Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   profil 45, 18 cali, proszę o opinie.

profil 45, 18 cali, proszę o opinie.

Data: 2010-06-19 13:16:30
Autor: Filip KK
profil 45, 18 cali, proszę o opinie.
Witam,

co sądzicie o profilu 45 na 18 calowej obręczy? Proszę o wypowiedź osób, które jeździły już na takich kółkach. Masa pojazdu: ~1800kg
Czy będzie to taczka? Czy profil 45 pozwoli "wypośrodkować" odczucie taczki i komfortu? Obecnie jeżdżę na profilu 50 i jest dobrze.
(wypowiedzi osób, które jeździły na niższym profilu mnie nie interesują) :)

Pozdrawiam

Data: 2010-06-19 14:09:03
Autor: krzyss
profil 45, 18 cali, proszę o opinie.
W dniu 2010-06-19 13:16, Filip KK pisze:
Witam,

co sądzicie o profilu 45 na 18 calowej obręczy? Proszę o wypowiedź osób,
które jeździły już na takich kółkach. Masa pojazdu: ~1800kg
Czy będzie to taczka? Czy profil 45 pozwoli "wypośrodkować" odczucie
taczki i komfortu? Obecnie jeżdżę na profilu 50 i jest dobrze.
(wypowiedzi osób, które jeździły na niższym profilu mnie nie interesują) :)

Wygladac bedzie napewno super, ale w polsce gdzie drogi sa fatalne chyba szkoda kasy na felgi i opony. Bo to ze bedziesz musial prostowac to pewne. No chyba ze jezdzisz glownie 50km/h i bedziesz w stanie omijac wszystkie dziury.

Ja mam teraz w Audi 16' i 55 profil i jest ok. W mini sa 17' z profilem 45 i jest twardo jak nie wiem, auto az podskakuje a czuc kazde ziarenko piasku. Tyle ze opony to dodatkowo run flat, wiec bardzo twarda krawedz.
Ja na twoim miejscu dwa razy bym sie zastanowil...

--
===-- -- -==   krzyss vel Qkill   ==-- -- -===
-- -- ===-- --    www.krzyss.com   -- -- ===-- --
===-- -- -- ===   A3 TDI Power  ===-- -- -- -===

Data: 2010-06-19 14:20:48
Autor: Filip KK
profil 45, 18 cali, proszę o opinie.
W dniu 2010-06-19 14:09, krzyss pisze:

Wygladac bedzie napewno super, ale w polsce gdzie drogi sa fatalne chyba
szkoda kasy na felgi i opony. Bo to ze bedziesz musial prostowac to
pewne. No chyba ze jezdzisz glownie 50km/h i bedziesz w stanie omijac
wszystkie dziury.

W mieście szybciej nie jeżdżę, z reguły 50 km/h.

Ja mam teraz w Audi 16' i 55 profil i jest ok. W mini sa 17' z profilem
45 i jest twardo jak nie wiem, auto az podskakuje a czuc kazde ziarenko
piasku. Tyle ze opony to dodatkowo run flat, wiec bardzo twarda krawedz.
Ja na twoim miejscu dwa razy bym sie zastanowil...

No tak, 16 z profilem 55 to gitarka, właśnie teraz takie ujeżdżam, są to najmniejsze opony dedykowane do mojego. Na profilu 50 też jeżdżę, troszkę niższa, ładniej wygląda ale czy czuję różnicę w komforcie? Hmm... Niezbyt. Dla mnie to to samo. Dlatego zastanawiam się czy przygotować felgi 18-stki, czy sprzedać je i nie bawić się w to..

Data: 2010-06-19 14:41:05
Autor: CUT
profil 45, 18 cali, proszę o opinie.
W dniu 2010-06-19 14:20, Filip KK pisze:
W dniu 2010-06-19 14:09, krzyss pisze:

Wygladac bedzie napewno super, ale w polsce gdzie drogi sa fatalne chyba
szkoda kasy na felgi i opony. Bo to ze bedziesz musial prostowac to
pewne. No chyba ze jezdzisz glownie 50km/h i bedziesz w stanie omijac
wszystkie dziury.

W mieście szybciej nie jeżdżę, z reguły 50 km/h.

Ja mam teraz w Audi 16' i 55 profil i jest ok. W mini sa 17' z profilem
45 i jest twardo jak nie wiem, auto az podskakuje a czuc kazde ziarenko
piasku. Tyle ze opony to dodatkowo run flat, wiec bardzo twarda krawedz.
Ja na twoim miejscu dwa razy bym sie zastanowil...

No tak, 16 z profilem 55 to gitarka, właśnie teraz takie ujeżdżam, są to
najmniejsze opony dedykowane do mojego. Na profilu 50 też jeżdżę,
troszkę niższa, ładniej wygląda ale czy czuję różnicę w komforcie?
Hmm... Niezbyt. Dla mnie to to samo. Dlatego zastanawiam się czy
przygotować felgi 18-stki, czy sprzedać je i nie bawić się w to..


Ludzie a wiecie w ogóle co to jest ten profil o którym tak dyskutujecie?? W audi możesz mieć oponę o szerokości nawet 265. W mini 215? i porównujecie profile??

Data: 2010-06-19 14:27:51
Autor: neoniusz
profil 45, 18 cali, proszę o opinie.
Użytkownik "Filip KK" <nospam@nospam.pl> napisał w wiadomości news:hvi8vq$tv$1news.task.gda.pl...
co sądzicie o profilu 45 na 18 calowej obręczy? Proszę o wypowiedź osób, które jeździły już na takich kółkach. Masa pojazdu: ~1800kg
Czy będzie to taczka? Czy profil 45 pozwoli "wypośrodkować" odczucie taczki i komfortu? Obecnie jeżdżę na profilu 50 i jest dobrze.
(wypowiedzi osób, które jeździły na niższym profilu mnie nie interesują) :)

A opony 215/45R18 czy 285/45R18? Bo wysokosc profilu nie zalezy tylko od tej drugiej liczby :)

Data: 2010-06-19 14:37:43
Autor: Filip KK
profil 45, 18 cali, proszę o opinie.
W dniu 2010-06-19 14:27, neoniusz pisze:

A opony 215/45R18 czy 285/45R18? Bo wysokosc profilu nie zalezy tylko od tej
drugiej liczby :)


225/45/18, szerzej nie chcę, bo nie chcę tracić na dynamice...

Data: 2010-06-19 14:30:15
Autor: to
profil 45, 18 cali, proszę o opinie.
Filip KK wrote:

225/45/18, szerzej nie chcę, bo nie chcę tracić na dynamice...

Na dynamice to bardziej stracisz pakując 18" w miejsce 16", a niż zakładają o 1 cm szerszą oponę...

--
http://www.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g

Data: 2010-06-19 17:12:06
Autor: Filip KK
profil 45, 18 cali, proszę o opinie.
W dniu 2010-06-19 16:30, to pisze:

225/45/18, szerzej nie chcę, bo nie chcę tracić na dynamice...

Na dynamice to bardziej stracisz pakując 18" w miejsce 16", a niż
zakładają o 1 cm szerszą oponę...

Nie stracę, bo nie ścigam się nim. Chcę mieć po prostu nadal powera pod pedałem gazu, a nie zamulenie jak w przypadku gdybym założył tak jak producent zaleca 265 z tyłu i 235 z przodu.

Data: 2010-06-19 10:34:12
Autor: Pete
profil 45, 18 cali, proszę o opinie.


"Filip KK" wrote
Na dynamice to bardziej stracisz pakując 18" w miejsce 16", a niż
zakładają o 1 cm szerszą oponę...

Nie stracę, bo nie ścigam się nim. Chcę mieć po prostu nadal powera pod pedałem gazu, a nie zamulenie jak w przypadku gdybym założył tak jak producent zaleca 265 z tyłu i 235 z przodu.

Chodzi o to, ze przewaznie felgi 18" sa sporo ciezsze od 16", wiec tak czy inaczej go zamuli - wolniej sie bedzie rozpedzal i dluzej zajmie wyhamowanie wiekszej masy nieresorowanej, zakladajac ze szerokosc opony pozostanie bez zmian.  Ale czym mocniejszy silnik, tym mniej bedzie to zauwazalne.

Ja jezdze od 4 lat na fabrycznych 235/45/17 w e39 i uwazam, ze jest to niezly kompromis pomiedzy komfortem a dynamika (w tym rowniez 'steering response', chociaz to jeszcze zalezy od konkretnej opony).

Roznica pomiedzy komfortem w 235/45 a 225/45 jest stosunkowo niewielka. Nie zaloz sobie tylko jakiejs ekstremalnie sportowej opony o sciankach twardych jak kamienie, jak np. Bridgestone S03.  Osobiscie moge polecic np. ContiSportContact 2 lub 3.  Trzymaja niezle, a przy tym sa w miare komfortowe i zbytnio nie myszkuja w koleinach.

Pozdr.
Pete

Data: 2010-06-20 09:46:27
Autor: Przemek V
profil 45, 18 cali, proszę o opinie.

Użytkownik "Pete" <noname@nodomain.com> napisał w wiadomości news:hvio3o$p3d$1inews.gazeta.pl...

