prośba o pomoc w wyborze autka

Data: 2009-11-22 13:21:21
Autor: john
prośba o pomoc w wyborze autka
Witam,
Wkrótce zamierzam nabyć jakieś oszczędne autko do 35tys. i chciałbym
się Was poradzić co wybrać. Autko głównie będzie jeździło na trasie
(ok 80%) i planuję nim robić około 25000km rocznie.

Wstępnie zdecydowałem, że będzie to diesel(mimo że naczytałem się o
tych kołach dwumasowych, spręzarkach i wtryskiwaczach :) ) i póki co
zastanawiam się nad:
1. Audi A3 1.9tdi (130KM) rocznik 2001-2003 - ten może być troszkę
ciasny tym bardziej, że przesiadam się z Vectry B. Poza tym byłoby to
już 8-letnie autko.
2. Audi A4 1.9tdi (130KM) rocznik ok 2002 - ten podoba mi się
najbardziej, silnik bardzo fajny, tyle że ciężko będzie pewnie znaleźć
bezwypadkowy egzemplarz :(, no i minusem też będzie wiek auta
3. Ford Focus II 2.0 tdci - plusem jest to że da radę znaleźć model po
2005 roku, a minusem jest to że jestem chyba uprzedzony do marki Ford
(znajomi mieli problemy z focusem I)
4. Opel Astra III 1.9 cdti 150KM
5. Toyota Corolla po 2006 roku, 1.4d4d lub 2.0d4d - raczej ten drugi

Co sądzicie o tych modelach? Może macie jakieś inne propozycje?
Znacie może jeszcze jakiś sprawdzony komis w woj. mazowieckim
(najlepiej w wawie)?

pzdr,
Michał

Data: 2009-11-23 02:01:36
Autor: czupakabra
On 22 Lis, 22:21, john <mailtomic...@gmail.com> wrote:
Co sądzicie o tych modelach? Może macie jakieś inne propozycje?
Znacie może jeszcze jakiś sprawdzony komis w woj. mazowieckim
(najlepiej w wawie)?

1. Audi A3  - za małe na trasę
2. Audi A4 - za twarde - pytanie czy są w Polsce A4 "bezwypadkowe" ;)
3. IMO najlepszy wybór - bardzo dobre trzymanie, a jednocześnie w
miarę wygodny - z tym silnikiem będzie niezły popierdalacz,
4. Astra III - jeżeli nie Focus to ostatecznie Astra

pozdrawiam
Sebastian
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
były cytryny (AX, ZX, XM) - teraz są fordy

Data: 2009-11-23 05:44:10
Autor: john
[...]

Sądzisz, że lepszy byłby Focus od Astry? Tak z danych technicznych to
silnik astry wypada lepiej.
A słyszeliście coś więcej o tym silniku Focusa (2.0tdci)? Jak z
awaryjnością tego silniczka?

pzdr,
MIchał

Data: 2009-11-23 06:44:32
Autor: czupakabra
On 23 Lis, 14:44, john <mailtomic...@gmail.com> wrote:
[...]

tak - oceniając właściwości jezdne - bez wdawania się w specyfikacje
silników

pozdrawiam
Sebastian
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
były cytryny (AX, ZX, XM) - teraz są fordy

Data: 2009-11-23 15:01:56
Autor: lleeoo
czupakabra pisze:

1. Audi A3  - za małe na trasę
2. Audi A4 - za twarde - pytanie czy są w Polsce A4 "bezwypadkowe" ;)

pytanie za 100pkt czym się różnią powyższe auta oprócz kufra w A4?

Data: 2009-11-23 06:47:20
Autor: czupakabra
On 23 Lis, 15:01, lleeoo <lle...@poczta.onet.pl> wrote:
czupakabra pisze:

> 1. Audi A3  - za małe na trasę
> 2. Audi A4 - za twarde - pytanie czy są w Polsce A4 "bezwypadkowe" ;)

pytanie za 100pkt czym się różnią powyższe auta oprócz kufra w A4?

tak na szybko - rozstaw osi:
A3 (8L) - 2,51 m
A4 (B6) - 2,65 m

pozdrawiam
Sebastian
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
były cytryny (AX, ZX, XM) - teraz są fordy

Data: 2009-11-23 08:51:07
Autor: MariuszM
prośba o pomoc w wyborze autka
Co sądzicie o tych modelach? Może macie jakieś inne > propozycje?
Znacie może jeszcze jakiś sprawdzony komis w woj.
mazowieckim (najlepiej w wawie)?

Mam podobny dylemat co Ty. Biorę pod uwagę Focusa II po FL, Skodę Octavię II i ew. Astrę III.
Audi za taką kasę bym nie brał, bo dla mnie kupowanie samochodu z przebiegiem powyżej 50-60kkm mija się z celem, a innego z tych roczników nie znajdziesz.
IMO lepiej z niższej półki, ale nowsze.

Zainteresuj się komisjami przysalonowymi, np. autoplaza.
--
M.

Data: 2009-11-23 18:02:28
Autor: krzyss
john pisze:

1. Audi A3 1.9tdi (130KM) rocznik 2001-2003 - ten może być troszkę
ciasny tym bardziej, że przesiadam się z Vectry B. Poza tym byłoby to
już 8-letnie autko.

Mam juz drugie A3 8L i moge polecic ten model.
Niskie koszty eksploatacji (trwale zawieszenie) i duzo tanich czesci bo to w sumie prawie to samo co golf IV.
niestety jezeli planujesz z tylu kogos wozic to robi sie ciasno. Dobrze by bylo zebys wsiadl do A3 i zobaczyl, bo ja mimo iz zadko kogos mam z tylu to jak juz musze przewiezc widze ze nie jest tam zbyt wygodnie.

--
**** krzyss vel Qkill ****
  ===-- -  A3 TDI  -- -===

Data: 2009-11-23 21:00:50
Autor: krzyss
krzyss pisze:

by bylo zebys wsiadl do A3 i zobaczyl, bo ja mimo iz zadko kogos mam z

Oczywiscie mialo byc rzadko :(

Data: 2009-11-23 12:21:32
Autor: john
prośba o pomoc w wyborze autka
;)
a co sądzicie o corollce 2.0d4d?

Data: 2009-11-24 10:15:54
Autor: Maciej Browarczyk
john pisze:

a co sądzicie o corollce 2.0d4d?

Ze masz gruby rozrzut klasowy.
Roznica A3 8L i A4 B6 to wykonczenia, A3 jest gorzej wykonczone w stosunku do A4 ale nie ma tragedii, plastiki nie trzeszcza. Ktos kto pisze, ze A4 jest twarde to cale zycie jezdzil kanapa a nie samochodem ;) Za 35tys zl ciezko bedzie znalezc sensowne A3/A4. A4 jest b. fajne ale jesli nie masz kumatego mechanika to pukanie zawieszenia doprowadzi do szalu Ciebie a portfel do ruiny ;)

--
Pozdrawiam,
Maciek

Data: 2009-11-24 11:28:42
Autor: krzyss
Maciej Browarczyk pisze:

[...]

Mam wrazenie ze nie siedziales w A3 8L bo jakosc wykonczenia jest identyczna...

--
**** krzyss vel Qkill ****
  ===-- -  A3 TDI  -- -===

Data: 2009-11-25 20:58:11
Autor: Maciej Browarczyk
krzyss pisze:

Mam wrazenie ze nie siedziales w A3 8L bo jakosc wykonczenia jest identyczna...

Rzeczywiscie, pomylka, pisze o A3 8P i A4 B6, dla mnie jest spora roznica.

--
Pozdrawiam,
Maciek

Data: 2009-11-24 11:42:10
Autor: sop3k
prośba o pomoc w wyborze autka
;)
a co sądzicie o corollce 2.0d4d?

Jeżdze taką od marca br. Autko bardzo przyjemne i wygodne. Za cene małego(jak na tę klasę) bagażnika masz naprawde sporo miejsca na tylnej kanapie. Silnik ok, mogłby troche ciszej chodzić, ale nie jest źle. Ja mam wersje 110KM, i daje rade, mi nie potrzeba ani konia wiecej. Wspaniałe wspomaganie, nie czujesz ze krecisz kierownicą, a drogi też trzyma sie całkiem całkiem. Jedyny mankamnet to troche trzeszczące plastiki, szczególnie zimą, ale ja znalazłem na to sposób i mam kompletną ciszę. Zawiesznie trwałe. Ja mam 130 tys. przebiegu i zawiecha oryginalna w najmniejszym szczególe(auto tylko po polskich drogach jeździ). Mankament to dość drogie cześci i nie tak dostępne jak do Audi\VW. Spalanie na pozmiome 7.5l w miescie(Poznań), 4l/100km przy emeryckiej jeździe i ok 5-6l przy ostrej jeździe  w trasie. Ja osobiscie jestem zadowolony. --

Data: 2009-11-25 01:31:27
Autor: john
prośba o pomoc w wyborze autka
A3 oraz Corollka odpadły, niestety mają za małe bagażniki.
Zastanawiam się teraz nad A4, Focusem oraz .... BMW 320d e46 po
liftingu :)

Data: 2009-11-25 06:46:56
Autor: czupakabra
On 25 Lis, 10:31, john <mailtomic...@gmail.com> wrote:
A3 oraz Corollka odpadły, niestety mają za małe bagażniki.
Zastanawiam się teraz nad A4, Focusem oraz .... BMW 320d e46 po
liftingu :)

no i chyba to jest właśnie TO ->  BMW 320d e46  ;)

pozdrawiam
Sebastian

prośba o pomoc w wyborze autka