Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   program - uwaga pirat - jak się obronić ?

program - uwaga pirat - jak się obronić ?

Data: 2010-11-08 21:41:28
Autor: PaPi
program - uwaga pirat - jak się obronić ?
Najproscie jak mozna - nie wychodzic ze swojego samochodu.
Policjant podczas kontroli nie ma prawa domagac sie opuszczenia samochodu.

Data: 2010-11-08 22:29:57
Autor: jerzu
program - uwaga pirat - jak się obronić ?
On Mon, 08 Nov 2010 21:41:28 +0100, PaPi <raz@dwa.trzy> wrote:

Policjant podczas kontroli nie ma prawa domagac sie opuszczenia samochodu.

Tak Ci się tylko wydaje.


--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński  xxx.jerzu@poczta.onet.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200

Data: 2010-11-09 07:54:20
Autor: Przembo
program - uwaga pirat - jak się obronić ?
*jerzu* w wiadomo¶ci news:9uqgd6paifsr0je7rjagodpmsajla4u04b4ax.com
napisał(a):
On Mon, 08 Nov 2010 21:41:28 +0100, PaPi <raz@dwa.trzy> wrote:
Policjant podczas kontroli nie ma prawa domagac sie opuszczenia
samochodu.
Tak Ci się tylko wydaje.

To jest inaczej, jak kierowca nie wyjdzie to nie bardzo policjant ma pole manewru, musiałby bardzo chcieć przed kamer± delikwenta sił± wyci±gać, po tym jak nagle przypomniał sobie że podobnych autem jechał bandyta lub po tym jak nagle skojarzył twarz kierowcy z podobizn± z listu gończego... Policjanci niechętnie przekraczaj± uprawnienia przy ¶wiadkach, a przed kamer± to już w ogóle :)

Ciekawa sprawa jest też z pro¶b± o otwarcie bagażnika :)

Pozdr

Data: 2010-11-09 17:25:28
Autor: jerzu
program - uwaga pirat - jak się obronić ?
On Tue, 9 Nov 2010 07:54:20 +0100, "Przembo" <xxxxxxxxxxxx@xx.xx>
wrote:

To jest inaczej, jak kierowca nie wyjdzie to nie bardzo policjant ma pole manewru
(...)

Dziennik Ustaw • 2008 • Nr 132 • Poz. 841

"5. W przypadkach uzasadnionych względami bezpieczeństwa lub
uwarunkowanych charakterem kontroli policjant może wydać kierującemu
pojazdem lub pasaĹĽerowi pojazdu polecenie opuszczenia pojazdu."

Ciekawa sprawa jest też z prośbą o otwarcie bagażnika :)

A to juĹĽ jest w ustawie PoRD, art. 128

2. Policjant, w związku z wykonywaniem czynności określonych w ust. 1,
jest uprawniony do:
(...)
sprawdzania stanu technicznego, wyposaĹĽenia, Ĺ‚adunku, wymiarĂłw, masy
lub nacisku osi pojazdu znajdujÄ…cego siÄ™ na drodze;


--
Pozdrawiam - Dariusz NiemczyĹ„ski  xxx.jerzu@poczta.onet.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200

Data: 2010-11-09 20:16:11
Autor: Przembo
program - uwaga pirat - jak się obronić ?
*jerzu* w wiadomości news:0vsid6936sdcmh98mo5ehus49vth7cj2kk4ax.com
napisał(a):
On Tue, 9 Nov 2010 07:54:20 +0100, "Przembo" <xxxxxxxxxxxx@xx.xx>
wrote:
To jest inaczej, jak kierowca nie wyjdzie to nie bardzo policjant ma
pole  manewru
(...)
Dziennik Ustaw • 2008 • Nr 132 • Poz. 841
"5. W przypadkach uzasadnionych względami bezpieczeństwa lub
uwarunkowanych charakterem kontroli policjant może wydać kierującemu
pojazdem lub pasaĹĽerowi pojazdu polecenie opuszczenia pojazdu."

Zgadza się, odpowiem przykładem dosyć zbliżonym. Po kupnie auta jest 30 dni na jego przerejestrowanie, to z pewnościa wiesz to i podstawy szukać nie będe :) Jakie są konsekwencje za niespełnienie obowiązku zapewne również wiesz. A teraz do meritum co może zrobić policjant jak się nie podporządkuje? No właśnie i tu już musi podeprzeć się czymś, bo wytarganie kierowcy z samochodu i pewnie jeszcz położenie go na glebie z powodu: "dlatego ponieważ" nie przejdzie :)

Ciekawa sprawa jest też z prośbą o otwarcie bagażnika :)
A to juĹĽ jest w ustawie PoRD, art. 128
2. Policjant, w związku z wykonywaniem czynności określonych w ust. 1,
jest uprawniony do:
(...)
sprawdzania stanu technicznego, wyposaĹĽenia, Ĺ‚adunku, wymiarĂłw, masy
lub nacisku osi pojazdu znajdujÄ…cego siÄ™ na drodze;


Ja nie w tym kontekscie, policjanci jak proszą o otwarcie bagaznika i sobie czasem w nim pogrzebia mogą to robić bez ograniczeń jak im przy tym pomożesz, jeśli nie otworzysz bagażnika również mogą zajrzeć, ale to już bedzie przeszukanie, można się domagać protokołu i pojawia się problem jak z wyjściem z auta, musi być jakiś powód przeszukania.

