programy wielowÄ…tkowe

Data: 2013-07-23 19:06:30
Autor: Adam Majewski
programy wielowÄ…tkowe
Witam,

W przypadku obliczeń numerycznych korzystających z wątków ( np. OpenMP)
co będzie bardziej opłacalną podstawą do budowy komputera :
xeony + płyta wieloprocesorowa
czy
i7 i płyta jednoprocesorowa
?

( ew inne propozycje )

TIA

Adam

Data: 2013-07-25 08:02:34
Autor: Radosław Sokół
programy wielowÄ…tkowe
W dniu 23.07.2013 19:06, Adam Majewski pisze:
W przypadku obliczeń numerycznych korzystających z wątków ( np. OpenMP)
co będzie bardziej opłacalną podstawą do budowy komputera :

To zależy od tego, jak dobrze skaluje się oprogramowanie,
które Ci te obliczenia realizuje. Oraz na jakim typie mikro-
procesora działa najlepiej.

Poza tym może być jeszcze Opteron dodatkowo przecież. Albo
choćby wielordzeniowy Phenom, z tańszych rozwiązań. Akurat w
dziedzinie obliczeń numerycznych procesory AMD sprawują się
nieźle.

| RadosÅ‚aw Sokół  |  http://www.grush.one.pl/              |
|                 |                                        |

Data: 2013-07-25 13:39:06
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
programy wielow±tkowe
Dnia 2013-07-25, o godz. 08:02:34
Rados³aw Sokó³ <Radoslaw.Sokol@grush.one.pl> napisa³(a):

Poza tym mo¿e byæ jeszcze Opteron dodatkowo przecie¿. Albo
choæby wielordzeniowy Phenom, z tañszych rozwi±zañ. Akurat w
dziedzinie obliczeñ numerycznych procesory AMD sprawuj± siê
nie¼le.

A to muszê potwierdziæ. Jeden z wydzia³ów WAT jaki¶ czas temu wybra³
klaster z maszyn opartych na AMD. W ich warunkach ( g³ównie liczenie
naprê¿eñ pocisków przy trafieniu w cel) by³ tañszy ni¿ rozwi±zanie
oparte na Intelu.

Zdrówko

Data: 2013-07-25 11:16:02
Autor: Michoo
programy wielowÄ…tkowe
On 23.07.2013 19:06, Adam Majewski wrote:
[...]

Zależnie od algorytmu i sposobu pisania. i7 mają dużo cache L3, który jest wspólny dla całego chipa - tańsze przerzucanie zadań między rdzeniami, jak dużo wspólnych danych to mniejsze brudzenia cache. No i w niektórych zastosowaniach HT sporo daje.

xeony są (a przynajmniej były) lepsze do ciągłego stałego mielenia każdy swoim torem (serwery). Jak z nimi teraz nie wiem.

?

( ew inne propozycje )

Kontener RaspberryPi? ;) Coś od AMD(zauważalnie tańsze, więc można sobie pozwolić na więcej rdzeni).

Michoo

Data: 2013-07-25 19:06:45
Autor: Adam Majewski
programy wielowÄ…tkowe
On 25.07.2013 11:16, Michoo wrote:
[...]

Dziękiza informacje .
A co sÄ…dzicie o :
http://www.adapteva.com

??

Adam

Data: 2013-07-27 09:04:30
Autor: Adam Majewski
programy wielowÄ…tkowe
[...]

Nie znalazłem info o łączeniu i programowaniu maliny.

Coś od AMD(zauważalnie tańsze, więc można sobie
pozwolić na więcej rdzeni).

Dziękuję za informacje.
Przypuścy że mamy wybór pomiędzy i7 a Opteron.
Jaki zestaw ( płyta główna + typ/model procesora) kupilibyście dla siebie ? ( cena ww zestawu do 5 000 PLN )

TIA

Adam

Data: 2013-07-31 17:09:37
Autor: Adam Majewski
programy wielowÄ…tkowe
On 27.07.2013 09:04, Adam Majewski wrote:
[...]

Komputronik nie ma komputerów z opteronem.
Znalazłem taki zestaw :
http://www.avadirect.com/gaming-pc-configurator.asp?PRID=17132#build

Adam

Data: 2013-08-01 11:08:51
Autor: robot
programy wielowÄ…tkowe
W dniu 2013-07-31 17:09, Adam Majewski pisze:

Komputronik nie ma komputerów z opteronem.
Znalazłem taki zestaw :
http://www.avadirect.com/gaming-pc-configurator.asp?PRID=17132#build

Open mp wykorzystuje ilość rdzeni jak należy więc lepiej dopłacić do takiego (dwa razy więcej rdzeni):

http://www.avadirect.com/gaming-pc-configurator.asp?PRID=17132

--
pozdro

Data: 2013-07-31 19:24:07
Autor: miab
programy wielowÄ…tkowe
W dniu 2013-07-23 19:06, Adam Majewski pisze:
[...]

Biurówka za 1000 na jakimś i3 + Intel Xeon Phi 3100.
Powinna się zmieścić w 5000(netto).

miab

Data: 2013-07-31 19:58:54
Autor: Adam Majewski
programy wielowÄ…tkowe
On 31.07.2013 19:24, miab wrote:
[...]

http://ark.intel.com/products/series/75808

Intel® Xeon Phiâ„¢ Coprocessor 3120P $1695.00  = 5 414,68 PLN

Gdzie znalazłeś niższą cenę ?

Adam

Data: 2013-08-01 10:45:41
Autor: robot
programy wielowÄ…tkowe
W dniu 2013-07-31 19:24, miab pisze:

Biurówka za 1000 na jakimś i3 + Intel Xeon Phi 3100.
Powinna się zmieścić w 5000(netto).

Ale czy na chwilę obecną są w ogóle jakieś programy, które potrafią z tego korzystać?

--
pozdro

Data: 2013-08-01 18:10:18
Autor: Adam Majewski
programy wielowÄ…tkowe
On 01.08.2013 10:45, robot wrote:
[...]

Myślałem o własnych programach, np. :
http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Parabolic_Julia_set_for_internal_angle_1_over_15.png

( uwagi (szczególnie krytyczne) odnośniego kodu/algorytmu i jak go ulepszyć mile widziane )

Tutaj porównanie efektów :
http://en.wikibooks.org/wiki/Fractals/Computer_graphic_techniques/2D/optimisation#Multicore

Adam

Data: 2013-08-02 08:24:54
Autor: robot
programy wielowÄ…tkowe
W dniu 2013-08-01 18:10, Adam Majewski pisze:

Myślałem o własnych programach

Skoro tak, to  powinieneÅ› siÄ™ zainteresować xeon phi

( uwagi (szczególnie krytyczne) odnośniego kodu/algorytmu i jak go ulepszyć mile widziane )

Ja nie programista :)

--
pozdro

programy wielowÄ…tkowe