kwote ale jednak - 350 pln to dla mnie kwota niepomijalna).

poza tym prowadze dzialalnosc gospodarcza pod swoim imieniem i nazwiskiem - szkalujac moje imie szkaluje imie firmy a to moze (choc nie musi) odbic sie na moich dochodach w jakims tam stopniu. ciezko pracuje na szacunek klientow i dobre zdanie o mnie i mojej firmie.

Data: 2009-11-27 19:10:40
Autor: Olgierd
proces za zniesławienie - jak zrobic to dobrze
Dnia Fri, 27 Nov 2009 16:24:14 +0100, Micha³ Gut napisał(a):

... albo daæ sobie spokój.

moze i dalbym sobie spokoj ale to on mnie oszukal (na mala kwote ale
jednak - 350 pln to dla mnie kwota niepomijalna).

Wobec tego, skoro popełniono przestępstwo, weź się za ten wątek. Będzie prostsze i skuteczniejsze.

--
:) Olgierd || http://olgierd.bblog.pl

Data: 2009-11-27 22:38:34
Autor: Michał Gut
proces za znies3awienie - jak zrobic to dobrze

Użytkownik "Olgierd" <no.email.no.spam@no.problem> napisał w wiadomo¶ci news:pan.2009.11.27.19.10.44legeartis.org.pl...
Dnia Fri, 27 Nov 2009 16:24:14 +0100, Micha3 Gut napisał(a):

... albo daa sobie spokój.

moze i dalbym sobie spokoj ale to on mnie oszukal (na mala kwote ale
jednak - 350 pln to dla mnie kwota niepomijalna).

Wobec tego, skoro popełniono przestępstwo, weĽ się za ten w±tek. Będzie
prostsze i skuteczniejsze.

wyslalem pismo z odstapieniem od umowy z powodu niezgodnosci z towarem (za potw odbioru, wczesniej zignowrowal propozycje wyslana mailem o naprawe szkody i wykonanie poprawnie pracy).

Nie bardzo wiem jak udowodnic brak w ilosci towaru (bo byl), natomiast moge udowodnic niezgodnosc z ustaleniami i unikanie kontaktu ze mna.
nie ma tu klarownie przestepstwa (ja nie widze, nie wiem jak udowodnic przestepstwo)

Data: 2009-11-28 08:25:06
Autor: Olgierd
proces za znies3awienie - jak zrobic to dobrze
Dnia Fri, 27 Nov 2009 22:38:34 +0100, Micha³ Gut napisał(a):

Wobec tego, skoro pope³niono przestêpstwo, weŒ siê za ten w±tek. Bêdzie
[...]

Najsamprzód mówiłeś, że jesteś przedsiębiorcą, teraz powołujesz się na przepisy konsumenckie.
A kupowałeś od przedsiębiorcy czy od "zwykłego gościa"? --
:) Olgierd || http://olgierd.bblog.pl

Data: 2009-11-28 09:42:54
Autor: Michał Gut
proces za znies3awienie - jak zrobic to dobrze
Najsamprzód mówiłe¶, że jeste¶ przedsiębiorc±, teraz powołujesz się na
przepisy konsumenckie.
A kupowałe¶ od przedsiębiorcy czy od "zwykłego go¶cia"?

kupowalem od firmy

mimo ze jestem przedsiebiorca to rekojmia przeciez mnie obejmuje a na jej podstawie moge odstapic od umowy

Data: 2009-11-28 10:44:39
Autor: kuba
Michał Gut pisze:
[...]

Ale przepisy o rękojmi znajduj± się w KC, a nie w tej ustawie, której tytuł wspomniałe¶. Ona tylko do konsumentów.

--
kuba
www.fashioncorner.pl

Data: 2009-11-28 13:41:10
Autor: Michał Gut
proces za znies3awienie - jak zrobic to dobrze
Ale przepisy o rękojmi znajduj± się w KC, a nie w tej ustawie, której tytuł wspomniałe¶. Ona tylko do konsumentów.

ale ja nie mowilem o odstapieniu od umowy zawartej poza lokalem
a o odstapieniu na podstawie art 560 par 1

towaru nie wymienil i zignorowal rzadania

Data: 2009-11-28 20:24:05
Autor: Olgierd
Dnia Sat, 28 Nov 2009 13:41:10 +0100, Micha³ Gut napisał(a):

towaru nie wymienil i zignorowal rzadania

Musisz się zdecydować -- "wymienił" czy "odstąpić"? A także -- zniesławienie czy wyłudzenie, a jeśli zniesławienie -- to w jaki sposób?

--
:) Olgierd || http://olgierd.bblog.pl

Data: 2009-11-29 12:01:41
Autor: Michał Gut
proces za znies3awienie - jak zrobic to dobrze
towaru nie wymienil i zignorowal rzadania
Musisz się zdecydować -- "wymienił" czy "odst±pić"?
A także -- zniesławienie czy wyłudzenie, a je¶li zniesławienie -- to w
jaki sposób?

mam prawo odstapic od umowy chyba ze sprzedawca wymienil niezwlocznie towar na wolny od wad
nie wymienil na wezwanie wiec odstepuje od umowy.
Problem wady znaczacej towaru to jeden watek (i osobny proces do rejonowego).

a to o czym teraz pisze to proces o naruszenie dóbr osobistych za nazwanie mnie oszustem.

ciekawostka: napisał do mnie inny klient tamtego goscia który od niego kupil maszyne poligraficzna z wadami ukrytymi (nie znam szczegolow - generalnie czlowiek czuje sie mocno - ze tak to nazwe wydymany) za ok 50kpln

wiec robi sie ciekawie:)

gdzie sie robi wplate 600pln - dolaczam dowod przelewu na dana kwote na rachunek sadu, czy to na koniec po procesie (jak juz jest wyrok) stosowna strona wplaca ta oplate? na numery kont podane na stronie i cennik.
zakladam ze z pozwem powinienem dolaczyc potwierdzenie wplaty - ale jaki tytul?

Data: 2009-11-29 14:14:50
Autor: Olgierd
Dnia Sun, 29 Nov 2009 12:01:41 +0100, Micha³ Gut napisał(a):

gdzie sie robi wplate 600pln - dolaczam dowod przelewu na dana kwote na
rachunek sadu, czy to na koniec po procesie

Rozumiem, że już pytasz o opłatę sądową, w postępowaniu gdzie roszczenie ma charakter niemajątkowy.
Opłatę wnosisz przed wniesieniem pozwu, dowód zapłaty dołączasz do pozwu.

na numery kont podane na stronie i cennik.

Albo znakami opłaty sądowej.

zakladam ze z pozwem powinienem dolaczyc potwierdzenie wplaty -
ale jaki tytul?

Wniesienie pozwu p-ko X.Y.

PS zrĂłb coĹ› z kodowaniem, strasznie krzaczysz.

--
:) Olgierd || http://olgierd.bblog.pl

Data: 2009-11-29 15:20:20
Autor: kuba
Michał Gut pisze:

[...]

Żeby było lege artis na potwierdzeniu przelewu powiniene¶ jeszcze napisać odręcznie, że jest to opłata s±dowa wnoszona w postępowaniu x przeciwko y.

--
kuba
www.fashioncorner.pl

Data: 2009-11-29 14:44:37
Autor: Olgierd
Dnia Sun, 29 Nov 2009 15:20:20 +0100, kuba napisał(a):

zakladam ze z pozwem powinienem dolaczyc potwierdzenie wplaty -
ale jaki tytul?

Żeby było lege artis na potwierdzeniu przelewu powinieneś jeszcze
napisać odręcznie, że jest to opłata sądowa wnoszona w postępowaniu x
przeciwko y.

Dlaczego odręcznie? W sensie oświadczenia dla sądu?

--
:) Olgierd || http://olgierd.bblog.pl

Data: 2009-11-29 16:22:39
Autor: kuba
Olgierd pisze:
[...]

Chodziło mi o to poniżej, tylko pisałem z pamięci.

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA SPRAWIEDLIWOŚCI z dnia 31 stycznia 2006 r. w sprawie sposobu uiszczania opłat sądowych w sprawach cywilnych

Art. 3 ust. 4
"W przypadku dołączenia do pisma dowodu wniesienia opłaty sądowej w formie wydruku potwierdzającego dokonanie operacji bankowej, na wydruku tym zamieszcza się potwierdzoną własnoręcznym podpisem informację, że figurująca na nim kwota stanowi opłatę za wnoszone pismo. "

--
kuba
www.fashioncorner.pl

Data: 2009-11-29 17:20:21
Autor: Liwiusz
kuba pisze:

[...]

   Na szczęście (?) sÄ… sÄ…dy, ktĂłre brak takiej odrÄ™cznej informacji nie traktujÄ… jako jakiĹ› brak.

--
Liwiusz

Data: 2009-11-29 16:32:25
Autor: Olgierd
Dnia Sun, 29 Nov 2009 17:20:21 +0100, Liwiusz napisał(a):

"W przypadku dołączenia do pisma dowodu wniesienia opłaty sądowej w
formie wydruku potwierdzajÄ…cego dokonanie operacji bankowej, na wydruku
[...]

Przyznam się, że pierwszy raz słyszę o tym przepisie. W życiu jeszcze nie słyszałem, by sąd kogokolwiek wezwał do uzupełnienia czy nawet odrzucił pozew (mi też nie). To coś jak sprawdzanie świadka z dowodem osobistym, z czym też się spotkałem na grupie tylko ;-)

--
:) Olgierd || http://olgierd.bblog.pl

Data: 2009-11-29 17:56:36
Autor: kuba
Olgierd pisze:
[...]

Nie "odrzucił" :)

Szczerze mówiąc, też się nigdy nie spotkałem, żeby ktoś się przyczepił, ale napisać coś takiego nic nie zaszkodzi, a będziemy zupełnie w zgodzie ze sztuką :)

--
kuba
www.fashioncorner.pl

Data: 2009-11-29 18:07:50
Autor: Liwiusz
Olgierd pisze:

To coś jak sprawdzanie świadka z dowodem osobistym, z czym też się spotkałem na grupie tylko ;-)

   I w sÄ™dzi WesoĹ‚owskiej :)

--
Liwiusz

Data: 2009-11-29 22:08:37
Autor: Roman Rumpel
Olgierd pisze:
[...]

Dziwne, bo u mnie sprawdzajÄ… Ĺ›wiadkom dowody prawie zawsze. MoĹĽe  mam takie szczęście. A adnotacjÄ™ odrÄ™cznÄ… dajÄ™ zawsze. Nie sprawdzaĹ‚em, czy odrzucÄ…, ale nie chciaĹ‚bym, ĹĽeby odrzucili klientowi z takiego powodu.

--
Roman Rumpel    Skype: rumpel.roman   www.rumpel.pl
blog. To teraz taka moda. Piszesz od urodzenia do dzisiaj to ĹĽyciorys,

Data: 2009-11-30 19:27:24
Autor: Olgierd
Dnia Sun, 29 Nov 2009 22:08:37 +0100, Roman Rumpel napisał(a):

Dziwne, bo u mnie sprawdzajÄ… Ĺ›wiadkom dowody prawie zawsze. MoĹĽe  mam
takie szczęście. A adnotację odręczną daję zawsze. Nie sprawdzałem, czy
odrzucą, ale nie chciałbym, żeby odrzucili klientowi z takiego powodu.

W tym roku osobiście świadkowałem dwukrotnie: wiosną w pewnej głośnej sprawie oraz 2 tygodnie temu w gospodarczym. Wcześniej też nie raz -- nigdy mnie o dowód nie pytano.
Etc. etc.

--
:) Olgierd || http://olgierd.bblog.pl

Data: 2009-11-30 20:50:07
Autor: Smok Eustachy Klarencjusz Scrubb
proces za znies3awienie - jak zrobic to dobrze
Dnia Mon, 30 Nov 2009 19:27:24 +0000, Olgierd napisał(a):
/..../
W tym roku osobiście świadkowałem dwukrotnie: wiosną w pewnej głośnej
sprawie oraz 2 tygodnie temu w gospodarczym. Wcześniej też nie raz --
nigdy mnie o dowĂłd nie pytano.
Etc. etc.

Jak jesteś osobiście3 znany sadowi to masz za swoje......

Data: 2009-11-30 04:37:55
Autor: Marcin Debowski
On 2009-11-29, Micha? Gut <michal@wytnijizostawsamadomenesircomp.pl> wrote:
towaru nie wymienil i zignorowal rzadania
Musisz si? zdecydowa? -- "wymieni?" czy "odst?pi?"?
A tak?e -- znies?awienie czy wy?udzenie, a je?li znies?awienie -- to w
jaki sposób?

mam prawo odstapic od umowy chyba ze sprzedawca wymienil niezwlocznie towar na wolny od wad

A był to towar oznaczony co do gatunku czy tożsamo¶ci?

--
Marcin

Data: 2009-11-29 22:26:18
Autor: kuba
Marcin Debowski pisze:
On 2009-11-29, Micha? Gut <michal@wytnijizostawsamadomenesircomp.pl> wrote:
[...]

A jakie to ma znaczenie? Przecież roszczenie z 561 nie wyklucza zastosowania 560 KC.

--
kuba
www.fashioncorner.pl

Data: 2009-11-30 05:37:33
Autor: Marcin Debowski
On 2009-11-29, kuba <pan_dziendobry@o2.pl> wrote:
Marcin Debowski pisze:
A był to towar oznaczony co do gatunku czy tożsamo¶ci?

A jakie to ma znaczenie? Przecież roszczenie z 561 nie wyklucza zastosowania 560 KC.

A przepraszam, zapomniałem o p.3.

