producent i info na produkcie

Data: 2010-09-03 08:03:10
Autor: Alek
producent i info na produkcie
Użytkownik "pamana" <brak@adresu.pl> napisał

Czy producent produkujący np. dżem ma obowiązek informować na etykiecie o ew.ryzyku występowania drobin pestki w produkcie ?

Ta, i jeszcze o możliwości wystąpienia śladowej ilości owoców.

Widziałam kilka razy info na etykiecie ,że produkt nie zawiera orzechów ale w zakładzie produkuje się rzeczy z orzechami i w tym bez mogą one występować.

Bo jak kupujesz produkt nie zawierający orzechów to znalezienie się tam orzecha będzie zaskakujące. W produkcie z owoców pestkowych pestka aż tak bardzo nie dziwi, nie? Napis niepotrzebny, wystarczy rozum. Tu jeszcze nie USA żeby na kubku kawy pisać "HOT!".

Rozumiem,że to rodzaj zabezpieczenia przed ew. pozwem od alergika a co z drobinami pestek?

Jak złamiesz sobie ząb to ten mikroskopijny napis cię udobrucha?

Data: 2010-09-03 11:17:49
Autor: pamana
producent i info na produkcie

Ta, i jeszcze o możliwości wystąpienia śladowej ilości owoców.

nie o to pytam to raz
dwa nie masz nic mądrego do powiedzenia to siedż cicho i jedz dżem z mikroskopijna ilością owoców.
Osobiście pestka w dżemie jest dla mnie zaskakująca i nieoczekiwana a na dodatek dość bolesna.
p.

Data: 2010-09-03 11:53:48
Autor: Krzysztof
producent i info na produkcie

Użytkownik "pamana" <brak@adresu.pl> napisał

Osobiście pestka w dżemie jest dla mnie zaskakująca i nieoczekiwana a

Jeśli pestka jest z owocu, z jakiego wykonano dżem, to chyba żartujesz.
Jeśli dżem z malin, a pestka z wiśni, to faktycznie, masz rację.

K.

Data: 2010-09-03 15:03:33
Autor: mvoicem
(09/03/2010 11:53 AM), Krzysztof wrote:

[...]

Jeżeli kupuję dżem wiśniowy - to spodziewam się że nie znajdę tam pestki (z wiśni oczywiście).

p. m.

Data: 2010-09-03 16:19:50
Autor: Krzysztof
producent i info na produkcie
"mvoicem" <mvoicem@gmail.com> napisał w

Jeżeli kupuję dżem wiśniowy - to spodziewam się że nie znajdę tam pestki (z wiśni oczywiście).

Ja też zakładam, że w dżemie raczej nie będzie pestek, ale jeśli się zdarzy, to bynajmniej nie jest ona dla mnie jakoś specjalnie "zaskakująca i nieoczekiwana". Wiśnie z zasady mają pestki, a jedna z nich mogła z różnych przyczyn przedostać się w procesie produkcyjnym do słoika. Co w tym nadzwyczajnego? Zaskakujący i nieoczekiwany w dżemie, to mógłby być co najwyżej szyling kenijski albo zużyty kondom.

K.

Data: 2010-09-04 00:09:37
Autor: niusy.pl
producent i info na produkcie

Użytkownik "Krzysztof" <kdoriain@antyspam.pl>

[...]

Ale .. klient mógł na oczy nie widzieć wiśni i nie wie, że w nich są pestki bo co prawda klienci zwykle wiedzą jak wiśnia wygląda ale już jakiś owoc torpikalny raczej nie, więc czasem zdarzy się taki klient co akurat wiśni na oczy nie widział

Data: 2010-09-04 07:35:42
Autor: Alek
producent i info na produkcie
Użytkownik "niusy.pl" <dsfds@niusy.pl.invalid> napisał

[...]

Jak ktoś jest takim [...] to i słoika z dżemem sobie nie otworzy. Bo skąd miałby wiedzieć że pokrywkę trzeba przekręcić, i to w okresloną stronę? Tak więc mordercze wiśnie pozostaną uwięzione w słoiku i krzywdy mu nie zrobią.

Data: 2010-09-04 22:57:06
Autor: niusy.pl
producent i info na produkcie

Użytkownik "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

[...]

Coś w tym jest, ale jednak rozważ czy wiesz jakie owoce tropikalne, które niby znasz, mają pestkę czy nie mają

Data: 2010-09-04 23:03:29
Autor: Alek
[...]

Napis na etykiecie niczego nie załatwia bo prawie nikt tego nie czyta. Jeśli już, to oczekiwałbym braku pestek a nie bezsensownych ostrzeżeń o ich ewentualnej obecności.

Data: 2010-09-03 15:43:55
Autor: pamana
producent i info na produkcie

Jeśli pestka jest z owocu, z jakiego wykonano dżem, to chyba żartujesz.
Jeśli dżem z malin, a pestka z wiśni, to faktycznie, masz rację.

ale ja nie pytam jakiej pestki kto oczekuje w swoim dżemie ja pytam o to czy producent ma obowiązek umieścić info o ew.pestkach na etykiecie.
p.

Data: 2010-09-03 16:26:01
Autor: Krzysztof
[...]

Nie ma takiego obowiązku, ponieważ pestki w dżemie to nie jakaś reguła, tylko przypadek.
Ale na tyle przewidywalny, że dziwię się, że się dziwisz :)

K.

Data: 2010-09-03 16:31:54
Autor: Michał Gut
producent i info na produkcie
Nie ma takiego obowiązku, ponieważ pestki w dżemie to nie jakaś reguła, tylko przypadek.
Ale na tyle przewidywalny, że dziwię się, że się dziwisz :)

ba! nic nie stoi na przeszkodzie zeby zrobic pestki z dzemem:) wtedy bedziesz odpowiadal z jakiej racji jest dzem pomiedzy pestkami - szkoda klawiatury:)

Data: 2010-09-03 16:48:14
Autor: Krzysztof
producent i info na produkcie

Użytkownik "Michał Gut" <michal@wytnijizostawsamadomenesircomp.pl> napisał

ba! nic nie stoi na przeszkodzie zeby zrobic pestki z dzemem:) wtedy bedziesz odpowiadal z jakiej racji jest dzem pomiedzy pestkami - szkoda klawiatury:)

Nie ma to jak sprowadzić dyskusję do absurdu, c'nie? ;-)

K.

Data: 2010-09-07 00:57:17
Autor: gr
On 3 Wrz, 15:43, pamana <b...@adresu.pl> wrote:
> Je¶li pestka jest z owocu, z jakiego wykonano d¿em, to chyba ¿artujesz.
> Je¶li d¿em z malin, a pestka z wi¶ni, to faktycznie, masz racjê..

ale ja nie pytam jakiej pestki kto oczekuje w swoim d¿emie ja pytam o to
czy producent ma obowi±zek umie¶ciæ info o ew.pestkach na etykiecie..
p.

Na truskawkowym to masz nawet informacjê graficzn±.

Data: 2010-09-03 18:21:21
Autor: Alek
[...]

Jak nie zrozumiałeś to przeczytaj jeszcze raz a nie pyskuj.

Osobiście pestka w dżemie jest dla mnie zaskakująca i nieoczekiwana a na dodatek dość bolesna.

A maleńki napis na etykiecie uśmierzy ten ból?

Data: 2010-09-07 00:56:27
Autor: gr
producent i info na produkcie
On 3 Wrz, 11:17, pamana <b...@adresu.pl> wrote:

Osobi¶cie pestka w d¿emie jest dla mnie zaskakuj±ca i nieoczekiwana

Tak zw³aszcza w truskawkowym.

producent i info na produkcie