Data: 2010-03-30 10:46:02 | |
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow1 | |
proponowane innowacje dla PKO BP | |
myślę że awans dr Michała to dobra okazja
by porozmawiać o innowacjach technicznych które chcielibyśmy zobaczyć w PKOBP ogólnie, rzut oka na ipko: pierwsze wrażenie to jest to jakaś dużo mniej zaawansowana wersja inteligo osoby lepiej ode mnie zapoznane z systemem ipko też może mają jakieś uwagi, co ulepszyć ja np. chciałbym jakiejś alternatywy dla zdrapki ipko ale raczej nie haseł sms (boję się że bank da opłatę) co by nie mówić, bank pkobp ma placówki, dużo placówek, nadawałby się do duużej ilości przelewów internetowych (w sensie: wpłata w NAJBLIŻSZYM banku, a potem seria przelewów z własnego komputera), ale "aż" 5 zdrapek możliwych do zamówienia to naprawdę za mało. Może na początek ktoś zmieniłby w systemie taki mały drobiazg: klient nie musiałby prosić się o zwiekszenie ilości zdrapek, sam wpisywałby liczbę od 1 do 99 -- |
|
Data: 2010-03-30 15:15:56 | |
Autor: corner | |
proponowane innowacje dla PKO BP | |
Użytkownik <zwyklyklientwieluzwyklychbankow1@op.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:3461.00001059.4bb1ba4a@newsgate.onet.pl...
myślę że awans dr Michała to dobra okazja Ja bym po prostu pozwolił się rozwijać Inteligo. W końcu to Inteligo wyciągnęło ich z technicznej mizernoty (przynajmniej jeśli chodzi o bankowość internetową). Niech teraz pozwolą mu się stać się samodzielne. Może jakaś fajna karta kredytowa? Z technicznych to nic mi do głowy nie przychodzi. Oprócz tego, że całe PKO BP powinno się utechnicznić. Jak widzę ile oni makulatury produkują przy zwykłej wpłacie ustnej albo założeniu lokaty, to aż mi żal tych drzew. |
|
Data: 2010-03-30 20:23:09 | |
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow1 | |
proponowane innowacje dla PKO BP | |
> myślę że awans dr Michała to dobra okazja ja postuluję (a dr Michał niech sobie zanotuje): 1) rachunki walutowe inteligo 2) obsługa gotówkowa tych rachunków walutowych 3) konto firmowe Inteligo dla spółek handlowych (nie tylko cywilnych) -- |
|
Data: 2010-03-30 22:07:44 | |
Autor: MichaĹ 'Amra' MacierzyĹski | |
proponowane innowacje dla PKO BP | |
On 10-03-30 20:23, zwyklyklientwieluzwyklychbankow1@op.pl wrote:
3) konto firmowe Inteligo dla spĂłĹek handlowych (nie tylko cywilnych) znaczy nie tylko osobowych, ale tez kapitalowych? z o.o. pewnie zawsze sie da zrobic - ale pewnie bez obslugi kredytowej. Z tego co wiem - w koncu za jakis czas ma nastapic relaunch Inteligo. Co prawda sam o tym pisze od maja 2008 roku ;) no ale. |
|
Data: 2010-03-30 15:12:03 | |
Autor: witek | |
proponowane innowacje dla PKO BP | |
MichaĹ 'Amra' MacierzyĹski wrote:
gwarantujesz, Ĺźe nie spieprzÄ tego co tak dobrze dziaĹa? |
|
Data: 2010-03-30 22:32:53 | |
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow1 | |
proponowane innowacje dla PKO BP | |
> 3) konto firmowe Inteligo dla spólek handlowych (nie tylko cywilnych) konkretnie chodzi o umowe rachunku bankowego dla spółki jawnej oraz umowe rachunku bankowego dla spółki komandytowej. Obie formy spółek osobowe mają tylko zdolność prawną ale nie mają osobowości prawnej (odpowiednikiem zarządu są wspólnicy). dziwi mnie że inteligo podpisuje umowy ze spółkami cywilnymi a z jawnymi nie chce. Spółka cywilna to takie "czort wie co" nie ma podmiotowości ani osobowości. Pod względem prawnym spółka jawna oznacza bardziej klarowne rozwiązanie. Łatwiej bym zrozumiał jakiś bank, który obsługiwałby spółki jawne, a do spółek cywilnych okazywał niechęć. czyżby Inteligo przed laty zatrudniło prawnika pozyskanego ze SKOK? -- |
|
Data: 2010-03-30 22:41:49 | |
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow1 | |
proponowane innowacje dla PKO BP | |
> > myślę że awans dr Michała to dobra okazja 4) rachunki walutowe osobiste i firmowe w CZK 5) obsługa GOTÓWKOWA rachunkow w CZK, przynajmniej w dolnośląskiem, w powiatach graniczących z Czechami uzasadniam: jeśli dążycie do osiągnięcia przewagi konkurencyjnej, to podaję wam "na tacy" zupełnie niezagospodarowane pole. Żaden bank w PL nie ma obsługi walutowej w koronach czeskich, mimo że (w mojej okolicy przynajmniej) jest to często używana waluta. przypuszczam, że koszt obsługi gotówkowej CZK jest porównywalny z obsługą gotówkową EUR albo USD a będzie to coś, co może przekonać wiele małych firm. -- |
|
Data: 2010-03-30 23:42:22 | |
Autor: Marcin | |
proponowane innowacje dla PKO BP | |
Witam
W dniu 2010-03-30 15:15, corner pisze: Ja bym po prostu pozwolił się rozwijać Inteligo. W końcu to Inteligo Na poczatek proponuje polikwidowac absurdy w oplatach zachecajace klientow do skorzystania z konkurencji, np. kupujac przez Inteligo jednostki funduszy PKO place prowizje za nabycie. Jezeli jednostki tego samego funduszu kupie przez konkurencyjny mBank to prowizji nie ma. Duza zaleta Inteligo sa darmowe bankomaty PKO BP. Wlasciwie to glowny powod dla ktorego mam tam konto dodatkowe. Tyle, ze coraz wiecej bankow wprowadza darmowe wyplaty z wszystkich bankomatow w Polsce. Proponuje by w Inteligo tez byly darmowe bankomaty ale z ograniczona liczba wyplat w miesiacu (np. 2 wyplaty z dowlnego bankomatu plus darmowe z PKO BP). Bo jak konkurencja udostepni takie wyplaty to strace ostatni powod by miec tam konto:) Moze stworzcie w Inteligo odpowiednik SFT z mB? Fundusze pewnie by sie dalo te same namowic na brak oplat. A tak by byla konkurencja. Pozdrawiam, Marcin |
|
Data: 2010-03-31 00:01:44 | |
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow1 | |
proponowane innowacje dla PKO BP | |
ja np. chciałbym jakiejś alternatywy dla zdrapki ipko czy można będzie doczekać się kiedyś wersji "biznesowej" inteligo (górującej nad zwykłym inteligo tak, jak ipko biznes góruje nad zwykłym osobistym ipko)? -- |
|
Data: 2010-04-01 13:56:19 | |
Autor: $tipa | |
proponowane innowacje dla PKO BP | |
- historia przelewów wysyłanych do konkretnego odbiorcy z listy zdefiniowanych odbiorców lub płatności.
- Ustanowienie doładowania telefonu komórkowego jako płatność. - Przesyłanie wyciągów przez bank na maila pierwszego każdego miesiąca - NIE ROBIENIE PRZERW KONSERWACYJNYCH W NOCY OSTATNIEGO DNIA MIESIĄCA!!!! Kurde, gdy ktoś nie zrobi przelewu pierwszego dnia bo była przerwa, to zrobi drugiego. A jak nie zrobi ostatniego dnia miesiąca, to po ptokach - faktura nie wejdzie w koszty w tym miesiącu. $tipa |
|
Data: 2010-04-01 05:26:25 | |
Autor: Jan Kowalski | |
proponowane innowacje dla PKO BP | |
- NIE ROBIENIE PRZERW KONSERWACYJNYCH W NOCY OSTATNIEGO DNIA MIESI CA!!!! przetwarzanie konca miesiaca - raczej nie do przeskoczenia. |
|
Data: 2010-04-01 17:46:42 | |
Autor: witrak() | |
proponowane innowacje dla PKO BP | |
On 2010-04-01 14:26, Jan Kowalski wrote:
Ale można je zacząć o północy...- NIE ROBIENIE PRZERW KONSERWACYJNYCH W NOCY OSTATNIEGO DNIA MIESI CA!!!! witrak() -- witrak() |
|
Data: 2010-04-01 12:35:16 | |
Autor: Jan Kowalski | |
proponowane innowacje dla PKO BP | |
On 1 Kwi, 17:46, "witrak()" <wit...@hotmail.com> wrote:
On 2010-04-01 14:26, Jan Kowalski wrote:>> - NIE ROBIENIE PRZERW KONSERWACYJNYCH W NOCY OSTATNIEGO DNIA MIESI CA!!!! Nie, nie mozna jesli chcesz nastepnego dnia rano normalnie miec dostep do systemu. Albo rybki albo akwarium. |
|
Data: 2010-04-02 17:46:36 | |
Autor: witrak() | |
proponowane innowacje dla PKO BP | |
On 2010-04-01 21:35, Jan Kowalski wrote:
On 1 Kwi, 17:46, "witrak()" <wit...@hotmail.com> wrote: Jakieś techniczne uzasadnienie ? witrak() |
|
Data: 2010-04-04 17:51:44 | |
Autor: Pete | |
proponowane innowacje dla PKO BP | |
W dniu 02.04.10 17:46, witrak() pisze:
On 2010-04-01 21:35, Jan Kowalski wrote: Od północy do 6.oo jest 6 godzin. Od 21.oo do 6.oo - 9. I to jest uzasadnienie. -- Pete |
|
Data: 2010-04-04 21:06:29 | |
Autor: witrak() | |
proponowane innowacje dla PKO BP | |
On 2010-04-01 21:35, Jan Kowalski wrote:
On 1 Kwi, 17:46, "witrak()" <wit...@hotmail.com> wrote: Więc jak z tymi rybkami ? Czym różni się standardowe przetwarzanie dla normalnych kont na koniec dnia od przetwarzania na koniec miesiąca, oprócz naliczania oprocentowania ? Nie widzę żadnego powodu do specjalnego rozróżniania - wszak wszystkie statystyki i inne operacje związane z działaniem banku, ale nie związane z saldami kont klienckich mogą być robione później. Oczywiście trzeba zakładać, że system działa na odpowiednio wydolnym sprzęcie :-) ale w przypadku tego banku akurat to nie ulega wątpliwości... witrak() |
|
Data: 2010-04-06 14:23:02 | |
Autor: Gosc | |
proponowane innowacje dla PKO BP | |
witrak() pisze:
On 2010-04-01 21:35, Jan Kowalski wrote: A w PKO BP przypadkiem na kontach nie jest kapitalizacja miesięczna? W każdym razie tak wynika z opisu np. dla superkonta "Należne odsetki dopisywane są do salda na koniec każdego miesiąca (kapitalizacja miesięczna odsetek)". Czyli za uzasadnienie techniczne można przyjąć naliczanie i dopisywanie odsetek. Poza tym są pewnie przeprowadzane przez system operacje czysto księgowe, jak utworzenie bilansu na nowy miesiąc i etc. |
|
Data: 2010-04-06 07:04:03 | |
Autor: Jan Kowalski | |
proponowane innowacje dla PKO BP | |
Ano wlasnie. Plus kwestia czasowa wspomniana wczesniej. A co do sprzetu - tia, na brak mocy nie narzekamy. V. |
|
Data: 2010-04-06 22:05:41 | |
Autor: witrak() | |
proponowane innowacje dla PKO BP | |
On 2010-04-06 16:04, Jan Kowalski wrote:
Czyli za uzasadnienie techniczne można przyjąć naliczanie i dopisywanie To jest raczej kiepskie uzasadnienie. I nie zamierzam tego specjalnie uzasadniać - od "usprawiedliwiaczy" banków i tak nie uzyskam potwierdzenia a innym nie potrzeba argumentów :-)
A to można liczyć i następnego dnia i jeszcze później.
No właśnie :-) witrak |
|
Data: 2010-04-07 13:57:30 | |
Autor: Gosc | |
proponowane innowacje dla PKO BP | |
witrak() pisze:
On 2010-04-06 16:04, Jan Kowalski wrote: A ja bardzo chętnie poznam dlaczego to nie jest uzasadnienie techniczne uwzględniając wydajność db i macierzy dyskowych. Kiedyś na stronie Asseco było, który bank jaki system ma dany bank. Z tego co pamiętam najnowsze wywodzą się z lat 90 i początku rocznika 2000. Oczywiście pewne modyfikacje na bank zaszły. Na podstawie tego jaki system ma dany bank można było zauważyć pewne zależności. Na przykład System bankowy: Profile Banki: Alior Bank i Lukas Co: Brak księgowanej 3 sesji eliksirowej. Szperając po internecie, można znaleźć również jakie serwery mają banki. Swego czasu GetinBank chwalił się, że ich system działa na serwerach HP. Tutaj przykładowy link: http://www.integrity.com.pl/upload_module/u_doc/getinbank%20yellow1.pdf http://www.integrity.com.pl/upload_module/u_doc/getin_pop.pdf Mam nadzieje, że odpowiedz poprzesz faktami. Poza tym mam propozycje, aby zrobić listę porównawczą jaki System bankowy, w którym banku i jego plusy i minusy. Co ułatwi stwierdzenie, że nie dany bank tylko dana platforma działa tak a siak.
|
|
Data: 2010-04-07 18:40:47 | |
Autor: witrak() | |
proponowane innowacje dla PKO BP | |
On 2010-04-07 13:57, Gosc wrote:
witrak() pisze: Już miałem nie odpowiadać - powody jak wyżej - ale mi się przypomniało, jak prowadziłem kiedyś spór nt. tego, który bank jaki system ma. Więc niech będzie - ostatni raz ;-) Kiedyś na stronie Asseco było, który bank jaki system ma dany bank. Lukas: przychodzące: 12:00-13:00 16:00-17:00 18:00-19:00 Może zresztą coś się zmieniło - pożegnałem się z nimi prawie rok temu... Może myślałeś o BPH, który faktycznie nie ma trzeciej przychodzącej? Tyle, że jest to (a na pewno była) największa instalacja profile'a na świecie :-)
Takich "faktów", jakie raczyłeś wskazać, poszukiwać nie zamierzam bo do marketolenia mam wstręt :-) [kiedyś M$ chwalił się udanym i szybkim wdrożeniem systemu mBanku na ich sofcie, i to w istocie akurat było wyjątkowo blisko prawdy, ale po co się tym zaczytywać?] Ale do rzeczy. Otóż problem platformy jest w jakimś stopniu problemem technicznym, ale *znacznie* bardziej organizacyjnym. Sprzęt można wymieniać w miarę narastania potrzeb, pod warunkiem oczywiście, że jest na co :-) Natomiast wybór platformy jest skutkiem podjęcia decyzji co do sposobu zapewnienia sobie *skalowalności* systemu (w bankach - na wiele, wiele lat). Że potrzeby każdego banku zawsze rosną to rzecz oczywista i dlatego jeżeli kierownictwo banku wybiera platformę, której możliwości silnie ograniczają skalowanie systemu w górę, to jest to błąd z uwarunkowaniami technicznymi mający tyle wspólnego, co każda inna błędna decyzja *biznesowa*. Niestety akurat takie decyzje mają bardzo poważne skutki eksploatacyjne i choć na początku bywa, że wydają się zupełnie trafne - z punktu widzenia bezpośrednich rezultatów - ich wady ujawniają się stopniowo, w miarę jak uzależnienie od przyjętych rozwiązań stopniowo wprowadza organizację w pułapkę. W takiej pułapce technologiczno-organizacyjnej tkwi PKO BP (o ile wiem ZORBA jest nowo wdrożonym, wiekowym systemem). Objaw, który daje się obserwować, jest zapewne wynikiem budowania systemu on-line'owego dla bardzo dużej liczby klientów na bazie niewydolnego oprogramowania back-endowego. To nie jest sprawa techniki. To jest błąd w decyzji organizacyjnej. W każdym banku niewydolny system back-endowy *zawsze* prędzej czy później doprowadzi do spiętrzenia przetwarzania ponad wytrzymałość klientów w dniach zejścia się wielu końców okresów (że przypomnę wielką wpadkę - dwa dni postoju - pewnego znanego i skądinąd nowoczesnego banku na przełomie czerwca i lipca przed laty...). I nie ma to nic (prawie...) wspólnego z techniką jako taką, a jest skutkiem błędów organizacyjnych (czasem z przyczyn bliskich głupocie).
Ale i tak nie da to odpowiedzi na pytanie, które nas (mnie przynajmniej interesuje): jakie czynniki w konkretnym banku decydują o tym, że system nie działa jak trzeba ? Czasem (rzadko) można to odgadnąć. Np. ostatnio system EB zaczął systematycznie robić bokami (pierwsze sygnały były, gdy po wprowadzeniu kapitalizacji dziennej i dużej liczby kont oszczędnościowych zaczęły się problemy z dostępem). I co zrobili ? Przerabiają system. Niedawno ograniczyli możliwość składania zleceń na dzień następny - aktualnie system przestaje je przyjmować "po uważaniu", nawet już około 21:30, choć w dokumentacji piszą, że może to się zdarzyć po 22. Właśnie *to* jest problem techniczny - mają za słabe serwery, więc poprawiają naprędce system, aby nie był zależny od nadmiaru wydajności obliczeniowej. Idzie im to kiepsko, co widać np. w opóźnieniach w aktualizacji stanu kont. Tylko, że tutaj efekt jest potencjalnie do zniwelowania, bo kont z kapitalizacją miesięczną jest znacznie mniej niż z dzienną, a *system jednak się wyrabia* w codziennym przetwarzaniu (przypuszczalnie bo jest *nowy*, więc zapewne łatwo skalowalny). Poprawią go jeszcze trochę, odżałują wreszcie trochę kasy na serwery i będzie dobrze. Pozdr. witrak() |
|
Data: 2010-04-07 13:02:09 | |
Autor: Jan Kowalski | |
proponowane innowacje dla PKO BP | |
W takiej pu apce technologiczno-organizacyjnej tkwi PKO BP (o ile Jak na bywalca grupy bankowej twoja wiedza na temat - bylo nie bylo - najwiekszego bankowego wdrozenia ostatnich lat - jest zenujaco niska. Zorba to system z ktorego zostal maly ogryzek, zastapiony w calosci przez Alnove. Jesli ci sie wydaje ze onlinowe iPKO to li tylko naklada na stary system centralny - jestes w grubym bledzie. Za bledne decyzje dotyczace wdrozen (daleko mniej waznych niz architektura systemu) placi sie glowa. Sprzet i oprogramowanie ktore za tym stoja kosztuja ciezkie pieniadze - nie masz pojecia jak bardzo ciezkie . Jesli ci sie wydaje ze ktos podjalby decyzje powodujace niewydolnosc systemu z przyczynami poza infrastruktura -mylisz sie kolejny raz. Skoro tak dobrze znasz problematyke - zaloz jakis bank, z dostepem 24 h przez 365 dni w roku. Klienci beda walic drzwiam i oknami. |
|
Data: 2010-04-08 13:59:02 | |
Autor: witrak() | |
proponowane innowacje dla PKO BP | |
On 2010-04-07 22:02, Jan Kowalski wrote:
W takiej pu apce technologiczno-organizacyjnej tkwi PKO BP (o ile Nie wiem, z kim polemizujesz, bo nie ze mną. Co do przyczyn, dla których tyle lat trwało doprowadzenie systemów PKO do stanu zintegrowania, nie mnie się wypowiadać, ale ocena skutków jest jednoznaczna - ludzie, którzy kiedyś (dawno temu) podejmowali decyzje mające poważne konsekwencje techniczne nie mieli pojęcia czym się bawią. Gdyby system miał właściwą architekturę (software'ową - sprzętowa musi być zadowalająca, bo inaczej system wytrzyma do pierwszej awarii) to problemy, o których rozmawialiśmy można byłoby zlikwidować w parę miesięcy. Pozostałe Twoje uwagi sprowadzają się do niczym nie popartych supozycji.
Napisanie - nawet gdyby tylko dla żartu - czegoś co tylko sugerowałoby, że aby założyc bank wystarczy mieć system informatyczny, może być, powiedzmy, "mocno kompromitujące". witrak() PS. Naprawdę, chyba nie warto Ci było niezbyt trafnej uwagi, rzuconej mimochodem, bronić jak Jasnej Góry ;-) |
|