Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.prawo   »   produkt na zamowienie i jego zwrot

produkt na zamowienie i jego zwrot

Data: 2009-10-01 19:01:13
Autor: tburza
produkt na zamowienie i jego zwrot
Witam,
czy to prawda ,iz towar wystawiony na portalu aukcyjnym na zamowienie (do wyboru kolorystyka itp.) nie podlega gwarancji zwrotu 10dni bez podania przyczyny ?
Pozdrawiam

Data: 2009-10-01 19:02:22
Autor: Liwiusz
produkt na zamowienie i jego zwrot
tburza pisze:
Witam,
czy to prawda ,iz towar wystawiony na portalu aukcyjnym na zamowienie (do wyboru kolorystyka itp.) nie podlega gwarancji zwrotu 10dni bez podania przyczyny ?


Tak.


--
Liwiusz

Data: 2009-10-01 19:56:45
Autor: PlaMa
produkt na zamowienie i jego zwrot
W dniu 2009-10-01 19:02, Liwiusz pisze:
Witam,
czy to prawda ,iz towar wystawiony na portalu aukcyjnym na zamowienie
(do wyboru kolorystyka itp.) nie podlega gwarancji zwrotu 10dni bez
podania przyczyny ?
Tak.

Mam nadzieję, że nikt nie naciągnie tego w sposób "proszę wybrać kolor z 3 dostępnych" a potem "nie ma zwrotu"

Data: 2009-10-01 20:50:29
Autor: Liwiusz
produkt na zamowienie i jego zwrot
PlaMa pisze:
W dniu 2009-10-01 19:02, Liwiusz pisze:
Witam,
czy to prawda ,iz towar wystawiony na portalu aukcyjnym na zamowienie
(do wyboru kolorystyka itp.) nie podlega gwarancji zwrotu 10dni bez
podania przyczyny ?
Tak.

Mam nadzieję, że nikt nie naciągnie tego w sposób "proszę wybrać kolor z 3 dostępnych" a potem "nie ma zwrotu"


   Jeśli trzy kolory będą ogólnie dostępne w sprzedaży, to nie. Ale jeśli: skoro pan chce, to sprowadzimy specjalnie dla pana ten fioletowy kolor, to tutaj mamy już zastosowanie:

"świadczeń o właściwościach określonych przez konsumenta w złożonym przez niego zamówieniu lub ściśle związanych z jego osobą,"

--
Liwiusz

Data: 2009-10-01 21:21:19
Autor: tburza
produkt na zamowienie i jego zwrot
czy to prawda ,iz towar wystawiony na portalu aukcyjnym na zamowienie
(do wyboru kolorystyka itp.) nie podlega gwarancji zwrotu 10dni bez
podania przyczyny ?
Tak.

Mam nadzieję, że nikt nie naciągnie tego w sposób "proszę wybrać kolor z 3 dostępnych" a potem "nie ma zwrotu"


  Jeśli trzy kolory będą ogólnie dostępne w sprzedaży, to nie. Ale jeśli: skoro pan chce, to sprowadzimy specjalnie dla pana ten fioletowy kolor, to tutaj mamy już zastosowanie:

"świadczeń o właściwościach określonych przez konsumenta w złożonym przez niego zamówieniu lub ściśle związanych z jego osobą,"

dziekuje za odpowiedzi.
aukcja wyglada nastepujaco:
zdjecie przykladowe produktu + 30 miniaitur tkanin dostepnych na zamowienie + 10 kolorow drewna rowniez na zamowienie.
Ktos kupuje produkt ,wybiera tkanine 23 i 4 drewno.
Po otrzymaniu produktu twierdzi,ze to nie tak ma wygladac wiec chce odeslac.
Czy nalezy sie zwrot 10 dni ?
Pozdrawiam

Data: 2009-10-01 21:23:55
Autor: Liwiusz
produkt na zamowienie i jego zwrot
tburza pisze:


aukcja wyglada nastepujaco:
zdjecie przykladowe produktu + 30 miniaitur tkanin dostepnych na zamowienie + 10 kolorow drewna rowniez na zamowienie.
Ktos kupuje produkt ,wybiera tkanine 23 i 4 drewno.
Po otrzymaniu produktu twierdzi,ze to nie tak ma wygladac wiec chce odeslac.
Czy nalezy sie zwrot 10 dni ?