Pozdr.
Pete

OT - specjalnie dla fanów dresowozów: http://picasaweb.google.pl/przemv/F10#
Dopiero zrobiłem 200 km. w tym dzisiaj rano DC-Glinojeck i z powrotem. Auto rewelacyjne, regulowane zawieszenie VDC miód malina bo zmienia też siłę wspomagania i punkty zmiany biegów w automacie. Natomiast 523i jest jednak ciut za słabe i kopię się w tyłek, że 528i nie wziąłem. Zagapiłem się i myślałem, że różnica w cenie jest dużo większa. Tak byłoby 250+ koni a nie 200+. Po dieslu kręcenie się rzędowej szósteczki i redukcje łopatkami to poezja.

Data: 2010-06-20 09:08:10
Autor: Pete
profil 45, 18 cali, proszę o opinie.


"Przemek V" wrote
OT - specjalnie dla fanów dresowozów: http://picasaweb.google.pl/przemv/F10#
Dopiero zrobiłem 200 km. w tym dzisiaj rano DC-Glinojeck i z powrotem. Auto rewelacyjne, regulowane zawieszenie VDC miód malina bo zmienia też siłę wspomagania i punkty zmiany biegów w automacie. Natomiast 523i jest jednak ciut za słabe i kopię się w tyłek, że 528i nie wziąłem. Zagapiłem się i myślałem, że różnica w cenie jest dużo większa. Tak byłoby 250+ koni a nie 200+. Po dieslu kręcenie się rzędowej szósteczki i redukcje łopatkami to poezja.

Fajny.  Gratulacje!

Pete

Data: 2010-06-20 19:35:01
Autor: Przemek V
profil 45, 18 cali, proszę o opinie.

Użytkownik "Pete" <noname@nodomain.com> napisał w wiadomości news:hvl7f4$lp8$1inews.gazeta.pl...

Fajny.  Gratulacje!

Wiedziałem, że zrozumiesz ;)

Data: 2010-06-20 11:38:10
Autor: Grzegorz Prędki
profil 45, 18 cali, proszę o opinie.

OT - specjalnie dla fanĂłw dresowozĂłw: http://picasaweb.google.pl/przemv/F10#
Dopiero zrobiłem 200 km. w tym dzisiaj rano DC-Glinojeck i z powrotem. Auto
rewelacyjne, regulowane zawieszenie VDC miód malina bo zmienia też siłę
wspomagania i punkty zmiany biegĂłw w automacie. Natomiast 523i jest jednak
ciut za słabe i kopię się w tyłek, że 528i nie wziąłem. Zagapiłem się i
myślałem, że różnica w cenie jest dużo większa. Tak byłoby 250+ koni a nie
200+. Po dieslu kręcenie się rzędowej szósteczki i redukcje łopatkami to
poezja.



Wow, w koncu dodali wskaznik temepratury plynu chlodniczego :)

Data: 2010-06-20 09:08:32
Autor: Pete
profil 45, 18 cali, proszę o opinie.


"Grzegorz Prędki" wrote
Wow, w koncu dodali wskaznik temepratury plynu chlodniczego :)

Dodali?  Zawsze byl.

Pete

Data: 2010-06-20 18:13:38
Autor: Grzegorz Prędki
profil 45, 18 cali, proszę o opinie.
W dniu 2010-06-20 16:08, Pete pisze:


"Grzegorz Prędki" wrote
Wow, w koncu dodali wskaznik temepratury plynu chlodniczego :)

Dodali? Zawsze byl.


Wody? W e60 535d napewno nie ma.

Data: 2010-06-20 16:11:36
Autor: Przemek V
profil 45, 18 cali, proszę o opinie.

Użytkownik "Grzegorz Prędki" <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com> napisał w wiadomości news:4c1de183$0$17088$65785112news.neostrada.pl...


Wow, w koncu dodali wskaznik temepratury plynu chlodniczego :)

Jednak nie. Są konsekwentni. To jest wskaźnik temperatury oleju.

Data: 2010-06-20 21:39:29
Autor: DoQ
profil 45, 18 cali, proszę o opinie.
Przemek V pisze:
Wow, w koncu dodali wskaznik temepratury plynu chlodniczego :)
Jednak nie. Są konsekwentni. To jest wskaźnik temperatury oleju.

Gratulacje fajne auto :)
To typowa temp. oleju podczas normalnej jazdy?
Srednia spalania 14,9/100 - po zabawie rozumiem?:) Ciekawe jaka bedzie przecietna srednia dla tego auta...


Pozdrawiam
Pawel

Data: 2010-06-21 20:24:05
Autor: Przemek V
profil 45, 18 cali, proszę o opinie.

Użytkownik "DoQ" <pawel.doq@gmail.com> napisał w wiadomości news:hvlqtp$u3l$1mx1.internetia.pl...
Przemek V pisze:
Wow, w koncu dodali wskaznik temepratury plynu chlodniczego :)
Jednak nie. Są konsekwentni. To jest wskaźnik temperatury oleju.

Gratulacje fajne auto :)
To typowa temp. oleju podczas normalnej jazdy?
Srednia spalania 14,9/100 - po zabawie rozumiem?:)

Po piątkowopopołudniowych korkach w DC

Ciekawe jaka bedzie przecietna srednia dla tego auta...

Przymojej jeździe stawiam, że w mieście ok.13, na trasie 11.

Data: 2010-06-21 20:37:36
Autor: DoQ
profil 45, 18 cali, proszę o opinie.
Przemek V pisze:

Po piątkowopopołudniowych korkach w DC
Ciekawe jaka bedzie przecietna srednia dla tego auta...
Przymojej jeździe stawiam, że w mieście ok.13, na trasie 11.

Ok, dzieki :-)
Jak bedziesz pamietal napisz kiedys ile wyjdzie w trasie, bo jestem ciekawy jak to bedzie na tle 2,8 w E39 :)


Pozdrawiam
Pawel

Data: 2010-06-21 20:19:06
Autor: Pete
profil 45, 18 cali, proszę o opinie.


"DoQ" wrote
Ok, dzieki :-)
Jak bedziesz pamietal napisz kiedys ile wyjdzie w trasie, bo jestem ciekawy jak to bedzie na tle 2,8 w E39 :)

A Tobie ile pali 528i w trasie (bez wariactw)?  Manual/auto?

Pozdr.
Pete

Data: 2010-06-22 09:33:51
Autor: DoQ
profil 45, 18 cali, proszę o opinie.
Pete pisze:
Ok, dzieki :-)
Jak bedziesz pamietal napisz kiedys ile wyjdzie w trasie, bo jestem ciekawy jak to bedzie na tle 2,8 w E39 :)
A Tobie ile pali 528i w trasie (bez wariactw)?  Manual/auto?

Mnie ok 9,5-10 , koledze przy _spokojnej_ jezdzie na niezbyt zatloczonej trasie z uzywanym tempomatem nieco ponizej 9:) Manual.


Pozdrawiam
Pawel

Data: 2010-06-22 07:39:57
Autor: Pete
profil 45, 18 cali, proszę o opinie.


"DoQ"
Mnie ok 9,5-10 , koledze przy _spokojnej_ jezdzie na niezbyt zatloczonej trasie z uzywanym tempomatem nieco ponizej 9:) Manual.


Acha... mi sie czasami udaje zejsc do 8 (530i manual), ale to z tempomatem zapietym na 110-120 km/h.  Przewaznie jednak jest blizej 9 l/100km.

Pete

Data: 2010-06-22 17:45:53
Autor: DoQ
profil 45, 18 cali, proszę o opinie.
Pete pisze:

Acha... mi sie czasami udaje zejsc do 8 (530i manual), ale to z tempomatem zapietym na 110-120 km/h.  Przewaznie jednak jest blizej 9 l/100km.

530i R6 czy V8 (w E34 chyba skonczyly sie 3litrowe V8?).

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2010-06-22 23:51:33
Autor: Pete
profil 45, 18 cali, proszę o opinie.


"DoQ" <pawel.doq@gmail.com> wrote in message news:hvqlvs$u50$1mx1.internetia.pl...
Pete pisze:

Acha... mi sie czasami udaje zejsc do 8 (530i manual), ale to z tempomatem zapietym na 110-120 km/h.  Przewaznie jednak jest blizej 9 l/100km.

530i R6 czy V8 (w E34 chyba skonczyly sie 3litrowe V8?).

R6 (M54).

Pete

Data: 2010-06-20 18:04:43
Autor: CUT
profil 45, 18 cali, proszďż˝ o opinie.
W dniu 2010-06-20 09:46, Przemek V pisze:
Uďż˝ytkownik "Pete"<noname@nodomain.com>  napisaďż˝ w wiadomoďż˝ci


OT - specjalnie dla fan�w dresowoz�w: http://picasaweb.google.pl/przemv/F10#

Ładna furka. Dobry masz gust.

Data: 2010-06-20 19:34:09
Autor: Przemek V
profil 45, 18 cali, prosz? o opinie.

Użytkownik "CUT" <CUT@CUT.pl> napisał w wiadomości news:4c1e3c1f$1news.home.net.pl...
W dniu 2010-06-20 09:46, Przemek V pisze:
U?ytkownik "Pete"<noname@nodomain.com>  napisa? w wiadomo?ci


OT - specjalnie dla fan?w dresowoz?w: http://picasaweb.google.pl/przemv/F10#

Ładna furka. Dobry masz gust.