A teraz dochodzimy do meritum, program uwaga pirat jest niesamowicie prześmiewczy, policjanci często dają maks kare, powtarzają że nie mogą inaczej bo jest taryfikator, mijają się troszke z prawdą. Zatrzymany dostanie kare z widełek, często maks, jaki jest sens ułatwiania im roboty? Odmowa wyjścia z auta skończy się na 99% odpuszczeniem policjanta i ryzykuje co najwyżej komentarzem pana Knapika :)

Pozdr

Data: 2010-11-10 12:39:22
Autor: Jarek Andrzejewski
program - uwaga pirat - jak się obronić ?
On Tue, 9 Nov 2010 20:16:11 +0100, "Przembo" <xxxxxxxxxxxx@xx.xx>
wrote:

Zgadza się, odpowiem przykładem dosyć zbliżonym. Po kupnie auta jest 30 dni na jego przerejestrowanie, to z pewno¶cia wiesz to i podstawy szukać nie będe :) Jakie s± konsekwencje za niespełnienie obowi±zku zapewne również wiesz. A teraz do meritum co może zrobić policjant jak się nie

mylisz chyba przerejestrowanie ze zgłoszeniem nabycia (i zbycia
zreszt± też). To drugie jest obowi±zkowe, ale to pierwsze - chyba nie.
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2010-11-10 19:57:31
Autor: Przembo
program - uwaga pirat - jak się obronić ?
*Jarek Andrzejewski* w wiadomo¶ci
news:g11ld659d78c9eqb2t2u4ffolc4pi5um4f4ax.com napisał(a):
On Tue, 9 Nov 2010 20:16:11 +0100, "Przembo" <xxxxxxxxxxxx@xx.xx>
wrote:
Zgadza się, odpowiem przykładem dosyć zbliżonym. Po kupnie auta jest
30 dni  na jego przerejestrowanie, to z pewno¶cia wiesz to i podstawy
szukać nie  będe :) Jakie s± konsekwencje za niespełnienie obowi±zku
zapewne również  wiesz. A teraz do meritum co może zrobić policjant
jak się nie
mylisz chyba przerejestrowanie ze zgłoszeniem nabycia (i zbycia
zreszt± też). To drugie jest obowi±zkowe, ale to pierwsze - chyba nie.

Obawiam się że możesz mieć racje w kwestii formalnej, na szczę¶cie przekaz pozostał bez zmian :)

Pozdr

Data: 2010-11-10 11:56:31
Autor: PJ
program - uwaga pirat - jak się obronić ?
zaczynacie od niewła¶ciwej strony :-), proponuje kolegom biegłym w
prawie wyja¶nić na podstawie jakiej ustawy czy rozporz±dzenia
dozwolona jest w radiowozie obecno¶ć operatora kamery z prywatnej
stacji telewizyjnej

P.

Data: 2010-11-10 23:56:54
Autor: jerzu
program - uwaga pirat - jak się obronić ?
On Wed, 10 Nov 2010 11:56:31 -0800 (PST), PJ
<przemek.jedrzejczak@gmail.com> wrote:

zaczynacie od niewła¶ciwej strony :-), proponuje kolegom biegłym w
prawie wyja¶nić na podstawie jakiej ustawy czy rozporz±dzenia
dozwolona jest w radiowozie obecno¶ć operatora kamery z prywatnej
stacji telewizyjnej

Podchodzisz do tego od niewła¶ciwej strony. Udowidnij, że takiej
kamery i operatora tam byc nie może :)


--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński  xxx.jerzu@poczta.onet.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200

Data: 2010-11-11 01:05:37
Autor: PJ
program - uwaga pirat - jak się obronić ?
//Podchodzisz do tego od niew a ciwej strony. Udowidnij, e takiej
kamery i operatora tam byc nie mo e :)

a po co ? daj się chłopakom wykazać, kamera w dłoń, paszport Polsatu
do reki i wsi±dĽ do jakiego¶ radiowozu np stoj±cego na ¶wiatłach, jak
Cie beda wyciagac napewno zacytuja jakies paragrafy wiec ustaw
dyktafon na nagrywanie .-)

P.

Data: 2010-11-09 20:20:08
Autor: Gotfryd Smolik news
program - uwaga pirat - jak się obronić ?
On Tue, 9 Nov 2010, jerzu wrote:

On Tue, 9 Nov 2010 07:54:20 +0100, "Przembo" <xxxxxxxxxxxx@xx.xx>
wrote:

Ciekawa sprawa jest też z pro¶b± o otwarcie bagażnika :)

A to już jest w ustawie PoRD, art. 128

2. Policjant, w zwi±zku z wykonywaniem czynno¶ci okre¶lonych w ust. 1,
jest uprawniony do:
(...)
sprawdzania stanu technicznego, wyposażenia, ładunku, wymiarów, masy
lub nacisku osi pojazdu znajduj±cego się na drodze;

  Policjant. Jest uprawniony.
  Jak rozumiem chodzi wła¶nie o to: "ma pan prawo sprawdzić sobie sam" :P
  Zajrzyj kiedy do archiwum .podatki - to jest standardowy chwyt
kontrolerów skarbowych, taka "pro¶ba". Często narusza (poprzez
wykroczenie poza potrzeby) zakres postępowania.
  Niewykluczone że w odwecie policjant będzie wolał znaleĽć jak±¶
"istotn± wadę" w pojeĽdzie, zamiast otworzyć :>

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-11-09 20:32:38
Autor: Przembo
program - uwaga pirat - jak się obronić ?
*Gotfryd Smolik news* w wiadomo¶ci
news:Pine.WNT.4.64.1011092016070.3428quad napisał(a):
On Tue, 9 Nov 2010, jerzu wrote:
On Tue, 9 Nov 2010 07:54:20 +0100, "Przembo" <xxxxxxxxxxxx@xx.xx>
wrote:
Ciekawa sprawa jest też z pro¶b± o otwarcie bagażnika :)
A to już jest w ustawie PoRD, art. 128
2. Policjant, w zwi±zku z wykonywaniem czynno¶ci okre¶lonych w ust. 1,
jest uprawniony do:
(...)
sprawdzania stanu technicznego, wyposażenia, ładunku, wymiarów, masy
lub nacisku osi pojazdu znajduj±cego się na drodze;
 Policjant. Jest uprawniony.
 Jak rozumiem chodzi wła¶nie o to: "ma pan prawo sprawdzić sobie sam" :P
 Zajrzyj kiedy do archiwum .podatki - to jest standardowy chwyt
kontrolerów skarbowych, taka "pro¶ba". Często narusza (poprzez
wykroczenie poza potrzeby) zakres postępowania.
 Niewykluczone że w odwecie policjant będzie wolał znaleĽć jak±¶
"istotn± wadę" w pojeĽdzie, zamiast otworzyć :>
pzdr, Gotfryd

Dokładnie o to chodzi, trzeba się wysilić, papiery wypisać, jak policjanta poniesie to jeszcze będzie się trzeba potłumaczyć. Oni mog± to zrobić bez mojej pomocy, bez mojego wsparcia, a nawet przy moim oporze (oddam może "biernym" oporze dla bezpieczeństwa by nie ryzykować napa¶ci na funkcjonariusza)... ale procedurki sprawiaj± że ochota do takich działań zanika, szczególnie przed kamer± :)

Pozdr

Data: 2010-11-16 21:33:29
Autor: PaPi
program - uwaga pirat - jak się obronić ?
Dziennik Ustaw • 2008 • Nr 132 • Poz. 841

"5. W przypadkach uzasadnionych względami bezpieczeństwa lub
uwarunkowanych charakterem kontroli policjant może wydać kierującemu
pojazdem lub pasaĹĽerowi pojazdu polecenie opuszczenia pojazdu."

Rozumiem, ze istnieje cos takiego jak kontrola pod TVN Turbo - podpadajace pod charakter ?
BTW, gdzie tu cokolwiek o koniecznosci udania sie z policjantami do ich auta ?

Data: 2010-11-16 22:13:54
Autor: jerzu
program - uwaga pirat - jak się obronić ?
On Tue, 16 Nov 2010 21:33:29 +0100, PaPi <raz@dwa.trzy> wrote:

BTW, gdzie tu cokolwiek o koniecznosci udania sie z policjantami do ich auta ?

W tej samej ustawie, trochę dalej.

"6. Do pojazdu policyjnego uczestnik ruchu może być wpuszczony tylko w
razie konieczno¶ci:
(...)
4) okazania przebiegu zarejestrowanego wykroczenia"


--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński  xxx.jerzu@poczta.onet.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200

program - uwaga pirat - jak się obronić ?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona