program do doglebnego testowania hdd

Data: 2014-04-30 13:28:24
Autor: Pszemol
program do doglebnego testowania hdd
Mam powierzonego laptopa do naprawy: blue screen of death pare razy w
miesiacu...
Podejrzane: uszkodzenie hdd.
Serwis w ktorym byl wlasciciel chce wymienic dysk na nowy.
Ja nie widze nic zlego w swoich testach Scandiskiem.

Jaki program pod Windows, ambitniejszy od Windowsianego scandiska,
u┼╝yli┼Ťcie aby rozwia─ç w─ůtpliwo┼Ťci i wyeliminowa─ç dysk twardy jako
potencjaln─ů przyczyn─Ö tych zwis├│w?

Data: 2014-04-30 15:31:05
Autor: Irokez
W dniu 2014-04-30 15:28, Pszemol pisze:
[...]

Jak serwis płaci to niech wymienia
Jak u┼╝yszkodnik to MHDD

Data: 2014-04-30 13:44:03
Autor: Pszemol
Irokez <no@email.com.pl> wrote:
[...]

Laptop to Toshiba L635 z 2010 roku, po gwarancji dawno. Uzytkownik
płaciłby.

Co do MHDD, czy potrafi on testowac hdd bez niszczenia jego zawarto┼Ťci?

ps czy do testow pami─Öci dalej u┼╝ywa si─Ö Memtest86 jak za dawnych dobrych
czas├│w czy pojawi┼éo si─Ö co┼Ť lepszego?

Data: 2014-04-30 15:59:08
Autor: Irokez
W dniu 2014-04-30 15:44, Pszemol pisze:

Laptop to Toshiba L635 z 2010 roku, po gwarancji dawno. Uzytkownik
płaciłby.

Co do MHDD, czy potrafi on testowac hdd bez niszczenia jego zawarto┼Ťci?

Tak
http://forum.komputerswiat.pl/topic/17548-opis-programu-mhdd-i-technologii-smart/
http://hddguru.com/software/2005.10.02-MHDD/
itd, mo┼╝na pokopa─ç w sieci instrukcje

Przestawi─ç tylko dysk w tryb Compatibility czy IDE jak tam w BIOS ma opis ta To┼Ťka nie wiem. W trybie AHCI b─Öd─ů problemy.

ps czy do testow pami─Öci dalej u┼╝ywa si─Ö Memtest86 jak za dawnych dobrych
czas├│w czy pojawi┼éo si─Ö co┼Ť lepszego?

A tu kto┼Ť inny niech si─Ö wypowie, nie u┼╝ywam.

Data: 2014-04-30 14:36:38
Autor: Pszemol
Irokez <no@email.com.pl> wrote:
[...]

O tak, sam sobie odpowiedzialem chwile po wyslaniu pytania jak juz
sciagnalem program :-)
Na stronie autora jest manual i m.in. opis funkcji SCAN: "All
data-destructive functions (Remap, Erase Delays) are switched off by
default.
Czyli wszystko gra i bucy.

Przestawi─ç tylko dysk w tryb Compatibility czy IDE jak tam w BIOS ma opis
ta To┼Ťka nie wiem. W trybie AHCI b─Öd─ů problemy.

Dzi─Öki, sprawdz─Ö. Najpierw pobawie sie tym programem z innym dyskiem, na
ktorego zawarto┼Ťci mi nie zale┼╝y :-)

ps czy do testow pami─Öci dalej u┼╝ywa si─Ö Memtest86 jak za dawnych dobrych
czas├│w czy pojawi┼éo si─Ö co┼Ť lepszego?

A tu kto┼Ť inny niech si─Ö wypowie, nie u┼╝ywam.

A czego Ty u┼╝ywasz do wyczerpuj─ůcych test├│w pami─Öci?

Data: 2014-04-30 20:16:47
Autor: Irokez
W dniu 2014-04-30 16:36, Pszemol pisze:
[...]

No piszę, że nie używam ;) szkoda mi czasu, wolę wymienić kostki niż męczyć kompa pół dnia.
Kiedy┼Ť w┼éa┼Ťnie Memtesta odpala┼éem z p┼éytki ale nic nie znalaz┼é, a laptop i tak wali┼é co jaki┼Ť czas b┼é─ůd zapisu pami─Öci i czarny ekran (Dell D631, komunikat wewn─Ötrznego biosa a nie systemu windows).

Data: 2014-04-30 18:54:49
Autor: Pszemol
Irokez <no.email@wp.pl> wrote:
[...]

Zrozumia┼éem wcze┼Ťniej ┼╝e nie u┼╝ywasz Memtest86 tylko czego┼Ť innego :-)
Mnie nie stac na taka metode jak Twoja, gdzie jak tylko podejrzewasz kostke
pami─Öci to j─ů wyrzucasz :-))

Swoj─ů drog─ů to dzi─Öki za rekomendacje MHDD - wykry┼éem jednak problemy z tym
dyskiem twardym, 67 sztuk UNC i 16 relokacji w SMART.

A wi─Öc wymieni─Ö jej ten dysk twardy tak czy inaczej a i mo┼╝e problem
bluescreen├│w znikn─ů─ç...

Przegl─ůdn─ů┼éem wszystkie zachowane na jej dysku memory dumps i wszystkie
odnosz─ů sie do "Bug Check Code" = 0x3B...

Według MSDN:
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/windows/hardware/ff558949(v=vs.85).aspx
"Cause

This error has been linked to excessive paged pool usage and may occur due
to user-mode graphics drivers crossing over and passing bad data to the
kernel code."

Ma to wi─Öc zwi─ůzek z pami─Öci─ů stronnicowan─ů, ale nie wiem czy bardziej
podejrzewa─ç tu kostki DDR3 czy dysk twardy, u┼╝ywany przecie┼╝ te┼╝ do
swapfile...

Co my┼Ťlicie?

Data: 2014-05-01 19:19:14
Autor: BQB
W dniu 2014-04-30 20:54, Pszemol pisze:
Irokez <no.email@wp.pl> wrote:

Zrozumia┼éem wcze┼Ťniej ┼╝e nie u┼╝ywasz Memtest86 tylko czego┼Ť innego :-)
Mnie nie stac na taka metode jak Twoja, gdzie jak tylko podejrzewasz kostke
pami─Öci to j─ů wyrzucasz :-))

Ogólnie to niby NTG, ale odpowiem, ja głównie używam gold memory
Ale tak z kilka razy do roku maksymalnie.
www.goldmemory.cz

Data: 2014-05-02 11:06:12
Autor: Pszemol
Pszemol <Pszemol@PolBox.com> wrote:
[...]

Ten MHDD jakis nadwra┼żliwy jakis: przetestowa┼éem sobie nowy dysk w tym
laptopie, swieży ze sklepu, i jest 11 ostrzeżeń...

http://www.yogile.com/mhdd/04389030l/share/?vt=xqeE3G5

Co robic?

Data: 2014-05-01 09:18:56
Autor: 666
program do doglebnego testowania hdd
Trzeba odpala─ç w trybie advanced (czy jak to si─Ö tam nazywa).

-- -- -

Data: 2014-05-01 11:01:38
Autor: jakson
program do doglebnego testowania hdd
Kiedy┼Ť w┼éa┼Ťnie Memtesta odpala┼éem z p┼éytki ale nic nie znalaz┼é, a laptop i tak wali┼é co jaki┼Ť czas b┼é─ůd zapisu pami─Öci

Jesli memtest nie pokaze bledu to nie oznacza, ze pamiec jest ok.

Data: 2014-05-01 11:18:34
Autor: Irokez
W dniu 2014-05-01 11:01, jakson pisze:
Kiedy┼Ť w┼éa┼Ťnie Memtesta odpala┼éem z p┼éytki ale nic nie znalaz┼é, a laptop i tak wali┼é co jaki┼Ť czas b┼é─ůd zapisu pami─Öci

Jesli memtest nie pokaze bledu to nie oznacza, ze pamiec jest ok.

No w┼éa┼Ťnie
Wol─Ö odpali─ç Prime95

--
Irokez

Data: 2014-05-02 17:47:06
Autor: jakson
program do doglebnego testowania hdd
Jesli memtest nie pokaze bledu to nie oznacza, ze pamiec jest ok.

No w┼éa┼Ťnie
Wol─Ö odpali─ç Prime95

Bez roznicy.
Tu chodzi o charakter/istote testowania pamieci.

Data: 2014-05-02 16:04:39
Autor: Pszemol
"jakson" <john.smith@example.org> wrote:
[...]

Mo┼╝esz rozwin─ů─ç temat? O jak─ů istot─Ö testowania Ci chodzi?

Data: 2014-05-02 18:45:35
Autor: jakson
program do doglebnego testowania hdd
Mo┼╝esz rozwin─ů─ç temat? O jak─ů istot─Ö testowania Ci chodzi?

Jesli memtest (i podobne) wykaze, ze jest blad to jest blad.
Jesli nie wykaze, to nie oznacza, ze pamieci sa poprawne.

Tego typu testy sa w stanie stwierdzi, ze pamiec jest bledna,
ale nie sa w stanie wykazac, ze pamiec jest w pelni poprawna.

Data: 2014-05-02 18:52:43
Autor: Pszemol
[...]

Je┼Ťli kto┼Ť do┼Ťwiadcza zwis├│w i blue screen├│w to niekoniecznie musi by─ç za
nie odpowiedzialna pami─Ö─ç, w sensie sim wlozony do gniazdka.

Je┼Ťli testujesz pami─Ö─ç programem jak memtest86 i on nic nie wyka┼╝e, to
s─ůdz─Ö ze jest wi─Öksze prawdopodobie┼ästwo ze za zwisy czy bsod
odpowiedzialne jest co┼Ť innego ni┼╝ niezwykle rzadki (cho─ç zgoda ┼╝e
potencjalnie możliwy) przypadek uszkodzenia pamięci ktorego nie wykrył
memtest86.

Duzo miales % przypadk├│w zlego funkcjonowania komputera z winy pami─Öci a
bledow zadnych memtest nie wykrywal nawet puszczony 5-6 pelnych przejsc?

Data: 2014-05-02 18:48:26
Autor: jakson
[...]

Testowanie pamieci typu HDD jest zupelnie inne
niz metoda testowania pamieci typu RAM.

program do doglebnego testowania hdd