[press] projekt ustawy o wrakach

Data: 2010-08-27 12:15:55
Autor: Gabriel 'wilk'
[press] projekt ustawy o wrakach
http://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/445435,z_drog_znikna_zagrazajace_bezpieczenstwu_samochody.html
"Z dróg znikną zagrażające bezpieczeństwu samochody

Poważnie uszkodzone w wypadkach oraz zatruwające środowisko pojazdy trafią do recyklingu.
Po ulicach nie będą jeździły zardzewiałe wraki, z których wycieka olej. Skończy się też klepanie samochodów przywiezionych z zagranicy, które przed wizytą w warsztacie wyglądają jak po crash teście. Jeżeli auto będzie mocno rozbite lub tak zniszczone przez eksploatację, że nie spełni określonych wymagań, to zostanie wycofane z ruchu. Trafi wówczas do recyklingu, by nie zagrażało bezpieczeństwu i środowisku naturalnemu. Nad projektem rozporządzenia o przesłankach decydujących o wycofaniu auta z użycia pracuje Ministerstwo Infrastruktury.
Projekt określa wymagania techniczne, których niespełnienie powoduje uznanie samochodu za wycofany z eksploatacji. Do recyklingu trafi auto ze złamaną ramą lub wygiętą płytą podłogową. Taki sam los czeka także te pojazdy, w których w wyniku przegrzania nastąpiły deformacje 30 proc. powierzchni nadwozia, płyty podłogowej czy dachu. Zezłomowane zostaną też samochody, w których korozja doprowadzi do zatarcia numerów identyfikacyjnych. Projekt przewiduje wyeliminowanie pojazdu z ruchu również wtedy, gdy pojawią się w nim jednocześnie trzy usterki. Dotyczy to sytuacji, gdy samochód po pierwsze będzie miał pękniętą ramę, przez co nastąpi obniżenie jej sztywności, po drugie jego dach ulegnie załamaniu wraz ze szkieletem, a po trzecie korozja obejmie co najmniej 30 proc. powierzchni nadwozia.
Nowe przepisy spowodują, że z rynku szybciej znikną pojazdy, które na przykład były zalane podczas powodzi. Jeżeli żywioł spowodował poważne uszkodzenia, to samochód zamiast na giełdę lub do komisu trafi do stacji demontażu. Dlatego jeżeli obok znacznej korozji zostanie uszkodzona skrzynia biegów czy do silnika lub elementów przeniesienia napędu dostanie się woda z osadami, to auto zostanie uznane za odpad.
- Projekt należałoby uzupełnić o jeszcze jedną przesłankę kwalifikującą auto do recyklingu. Chodzi o sytuację, gdy koszty naprawy auta przekraczają 150 proc. jego wartości - uważa Adam Małyszko, prezes Stowarzyszenia Forum Recyklingu Samochodów. Jak tłumaczy, takiego samochodu w większości przypadków nie da się już przywrócić do stanu technicznego zapewniającego bezpieczne użytkowanie.

Ekspert zwraca również uwagę na to, że w wielu sytuacjach nowe prawo będzie martwe. - Niestety, przepisy nie określają, kto ma decydować, że uszkodzone auto jest już odpadem - ubolewa Adam Małyszko.
Resort infrastruktury zgodnie z ustawową delegacją miał jedynie określić warunki wycofania pojazdu z eksploatacji. Nie ma obowiązku decydowania, jak te przepisy będą egzekwowane.
Obecnie prawo stanowi, że samochód może być wycofany z eksploatacji tylko wtedy, gdy właściciel sam skieruje go do stacji demontażu. Jednak jeżeli tego nie zrobi, a usterki nie zostaną zdiagnozowane przez stację kontroli pojazdów, to zagrażające bezpieczeństwu auta dalej będą jeździć po naszych drogach."

Ciekawe co z tego wyniknie?
                Oskar Wilde

Data: 2010-08-27 11:30:35
Autor: Waldek Godel
Dnia Fri, 27 Aug 2010 12:15:55 +0200, Gabriel 'wilk' napisał(a):

[...]

A już oni sobie wydłubią części z nich i będą żyli jeszcze lepiej..  W
szczególności jeżeli auto jest rzadkie, części drogie i popyt na nie duży.
Czyli kolejne "i czasopisma"

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-08-27 12:48:36
Autor: Yakhub
Dnia Fri, 27 Aug 2010 11:30:35 +0100, Waldek Godel napisał(a):

[...]

Czy więc uważasz, że jedyna dopuszczalna metoda recyklingu to pocięcie na
wióry i przetopienie?

Co złego widzisz w demontażu sprawnych części z pojazdów wycofanych z
ruchu?

--
Yakhub

Data: 2010-08-27 12:03:59
Autor: Waldek Godel
Dnia Fri, 27 Aug 2010 12:48:36 +0200, Yakhub napisał(a):

Czy więc uważasz, że jedyna dopuszczalna metoda recyklingu to pocięcie na
wióry i przetopienie?

Co złego widzisz w demontażu sprawnych części z pojazdów wycofanych z
ruchu?

zło widzę, w potencjalnym przyjęciu tej ustawy - sam napisałeś, że
wystarczy przestrzegać tego co jest.
Ludzie bawiący sie przeróbkami samochodów spawają sobie ramy do woli -
kwestia by zrobić to porządnie. Pęknięcie ramy nie jest więc problemem.
Chęć likwidacji auta z automatu to skurwysyństwo.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-08-27 13:12:10
Autor: Yakhub
Dnia Fri, 27 Aug 2010 12:03:59 +0100, Waldek Godel napisał(a):

[...]

Otóż to.

Ludzie bawiący sie przeróbkami samochodów spawają sobie ramy do woli -
kwestia by zrobić to porządnie.Pęknięcie ramy nie jest więc problemem.

Owszem.

Chęć likwidacji auta z automatu to skurwysyństwo.

I tutaj także się zgadzamy, zatem przepraszam, bo najwyraźniej źle
zrozumiałem intencje Twojego pierwszego posta.

--
Yakhub

Data: 2010-08-27 11:19:57
Autor: Massai
Yakhub wrote:

pocięcie na >> wióry i przetopienie?
> wystarczy przestrzegać tego co jest.

Otóż to.

Ja szczerze mówiąc aktualne przepisy uważam za skurwysyństwo - te o
złomowaniu.

Idea że za zatrzymanie sobie SWOJEJ własności trzeba dopłacać (za każdy
kilogram brakujący) jest pomysłem godnym Stalina.

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-08-27 13:41:07
Autor: Yakhub
Dnia Fri, 27 Aug 2010 11:19:57 +0000 (UTC), Massai napisał(a):

[...]

Miałem na myśli przepisy kontroli stanu technicznego pojazdów.

--
Yakhub

Data: 2010-08-27 13:42:33
Autor: J.F.
On Fri, 27 Aug 2010 11:19:57 +0000 (UTC),  Massai wrote:
[...]

Albo "ekologicznej Europy". Zostawisz sobie swoj ukochany pojazd, zanieczyscisz glebe i wode olejem, glikolem i azydkiem :-)

J.

Data: 2010-08-27 13:58:51
Autor: Cavallino
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:

Zostawisz sobie swoj ukochany pojazd, zanieczyscisz glebe i wode
olejem, glikolem i azydkiem :-)

Nie sobie, tylko społeczeństwu, nie dość że zajmiesz śmieciem miejsce na ulicy, to jeszcze popsujesz widok.

Data: 2010-08-27 12:12:24
Autor: Massai
[press] projekt ustawy o wrakach
Cavallino wrote:

> Zostawisz sobie swoj ukochany pojazd, zanieczyscisz glebe i wode
> olejem, glikolem i azydkiem :-)

Nie sobie, tylko społeczeństwu, nie dość że zajmiesz śmieciem miejsce
na ulicy, to jeszcze popsujesz widok.

Samochód, szczególnie taki leciwy często ma w sobie sporo nowych,
całkiem sprawnych i drogich części. Za które już zapłaciłeś, są Twoje,
przy zakupie podatki zapłaciłeś, ale żeby je wymontować, sprzedać i
odzyskać część kasy - musisz haracz zapłacić.

Silnik sprawny może być wart np. 1000 pln. Ale żeby go wymontować i
sprzedać musisz zapłacić dychę za kilogram, czyli czasem nawet ponad
1000 pln.

Tenże silnik, jeśli oddasz w całości na złom samochód - wymontuje
stacja rozbiórki i sprzeda.
Za sam katalizator wezmą 200-300 pln.
Po prostu sankcjonowane prawem złodziejstwo.

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-08-27 12:15:25
Autor: to
[press] projekt ustawy o wrakach
begin Massai
Za sam katalizator wezmą 200-300 pln. Po prostu sankcjonowane prawem
złodziejstwo.

Oczywiście dotyka to tylko normalnych, uczciwych ludzi, bo mniej uczciwy, ale bardziej cwany wymontuje i sprzeda co chce, a reszta "zostanie skradziona".

--
ignorance is bliss

Data: 2010-08-27 14:17:40
Autor: Cavallino
Użytkownik "Massai" <tsender@wp.pl> napisał w wiadomości news:

[...]

Gdzie drwa rąbią tam wióry lecą, gdyby ludzie nie kupowali złomów i nie zostawiali ich na ulicy, nikt by nie szukał takich sposobów żeby ten proceder ukrócić.

Data: 2010-08-27 12:31:24
Autor: Massai
Cavallino wrote:

> [...]

Gdzie drwa rąbią tam wióry lecą, gdyby ludzie nie kupowali złomów i
nie zostawiali ich na ulicy, nikt by nie szukał takich sposobów żeby

Tylko nie wiem czemu nie wystarczy że nie idzie wyrejestrować samochodu
bez świstka - sama konieczność opłacania OC jest wystarczającym batem
imho.

A co do ew. argumentu że taka rozbiórka to koszt i jak się zabierze co
cenniejsze to stacja nie będzie miała z czego żyć - to bez przesady.
Wysokogatunkowa stal, cenne metale nieżelazne zostałaby.

W dodatku - na coś się tę "opłatę ekologiczną" przy rejestracji płaci,
nie?

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-08-27 14:36:48
Autor: Cavallino
[...]

Właśnie dlatego, żebyś go nie porzucił w lesie lub na ulicy.

A co do ew. argumentu że taka rozbiórka to koszt i jak się zabierze co
cenniejsze to stacja nie będzie miała z czego żyć - to bez przesady.
Wysokogatunkowa stal, cenne metale nieżelazne zostałaby.

Zostałyby pewnie kanapy, może stary akumulator i szkielet.

W dodatku - na coś się tę "opłatę ekologiczną" przy rejestracji płaci,
nie?

Nic takiego nie płaciłem.
Nowych też to dotyczy?

Data: 2010-08-27 13:44:34
Autor: Massai
Cavallino wrote:

> samochodu bez świstka

Właśnie dlatego, żebyś go nie porzucił w lesie lub na ulicy.

Świstka że zezłomowany.
Oddajesz na złom wrak, wymontowujesz co ci potrzebne, dostajesz papier
i wyrejestrowujesz.

Niby jak go porzucić?

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-08-27 19:21:35
Autor: Cavallino
Użytkownik "Massai" <tsender@wp.pl> napisał w wiadomości news:i58fg2$o4t$1news.onet.pl...
Cavallino wrote:

> [...]

Świstka że zezłomowany.
Oddajesz na złom wrak, wymontowujesz co ci potrzebne, dostajesz papier

I płacisz 2000 za recycling.
Idziesz na to?
Czy wolisz zapłacić grosze i dać cały złom?

Data: 2010-08-27 19:37:42
Autor: J.F.
On Fri, 27 Aug 2010 19:21:35 +0200,  Cavallino wrote:
[...]

A dlaczego masz placic 2000 zl za recykling, jesli to z pol tony
cennego zlomu ? J.

Data: 2010-08-27 19:51:22
Autor: Cavallino
[press] projekt ustawy o wrakach
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:

A dlaczego masz placic 2000 zl za recykling,

A dlaczego wszędzie się płaci?
Nawet jak sam kanapę do punktu zawieziesz, to i tak za darmo jej nie oddasz.

Jak mówisz że recycling to taki dobry interes, to załóż sobie punkt i sprawdź.

Data: 2010-08-27 19:34:59
Autor: to
[press] projekt ustawy o wrakach
begin Cavallino
A dlaczego wszędzie się płaci?
Nawet jak sam kanapę do punktu zawieziesz, to i tak za darmo jej nie
oddasz.

SprawdĹş po ile stoi stal, aluminium i inne surowce w pierwszym lepszym skupie.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-08-27 21:35:52
Autor: J.F.
On Fri, 27 Aug 2010 19:51:22 +0200,  Cavallino wrote:
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:
A dlaczego masz placic 2000 zl za recykling,

A dlaczego wszędzie się płaci?

A placi sie ?
Nawet jak sam kanapę do punktu zawieziesz, to i tak za darmo jej nie oddasz.

Znam za to punkt gdzie mozna wrzucic sprzet elektroniczny bez oplat.

Jak mówisz że recycling to taki dobry interes, to załóż sobie punkt i sprawdź.

"moje" zlomowisko placilo 100zl od sztuki pojazdu.
I zadnych czesci nie sprzedawalo, no chyba ze na lewo. Cos mi sie wydaje ze oni z dotacji niezle zyja.

J.

Data: 2010-08-27 22:38:59
Autor: Cavallino
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:uk4g76h7as6q83vu2okimgmnj9tout9vap4ax.com...
[...]

A nie?
W takich Niemczech to ile złomowanie auta kosztuje?

Nawet jak sam kanapę do punktu zawieziesz, to i tak za darmo jej nie oddasz.

Znam za to punkt gdzie mozna wrzucic sprzet elektroniczny bez oplat.

Ale samochód to nie sprzęt elektroniczny, ZTCW za recykling sprzętu płacą jego producenci.

To swoją drogą.

Data: 2010-08-28 11:53:43
Autor: Massai
Cavallino wrote:

A nie?
W takich Niemczech to ile złomowanie auta kosztuje?

Różnie bywało.

Płaciło się 100-150 euro (czyli 400-600 pln). Potem wszedł program
wspierania i się DOSTAWAŁO 2500 euro jeśli się kupiło nowa furę ;-)

Teraz kasa z programu się skończyła i nie wiem - znowu się płaci?

Ale nie 2k pln...

400 pln opłaty za zezłomowanie i mozliwość wymontowania co cenniejszych
części - można nieźle zarobić.

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-08-27 20:01:51
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2010-08-27 19:37, J.F. pisze:
[...]

Recycling i ekologia to doskonały interes, by doić nieświadomych.
Interes się robi na częściach wymontowanych ze złomowanych pojazdów
oraz z samego złomu. Oczywisty, jest, że masz dopłacić te 2k PLN,
ponieważ 'złomiarz' wtedy nie zarobi. Spróbuj pooddawać makulaturę,
czy aluminiowe puszki po piwie - o butelkach nie wspomnę. Najlepiej
dopłać, ponieważ 'nikomu' się to nie opłaca...

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2010-08-27 14:41:52
Autor: marjan
W dniu 27.08.2010 14:36, Cavallino pisze:

W dodatku - na coś się tę "opłatę ekologiczną" przy rejestracji płaci,
nie?

Nic takiego nie płaciłem.
Nowych też to dotyczy?

Chyba jednak płaciłeś, ewentualnie Kia Cię o tym nie poinformowała bo to jest ujęte w cenie auta ;)

Choć nie pamiętam od którego roku jest ta opłata, być może jednak _JESZCZE_ jej nie płaciłeś.

--
Pozdrawiam serdecznie,
Mariusz [marjan] Morycz

Data: 2010-08-27 14:46:14
Autor: Cavallino
Użytkownik "marjan" <marjan@no.spam.student.agh.edu.pl> napisał w wiadomości news:i58bqg$qe2$1news.agh.edu.pl...
[...]

Rozumiem.
Wydawało mi się, że dotyczy tylko przywiezionych zza granicy.

Data: 2010-08-27 15:58:33
Autor: J.F.
On Fri, 27 Aug 2010 14:46:14 +0200,  Cavallino wrote:
[...]

Juz nie pamietam dokladnie, ale producent lub masowy importer jest
zobowiazany zawrzec umowe z siecia zbiorki i recyklingu lub takowa
siec zorganizowac. Oplate placa maluczcy.

J.

Data: 2010-08-27 14:22:04
Autor: J.F.
On Fri, 27 Aug 2010 12:12:24 +0000 (UTC),  Massai wrote:
Silnik sprawny może być wart np. 1000 pln. Ale żeby go wymontować i
sprzedać musisz zapłacić dychę za kilogram, czyli czasem nawet ponad
1000 pln.

Nie dyche. Nie wiecej niz dyche.
Ile sie obecnie placi to jestem ciekaw - teraz to moze i dyche, dwa
lata temu gdy zlom byl w cenie, to podejrzewam ze nic lub niewiele.

Tenże silnik, jeśli oddasz w całości na złom samochód - wymontuje
stacja rozbiórki i sprzeda.

Ale oni maja system drenazu oleju i nie zanieczyszczaja gleby w
okolicy :-)

Za sam katalizator wezmą 200-300 pln.
Po prostu sankcjonowane prawem złodziejstwo.

Katalizatorow do ponownego montazu chyba sprzedawac nie moga. Moga za to do odzysku metali. Katalizator chyba zreszta mozesz sobie w
miare bezkarnie wymontowac sam Poza tym moje najblizsze zlomowisko chyba nic nie sprzedaje.
Co wydaje mi sie niesluszne, bo czyz nie ma lepszego sposobu
recyklingu niz dalsza praca na przydzielonym stanowisku ? :-)

J.

Data: 2010-08-27 12:27:29
Autor: Massai
[press] projekt ustawy o wrakach
J.F. wrote:

On Fri, 27 Aug 2010 12:12:24 +0000 (UTC),  Massai wrote: > Silnik sprawny może być wart np. 1000 pln. Ale żeby go wymontować i
> [...]

Ile sie obecnie placi to jestem ciekaw - teraz to moze i dyche, dwa
lata temu gdy zlom byl w cenie, to podejrzewam ze nic lub niewiele.

Z tego co wiem, to większość woła dychę, ale oczywiście jak jest w
miarę nowa fura i jeszcze coś dla nich do wyszabrowania zostało to
potrafią opuścić.

> [...]

> Po prostu sankcjonowane prawem złodziejstwo.

Katalizatorow do ponownego montazu chyba sprzedawac nie moga. Moga za to do odzysku metali.

No na tym zarabiają, na odzysku, sa firmy wyspecjalizowane które to
skupują.
Tak samo tłumikarze robią, trzeba się upominac żeby starego kata oddali
przy wymianie ;-)

Katalizator chyba zreszta mozesz sobie w
miare bezkarnie wymontowac sam

Się opłaca, bo waży niewiele więc per saldo wychodzi się do przodu. Ale
pomysł ze trzeba okup płacić za coś swojego...

http://www.czesci.ambit.pl/

Popatrz ile tu tego jest...

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-08-27 16:01:10
Autor: J.F.
On Fri, 27 Aug 2010 12:27:29 +0000 (UTC),  Massai wrote:
J.F. wrote:
Katalizator chyba zreszta mozesz sobie w
miare bezkarnie wymontowac sam
Się opłaca, bo waży niewiele więc per saldo wychodzi się do przodu.

A gdzie to potem skupuja ?
[...]

No i zobacz ze oni za twojego zloma placa 400zl.

I co prawda niekompletnych osobowych nie przyjmuja, ale za
niekompletna ciezarowke jest 20gr/kg ..

J.

Data: 2010-08-27 15:20:45
Autor: Massai
J.F. wrote:

> [...]

No wiesz co... use google, Luke! ;-)

http://cennik.katalizatory.com/

Niektóre ceny są szokujące ;-)

Z chryslera (ciekawe czy z każdego) - 1000 pln za kata ;-)

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-08-27 15:28:39
Autor: Massai
Massai wrote:

J.F. wrote:

http://cennik.katalizatory.com/

Niektóre ceny są szokujące ;-)

Z chryslera (ciekawe czy z każdego) - 1000 pln za kata ;-)

Ps. Ale cóż, uncja platyny to jakby nie patrzeć 1500 baksów. A jest
jeszcze pallad i rod.

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-08-27 14:03:23
Autor: Jakub Witkowski
W dniu 2010-08-27 13:58, Cavallino pisze:
[...]

Nie mam nic przeciwko temu, aby taki pojazd nie miał jeździć ani stać na ulicy.
A od regulowania i kontrolowania czym i jak na własnej posesji zatruwam
środowisko i psuję widok, to są inne ogólne przepisy.

Data: 2010-08-27 14:05:35
Autor: Cavallino
Użytkownik "Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisał w wiadomości news:i589ib$2330$1news2.ipartners.pl...
[...]

Ale jak to wyegzekwujesz?

A od regulowania i kontrolowania czym i jak na własnej posesji zatruwam
środowisko i psuję widok, to są inne ogólne przepisy.

Wpadłeś w tryby biurokracji i unirawniłowki.

Data: 2010-08-27 14:14:12
Autor: Jakub Witkowski
W dniu 2010-08-27 14:05, Cavallino pisze:
[...]

czyżbyś nie doczytał między wierszami "niestety"?

Data: 2010-08-27 14:19:15
Autor: Cavallino
[...]

Znaczy to Ty nie doczytałeś między moimi wierszami.
Też bym wolał, żebyś na swojej posesji mógł sobie złoma trzymać jak Ci się długo podoba.

Zresztą - jak mają się dowiedzieć, że złom, skoro go trzymasz w szopie?

Data: 2010-08-29 11:12:18
Autor: mw
projekt ustawy o wrakach
On Aug 27, 2:19 pm, "Cavallino" <cavallinoNIE-LUBIE-SP...@konto.pl>
wrote:
[...]
Znaczy to Ty nie doczytałeś między moimi wierszami.
Też bym wolał, żebyś na swojej posesji mógł sobie złoma trzymać jak Ci się
długo podoba.
Tylko trzeba jakoś wyegzekwować aby ten syf co na posesji w glebę
wsiąknie na tejże posesji pozostał.

Data: 2010-08-27 14:00:05
Autor: Jakub Witkowski
W dniu 2010-08-27 12:48, Yakhub pisze:
[...]

Niby gdzie tak pisze?

Co złego widzisz w demontażu sprawnych części z pojazdów wycofanych z
ruchu?

Zupełnie nic. Tylko nie rozumiem, czemu jeśli chce to zrobić właściciel to się go
ukarze dopłatą do każdego kilograma (jego własności!), a "oni" mogą za darmo...

Data: 2010-08-27 14:04:29
Autor: Cavallino
[...]

Ja to rozumiem.
Koszty recyklingu danego wraka są wyższe niż opłaty za tenże.
Co za tym idzie, jakoś trzeba je obniżyć - jak zdasz cały pojazd, to jest szansa że część złomu uda się jeszcze sprzedać i zarobić.
Jak zdasz jakieś nędzne pozostałości, to zostaje tylko to co kłopotliwe i drogie w usunięciu.
Co za tym idzie, recykling całości jest tańszy, a gdyby opłata miała być taka, jak faktyczne koszty (czyli np. kilka tys), to by ludzie uciekali przed tym wszelkimi sposobami.

Data: 2010-08-27 14:11:57
Autor: Jakub Witkowski
W dniu 2010-08-27 14:04, Cavallino pisze:
[...]

Czyli furda prawo własności, państwo mądrzejsze od obywatela, wszyscy pod sznureczek...
I to naprawdę Ty piszesz, czy może ktoś kto się pod ciebie podle podszywa?

BTW trudno mi jakoś uwierzyć w te realne koszta rzędu kilku tys. zł za utylizację,
zważywszy że zupełne graty z których nic nie da się już sprzedać (jak wielu jest chętnych
na części do np. dacii?) przyjmują za darmo, a niedawno nawet chętnie dopłacali.
A przecież te stacje są prywatne i o ile wiem (może się mylę?) niedotowane.

Data: 2010-08-27 14:14:57
Autor: Cavallino
[press] projekt ustawy o wrakach
Użytkownik "Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisał w wiadomości news:

Czyli furda prawo własności, państwo mądrzejsze od obywatela, wszyscy pod sznureczek...

A czego się spodziewałeś?
Ja od państwa spodziewam się wszystkiego co najgorsze.

Data: 2010-08-27 14:22:48
Autor: Jakub Witkowski
W dniu 2010-08-27 14:14, Cavallino pisze:
[...]

Hehe. Myslałem że piszez "rozumiem" w sensie "popieram". Sorry.

Data: 2010-08-27 14:25:30
Autor: Cavallino
Użytkownik "Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisał w wiadomości news:i58amo$23m9$1news2.ipartners.pl...
[...]

Popieram przymusowe złomowanie, ale powinno to dotyczyć aut które wyjadą na światło dzienne, a nie trzymanych na własnej posesji.
Jak komuś się opłata płacić co roku OC za złoma i robić mu badanie techniczne, niech robi.

Data: 2010-08-27 15:17:48
Autor: Jakub Witkowski
W dniu 2010-08-27 14:25, Cavallino pisze:

[...]

Zgoda, pod logicznym warunkiem że odpowiednie organa będą mogły wymagać posiadania
OC i badań tylko wtedy gdy jest to potrzebne, czyli gdy "wyjedzie na światło dzienne".

Data: 2010-08-27 15:27:50
Autor: Cavallino
Użytkownik "Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisał w wiadomości news:i58dtt$25he$1news2.ipartners.pl...
[...]

Zgoda, może faktycznie warto by wrócić do wyrejestrowywania bez obowiązku posiadania OC.
Ale resztę złomiarzy ulicznych ścigać bez litości.

Data: 2010-08-27 19:38:16
Autor: to
[press] projekt ustawy o wrakach
begin Cavallino
Ale resztę złomiarzy ulicznych ścigać bez litości.

Po co? Ktoś tu cytował jak niewielki odsetek wypadków jest spowodowanych złym stanem technicznym samochodu.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-08-27 22:39:29
Autor: Cavallino
[press] projekt ustawy o wrakach
Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4c781428$0$27033$65785112news.neostrada.pl...
begin Cavallino

Ale resztę złomiarzy ulicznych ścigać bez litości.

Po co? Ktoś tu cytował jak niewielki odsetek wypadków jest spowodowanych
złym stanem technicznym samochodu.

Ja akurat odsetek wypadków mam w głębokim poważaniu.
Chodzi o zaśmiecanie dróg.

Data: 2010-08-27 21:25:19
Autor: to
[...]

Przecież sam je zaśmiecasz swoim koreańskim truchłem.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-08-27 21:36:50
Autor: to
[...]

Aaa rozumiem, tylko gorsze niż Twoje zaśmiecają.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-08-27 23:40:57
Autor: J.F.
On Fri, 27 Aug 2010 23:30:54 +0200,  Cavallino wrote:
[...]

No co - przeciez nie mozemy pozwolic zeby jakies truchla z Korei,
przestarzale o dwie generacje, zasmiecaly nasze drogi :-P

J.

Data: 2010-08-28 10:49:02
Autor: Maciek
W dniu 2010-08-27 23:40, J.F. pisze:
No co - przeciez nie mozemy pozwolic zeby jakies truchla z Korei,
przestarzale o dwie generacje, zasmiecaly nasze drogi :-P
Noooo - ja to bym wprowadził ustawę nakazującą używanie tylko pojazdów
rodzimej produkcji, a nie jakieś wschodnie, czy zachodnie śmieci ;-)

Maciek

Data: 2010-08-27 14:25:12
Autor: J.F.
On Fri, 27 Aug 2010 14:11:57 +0200,  Jakub Witkowski wrote:
[...]

Wydaje mi sie ze jak najbardziej sa dotowane. Przynajmniej ustawa cos
takiego mowi. Dotowane sa prawdopodobnie z oplaty recyklingowej [500zl] lub w formie
umow z producentami i importerami samochodow.

W ustawie jakies wyzsze arytmetyki odchodza, cos sie tam wspomina o
wspolczynniku odzysku. Ale to wszystko na kg leci.

J.

Data: 2010-08-27 12:09:26
Autor: to
[press] projekt ustawy o wrakach
begin Gabriel 'wilk'
http://prawo.gazetaprawna.pl/
artykuly/445435,z_drog_znikna_zagrazajace_bezpieczenstwu_samochody.html
"Z dróg znikną zagrażające bezpieczeństwu samochody

To jest tak kretyńskie, że nawet komentować się nie chce...

--
ignorance is bliss

Data: 2010-08-27 12:33:43
Autor: Cavallino
Użytkownik "Gabriel 'wilk'" <gglab@USUN.TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:

[...]

No i się skończy import "prawie nówek" z Zachodu.
Ja jestem za.
Ale wyczuwam opory środowiska laweciarzy.

Data: 2010-08-27 12:34:24
Autor: Yakhub
[...]

Idiotyzm. A wystarczyłoby dokładniej pilnować istniejących już przepisów...

--
Yakhub

Data: 2010-08-27 12:49:28
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 27.08.2010 12:15, Gabriel 'wilk' pisze:

[...]

I tak oto pan ekspierd z powyższego lobby skreślił z dróg wszystkie
pojazdy zabytkowe wymagające fachowej renowacji.

Data: 2010-08-27 16:34:01
Autor: Robert Rędziak
[press] projekt ustawy o wrakach
On Fri, 27 Aug 2010 12:49:28 +0200, Andrzej Lawa
<alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> wrote:

[...]

 Doskonale o tym wiedzą. Leśne ludki z FORS-u podchodzą do
 miłośników oldtimerów jak do złomiarzy. Kilka spotkań w gronie
 ministerstwo-FORS-Classic Auto można określić w jednym zdaniu,
 kierowanym do przedstawicieli ruchu wetereańskiego: ,,ale po co
 wam ten złom''. I dam sobie rękę uciąć, że panowie recyklingowcy
 będą zgarniać co lepsze kawałki na mocy ustawy, a potem jeszcze
 sprzedawać je w całości lub kawałkach za dobrą kasę.

 r.
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

Data: 2010-08-27 22:04:34
Autor: Maciek
W dniu 2010-08-27 18:34, Robert Rędziak pisze:
 wam ten złom''. I dam sobie rękę uciąć, że panowie recyklingowcy
 będą zgarniać co lepsze kawałki na mocy ustawy, a potem jeszcze
 sprzedawać je w całości lub kawałkach za dobrą kasę.
Noooo - wtedy to interes będzie złoty. Zabiorą zabytkowego grata,
sprzedadzą jakiemuś nieświadomemu frajerowi, znów zabiorą, znów
sprzedadzą ... ;-)
Maciek

Data: 2010-08-27 21:58:09
Autor: Robert Rędziak
[press] projekt ustawy o wrakach
On Fri, 27 Aug 2010 22:04:34 +0200, Maciek <maciek@nospam.pl>
wrote:

Noooo - wtedy to interes będzie złoty. Zabiorą zabytkowego grata,
sprzedadzą jakiemuś nieświadomemu frajerowi, znów zabiorą, znów
sprzedadzą ... ;-)

 Raczej zgarną rodzynka, za co ktoś im zapłaci, po czym
 zutylizują go za grubą kasę za granicą.

Data: 2010-08-27 13:05:09
Autor: Jacek Osiecki
[...]

No i wszystko pięknie. Tylko... o ile dobrze pamiętam, to odsetek wypadków
które w przyczynach mają wpisane "zły stan techniczny pojazdu" to jakieś
marne kilka procent, o ile nie mniej...

[...]

Weźmy taką 5-letnią Vectrę. Ktoś rysuje kluczem wszystkie blachy. Wycena w
ASO wymiany blach spokojnie przekroczy wartość samochodu o 100% :)

Ciekawe co z tego wyniknie?

To co zwykle, czyli nic.

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2010-08-27 16:24:16
Autor: J.F.
On Fri, 27 Aug 2010 13:05:09 +0000 (UTC),  Jacek Osiecki wrote:
No i wszystko pięknie. Tylko... o ile dobrze pamiętam, to odsetek wypadków
które w przyczynach mają wpisane "zły stan techniczny pojazdu" to jakieś
marne kilka procent, o ile nie mniej...

~0.2%.  101 wypadkow, 147 rannych. I 8 smiertelnych w 2009r.

Przy czym w wypadkach 40% to braki w oswietleniu, 20% w ogumieniu, po 15 to usterki w ukladzie kierowniczym i hamulcowym.

Oczywiscie jak znam zycie to jest kwestia dosc uznaniowa czy zawinily
lyse opony w deszczu, czy niedostosowanie predkosci :-)

Co prawda jest jeszcze inna ciekawa rubryka: Niezawiniona niesprawnosc
techniczna pojazdu  - ale z podobnymi liczbami.

Tak czy inaczej - to nie poprawi bezpieczenstwa na polskich drogach.

Choc patrzac na inne kraje to maja one staly postep .. czyzby nowsze
samochody byly bezpieczniejsze ? J.

Data: 2010-08-27 17:22:57
Autor: m4rkiz
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:l0if765ucubq1ti3c98r5590ca3sirtqi7@4ax.com...
[...]

ja rozumiem ze na ukladzie kierowniczym nie kazdy musi sie znac, ale
podstawy takie jak luzy, sciaganie, swiatla czy gumy to TYLKO wina
kierowcy, to mozna w 2 minuty golym okiem stwierdzic, a jezeli ktos
sie decyduje na jazde to nie ma ze "zawinily lyse opony w deszczu"
jak ktos chce slicki to czas sie przeniesc na tor wyscigowy

Data: 2010-08-27 18:44:04
Autor: J.F.
On Fri, 27 Aug 2010 17:22:57 +0100,  m4rkiz wrote:
[...]

Tylko ze z mojego doswiadczenia wynika ze luzy w ukladzie kierowniczym
malo wplywaja na prowadzenie pojazdu.  Zreszta sa badania techniczne gdzie takie rzeczy zasadniczo
sprawdzaja.

kierowcy, to mozna w 2 minuty golym okiem stwierdzic, a jezeli ktos
sie decyduje na jazde to nie ma ze "zawinily lyse opony w deszczu"
jak ktos chce slicki to czas sie przeniesc na tor wyscigowy

Ale ja tylko w kwestii pozniejszej kwalifikacji - bedzie sie nazywala
"usterki w ogumieniu" czy "niedostosowanie predkosci" ? :-)
Zreszta to tez sprawdzaja na badaniach.

J.

Data: 2010-08-27 22:57:17
Autor: venioo
[press] projekt ustawy o wrakach
Skoro niby taki zlom porusza sie po naszych drogach, to powinni wsadzic do wiezien  kilkuset diagnostow w calym kraju - przeciez ktos to dopuscil do ruchu na jakiejs podstawie...
Zamiast tworzyc bezsensy lepiej zajetoby sie pilnowaniem i egzekwowaniem tego co jest teraz.

--
venioo
sprzedam Xantia X2 Break 1,9TD 90KM

Data: 2010-08-28 10:13:27
Autor: Kuba \(aka cita\)
[press] projekt ustawy o wrakach

Użytkownik "Gabriel 'wilk'" <gglab@USUN.TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:i5837p$lvs$1news.onet.pl...
Ciekawe co z tego wyniknie?
pozdrawiam

nic, bo tak jak do tej pory diagnosta dostanie w łape i tyle.

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl

[press] projekt ustawy o wrakach