prośba o pomoc

Data: 2012-03-08 14:12:23
Autor: Andrzej Bogacki
prośba o pomoc
Prosze o pomoc pomimo, ze to NTG ale tu sie troszke udzielam a nie wiem na jakiej grupie zapytac??

Do tej pory do przeglądania grup dyskusyjnych korzystałem z Outlook Expressu. Niestety od jakiegos czasu nie moge wysłac na grupę zadnej wiadomosci a od niedawna widze, ze czytnik nie sciąga mi czesci wiadomosci. Widze np. wiadomosc pierwsza a potem dajmy na to trzecią. W praktyce jesli dyskusje prowadza dwie osoby to ja widze tylko wypowiedzi jednej z nich.
Postanowiłem wiec skorzystać z innego programu do obsługi poczty i grup i sciągnąłem sobie Mozille Thunderbird. Niestety nadal to samo. Skontaktowałem sie w tej sprawie z moim dostawcą internetu ale nie chcą sie przyznać do tego ze cokolwiek blokują. Poza tym problem z wysyłaniem pojawia sie tylko w domu a problem z odbieraniem i w domu i w innych lokalizacjach (u innych dostawców)
W czym wiec moze byc problem??
Jakich programów uzywacie do obsługi poczty i grup dyskusyjnych??

Pozdrawiam

Data: 2012-03-08 14:48:40
Autor: DysoN
prośba o pomoc
Witam

Od lat uzywam Thunderbirda i nie zawiodlem sie nigdy. Mysle ze problem moze nie byc w programie ale w sewrwerze newsow z jakiego korzystasz (np nie synchronizuje sie poprawnie z innymi)
Probowales zmienic na inny?

--
DysoN  mailto:dyson_NO_SPAM@interia.pl GG 2434245
Ankh-Morpork eksperymentowalo z wieloma systemami rzadów, az

Data: 2012-03-08 15:04:38
Autor: AJK
prośba o pomoc
08-03-2012, 14:12, Andrzej Bogacki napisał:

Prosze o pomoc pomimo, ze to NTG ale tu sie troszke udzielam a nie
wiem na jakiej grupie zapytac??

pl.news.czytniki? W którejś grupie z gałazki alt.pl.niusy?

[...]

Być może w serwerze news, z którego korzystasz. Fakt, że dwa programy -
OE i Mozilla - wykazują podobne obajwy, sugeruje, że nie w programie
recz. Fakt, że problemy pojawiają się w różnych miejscach i u różnych
dostawców, sugeruje z kolei, że to nie u nich (w pady u paru naraz nie
wierzę). Jedynym punktem wspólnym jest więc chyba serwer, z którego
korzystasz. Twój (sądząć po References) to gliwicki polsl.
Doradzałbym testowe sprawdzenie innego serwera - tu
http://www.killfile.pl/nntpservers.html możesz poszukać, choć lista
chyba nie jest aktualna (widzę, że wciąż wisi na niej Onet, a przecież
oni parę miesięcy temu zamknęli serwer. Jeśli problem się powtórzy... to nie wiem :-)
Ja korzystam z dwóch serwów naprzemiennie - z home i gazeta.pl  bo
każdemu od czasu do czasu zdarzają się pady i nie da się korzystać.
Bardziej wprawieni korzystają z Hamstera i ciągną posty z paru serwerów
równocześnie, ale mnie się nigdy nie chciało konfigurowac tego
ustrojstwa (czytaj: nie umiałem, a po 5 minutach miałem dośc i pizgałem
orogramem w kat czyli do kosza ;-))

Jakich programów uzywacie do obsługi poczty i grup dyskusyjnych??

Szybki podgląd parunastu postów na grupie: 1. Mozilla, 2, 40tude Dialog,
długo nic i 3. Windows Mail, a potem Pan, Gnus, OE... i dalej już nie
szukałem. --
AJK

Data: 2012-03-08 15:11:40
Autor: Andrzej Bogacki
prośba o pomoc
na razie dzięki za sugestie. sprawdze, poprobuje, moze co pomoze??

dzieki

Data: 2012-03-08 18:30:19
Autor: Andrzej Zbierzchowski
prośba o pomoc
W dniu 2012-03-08 15:04, AJK pisze:
W czym wiec moze byc problem??

Być może w serwerze news, z którego korzystasz.

Moze być tez problem z infekcją.
Np. stosu TCP/IP.

Net nie zwolnił ogólnie?

Data: 2012-03-08 23:40:18
Autor: AJK
prośba o pomoc
08-03-2012, 18:30, Andrzej Zbierzchowski napisał"

W czym wiec moze byc problem??

Być może w serwerze news, z którego korzystasz.

Moze być tez problem z infekcją.
Np. stosu TCP/IP.

Net nie zwolnił ogólnie?

Ale wszędzie? W paru lokalizacjach i u paru dostawców? Hmm... a może mówimy o sytuacji, w której "wszędzie" nie wyklucza się z
"na tym samym sprzęcie"? No to dopytam jeszcze: w różnych lokalzacjach
na różnych komputerach czy na tym samym laptpoie na przykład?

--
AJK

Data: 2012-03-09 01:00:26
Autor: Smok Eustachy
prośba o pomoc
W dniu 08.03.2012 23:40, AJK pisze:
/..../

[...]

Ech. Wszystko.
2. Oferujecie półśrodki:
http://forum.pclinuxos.org.pl/

Data: 2012-03-09 12:07:19
Autor: Andrzej
prośba o pomoc

> Moze być tez problem z infekcją.
> Np. stosu TCP/IP.

Nie zauważyłem zmiany wiec wyraźnie nie zwolnił.

[...]

Ogólnie korzystam z netu w dwóch miejscach. W pracy (uprzedzając komentarze taką mam robotę, ze przeglądanie netu to u mnie podstawa wiec i na grupe moge zajrzec ;)) i w domu.  Opisane przeze mnie kłopoty nie są takie same w obydwu przypadkach ale dość podobne. Pojawiają sie nie na jednym ale na dwóch (a nawet trzech bo w domu niedawno wymieniałem) odrębnych komputerach. Tzn. w obydwu miejscach, na róznych komputerach nie widze wszystkich napisanych wiadomosci. Bardzo czesto nowy wątek u mnie zaczyna sie od "Re:" bo pierwszej wiadomosci nie widze. W domu - odwrotnie niz w pracy, nie moge nic na grupę wyslac.

Data: 2012-03-09 21:27:12
Autor: Cavallino
prośba o pomoc

Użytkownik "Andrzej" <andrzejek72@gmail.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:

[...]

A po zmianie serwera news jak to wygląda?
Bo zdecydowanie wygląda to na problem właśnie z serwerem, który nie synchronizuje postów prawidłowo z innymi.

prośba o pomoc