Dzięki. Wnętrze jest super ale cały czas się przyzwyczajam do tej bieli na zewnątrz. No i momentami standardowe 17 calowe felgi z balonowatymi oponami też średnio wyglądają ale za to widzę, że kręgosłup będzie szczęśliwy :)

Data: 2010-06-20 21:26:21
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
profil 45, 18 cali, proszę o opinie.
W dniu 2010-06-20 09:46, Przemek V pisze:
OT - specjalnie dla fanów dresowozów: http://picasaweb.google.pl/przemv/F10#
Dopiero zrobiłem 200 km. w tym dzisiaj rano DC-Glinojeck i z powrotem. Auto
rewelacyjne, regulowane zawieszenie VDC miód malina bo zmienia też siłę
wspomagania i punkty zmiany biegów w automacie. Natomiast 523i jest jednak
ciut za słabe i kopię się w tyłek, że 528i nie wziąłem. Zagapiłem się i
myślałem, że różnica w cenie jest dużo większa. Tak byłoby 250+ koni a nie
200+. Po dieslu kręcenie się rzędowej szósteczki i redukcje łopatkami to
poezja.

Wiem, że to dwa mało porównywalne auta, ale jednak poproszę: odnieś tę poezję jakoś do Ferrarki.


--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."

Data: 2010-06-21 20:32:54
Autor: Przemek V
profil 45, 18 cali, proszę o opinie.

Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <eikcinek@34xob.lp> napisał w wiadomości news:hvlq15$e8n$1news.dialog.net.pl...
W dniu 2010-06-20 09:46, Przemek V pisze:
OT - specjalnie dla fanów dresowozów: http://picasaweb.google.pl/przemv/F10#
Dopiero zrobiłem 200 km. w tym dzisiaj rano DC-Glinojeck i z powrotem. Auto
rewelacyjne, regulowane zawieszenie VDC miód malina bo zmienia też siłę
wspomagania i punkty zmiany biegów w automacie. Natomiast 523i jest jednak
ciut za słabe i kopię się w tyłek, że 528i nie wziąłem. Zagapiłem się i
myślałem, że różnica w cenie jest dużo większa. Tak byłoby 250+ koni a nie
200+. Po dieslu kręcenie się rzędowej szósteczki i redukcje łopatkami to
poezja.

Wiem, że to dwa mało porównywalne auta, ale jednak poproszę: odnieś tę poezję jakoś do Ferrarki.

To są dwa zupełnie inne światy. Ferrari jest czysto rekreacyjne. Nie wyobrażam sobie jazdy tym na codzień, parkowania na krawężnikach, itp. Nic nie widać, promień skrętu STARa, nie ma wspomagania a kierownica mała, opony 205 z przodu i generalnie wyważenie układu kierowniczego jest takie żeby było stabilnie przy 230. Natomiast powyżej parędziesięciu km/h na krętej drodze, w słoneczny dzień wszystkie trybiki zaskakują i jest poezja. O beemce jeszcze wiele nie mogę powiedzieć poza tym, że jest ewidentnie dużo bardziej komfortowa od E60. Czuć wyraźnie różnicę w miękkim i twardym ustawieniu zawieszenia przy czym twarde w F10 jest i tak dużo bardziej plastyczne niż standardowe w E60. Wykończenie wnętrza i design deski jest też o klasę lepszy niż w E60. Zobaczymy jak będzie z bolączkami wieku dziecięcego.

Data: 2010-06-21 11:42:24
Autor: Seba
profil 45, 18 cali, proszę o opinie.
Dnia Sun, 20 Jun 2010 09:46:27 +0200, Przemek V napisał(a):

OT - specjalnie dla fanów dresowozów: http://picasaweb.google.pl/przemv/F10#

No ładne cacko!
Gratuluje wyboru ;)

Tak BTW - poprzednik aż tak się zaczął sypać?


--
Pozdrawiam,
Sebastian S.

Data: 2010-06-21 08:47:03
Autor: J.F.
profil 45, 18 cali, proszę o opinie.
On Sat, 19 Jun 2010 10:34:12 -0500,  Pete wrote:
"Filip KK" wrote
Nie stracę, bo nie ścigam się nim. Chcę mieć po prostu nadal powera pod pedałem gazu, a nie zamulenie jak w przypadku gdybym założył tak jak producent zaleca 265 z tyłu i 235 z przodu.

Chodzi o to, ze przewaznie felgi 18" sa sporo ciezsze od 16", wiec tak czy inaczej go zamuli - wolniej sie bedzie rozpedzal i dluzej zajmie

Czy wy nie przesadzacie ? Ile moga _wiecej_ wazyc takie felgi ? 10kg ? W aucie ktore ma ponad 1.5t ..

J.

Data: 2010-06-21 12:18:36
Autor: to
profil 45, 18 cali, proszę o opinie.
J.F. wrote:

Czy wy nie przesadzacie ? Ile moga _wiecej_ wazyc takie felgi ? 10kg ? W
aucie ktore ma ponad 1.5t ..

10 kg na kołach to bardzo dużo.

