[OT] pro¶ba o poprawne ustawianie kodowania znaków

Data: 2012-09-15 06:45:10
Autor: rrh
[OT] pro¶ba o poprawne ustawianie kodowania znaków
Nie wiem, czy sprawa dotyczy tylko czytnika webowego - czy Google co¶ chrzani, czy ogólnie problem występuje w zwykłych klientach poczty.
Chodzi o to, że bardzo dużo wiadomo¶ci, które tutaj widuję, maj± krzaki. I chyba nikomu to nie przeszkadza.

Kiedy¶ jak kto¶ na Usenecie miał niepoprawne kodowanie, zawsze zwracało mu się uwagę o ustawienie poprawnego. Czy to tutejszy folklor? Nie wiem.
Ale warto zaj±ć się tym problemem. Mi jak widzę krzaki, odechciewa się czytać.

Jeżeli to bł±d Google'a - nie ma tematu. :)

Data: 2012-09-15 12:20:47
Autor: rrh
[OT] pro¶ba o poprawne ustawianie kodowania znaków
Problemem może być to, że wiele osób używa jeszcze XP-ka ze starszym Outlookiem, który nie ma ustawionego domy¶lnie UTF-8. A zazwyczaj ludzie s± zbyt leniwi by zmieniać co¶ defaultowego. :(

Data: 2012-09-15 21:44:12
Autor: biodarek
W dniu 2012-09-15 21:20, rrh pisze:
[...]

Kiedy¶ jak kto¶ na Usenecie pisał przed cytatem, zawsze zwracało mu się uwagę. Czy to tutejszy folklor? Nie wiem. Ale warto zaj±ć się tym problemem. Mi, jak widzę takie cytowanie, odechciewa się czytać.

--
biodarek

Data: 2012-09-15 13:00:44
Autor: rrh
On Saturday, September 15, 2012 9:44:22 PM UTC+2, biodarek wrote:

Kiedy¶ jak kto¶ na Usenecie pisał przed cytatem, zawsze zwracało mu się uwagę. Czy to tutejszy folklor? Nie wiem. Ale warto zaj±ć się tym problemem. Mi, jak widzę takie cytowanie, odechciewa się czytać.

Hehe, to pewnie wina Googlowego czytnika, który cytowanie i tak chowa. Postaram się zwracać na to uwagę. ;)

Data: 2012-09-15 20:45:09
Autor: Krzyś Cierpiętnik
[OT] prośba o poprawne ustawianie kodowania znaków
rrh wrote:

Nie wiem, czy sprawa dotyczy tylko czytnika webowego - czy Google coĹ›
chrzani, czy ogólnie problem występuje w zwykłych klientach poczty.
Chodzi o to, że bardzo dużo wiadomości, które tutaj widuję, mają
krzaki. I chyba nikomu to nie przeszkadza.

Przeszkadza, ale do niektĂłrych nie dociera i jest jak jest.

Kiedyś jak ktoś na Usenecie miał niepoprawne kodowanie, zawsze
zwracało mu się uwagę o ustawienie poprawnego. Czy to tutejszy
folklor? Nie wiem.  Ale warto zająć siÄ™ tym problemem. Mi jak widzÄ™
krzaki, odechciewa się czytać.

Jeżeli to błąd Google'a - nie ma tematu. :)

Niestety błąd Google. Ten wątek dość dobrze opisuje sytuację:
<http://tiny.cc/zowokw>

--
Śmierć Google Groups, śmierć bramkom www-news.

Data: 2012-09-15 12:01:30
Autor: rmikke
W dniu sobota, 15 wrze¶nia 2012 20:45:09 UTC+2 użytkownik Krzy¶ Cierpiętnik napisał:
rrh wrote:

> [...]

> Chodzi o to, że bardzo dużo wiadomo¶ci, które tutaj widuję, maj±

> krzaki. I chyba nikomu to nie przeszkadza.

Przeszkadza, ale do niektórych nie dociera i jest jak jest.

> [...]

> krzaki, odechciewa się czytać.

> Jeżeli to bł±d Google'a - nie ma tematu. :)

Niestety bł±d Google. Ten w±tek do¶ć dobrze opisuje sytuację:

<http://tiny.cc/zowokw>

No nie, to jest watek o poprzednim bledzie Gugla, teraz ISO lyka i uzywa,
za to zupelnie glupieje, jak zobaczy UTF-8.

[OT] pro¶ba o poprawne ustawianie kodowania znaków