--
Marcin

Data: 2009-11-30 18:13:00
Autor: Michał Gut
proces za znies3awienie - jak zrobic to dobrze
opis aukcji i zdjecia uzyte w niej jasnow skazywaly na 'wysoka jakosc' i rozdzielczosc materialu drukowanego.
a ja mam take braki w ilosci (nie dostalem wszystkiego). poza tym niezgodnie z umowa mam inna szerokosc materialu i pociete wydruki - juz samo to wystarczy

Data: 2009-11-27 15:15:28
Autor: Liwiusz
Michał Gut pisze:
Witam,
chcę pozwać jednego użytkownika allegro za nazwanie mnie oszustem - jaka jest prawidłowa procedura?

   W komentarzu?

--
Liwiusz

Data: 2009-11-27 14:21:36
Autor: Olgierd

Była taka sprawa: http://prawo.vagla.pl/node/8297

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd

Data: 2009-11-27 16:21:33
Autor: Michał Gut
proces za zniesławienie - jak zrobic to dobrze
nie tyczy sie to stricte allegro ale ogolna sciezka przy znieslawieniu w mediach lub publicznie.
dane jego mam wiec jak spisac pozew jest i nie chce pozywac allegro (jak cezcez we wspomnianym artykule) tylko tego uzytkownika bo mnie oszukal a gdy zazadalem naprawienia szkody w ramach rekojmii to wystawil mi komentarz negatywny nazywajac mnie oszustem.
Stwierdzilem ponadto ze to bedzie dobry poligon do nauczenia sie korzystania z s±dów (stad tez nie chce sie zdawac na profesjonaliste w 100% tylko na wlasnej skorze zdobyc doswiadczenie podstawowe).

Data: 2009-11-27 18:08:26
Autor: kuba
Michał Gut pisze:
[...]

Art. 23 i 24 KC.
Jak ż±dasz tylko kasy (dla siebie/na cel społeczny albo ł±cznie), to do 75.000 zł s±d rejonowy. Je¶li przeprosin (ew. przeprosin i kasy) to s±d okręgowy. Wła¶ciwo¶ć miejscowa wg miejsca zamieszkania/siedziby pozwanego.
Co do wymogów formalnych pozwu poczytaj w KPC.
Wskazujesz konkretnie na jaki cel społeczny chcesz zas±dzenia, je¶li ż±dasz przeprosin też dokładnie precyzujesz ich tre¶ć. Nie musisz do niego pisać, możesz od razu pozywać.
Opłata s±dowa 600 zł za przeprosiny + 5% od warto¶ci ż±danej kwoty pieniężnej.

--
kuba
www.fashioncorner.pl

Data: 2009-11-27 18:42:09
Autor: ±ćęłń󶿼
proces za zniesławienie - jak zrobic to dobrze
A je¶li byłoby to szkalowanie osoby prawnej, jej organu i członków tego organu?
Czy warto najpierw złożyć zawiadomienie do prokuratury o możliwo¶ci popełnienia przestępstwa?

BTW tak wysokie opłaty s±dowe za wpis miały w ówczesnym uzasadnieniu rzekomo zapobiec "pieniactwu", a skutecznie ograniczaj± dostęp
do sprawiedliwo¶ci osobom ¶rednio i słabo sytuowanym.
JaC

-- -- -

Art. 23 i 24 KC.
Jak ż±dasz tylko kasy, to do 75.000 zł s±d rejonowy.
Je¶li przeprosin to s±d okręgowy.

Data: 2009-11-27 18:48:02
Autor: kuba
±ćęłń󶿼 pisze:
A je¶li byłoby to szkalowanie osoby prawnej, jej organu i członków tego organu?
Czy warto najpierw złożyć zawiadomienie do prokuratury o możliwo¶ci popełnienia przestępstwa?

A co to zmienia, że mamy do czynienia z osob± prawn±? I o jakim przestępstwie mówisz? Mnie przychodzi do głowy tylko zniesławienie albo zniewaga, ale one s± ¶cigane z oskarżenia prywatnego.

--
kuba
www.fashioncorner.pl

Data: 2009-11-27 18:51:28
Autor: Michał Gut
proces za zniesławienie - jak zrobic to dobrze
Jak ż±dasz tylko kasy (dla siebie/na cel społeczny albo ł±cznie), to do 75.000 zł s±d rejonowy. Je¶li przeprosin (ew. przeprosin i kasy) to s±d

cenna informacja

okręgowy. Wła¶ciwo¶ć miejscowa wg miejsca zamieszkania/siedziby pozwanego.

kolejna cenna bo lecialbym do swojego rejonowego z pozwem o przeprosiny i wyplate zadoscuczynienia. Szkoda bo upierdliwoscia dla mnie bedzie leciec do radomia(z okolic wawy)

Co do wymogów formalnych pozwu poczytaj w KPC.

ok

[...]

dzieki za konkrety!

proces za zniesławienie - jak zrobic to dobrze