"proste" przepisy nowego prawa

Data: 2011-01-15 22:13:48
Autor: t-1
"proste" przepisy nowego prawa

U¿ytkownik "Icek" <icek@do.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:igsolb$7o5$1node1.news.atman.pl...
"
Nowelizacja ustawy podatkowej ró¿nicuje te¿ stawki w zale¿no¶ci od
sk³adników produktu. - Na p±czki, które maj± wiêcej mas³a i cukru ni¿ m±ki,
stawka wynosi 8 proc. Ale ju¿ na bu³ki ma¶lane mo¿na stosowaæ 5 proc., bo
sk³adaj± siê g³ównie z m±ki - opowiada Gra¿yna Zachoszcz, dyrektor biura
Cechu Piekarzy w £odzi. Cha³ka nie pasuje do ¿adnej grupy z nowelizacji, a
kilka innych produktów z powodzeniem mo¿na by wpisaæ do kilku grup.

Przedsiêbiorcy, z którymi rozmawiali¶my, próbowali rozwiaæ swoje
w±tpliwo¶ci. - Pojecha³em do dwóch wielkich hurtowni spo¿ywczych. Chcia³em
sprawdziæ, jakie stawki one nak³adaj±. Problem w tym, ¿e na ten sam produkt
mia³y ró¿ny VAT. Tak by³o na przyk³ad z sucharami - mówi w³a¶ciciel sklepiku
w Koluszkach.

Zmartwi³ siê, bo chcia³ mieæ pewno¶æ, ¿e wprowadzi w³a¶ciw± stawkê. - Zawsze
mo¿e przyj¶æ kontrola z urzêdu skarbowego i bêd± k³opoty - mówi. Poszed³
wiêc do urzêdu, gdzie us³ysza³: "Proszê siê nie martwiæ, nie jest pan sam.
Trzy czwarte Polski nie wie, co robiæ".
"

http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,8951755,Stawki_VAT___przedsiebiorcy_nie_moga_sie_polapac.html

I jak zwykle wysz³o, ¿e u nas "cyrk" napisze przepisy, a pó¼niej zwykli
ludzie musz± je interpretowaæ. Czy nie mo¿na u nas robiæ przepisów nie do
intepretowania ? ¯eby by³y proste i jeszcze raz proste.

Icek

Przecie¿ to takie proste.
Zawsze w³a¶ciwa jest najwiêksza stawka podatku i najwiêksze pieni±dze odprowadzone do fiskusa.
t.

Data: 2011-01-15 22:55:09
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-01-15 22:13, t-1 pisze:
[...]

Przynajmniej do wydania indywidualnej interpretacji - by siê mog³o wydawaæ.

Ale czy na pewno?

Obi³a mi siê o oczy interpretacja, i¿ odliczenie u kupuj±cego wiêkszego VATu ni¿ byæ powinien - jest b³êdem!

Czyli dostaj±c fakturê z VATem 23%, gdzie VAT powinien byæ mniejszy, podatek nale¿ny mo¿na zmniejszyæ o ni¿szy VAT.

--
Liwiusz

Data: 2011-01-16 12:49:47
Autor: Icek
[...]

tak, tez to slyszalem. Bylo tak w przypadku domen internetowych. Warszawski
US wydal interpretacje, ze to 7% VAT, wroclawski, ze 22% (albo odwrotnie).
Wiec wroclawska firma kupujaca domene w nasku nie moga odliczyc zcalosci
VATu bo tu panowala inna stawka

Zawsze u nas musi byc pod gorke. Coprawda ludzie sie do tego przyzwyczaili
ale podsumowujac akcje "zmiana VATu" to w firmie w ktorej pracuje koszty
siegnely jakis 10 tys zlotych

Icek

Data: 2011-01-17 09:11:04
Autor: jureq
"proste" przepisy nowego prawa
Dnia Sat, 15 Jan 2011 22:55:09 +0100, Liwiusz napisał(a):

Czyli dostając fakturę z VATem 23%, gdzie VAT powinien być mniejszy,
podatek należny można zmniejszyć o niższy VAT.

Błąd. Według aktualnie obowiązujących przepisów od nieprawidłowej faktury VAT-u wcale nie można odliczyć.

Data: 2011-01-17 10:24:12
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-01-17 10:11, jureq pisze:
[...]

No to jeszcze "lepiej".

--
Liwiusz

Data: 2011-01-17 10:26:29
Autor: Maddy
W dniu 17-01-2011 10:11, jureq pisze:
[...]

Dobra, coś przegapiłam?
Jeszcze niedawno nie można było odliczyć VAT tylko wtedy, gdy sprzedaż była zwolniona a naliczono podatek.
Jeżeli stawka była tylko zawyżona, odliczyć było można bez żadnych konsekwencji.

Jeszcze wcześniej można było odliczyć VAT (naliczony nienależnie przy zwolnieniu przedmiotowym), o ile faktura została zapłacona.

Wrzuć te nową podstawę prawną.

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2011-01-17 10:50:12
Autor: Icek
> [...]

Jeszcze wcześniej można było odliczyć VAT (naliczony nienależnie przy
zwolnieniu przedmiotowym), o ile faktura została zapłacona.

tak czy inaczej nadmierna komplikacja. Jeżeli przyjmujemy system, że
naliczasz VAT z chwilÄ… wystawienia to i odliczasz z chwilÄ… otrzymania. I
ch.. Ci do tego co tam jest napisane. Jak ktoś zastosował złą stawke to nie
Twój biznes aby to kontrolować.

Nie mówie już o sytuacji komfortowej czyli płacimy podatki od tego co nam
zapłacą i odliczamy koszty te które zostały zapłacone. Proste jak drut.

Icek

Data: 2011-01-17 11:18:18
Autor: Maddy
W dniu 17-01-2011 10:50, Icek pisze:
[...]

Idealne państwo to ja też sobie potrafię wymyślić, mnie bardziej jednak interesuje państwo nieidealne, które w razie czego może mnie dupnąć za cudze błędy.

Moja ani Twoja opinia o prawie nie uchroni nikogo przed odpowiedzialnością za niezastosowanie się do niego.

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2011-01-17 11:44:25
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-01-17 10:26, Maddy pisze:

> [...]
> była zwolniona a naliczono podatek.
> Jeżeli stawka była tylko zawyżona, odliczyć było można bez żadnych

Czy §14 ust. 2 pkt.4 lit. b rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 27 kwietnia 2004 r w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług nadal brzmi "podające kwoty niezgodne ze stanem faktycznym"?

--
Liwiusz

Data: 2011-01-17 12:03:37
Autor: Maddy
W dniu 17-01-2011 11:44, Liwiusz pisze:

> [...]

kwietnia 2004 r w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o
podatku od towarów i usług nadal brzmi "podające kwoty niezgodne ze

Rozporządzenie już nie obowiązuje. A §13 i 14 skasowano jeszcze w 2005.
SkÄ…d Ty bierzesz takie zabytki?

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2011-01-17 15:24:24
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-01-17 12:03, Maddy pisze:
> [...]

stanem faktycznym"?

Rozporządzenie już nie obowiązuje. A §13 i 14 skasowano jeszcze w 2005.

StÄ…d: http://www.mf.gov.pl/index.php?dzial=135&wysw=2&const=3

Połapiesz się, które podane tam rozporządzenia są aktualne, a które nie?

Jeśli tak, to poproszę link do aktualnego.

--
Liwiusz

Data: 2011-01-17 15:30:16
Autor: Maddy
W dniu 17-01-2011 15:24, Liwiusz pisze:
[...]

Nie. Nie chce mi się przeszukiwać tego prawnego śmietnika. Nie muszę.
Zapłaciłam Voltersowi żeby mi przynosił w zębach akty prawne z informacją, co od kiedy do kiedy jest ważne.

Jeśli tak, to poproszę link do aktualnego.

Moje VGK nie jest dostępne z zewnątrz, sorry.

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2011-01-17 16:03:55
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-01-17 15:30, Maddy pisze:

[...]

Ale Dz. Ust. możesz podać.

--
Liwiusz

Data: 2011-01-17 15:48:26
Autor: mvoicem
(17.01.2011 15:24), Liwiusz wrote:
[...]

Na isap.sejm.gov.pl
(http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20040970970 - nie wiem czy
ten link nie zalezy od sesji przeglÄ…darki ) masz informacjÄ™ o stanie
aktu (uchylony), akty zmieniające, odwołania , wszystko .... i za darmo :).

p. m.

Data: 2011-01-17 16:04:32
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-01-17 15:48, mvoicem pisze:
[...]

Uchylony, a "uznany za uchylony" to mogą być dwie różne rzeczy ;)

--
Liwiusz

"proste" przepisy nowego prawa