--
http://www.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g

Data: 2010-06-19 15:57:51
Autor: to
profil 45, 18 cali, proszę o opinie.
Filip KK wrote:

225/45/18, szerzej nie chcę, bo nie chcę tracić na dynamice...

Na dynamice to bardziej stracisz pakując 18" w miejsce 16", a niż
zakładają o 1 cm szerszą oponę...

Nie stracę, bo nie ścigam się nim. Chcę mieć po prostu nadal powera pod
pedałem gazu, a nie zamulenie jak w przypadku gdybym założył tak jak
producent zaleca 265 z tyłu i 235 z przodu.

Na dynamice to bardziej stracisz pakując 18" w miejsce 16", a niż
zakładają o 1 cm szerszą oponę...

--
http://www.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g

Data: 2010-06-19 18:37:46
Autor: Filip KK
profil 45, 18 cali, proszę o opinie.
W dniu 2010-06-19 17:57, to pisze:

Na dynamice to bardziej stracisz pakując 18" w miejsce 16", a niż
zakładają o 1 cm szerszą oponę...

Dlatego, że większe o prawie 6mm, czy dlatego że cięższe?

Data: 2010-06-19 18:43:13
Autor: to
profil 45, 18 cali, proszę o opinie.
Filip KK wrote:

Na dynamice to bardziej stracisz pakując 18" w miejsce 16", a niż
zakładają o 1 cm szerszą oponę...

Dlatego, że większe o prawie 6mm, czy dlatego że cięższe?

Jeśli koła są tej samej klasy to będą cięższe, a przede wszystkim z powodu większej felgi będą miały bardziej niekorzystny rozkład masy (większa część masy dalej od punktu obrotu) więc różnica bezwładności będzie większe niż by to wynikało z nieco większej masy.

--
http://www.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g

Data: 2010-06-19 14:44:28
Autor: Brzezi
profil 45, 18 cali, proszę o opinie.
sob, 19 cze 2010 o 14:37 GMT, Filip KK napisał(a):

W dniu 2010-06-19 14:27, neoniusz pisze:

A opony 215/45R18 czy 285/45R18? Bo wysokosc profilu nie zalezy tylko od tej
drugiej liczby :)


225/45/18, szerzej nie chcę, bo nie chcę tracić na dynamice...

Ja kiedys mialem 225/40R18, strasznie twardo, felgi przy po kazdym sezonie
do prostowania, zawieszenie szybko sie wybija i czesto trzeba remotnowac,
na kraweznikach trzeba uwazac...


Teraz w innym samochodzie mam 255/45R18, no i tu juz inny komfort, bo
jednak warstwa opony sporo wieksza, i profil wiekszy, i szerokosc opony
sporo wieksza

Pozdrawiam
Brzezi

Data: 2010-06-19 16:20:20
Autor: Filip KK
profil 45, 18 cali, proszę o opinie.
W dniu 2010-06-19 14:44, Brzezi pisze:

Teraz w innym samochodzie mam 255/45R18, no i tu juz inny komfort, bo
jednak warstwa opony sporo wieksza, i profil wiekszy, i szerokosc opony
sporo wieksza

I da się jeździć w miarę komfortowo na takim profilu? W jakim aucie masz te koła?

Data: 2010-06-19 23:07:17
Autor: Brzezi
profil 45, 18 cali, proszę o opinie.
sob, 19 cze 2010 o 16:20 GMT, Filip KK napisał(a):

Teraz w innym samochodzie mam 255/45R18, no i tu juz inny komfort, bo
jednak warstwa opony sporo wieksza, i profil wiekszy, i szerokosc opony
sporo wieksza

I da się jeździć w miarę komfortowo na takim profilu? W jakim aucie masz te koła?

Ale jeszcze raz zrozum, ze profil, to nic nie oznacza, to jest tylko
wspolczynnik, aby obliczyc grubosc opny, potrzebujesz jej szerokosc i
profil, inna grubosc opony bedzie przy 225/40 a inna przy 255/40, w drugim
przypadku o 12mm grubsza, czyli calkiem sporo...

225/40 to jest taczka, mialem tak w A3 i zawieszeni sie strasznie
wytluklo..., bardzo twardo bylo

255/45 mam w SEC500, i tu miedzy std. 235/60 roznicy w komforcie wlasciwie
nie widac

Pozdrawiam
Brzezi

Data: 2010-06-19 14:34:08
Autor: CUT
profil 45, 18 cali, proszę o opinie.
W dniu 2010-06-19 13:16, Filip KK pisze:
Witam,

co sądzicie o profilu 45 na 18 calowej obręczy? Proszę o wypowiedź osób,
które jeździły już na takich kółkach. Masa pojazdu: ~1800kg
Czy będzie to taczka? Czy profil 45 pozwoli "wypośrodkować" odczucie
taczki i komfortu? Obecnie jeżdżę na profilu 50 i jest dobrze.
(wypowiedzi osób, które jeździły na niższym profilu mnie nie interesują) :)

Pozdrawiam


Zależny jaka szerokość :P

Przy 245 i szerszej będzie ok. Granicą kompromisu może być 235.

Mam 245/40/R18
Miałem tez 235/45/R18

Data: 2010-06-19 15:28:49
Autor: Filip KK
profil 45, 18 cali, proszę o opinie.
W dniu 2010-06-19 14:34, CUT pisze:

Przy 245 i szerszej będzie ok. Granicą kompromisu może być 235.

Mam 245/40/R18
Miałem tez 235/45/R18

To 225/45/18 nie sprawdzi się tak jakby się sprawdziło 235/45/18 ?

Kolega w takim samym samochodzie jak mój, miał 255/35/18 z tyłu i 235/40/18 z przodu i po 10 tys. wymieniał łożyska z przodu i tuleje z tyłu... Dlatego wolę jednak nieco węższe, ale czy 225/45/18 spełni swoją rolę amortyzacji jakiejkolwiek? Kolega mi też powiedział, że taki profil mi w zupełności wystarczy aby nie była to jeszcze taczka, jak u niego...

Data: 2010-06-19 15:41:05
Autor: Filip KK
profil 45, 18 cali, proszę o opinie.
Dodam, że do mojego najmniejsza dedykowana wzorcowa opona, to: felga=16'', szerokosc=225 mm, profil=55 mm, średnica=653,9 mm

Wsadzając 225/45/18 mam +5,8mm od nominału 225/55/16
Wsadzając 235/45/18 byłoby +14,8mm -- ||--

W przypadku zaleceń producenta, odpowiednik dla 18 calowego koła to:
Front 235/40/18 (2.3-2.6 bara)
Rear: 265/35/18 (2.6-3.1 bara)

Data: 2010-06-19 15:56:08
Autor: Przemek V
profil 45, 18 cali, proszę o opinie.

Użytkownik "Filip KK" <nospam@nospam.pl> napisał w wiadomości news:hvi8vq$tv$1news.task.gda.pl...
Witam,

co sądzicie o profilu 45 na 18 calowej obręczy? Proszę o wypowiedź osób, które jeździły już na takich kółkach. Masa pojazdu: ~1800kg
Czy będzie to taczka? Czy profil 45 pozwoli "wypośrodkować" odczucie taczki i komfortu? Obecnie jeżdżę na profilu 50 i jest dobrze.
(wypowiedzi osób, które jeździły na niższym profilu mnie nie interesują) :)

Miałem letnie 245/45R17 na E60 i do tego runflaty. Masa podobna. No miękko to nie było ale jeśli chodzi o felgi to raczej w normie, specjalnei się nie gięły. 225/50 zimowe nie runflaty były o wiele wygodniejsze.

W S-Maxie jest 235/45R18 i jest wręcz komfortowo. Felgi też żyją. Dużo zależy od zawiechy jaką tam masz.

Data: 2010-06-19 16:15:46
Autor: Filip KK
profil 45, 18 cali, proszę o opinie.
W dniu 2010-06-19 15:56, Przemek V pisze:

Miałem letnie 245/45R17 na E60 i do tego runflaty. Masa podobna. No miękko
to nie było ale jeśli chodzi o felgi to raczej w normie, specjalnei się nie
gięły. 225/50 zimowe nie runflaty były o wiele wygodniejsze.

W S-Maxie jest 235/45R18 i jest wręcz komfortowo. Felgi też żyją. Dużo
zależy od zawiechy jaką tam masz.

BMW E39, zawieszenie standardowe, felgi jakie posiadam to oryginalne M5 od E60. Opony Pirelli Pzero Rosso 225/45R18 91Y. I stoję przed dylematem, roztoczyć je do 74mm i założyć do mojego, czy nie zawracać sobie tym głowy bo będzie taczka.

Data: 2010-06-20 09:37:24
Autor: Przemek V
profil 45, 18 cali, proszę o opinie.

Użytkownik "Filip KK" <nospam@nospam.pl> napisał w wiadomości news:hvijfu$bnm$1news.task.gda.pl...
W dniu 2010-06-19 15:56, Przemek V pisze:

Miałem letnie 245/45R17 na E60 i do tego runflaty. Masa podobna. No miękko
to nie było ale jeśli chodzi o felgi to raczej w normie, specjalnei się nie
gięły. 225/50 zimowe nie runflaty były o wiele wygodniejsze.

W S-Maxie jest 235/45R18 i jest wręcz komfortowo. Felgi też żyją. Dużo
zależy od zawiechy jaką tam masz.

