projetor do auli-same slajdy-texty

Data: 2009-03-15 22:24:17
Autor: Nix
projetor do auli-same slajdy-texty
Witam!

Potrzebny jest projektor do auli, który będzie wyświetlał slajdy- ( TYLKO slajdy) głównie same texty, trochę też texty z obrazkami  - największa odległość widz-ekran to 25m, aula jest średnio jasna( jak w domu) na ekran nie będzie oczywiście padało bezprośrednio światło słoneczne. Rozmiar obrazu myślę ok. 230 x 150cm ( 4:3) lub ciut większy- w związku z powyższymi danymi mam pytania :

1. Jaki typ DLP czy LCD do tego specyficznego celu
2.Ważne, żeby był b.cichy...myślę że ok 30dB to już maksimum
3.Cena ... umiarkowana- górna granica to 3000zł

Doradzcie proszę co konkretnie kupic :)

Dodatkowe pytanie- projektor ma być podłączony do "czegoś" małego/przenośnego np. mp4 co pozwoli wygodnie wyświetlać kolejne slajdy- mogą być zapisane jako zwykłe obrazki *.jpg, ale niestety długość kabla wyniesie ok. 30m i tu pytanie czy na taką odległość da się przesłać zwykłe composite video w rozsądnej jakośći? To w końcu tylko texty, ale mają być czytelne...
Jeśli się nie da pociągnąć composite video, to co zastosować, jaki typ kabla i playerka do slajdów ?
( komp/laptop jest za duży i za drogi, playerek ma być tani, mały i przenośny)
Na allegrogo są palyerki odtwarzające slajdy z wyjściem TV za ok 170 zł... czy t obyłoby do przyjęcia ?

Z góry dzięki za porady :)
pzdr! Nix

Data: 2009-03-18 12:15:09
Autor: JarekM
projetor do auli-same slajdy-texty
Raczej podpowiedź niż odpowiedź:
w najnowszym numerze "PC World Magazyn" jest test projektorów do kina domowego i do biura.
Link do artykułu wprowadzającego
http://www.pcworld.pl/artykuly/341631/Czas.wielkiego.ekranu.projektory.biznesowe.i.do.kina.domowego.html
może tam znajdziesz pomocne informacje.

Jarek

[...]