Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   [press] projekt ustawy o wrakach

[press] projekt ustawy o wrakach

Data: 2010-08-27 13:05:09
Autor: Jacek Osiecki
[press] projekt ustawy o wrakach
Dnia Fri, 27 Aug 2010 12:15:55 +0200, Gabriel 'wilk' napisał(a):
http://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/445435,z_drog_znikna_zagrazajace_bezpieczenstwu_samochody.html
"Z dróg znikną zagrażające bezpieczeństwu samochody

Poważnie uszkodzone w wypadkach oraz zatruwające środowisko pojazdy trafią do recyklingu.
Po ulicach nie będą jeździły zardzewiałe wraki, z których wycieka olej. Skończy się też klepanie samochodów przywiezionych z zagranicy, które przed wizytą w warsztacie wyglądają jak po crash teście. Jeżeli auto będzie mocno rozbite lub tak zniszczone przez eksploatację, że nie spełni określonych wymagań, to zostanie wycofane z ruchu. Trafi wówczas do recyklingu, by nie zagrażało bezpieczeństwu i środowisku naturalnemu. Nad projektem rozporządzenia o przesłankach decydujących o wycofaniu auta z użycia pracuje Ministerstwo Infrastruktury.

No i wszystko pięknie. Tylko... o ile dobrze pamiętam, to odsetek wypadków
które w przyczynach mają wpisane "zły stan techniczny pojazdu" to jakieś
marne kilka procent, o ile nie mniej...

- Projekt należałoby uzupełnić o jeszcze jedną przesłankę kwalifikującą auto do recyklingu. Chodzi o sytuację, gdy koszty naprawy auta przekraczają 150 proc. jego wartości - uważa Adam Małyszko, prezes Stowarzyszenia Forum Recyklingu Samochodów. Jak tłumaczy, takiego samochodu w większości przypadków nie da się już przywrócić do stanu technicznego zapewniającego bezpieczne użytkowanie.

Weźmy taką 5-letnią Vectrę. Ktoś rysuje kluczem wszystkie blachy. Wycena w
ASO wymiany blach spokojnie przekroczy wartość samochodu o 100% :)

Ciekawe co z tego wyniknie?

To co zwykle, czyli nic.

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944
I don't want something I need. I want something I want.

Data: 2010-08-27 16:24:16
Autor: J.F.
[press] projekt ustawy o wrakach
On Fri, 27 Aug 2010 13:05:09 +0000 (UTC),  Jacek Osiecki wrote:
No i wszystko pięknie. Tylko... o ile dobrze pamiętam, to odsetek wypadków
które w przyczynach mają wpisane "zły stan techniczny pojazdu" to jakieś
marne kilka procent, o ile nie mniej...

~0.2%.  101 wypadkow, 147 rannych. I 8 smiertelnych w 2009r.

Przy czym w wypadkach 40% to braki w oswietleniu, 20% w ogumieniu, po 15 to usterki w ukladzie kierowniczym i hamulcowym.

Oczywiscie jak znam zycie to jest kwestia dosc uznaniowa czy zawinily
lyse opony w deszczu, czy niedostosowanie predkosci :-)

Co prawda jest jeszcze inna ciekawa rubryka: Niezawiniona niesprawnosc
techniczna pojazdu  - ale z podobnymi liczbami.

Tak czy inaczej - to nie poprawi bezpieczenstwa na polskich drogach.

Choc patrzac na inne kraje to maja one staly postep .. czyzby nowsze
samochody byly bezpieczniejsze ? J.

Data: 2010-08-27 17:22:57
Autor: m4rkiz
[press] projekt ustawy o wrakach
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:l0if765ucubq1ti3c98r5590ca3sirtqi7@4ax.com...
No i wszystko pięknie. Tylko... o ile dobrze pamiętam, to odsetek wypadków
które w przyczynach mają wpisane "zły stan techniczny pojazdu" to jakieś
marne kilka procent, o ile nie mniej...

~0.2%.  101 wypadkow, 147 rannych. I 8 smiertelnych w 2009r.

Przy czym w wypadkach 40% to braki w oswietleniu, 20% w ogumieniu,
po 15 to usterki w ukladzie kierowniczym i hamulcowym.

Oczywiscie jak znam zycie to jest kwestia dosc uznaniowa czy zawinily
lyse opony w deszczu, czy niedostosowanie predkosci :-)

ja rozumiem ze na ukladzie kierowniczym nie kazdy musi sie znac, ale
podstawy takie jak luzy, sciaganie, swiatla czy gumy to TYLKO wina
kierowcy, to mozna w 2 minuty golym okiem stwierdzic, a jezeli ktos
sie decyduje na jazde to nie ma ze "zawinily lyse opony w deszczu"
jak ktos chce slicki to czas sie przeniesc na tor wyscigowy

Data: 2010-08-27 18:44:04
Autor: J.F.
[press] projekt ustawy o wrakach
On Fri, 27 Aug 2010 17:22:57 +0100,  m4rkiz wrote:
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup
Oczywiscie jak znam zycie to jest kwestia dosc uznaniowa czy zawinily
lyse opony w deszczu, czy niedostosowanie predkosci :-)

ja rozumiem ze na ukladzie kierowniczym nie kazdy musi sie znac, ale
podstawy takie jak luzy, sciaganie, swiatla czy gumy to TYLKO wina

Tylko ze z mojego doswiadczenia wynika ze luzy w ukladzie kierowniczym
malo wplywaja na prowadzenie pojazdu.  Zreszta sa badania techniczne gdzie takie rzeczy zasadniczo
sprawdzaja.

kierowcy, to mozna w 2 minuty golym okiem stwierdzic, a jezeli ktos
sie decyduje na jazde to nie ma ze "zawinily lyse opony w deszczu"
jak ktos chce slicki to czas sie przeniesc na tor wyscigowy

Ale ja tylko w kwestii pozniejszej kwalifikacji - bedzie sie nazywala
"usterki w ogumieniu" czy "niedostosowanie predkosci" ? :-)
Zreszta to tez sprawdzaja na badaniach.

J.

[press] projekt ustawy o wrakach

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona