prośba o identyfikację przerzutki z 96 roku, plus mały problem z przednią przerzutka...

Data: 2011-11-19 12:43:16
Autor: Michał Chrzanowski
prośba o identyfikację przerzutki z 96 roku, plus mały problem z przednią przerzutka...
Witojcie!

Trafiła w moje rence ciekawa zdobycz, przednia przerzutka XTR FD-M900
z 1996 roku!
Tak, 1996! Problem polega na tym, iż jest ona koloru.... szarego...
Czy ktoś wie co to za cudo?
Jakaś limited edyszyn? Czy może ostatni wypust przed dolnociągowym FD-
M950?
Katalogi milczo..... :/

oto fociszcze: https://picasaweb.google.com/112317300722089670386/Xtr

Druga sprawa tyczy się regulacji sfotografowanej powyżej FD-M953....

Pacjent: przełajówka
Linia łańczucha: około 46mm (tylne piasta 130mm, suport 109,5 (na
linie 45mm), korba M950 (linia 47,5mm))
Manetka: Ultegra ST-6500
Łańczuch: 9sp
korba: 46-34-26, lub 46-36-26 - na obu zachowanie identyczne....

Pacjent: FD-M953

Przerzutka jest prawidłowo ustawiona, klatka równolegle do koronek,
śruby też właściwie. Po paru godzinach (sic!) męczarni udaje mi się
ustawić tak, by obsługiwała dwie koronki. W pierwszym momencie ani nie
wrzuca baltu, anie nie zrzuca na mlynek, ostatecznie obsługuje blat i
środek..... Zachowuje się tak, jakby manetka miała zbyt krótki uciąg
linki....

 Wkurzony zmieniłem przerzutkę na FD-M900 i .... regulacja zajęła mi 2
minuty... Wszystko działa idealnie....

 Czy ktoś spotkał się może z podobnym zachowaniem szarego XTRa, lub
też innego przedniego FD?

Data: 2011-11-19 22:45:35
Autor: Grzesiek
W dniu 2011-11-19 21:43, Michał Chrzanowski pisze:

[...]

Dziwne, że M900 udało Ci się poprawnie wyregulować albowiem górskie FD nie są kompatybilne z przednimi manetkami szosowymi i na odwrót, ma się rozumieć. Trzeba kombinować ze zmianą długości dźwigni przerzutki "wydłużając" ją bądź "skracając".

--
Pozdrawiam,
Grzesiek

Data: 2011-11-19 14:14:16
Autor: Michał Chrzanowski
On 19 Lis, 22:45, Grzesiek <grzesiek001NOS...@gazeta.pl> wrote:
> [...]

nie są kompatybilne z przednimi manetkami szosowymi i na odwrót, ma się
rozumieć. Trzeba kombinować ze zmianą długości dźwigni przerzutki

hmm...

Alivio działało z manetką Campy...

FD-M900 działa z Ultegrą, moze dlatego, że to 8sp przerzutka. Ma
szerszą klatkę...
Gdzieś znajdę informację na temat indeksacji szosowej?
Swoją drogą to lekka byzydura robić różne indeksacje w ramach jednej
firmy...

Data: 2011-11-20 09:10:46
Autor: PeJot
W dniu 2011-11-19 23:14, Michał Chrzanowski pisze:

Gdzieś znajdę informację na temat indeksacji szosowej?

Nigdzie. Trzeba *samemu zmierzyć* i tyle.

Swoją drogą to lekka byzydura robić różne indeksacje w ramach jednej
firmy...

A to dlaczego ? W starych papierowych katalogach były tabele kompatybilności osprzętu z różnych grup ( ale z tego samego rocznika ), ale nie było mieszania komponentów szosowych i MTB.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2011-11-20 12:12:14
Autor: Grzesiek
[...]

Tu masz o tym ładnie napisane:
http://www.ctc.org.uk/DesktopDefault.aspx?TabID=%204068

--
Pozdrawiam,
Grzesiek

Data: 2011-11-20 13:25:41
Autor: Michał Chrzanowski
On 20 Lis, 12:12, Grzesiek <grzesiek001NOS...@gazeta.pl> wrote:

> [...]

> Gdzieś znajdę informację na temat indeksacji szosowej?
> Swoją drogą to lekka byzydura robić różne indeksacje w ramach jednej

Dziękuję za świetnego linka.

Data: 2011-11-27 21:00:28
Autor: Rafał VFR
prośba o identyfikację przerzutki z 96 roku, plus mały problem z przednią przerzutka...
Witam
Jak tylko w tym temacie.
Mam tył 900, przód zresztą też.
Niestety tył stracil swój niebieski blask - jest taki hmm no taki już nijaki.
Stąd pewnie u Ciebie ten kolor - po prostu wybarwił się - choć to może brzmi głupio :-\
Sumując - moj również z stosunku do przodu jest zdecydowanie koloru innego.

Rafal VFR
GG 85456
http://etacar.put.poznan.pl/rafal.kowalski/

Naprawiam rowery