programistom n-recordera gratulujemy inteligencji

Data: 2009-03-30 13:11:52
Autor: TM
programistom n-recordera gratulujemy inteligencji
On Sun, 29 Mar 2009 21:41:21 +0100
Waldek Godel <nospam@orangegsm.info> wrote:

Nagrania zaprogramowane wczoraj przed zmianą czasu (automatyczną
oczywiście) również automatycznie zmieniły czas.
To nic, że np. Wiadomości były wczoraj o 19:30 i dziś również o 19:30.  To
tylko w świecie równoległym.
W świecie programistów n-recordera po zmianie czasu Wiadomości sa już o
godzinie 20:30 i tak zostanie nagrane.
Widocznie jestem za głupi na programistę bo w życiu bym na to nie wpadł.

To nie programista jest winny, a analityk lub projektant. Programista
tylko przepisal z wydrukowanej kartki zdania na jezyk zrozumialy dla
komputera.

--
TM

Data: 2009-03-30 16:23:12
Autor: Kell a
TM <trele.molere@op.pl> napisał(a):

To nie programista jest winny, a analityk lub projektant. Programista
tylko przepisal z wydrukowanej kartki zdania na jezyk zrozumialy dla
komputera.

idac dalej tym tropem nie jest winny ani programista ani
zaden analityk czy projektant, tylko testerzy

Data: 2009-03-30 15:42:50
Autor: Sergiusz Rozanski
Dnia 30.03.2009 Kell a <kella@niematakiejdomeny.com> napisał/a:
[...]

Albo jak zwykle Waldek :D

***       http://www.4x4.kalisz.pl      ***

Data: 2009-04-01 06:16:12
Autor: GreGG
Sergiusz Rozanski pisze:
[...]

Proszę nie obrażać Waldka. My z rozrzewnieniem wspominamy naszego Waldka informatyka,
który był w stanie szybko i sprawnie poradzić sobie z każdym problemem, aż skusił go pewien
bank z melonikiem...
;)

Data: 2009-03-31 07:58:06
Autor: TM
programistom n-recordera gratulujemy inteligencji
On Mon, 30 Mar 2009 16:23:12 +0200
Kell a <kella@niematakiejdomeny.com> wrote:

> [...]

>komputera.

idac dalej tym tropem nie jest winny ani programista ani
zaden analityk czy projektant, tylko testerzy

I tu sie myslisz. Jesli juz program nie dziala bo ma bledy to owszem,
tester go nie wychwycil, ale to wina programisty. To programista
spowodowal ten blad, a nie tester. Wielu programistow blednie mysli, ze
jesli w dalszej czesci projektu jest faza testow to mozna
napisac na szybko, a potem niech tester sie martwi i wyszuka bledy to ja
poprawie (bo poprawia sie znacznie latwiej). W powyzszym przypadku niestety nie mozna stwierdzic kto tak naprawde
zawalil, bo nie znamy ani zalozen dzialania n-recordera, ani nie mamy
kodu zrodlowego do analizy.

--
TM

Data: 2009-03-31 08:30:34
Autor: pawell32
TM pisze:
[...]

zawinił przede wszystkim programista, ale nie tylko, gdyż najlepszymi testerami są użytkownicy, a nie ma osobnego konta do zgłaszania błędów. Poza tym nie ma oprogramowania pozbawionego błędów.

pawell

Data: 2009-03-31 08:48:37
Autor: Bartłomiej Zieliński
programistom n-recordera gratulujemy inteligencji
Poza tym nie ma oprogramowania pozbawionego błędów.

Jest. Każdy program, który zawiera wyłącznie instrukcje NOP, z pewnością nie ma błędów, bo nic nie robi. A o tym że nic-nie-robienie (trudne słowo) jest bezbłędne, wiedzą doskonale polscy politycy. Którykolwiek z nich cokolwiek próbował poprawiać (czyli COŚ robić), zaraz tracił na popularności...

* Bartłomiej Zieliński                http://zmitac.aei.polsl.pl/BZ/  *

Data: 2009-03-31 13:19:41
Autor: Jan Rudziński
programistom n-recordera gratulujemy inteligencji
Cześć wszystkim

Bartłomiej Zieliński pisze:
Poza tym nie ma oprogramowania pozbawionego błędów.

Jest. Każdy program, który zawiera wyłącznie instrukcje NOP, z pewnością nie ma błędów, bo nic nie robi.

Różnie to bywa.
Osobiście wyłapałem, że jeden konkretny egzemplarz MERY-400 na MIMUWie ma skopaną sprzętowo instrukcję NOP, bo akurat na nim program nie chciał wyjść z pętli.

--
Pozdrowienia
  Janek          http://www.astercity.net/~janekr

Data: 2009-04-01 11:54:30
Autor: Bartłomiej Zieliński
Użytkownik Jan Rudziński napisał:
Osobiście wyłapałem, że jeden konkretny egzemplarz MERY-400 na MIMUWie ma skopaną sprzętowo instrukcję NOP, bo akurat na nim program nie chciał wyjść z pętli.

No ale to wina procesora/komputera, a nie programu.

* Bartłomiej Zieliński                http://zmitac.aei.polsl.pl/BZ/  *

Data: 2009-04-01 10:24:57
Autor: Sergiusz Rozanski
Dnia 01.04.2009 Bartłomiej Zieliński <Bartlomiej.Zielinski@polsl.pl> napisał/a:
[...]

Czyli błąd w mikrokodzie :) w sumie też program ;)

***       http://www.4x4.kalisz.pl      ***

Data: 2009-04-02 19:24:37
Autor: Bartłomiej Zieliński
Użytkownik Sergiusz Rozanski napisał:
Czyli błąd w mikrokodzie :) w sumie też program ;)

Tak, ale ten program jest implementacją instrukcji m. in. NOP, a nie składa się z tych instrukcji.

* Bartłomiej Zieliński                http://zmitac.aei.polsl.pl/BZ/  *

Data: 2009-03-31 11:25:15
Autor: SW3
Dnia 31-03-2009 o 07:58:06 TM <trele.molere@op.pl> napisał(a):

W powyzszym przypadku niestety nie mozna stwierdzic kto tak naprawde
zawalil

Podejrzewam, że zawalił wpisujący dane do EPG.
Nagrania zaplanowane w sobotę wieczorem nagrały się dobrze (widocznie EPG  było wtedy już poprawione). Również nagrania zaplanowane ręcznie (ręcznie  wpisana godzina) nagrały się zgodnie z życzeniem.

--
SW3
-- --

Data: 2009-03-31 10:55:05
Autor: Waldek Godel
Dnia Tue, 31 Mar 2009 11:25:15 +0200, SW3 napisał(a):

[...]

nie, błąd jest ewidentnie w sofcie.
Zmieniona została lista nagrań. Ustawiona dzień wcześniej godzina została
przez oprogramowanie zmieniona, co osobiście sprawdziłem.
Więc to nie jest błąd zapomnienia, jakiś debil z zamysłem włożył procedurę
zmieniającą wpisy na liście nagrań, zapominając, że czas będzie zmieniony a
godziny się nie zmienią.
Lista wyglądała w ten sposób (przykładowo):
w sobotę: Wiadomości 19:30-20:30
w niedzielę: Wiadomości 20:30-21:30
szympans zauważyłby, że coś jest nie tak. --
Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org "Marka TP na skutek utarczek z regulatorem rynku bardzo się zdewaluowała" -
Maciej Witucki, prezes.

programistom n-recordera gratulujemy inteligencji