|
Data: 2011-11-19 22:45:35 |
Autor: Grzesiek |
prośba o identyfikację przerzutki z 96 roku, plus mały problem z przednią przerzutka... |
W dniu 2011-11-19 21:43, Michał Chrzanowski pisze:
Druga sprawa tyczy się regulacji sfotografowanej powyżej FD-M953....
Pacjent: przełajówka
Linia łańczucha: około 46mm (tylne piasta 130mm, suport 109,5 (na
linie 45mm), korba M950 (linia 47,5mm))
Manetka: Ultegra ST-6500
Łańczuch: 9sp
korba: 46-34-26, lub 46-36-26 - na obu zachowanie identyczne....
Pacjent: FD-M953
Przerzutka jest prawidłowo ustawiona, klatka równolegle do koronek,
śruby też właściwie. Po paru godzinach (sic!) męczarni udaje mi się
ustawić tak, by obsługiwała dwie koronki. W pierwszym momencie ani nie
wrzuca baltu, anie nie zrzuca na mlynek, ostatecznie obsługuje blat i
środek..... Zachowuje się tak, jakby manetka miała zbyt krótki uciąg
linki....
Wkurzony zmieniłem przerzutkę na FD-M900 i .... regulacja zajęła mi 2
minuty... Wszystko działa idealnie....
Czy ktoś spotkał się może z podobnym zachowaniem szarego XTRa, lub
też innego przedniego FD?
Dziwne, że M900 udało Ci się poprawnie wyregulować albowiem górskie FD nie są kompatybilne z przednimi manetkami szosowymi i na odwrót, ma się rozumieć. Trzeba kombinować ze zmianą długości dźwigni przerzutki "wydłużając" ją bądź "skracając".
--
Pozdrawiam,
Grzesiek
|
|
|
Data: 2011-11-19 14:14:16 |
Autor: Michał Chrzanowski |
prośba o identyfikację przerzutki z 96 roku, plus mały problem z przednią przerzutka... |
On 19 Lis, 22:45, Grzesiek <grzesiek001NOS...@gazeta.pl> wrote:
W dniu 2011-11-19 21:43, Michał Chrzanowski pisze:
> Druga sprawa tyczy się regulacji sfotografowanej powyżej FD-M953.....
> Pacjent: przełajówka
> Linia łańczucha: około 46mm (tylne piasta 130mm, suport 109,5 (na
> linie 45mm), korba M950 (linia 47,5mm))
> Manetka: Ultegra ST-6500
> Łańczuch: 9sp
> korba: 46-34-26, lub 46-36-26 - na obu zachowanie identyczne....
> Pacjent: FD-M953
> Przerzutka jest prawidłowo ustawiona, klatka równolegle do koronek,
> śruby też właściwie. Po paru godzinach (sic!) męczarni udaje mi się
> ustawić tak, by obsługiwała dwie koronki. W pierwszym momencie ani nie
> wrzuca baltu, anie nie zrzuca na mlynek, ostatecznie obsługuje blat i
> środek..... Zachowuje się tak, jakby manetka miała zbyt krótki uciąg
> linki....
> Wkurzony zmieniłem przerzutkę na FD-M900 i .... regulacja zajęła mi 2
> minuty... Wszystko działa idealnie....
> Czy ktoś spotkał się może z podobnym zachowaniem szarego XTRa, lub
> też innego przedniego FD?
Dziwne, że M900 udało Ci się poprawnie wyregulować albowiem górskie FD
nie są kompatybilne z przednimi manetkami szosowymi i na odwrót, ma się
rozumieć. Trzeba kombinować ze zmianą długości dźwigni przerzutki
"wydłużając" ją bądź "skracając".
--
Pozdrawiam,
Grzesiek
hmm...
Alivio działało z manetką Campy...
FD-M900 działa z Ultegrą, moze dlatego, że to 8sp przerzutka. Ma
szerszą klatkę...
Gdzieś znajdę informację na temat indeksacji szosowej?
Swoją drogą to lekka byzydura robić różne indeksacje w ramach jednej
firmy...
|
|
|
Data: 2011-11-20 09:10:46 |
Autor: PeJot |
prośba o identyfikację przerzutki z 96 roku, plus mały problem z przednią przerzutka... |
W dniu 2011-11-19 23:14, Michał Chrzanowski pisze:
Gdzieś znajdę informację na temat indeksacji szosowej?
Nigdzie. Trzeba *samemu zmierzyć* i tyle.
Swoją drogą to lekka byzydura robić różne indeksacje w ramach jednej
firmy...
A to dlaczego ? W starych papierowych katalogach były tabele kompatybilności osprzętu z różnych grup ( ale z tego samego rocznika ), ale nie było mieszania komponentów szosowych i MTB.
--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem
|
|
|
Data: 2011-11-20 12:12:14 |
Autor: Grzesiek |
prośba o identyfikację przerzutki z 96 roku, plus mały problem z przednią przerzutka... |
W dniu 2011-11-19 23:14, Michał Chrzanowski pisze:
Czy ktoś spotkał się może z podobnym zachowaniem szarego XTRa, lub
też innego przedniego FD?
Dziwne, że M900 udało Ci się poprawnie wyregulować albowiem górskie FD
nie są kompatybilne z przednimi manetkami szosowymi i na odwrót, ma się
rozumieć. Trzeba kombinować ze zmianą długości dźwigni przerzutki
"wydłużając" ją bądź "skracając".
--
Pozdrawiam,
Grzesiek
hmm...
Alivio działało z manetką Campy...
FD-M900 działa z Ultegrą, moze dlatego, że to 8sp przerzutka. Ma
szerszą klatkę...
Gdzieś znajdę informację na temat indeksacji szosowej?
Swoją drogą to lekka byzydura robić różne indeksacje w ramach jednej
firmy...
Tu masz o tym ładnie napisane:
http://www.ctc.org.uk/DesktopDefault.aspx?TabID=%204068
--
Pozdrawiam,
Grzesiek
|
|
Data: 2011-11-20 13:25:41 |
Autor: Michał Chrzanowski |
prośba o identyfikację przerzutki z 96 roku, plus mały problem z przednią przerzutka... |
On 20 Lis, 12:12, Grzesiek <grzesiek001NOS...@gazeta.pl> wrote:
W dniu 2011-11-19 23:14, Michał Chrzanowski pisze:
>>> Czy ktoś spotkał się może z podobnym zachowaniem szarego XTRa, lub
>>> też innego przedniego FD?
>> Dziwne, że M900 udało Ci się poprawnie wyregulować albowiem górskie FD
>> nie są kompatybilne z przednimi manetkami szosowymi i na odwrót, ma się
>> rozumieć. Trzeba kombinować ze zmianą długości dźwigni przerzutki
>> "wydłużając" ją bądź "skracając".
>> --
>> Pozdrawiam,
>> Grzesiek
> hmm...
> Alivio działało z manetką Campy...
> FD-M900 działa z Ultegrą, moze dlatego, że to 8sp przerzutka. Ma
> szerszą klatkę...
> Gdzieś znajdę informację na temat indeksacji szosowej?
> Swoją drogą to lekka byzydura robić różne indeksacje w ramach jednej
> firmy...
Tu masz o tym ładnie napisane:http://www.ctc.org.uk/DesktopDefault.aspx?TabID=%204068
--
Pozdrawiam,
Grzesiek
Dziękuję za świetnego linka.
|
|