BMW E39, zawieszenie standardowe, felgi jakie posiadam to oryginalne M5 od E60. Opony Pirelli Pzero Rosso 225/45R18 91Y. I stoję przed dylematem, roztoczyć je do 74mm i założyć do mojego, czy nie zawracać sobie tym głowy bo będzie taczka.

Gdybyś się rozmyślił to ja takim zestawem (opony + felgi) mógłbym być zainteresowany. Masz jakieś zdjęcia? Znasz offset tych felg?

Felgi są chyba od M-Style kitu do E60 bo w E60 M5 chyba mniejszych od 19 cali wzwyż nie montowali.

Data: 2010-06-20 14:41:59
Autor: Filip KK
profil 45, 18 cali, proszę o opinie.
W dniu 2010-06-20 09:37, Przemek V pisze:

BMW E39, zawieszenie standardowe, felgi jakie posiadam to oryginalne M5 od
E60. Opony Pirelli Pzero Rosso 225/45R18 91Y. I stoję przed dylematem,
roztoczyć je do 74mm i założyć do mojego, czy nie zawracać sobie tym głowy
bo będzie taczka.

Gdybyś się rozmyślił to ja takim zestawem (opony + felgi) mógłbym być
zainteresowany. Masz jakieś zdjęcia? Znasz offset tych felg?

Felgi są chyba od M-Style kitu do E60 bo w E60 M5 chyba mniejszych od 19
cali wzwyż nie montowali.

Nie planuję ich sprzedawać, za dużo mnie kosztowały, nie zwrócą mi się (bo felgi i opony są nowe), wyglądają tak jak na zdjęciu:

http://tinyurl.com/3a4fhs7
http://tinyurl.com/36qk5yn

I są to oryginały od M5.

Data: 2010-06-21 11:22:27
Autor: Przemek V
profil 45, 18 cali, proszę o opinie.
On 20 Cze, 14:41, Filip KK <nos...@nospam.pl> wrote:

Nie planuję ich sprzedawać, za dużo mnie kosztowały, nie zwrócą mi się
(bo felgi i opony są nowe), wyglądają tak jak na zdjęciu:

http://tinyurl.com/3a4fhs7http://tinyurl.com/36qk5yn

I są to oryginały od M5.


Poszukaj dobrze. W E60 M5 nigdy nie było 18 calowych felg w serii. To
co pokazujesz w linkach to 19 calowe felgi na M5. Jeśli masz 18 calowe
to masz oryginalną, zresztą bardzo ładną, felgę BMW oferowaną w E60 z
bodykitem M ale nie od M5.

Data: 2010-06-19 16:26:14
Autor: Michał
profil 45, 18 cali, proszę o opinie.
Filip KK <nospam@nospam.pl> napisał(a):
Witam,

co sądzicie o profilu 45 na 18 calowej obręczy? Proszę o wypowiedź osób, które jeździły już na takich kółkach. Masa pojazdu: ~1800kg
Czy będzie to taczka? Czy profil 45 pozwoli "wypośrodkować" odczucie taczki i komfortu? Obecnie jeżdżę na profilu 50 i jest dobrze.
(wypowiedzi osób, które jeździły na niższym profilu mnie nie interesują) :)

Masa auta: 1810kg o ile pamiętam :) (może to samo ;) ?)

porównanie:
-18' 245 profil 45 -i 17' 245 i tu chyba 55 lub 50.

Moje odczucia na 17' lepiej!, progi itp.. tak samo, tylko na dziurach lepiej. Dziury już czuć (w poprzednim modelu na 15' i wysokim profilu gdzie w zasadzie nie czuć).

Generalnie małe to ma znaczenie jak zwieszenie jest miękkie i dobrze tłumi (tu dobrze tłumił tylko tył, przód jakiś badziewiasty),
ja wole większy profil, bo odcina nieówności od auta.

pozdrawiam.

--


Data: 2010-06-21 13:30:00
Autor: Clawfinger
profil 45, 18 cali, proszę o opinie.
W dniu 19.06.2010 13:16, Filip KK pisze:
Witam,

co sądzicie o profilu 45 na 18 calowej obręczy? Proszę o wypowiedź osób,
które jeździły już na takich kółkach. Masa pojazdu: ~1800kg
Czy będzie to taczka? Czy profil 45 pozwoli "wypośrodkować" odczucie
taczki i komfortu? Obecnie jeżdżę na profilu 50 i jest dobrze.
(wypowiedzi osób, które jeździły na niższym profilu mnie nie interesują) :)

Pozdrawiam
Teraz mam w Insigni 245/45R18 i jest bardzo dobrze. Polecam :-)

Pozdro
WOJtek
--
============================
    Insignia ST 1.6 Turbo
    Wersja Cosmo +dodatki
         Kolor czarny
     Jeszcze bez naklejki
============================

profil 45, 18 cali, proszę o opinie.

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona