Data: 2010-08-27 13:05:09 | |
Autor: Jacek Osiecki | |
[press] projekt ustawy o wrakach | |
Dnia Fri, 27 Aug 2010 12:15:55 +0200, Gabriel 'wilk' napisał(a):
http://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/445435,z_drog_znikna_zagrazajace_bezpieczenstwu_samochody.html No i wszystko pięknie. Tylko... o ile dobrze pamiętam, to odsetek wypadków które w przyczynach mają wpisane "zły stan techniczny pojazdu" to jakieś marne kilka procent, o ile nie mniej... - Projekt należałoby uzupełnić o jeszcze jedną przesłankę kwalifikującą auto do recyklingu. Chodzi o sytuację, gdy koszty naprawy auta przekraczają 150 proc. jego wartości - uważa Adam Małyszko, prezes Stowarzyszenia Forum Recyklingu Samochodów. Jak tłumaczy, takiego samochodu w większości przypadków nie da się już przywrócić do stanu technicznego zapewniającego bezpieczne użytkowanie. Weźmy taką 5-letnią Vectrę. Ktoś rysuje kluczem wszystkie blachy. Wycena w ASO wymiany blach spokojnie przekroczy wartość samochodu o 100% :) Ciekawe co z tego wyniknie? To co zwykle, czyli nic. Pozdrawiam, -- Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944 I don't want something I need. I want something I want. |
|
Data: 2010-08-27 16:24:16 | |
Autor: J.F. | |
[press] projekt ustawy o wrakach | |
On Fri, 27 Aug 2010 13:05:09 +0000 (UTC), Jacek Osiecki wrote:
No i wszystko pięknie. Tylko... o ile dobrze pamiętam, to odsetek wypadków ~0.2%. 101 wypadkow, 147 rannych. I 8 smiertelnych w 2009r. Przy czym w wypadkach 40% to braki w oswietleniu, 20% w ogumieniu, po 15 to usterki w ukladzie kierowniczym i hamulcowym. Oczywiscie jak znam zycie to jest kwestia dosc uznaniowa czy zawinily lyse opony w deszczu, czy niedostosowanie predkosci :-) Co prawda jest jeszcze inna ciekawa rubryka: Niezawiniona niesprawnosc techniczna pojazdu - ale z podobnymi liczbami. Tak czy inaczej - to nie poprawi bezpieczenstwa na polskich drogach. Choc patrzac na inne kraje to maja one staly postep .. czyzby nowsze samochody byly bezpieczniejsze ? J. |
|
Data: 2010-08-27 17:22:57 | |
Autor: m4rkiz | |
[press] projekt ustawy o wrakach | |
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:l0if765ucubq1ti3c98r5590ca3sirtqi7@4ax.com...
No i wszystko pięknie. Tylko... o ile dobrze pamiętam, to odsetek wypadków ja rozumiem ze na ukladzie kierowniczym nie kazdy musi sie znac, ale podstawy takie jak luzy, sciaganie, swiatla czy gumy to TYLKO wina kierowcy, to mozna w 2 minuty golym okiem stwierdzic, a jezeli ktos sie decyduje na jazde to nie ma ze "zawinily lyse opony w deszczu" jak ktos chce slicki to czas sie przeniesc na tor wyscigowy |
|
Data: 2010-08-27 18:44:04 | |
Autor: J.F. | |
[press] projekt ustawy o wrakach | |
On Fri, 27 Aug 2010 17:22:57 +0100, m4rkiz wrote:
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup Tylko ze z mojego doswiadczenia wynika ze luzy w ukladzie kierowniczym malo wplywaja na prowadzenie pojazdu. Zreszta sa badania techniczne gdzie takie rzeczy zasadniczo sprawdzaja. kierowcy, to mozna w 2 minuty golym okiem stwierdzic, a jezeli ktos Ale ja tylko w kwestii pozniejszej kwalifikacji - bedzie sie nazywala "usterki w ogumieniu" czy "niedostosowanie predkosci" ? :-) Zreszta to tez sprawdzaja na badaniach. J. |
|