   Zapodaj link do aukcji :)

--
Liwiusz

Data: 2009-10-01 21:34:31
Autor: tburza
produkt na zamowienie i jego zwrot

zdjecie przykladowe produktu + 30 miniaitur tkanin dostepnych na zamowienie
+ 10 kolorow drewna rowniez na zamowienie.
Ktos kupuje produkt ,wybiera tkanine 23 i 4 drewno.
Po otrzymaniu produktu twierdzi,ze to nie tak ma wygladac wiec chce odeslac.
Czy nalezy sie zwrot 10 dni ?


  Zapodaj link do aukcji :)

wyslalem na priva

Data: 2009-10-01 21:48:02
Autor: Liwiusz
produkt na zamowienie i jego zwrot
tburza pisze:
zdjecie przykladowe produktu + 30 miniaitur tkanin dostepnych na zamowienie
+ 10 kolorow drewna rowniez na zamowienie.
Ktos kupuje produkt ,wybiera tkanine 23 i 4 drewno.
Po otrzymaniu produktu twierdzi,ze to nie tak ma wygladac wiec chce odeslac.
Czy nalezy sie zwrot 10 dni ?

  Zapodaj link do aukcji :)

wyslalem na priva


  Po pierwsze, to nie widzę tam informacji, aby sprzedawca nie przyjmował  zwrotów.

   Ale załóżmy że tak jest. Wszystko rozbija się zatem o to, czy on te krzesła ma już zrobione i sprzedaje, czy też wykonuje je po złożeniu zamówienia.

   Z racji tego, że na wysyłkę czeka się "od 4 do 7 dni" oraz że na tej jednej aukcji klient ma do wyboru 1173 rodzaje unikalnych krzeseł (3 rodzaje krzesła, 17 rodzajów drewna, 23 rodzaje obić), a dodatkowe wzory   są w próbniku, wnioskuję, że chodzi o drugą sytuację.

   Ergo: brak zwrotu nie jest nieuzasadniony. To jak garnitur szyty na miarę - niby można sprzedać komuś innemu, ale czy taką drugą osobę się znajdzie?

--
Liwiusz

Data: 2009-10-01 21:53:15
Autor: Liwiusz
produkt na zamowienie i jego zwrot
Liwiusz pisze:


  Z racji tego, że na wysyłkę czeka się "od 4 do 7 dni" oraz że na tej jednej aukcji klient ma do wyboru 1173 rodzaje unikalnych krzeseł (3 rodzaje krzesła, 17 rodzajów drewna, 23 rodzaje obić), a dodatkowe wzory

Och, teraz dojrzałem, że jest tego o wiele więcej.

A krzesełka całkiem ładne :)
Kupiłeś i nie jesteś zadowolony, czy pytasz teoretycznie?

--
Liwiusz

Data: 2009-10-01 22:23:43
Autor: tburza
produkt na zamowienie i jego zwrot
Och, teraz dojrzałem, że jest tego o wiele więcej.

A krzesełka całkiem ładne :)
Kupiłeś i nie jesteś zadowolony, czy pytasz teoretycznie?

tak,jest tego wiecej :)
to moj znajomy, mial problem z pewna pania odnosnie wybarwienia.

Data: 2009-10-01 22:28:43
Autor: Liwiusz
produkt na zamowienie i jego zwrot
tburza pisze:
Och, teraz dojrzałem, że jest tego o wiele więcej.

A krzesełka całkiem ładne :)
Kupiłeś i nie jesteś zadowolony, czy pytasz teoretycznie?

tak,jest tego wiecej :)
to moj znajomy, mial problem z pewna pania odnosnie wybarwienia.


   Pamiętaj, że reklamacja z tytułu niezgodności z umową (jeśli to niefirma) nadal jej przysługuje.

--
Liwiusz

Data: 2009-10-01 22:29:28
Autor: tburza
produkt na zamowienie i jego zwrot


 Po pierwsze, to nie widzę tam informacji, aby sprzedawca nie przyjmował zwrotów.
znajomy ma zamiar dodac taki o to tekst:

FIRMA ***** NIE PONOSI ODPOWIEDZIALNOSCI ZA NIETRAFIONY DOBÓR WYBARWIEN DREWNA I ODCIENIU ODBICIA PRZEZ KLIENTA.
JEDNOCZEŚNIE INFORMUJEMY , ZE RAKLAMACJE Z TYM ZWIAZANE NIE BEDA PRZYJMOWANE.

klienta zamowila sobie kuchnie w kolorze kalwados wiec i krzesla rowniez w kolorze kalwados (drewno) ,zapomniala jednak,ze odcieni kalwadosu moze byc kilka (linia produkcyjna fabryki)
Krzesla oczywiscie chce zwrocic.
Czy ma do tego prawo ?

  Ale załóżmy że tak jest. Wszystko rozbija się zatem o to, czy on te krzesła ma już zrobione i sprzedaje, czy też wykonuje je po złożeniu zamówienia.

Krzesla sa robione dopiero po zlozeniu oferty i przeslaniu odpowiednich danych (kolor drewna,rodzaj tkaniny)


  Z racji tego, że na wysyłkę czeka się "od 4 do 7 dni" oraz że na tej jednej aukcji klient ma do wyboru 1173 rodzaje unikalnych krzeseł (3 rodzaje krzesła, 17 rodzajów drewna, 23 rodzaje obić), a dodatkowe wzory są w próbniku, wnioskuję, że chodzi o drugą sytuację.

Czy jest moze jakis zapis prawny konsumenta,ktorym mozna przytoczyc ,iz towar na zamowienie nie podlega zwrotowi ?

Pozdrowienia
i dziekuje

Data: 2009-10-01 15:43:21
Autor: witek
produkt na zamowienie i jego zwrot
tburza wrote:

klienta zamowila sobie kuchnie w kolorze kalwados wiec i krzesla rowniez w kolorze kalwados (drewno) ,zapomniala jednak,ze odcieni kalwadosu moze byc kilka (linia produkcyjna fabryki)
Krzesla oczywiscie chce zwrocic.
Czy ma do tego prawo ?


No sorry, ale jak by się ten kolor nie nazywał, to jeśli zamawiam dwie rzeczy w tym samym kolorze, to oczekuję, że będą w tym samym kolorze.

Ja się nie muszę znać na linii produkcyjnej fabryki, chyba, że to wyraźnie gdzieś był napisane, że kawados w styczniu jest inny niż kalawdos w lutym ze wzgledu na proces technologiczny.

Data: 2009-10-01 22:47:34
Autor: tburza
produkt na zamowienie i jego zwrot
No sorry, ale jak by się ten kolor nie nazywał, to jeśli zamawiam dwie rzeczy w tym samym kolorze, to oczekuję, że będą w tym samym kolorze.

Ja się nie muszę znać na linii produkcyjnej fabryki, chyba, że to wyraźnie gdzieś był napisane, że kawados w styczniu jest inny niż kalawdos w lutym ze wzgledu na proces technologiczny.

prosze sprawdzic odcienie kalwadosu:
http://images.google.pl/images?hl=pl&lr=&um=1&sa=1&q=calvados&btnG=Szukaj+obraz%C3%B3w&aq=f&oq=&start=0
Podejrzewam,ze konsumentka zapomniala dodac rodzaj kalwadosu wykonanej kuchni i teraz ma wielkie pretensje do producenta krzesel,iz przyslal nie ten kalwados co trzeba.

Data: 2009-10-01 22:36:47
Autor: Liwiusz
produkt na zamowienie i jego zwrot
tburza pisze:
 Po pierwsze, to nie widzę tam informacji, aby sprzedawca nie przyjmował zwrotów.
znajomy ma zamiar dodac taki o to tekst:

FIRMA ***** NIE PONOSI ODPOWIEDZIALNOSCI ZA NIETRAFIONY DOBÓR WYBARWIEN DREWNA I ODCIENIU ODBICIA PRZEZ KLIENTA.
JEDNOCZEŚNIE INFORMUJEMY , ZE RAKLAMACJE Z TYM ZWIAZANE NIE BEDA PRZYJMOWANE.

   Reklamacja to co innego niż bezwarunkowy zwrot. Niech napisze "towar produkowany na zamówienie, brak możliwości zwrotu".


klienta zamowila sobie kuchnie w kolorze kalwados wiec i krzesla rowniez w kolorze kalwados (drewno) ,zapomniala jednak,ze odcieni kalwadosu moze byc kilka (linia produkcyjna fabryki)
Krzesla oczywiscie chce zwrocic.
Czy ma do tego prawo ?

   A producent który odcień kalwadosu wybrał i dlaczego się nie dopytał jaki ma być?


Czy jest moze jakis zapis prawny konsumenta,ktorym mozna przytoczyc ,iz towar na zamowienie nie podlega zwrotowi ?


art 10  ust. 3 punkt 4


art. 10
1. Termin dziesięciodniowy, w którym konsument może odstąpić od umowy, liczy się od dnia wydania rzeczy, a gdy umowa dotyczy świadczenia usługi - od dnia jej zawarcia.

2. W razie braku potwierdzenia informacji, o których mowa w art. 9 ust. 1, termin, w którym konsument może odstąpić od umowy, wynosi trzy miesiące i liczy się od dnia wydania rzeczy, a gdy umowa dotyczy świadczenia usługi - od dnia jej zawarcia. Jeżeli jednak konsument po rozpoczęciu biegu tego terminu otrzyma potwierdzenie, termin ulega skróceniu do dziesięciu dni od tej daty.

3. Jeżeli strony nie umówiły się inaczej, prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje konsumentowi w wypadkach:

1) świadczenia usług rozpoczętego, za zgodą konsumenta, przed upływem terminu, o którym mowa w art. 7 ust. 1,

2) dotyczących nagrań audialnych i wizualnych oraz zapisanych na informatycznych nośnikach danych po usunięciu przez konsumenta ich oryginalnego opakowania,

3) umów dotyczących świadczeń, za które cena lub wynagrodzenie zależy wyłącznie od ruchu cen na rynku finansowym,

**** to tu****
4) świadczeń o właściwościach określonych przez konsumenta w złożonym przez niego zamówieniu lub ściśle związanych z jego osobą,
*********

5) świadczeń, które z uwagi na ich charakter nie mogą zostać zwrócone lub których przedmiot ulega szybkiemu zepsuciu,

6) dostarczania prasy,

7) usług w zakresie gier i zakładów wzajemnych.

--
Liwiusz

Data: 2009-10-01 22:38:15
Autor: Liwiusz
produkt na zamowienie i jego zwrot
tburza pisze:


Czy jest moze jakis zapis prawny konsumenta,ktorym mozna przytoczyc ,iz towar na zamowienie nie podlega zwrotowi ?


   W ogóle zacznijmy od pytania, czy ta pani to konsument, czy firma. Jeśli firma, to przywilej 10-dniowego zwrotu jej nie przysługuje w ogóle.

--
Liwiusz

Data: 2009-10-01 22:42:50
Autor: tburza
produkt na zamowienie i jego zwrot
Czy jest moze jakis zapis prawny konsumenta,ktorym mozna przytoczyc ,iz towar na zamowienie nie podlega zwrotowi ?


  W ogóle zacznijmy od pytania, czy ta pani to konsument, czy firma. Jeśli firma, to przywilej 10-dniowego zwrotu jej nie przysługuje w ogóle.

konsument

Data: 2009-10-02 08:59:53
Autor: Kazik
produkt na zamowienie i jego zwrot
tburza pisze:
klienta zamowila sobie kuchnie w kolorze kalwados wiec i krzesla rowniez w kolorze kalwados (drewno) ,zapomniala jednak,ze odcieni kalwadosu moze byc kilka (linia produkcyjna fabryki)

Powinniscie umiescic informacje, ze moga byc pewne odstepstwa od koloru i okreslic w jakim zakresie.

Data: 2009-10-01 20:10:06
Autor: gasper
produkt na zamowienie i jego zwrot
Użytkownik "tburza" <tburzala@wr.pl> napisał w wiadomości news:4ac4e05c$1news.home.net.pl...
Witam,
czy to prawda ,iz towar wystawiony na portalu aukcyjnym na zamowienie (do wyboru kolorystyka itp.) nie podlega gwarancji zwrotu 10dni bez podania przyczyny ?
jak jest licytacja to też nie ma zwrotu

produkt na zamowienie i jego zwrot

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona