Data: 2009-11-17 22:59:57 | |
Autor: ToMasz | |
prosty Diesel, najlepiej z kratką | |
witam
Stoje przed wyborem zakupu auta na firme, wiec najlepiej z kratką. Raczej diesel, rok nie starsze niż 2000. najważniejsze - proste! Dlaczego? jakoś tak sie lepiej psychicznie czuje jak wiem jak to działa, jak mogę usłuszeć co sie moze zepsuć. Tzn teraz jeżdżę xsarą z HDI i nie twierdze ze to super skomplikowany silnik, ale jak w nieco nowszym (citroen c8)kumplowi coś umarło, to 3 miesiace latał za jakimś mechaniorkiem(bezskutecznie), a skonczyło sie na ASO z wynikiem finansowym 50% wartości auta. Tak wiec jak bym miał wybór, to bym wolał wieksze zanieczyszczenie, wieksze spalanie ale większą odporność na paliwo z dodatkami.... nadwozie... PArtner/berlingo było by idelane, ale kombi jest też całkiem dobre. Auto bedzie jeździło na krótkich trasach, (15tys rocznie) po mieście i woziło lekkie (duże objętościowo) pakunki. Poradźcie coś prosze. kto po 2000r montował jeszcze zwykłe, trwałe diesle? ToMasz |
|
Data: 2009-11-17 23:24:54 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
prosty Diesel, najlepiej z kratką | |
ToMasz pisze:
Poradźcie coś prosze. kto po 2000r montował jeszcze zwykłe, trwałe diesle? 1.9SDI w jakimś toczydle by VW/Skoda. Caddy, Fabia kombi - coś w tym guście. Proste, bez turbo, żywotne dość. Muł roboczy po prostu. Może też być jakieś 1.9D by PSA w Partnerze/Berlingo czy np. P306 kombi. Renault w Kangoo też montował jakieś 1.9. Wszystko to będzie miało w okolicach 60-70KM, więc dynamiką grzeszyć nie będzie. Za to będzie trwałe i dość odporne na jakość paliwa. -- Marcin "Kenickie" Mydlak [WRC] GG:291246/skype:kenickie_PL | "Motocykl czy samochód powinien być jak kobieta - ładny, znający umiar z miłym głosem. Ale zawsze znajdzie się ktoś kto woli wredną, wrzeszczącą i wściekle umalowaną kurwę." |
|
Data: 2009-11-18 00:02:04 | |
Autor: ToMasz | |
prosty Diesel, najlepiej z kratką | |
Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
ToMasz pisze:Skoda! o tym producencie zapomniałem Caddy, Fabia kombi - coś w tymO ile wiem dobrze szukałem( moge sie mylić) to nie HDI - skonczyły sie właśnie w okolicy 2000r Renault w Kangoo też montował jakieś 1.9. Wszystko to będzie miało wwłaśnie sprawdziłem był taki silnik VW 1.9 TDI poj 1896 90koni, mało pali i montowano go go Octavi, mam nadzieje ze kombi. Pytanie do którego roku. Pytanie dodatkowe, do czego jeszcze go wkładano (poza oczywiscie VW) w jak najmłodszych autach. |
|
Data: 2009-11-18 08:53:58 | |
Autor: gosmo | |
prosty Diesel, najlepiej z kratką | |
Użytkownik "ToMasz" <twitek4@no_spam.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hdva1d$o5u$1inews.gazeta.pl...
Marcin "Kenickie" Mydlak pisze: Zaletą tego silnika było/jest to, że nie ma zmiennej geometrii łopatek, a to właśnie przysparza dość sporo problemów. Dlatego ten 1.9 to dość trwały silnik. Trzeba tylko uważać na jedno, aby po ostrym "pałowaniu" dać mu odpocząć na niskich obrotach, jak w prawie każdym uturbionym. Ale jeśli ma być jeszcze odporniej to SDI, który również jest ekonomiczny, możesz mu wymienić pompę na mocniejszą i nawet jeździć na rzepaku ;) Ewentualnie coś wolnossącego w benzynie... np. w VAGu jest 1.6MPI 102KM, bo po co Ci diesel, skoro nie zależy ci na małym spalaniu ;) |
|
Data: 2009-11-18 10:13:47 | |
Autor: Marcin J. Kowalczyk | |
prosty Diesel, najlepiej z kratką | |
gosmo pisze:
Zaletą tego silnika było/jest to, że nie ma zmiennej geometrii łopatek, a to właśnie przysparza dość sporo problemów. Dlatego ten 1.9 to dość trwały silnik. Trzeba tylko uważać na jedno, aby po ostrym "pałowaniu" dać mu odpocząć na niskich obrotach, jak w prawie każdym uturbionym. Ale jeśli ma być jeszcze odporniej to SDI, który również jest ekonomiczny, możesz mu wymienić pompę na mocniejszą i nawet jeździć na rzepaku ;) Ewentualnie coś wolnossącego w benzynie... np. w VAGu jest 1.6MPI 102KM, bo po co Ci diesel, skoro nie zależy ci na małym spalaniu ;) Ale ten 1.9D ma to do siebie, ze nie mial turbo - wogole. |
|
Data: 2009-11-19 08:39:33 | |
Autor: gosmo | |
prosty Diesel, najlepiej z kratką | |
Użytkownik "Marcin J. Kowalczyk" <kowalma@kowalma.kom> napisał w wiadomości news:he0dsj$n8t$5bgp.inds.pl...
gosmo pisze: 1.9TDI nie miał turbo? Śmiałe twierdzenie ;) |
|
Data: 2009-11-19 14:34:52 | |
Autor: Hektor | |
prosty Diesel, najlepiej z kratką | |
Użytkownik "gosmo" <tojest@mojmail.pl> napisał
Ale ten 1.9D ma to do siebie, ze nie mial turbo - wogole. Przeczytałeś linijkę na którą odpowiadasz? Jaki 1.9TDI? Chodzi o silnik 1.9D. Zbigniew Kordan |
|
Data: 2009-11-20 08:17:16 | |
Autor: gosmo | |
prosty Diesel, najlepiej z kratką | |
Użytkownik "Hektor" <zpkzpk@wp.pl> napisał w wiadomości news:he3hmf$efs$1atlantis.news.neostrada.pl...
Użytkownik "gosmo" <tojest@mojmail.pl> napisał Tę: "właśnie sprawdziłem był taki silnik VW 1.9 TDI poj 1896 90koni,"? Hmmm... ja tak, ty chyba nie ;) |
|
Data: 2009-11-20 10:06:16 | |
Autor: Hektor | |
prosty Diesel, najlepiej z kratką | |
Użytkownik "gosmo" <tojest@mojmail.pl> napisał
Użytkownik "gosmo" <tojest@mojmail.pl> napisał Jaki 1.9TDI? Człowiek napisał o 1.9D. EOT |
|
Data: 2009-11-20 14:38:09 | |
Autor: gosmo | |
prosty Diesel, najlepiej z kratką | |
Użytkownik "Hektor" <zpkzpk@wp.pl> napisał w wiadomości news:he5mqg$gb7$1nemesis.news.neostrada.pl...
Użytkownik "gosmo" <tojest@mojmail.pl> napisał Coś słabo szukasz ;) |
|
Data: 2009-11-19 14:38:44 | |
Autor: Marcin J. Kowalczyk | |
prosty Diesel, najlepiej z kratką | |
gosmo pisze:
Zaletą tego silnika było/jest to, że nie ma zmiennej geometriiAle ten 1.9D ma to do siebie, ze nie mial turbo - wogole. Mysalem, ze mowili o XUD 1.9D z cytryny |
|
Data: 2009-11-20 08:19:09 | |
Autor: gosmo | |
prosty Diesel, najlepiej z kratką | |
Użytkownik "Marcin J. Kowalczyk" <kowalma@kowalma.kom> napisał w wiadomości news:he3hpe$nsh$1bgp.inds.pl...
gosmo pisze: Ano sorki, nie wyciąłem niepotrzebnej części wypowiedzi przedmówcy :/ |
|
Data: 2009-11-18 12:24:31 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
prosty Diesel, najlepiej z kratką | |
gosmo pisze:
Zaletą tego silnika było/jest to, że nie ma zmiennej geometrii łopatek, a to właśnie przysparza dość sporo problemów. Dlatego ten 1.9 to dość trwały silnik. Trzeba tylko uważać na jedno, aby po ostrym "pałowaniu" dać mu odpocząć na niskich obrotach, jak w prawie każdym uturbionym. Ale jeśli ma być jeszcze odporniej to SDI, który również jest ekonomiczny, możesz mu wymienić pompę na mocniejszą i nawet jeździć na rzepaku ;) Ewentualnie coś wolnossącego w benzynie... np. w VAGu jest 1.6MPI 102KM, bo po co Ci diesel, skoro nie zależy ci na małym spalaniu ;) 1,9 90KM też na rzepaku pojedzie - doświadczenie Niemców w tym temacie to potwierdza, ino trzeba ten rzepak podgrzać przed podaniem na pompę i dobrze używac dodatku zapobiegającego koksowaniu (DFX). Pozdrawiam !! |
|
Data: 2009-11-18 22:59:12 | |
Autor: Hektor | |
prosty Diesel, najlepiej z kratką | |
Użytkownik "gosmo" <tojest@mojmail.pl> napisał
Zaletą tego silnika było/jest to, że nie ma zmiennej geometrii łopatek, a to właśnie przysparza dość sporo problemów. Miałem, jeździłem i znam/znałem ze trzydzieści kilka samochodów mających turbiny ze zmienną geometrią. W żadnym nie było z tym problemów. Skąd taki pomysł, że "to właśnie przysparza dość sporo problemów"? Co to za nowy "fachowiec" na grupie, jakaś metamorfoza "złotego"? ZK |
|
Data: 2009-11-19 01:30:13 | |
Autor: złoty | |
prosty Diesel, najlepiej z kratką | |
Hektor pisze:
zieeew.. ..ten "zloty" wiecej prawdopodbnie aut uzytkowal niz bedziesz mial okazje sie w zyciu "przejechac". I naprawde nie musisz szukac moich "metamorfoz" ani wycierac sobie moim nickiem swojej geby. Przykro mi, ze ujawnilem twoja ignorancje w zakresie opon. Ale czemu sie odgrywasz na ToMaszu?! Po prosu przedstaw mu jakie auto ci sie podobalo na ulicy i co o nim wyczytales na tym Onecie.. Ja ze swej strony podtrzymam opinie Waldka, by szukal XUD9 (stary ale jary) badz DW8 (mlodszy ale z elektronika niestety)... A. |
|
Data: 2009-11-19 14:40:50 | |
Autor: Hektor | |
prosty Diesel, najlepiej z kratką | |
Użytkownik "złoty" <goldnoname@gazeta.pl> napisał
zieeew.. Jesteś ofiarą jakiejś grupy terapeutycznej? Pomimo banalnie łatwo sprawdzalnych dowodów Twojego lamerstwa, pilęgnujesz wiarę w siebie, podnosząc się na duchu moją "ignorancją"? W którym miejscu? ZK |
|
Data: 2009-11-22 02:13:03 | |
Autor: złoty | |
prosty Diesel, najlepiej z kratką | |
Hektor pisze:
Użytkownik "złoty" <goldnoname@gazeta.pl> napisał ...alez oczywiscie - grupy "zwolennikow Hektora". Twierdza, jakobys zawsze mial racje i mialbym Ci przytakiwac. Na razie sie opieram choc rozsmieszaja mnie coraz bardziej...kto wie? ..moze wkrotce sie poddam Pomimo banalnie łatwo sprawdzalnych dowodów Twojego lamerstwa, \ ...hahahaha...Dzizes.. jestes nie tylko zabawny ale i ..zalosny. pzdr fahofcooow! A. |
|
Data: 2009-11-19 07:58:55 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
prosty Diesel, najlepiej z kratką | |
Hektor pisze:
Użytkownik "gosmo" <tojest@mojmail.pl> napisał No niestety ale musze potwierdzić - poczytaj o notlaufie w 1,9TDI i poczytaj których silników to dotyczy :D praktycznie wszystkich ze zmienną geometrią łopatek ;) Pozdrawiam !! PS: Była i jakaś wersja 90KM ze zmienną geometrią - więc kupując 90KM może i ten model trafić :D |
|
Data: 2009-11-19 14:36:13 | |
Autor: Hektor | |
prosty Diesel, najlepiej z kratką | |
Użytkownik "Czarek Daniluk" <czarek@nospamcedaniluk.com> napisał
No niestety ale musze potwierdzić - poczytaj o notlaufie w 1,9TDI i poczytaj których silników to dotyczy :D praktycznie wszystkich ze zmienną geometrią łopatek ;) Pytanie czy jest to usterka której powszechność zasługije na stwierdzenie "przysparza dość sporo problemów"? ZK |
|
Data: 2009-11-19 08:45:11 | |
Autor: gosmo | |
prosty Diesel, najlepiej z kratką | |
Użytkownik "Hektor" <zpkzpk@wp.pl> napisał w wiadomości news:he1rbn$5ls$1nemesis.news.neostrada.pl...
Użytkownik "gosmo" <tojest@mojmail.pl> napisał Fachowcem żadnym nie jestem, tu masz racje. Ale kolejne śmiałe stwierdzenie, że problem zapieczonych kierowniczek nie występuje. Jeśli wiesz jak się takim silnikiem "opiekować" to nie będzie z tym problemów. A opieka polega na przegonieniu auta co jakiś czas, pomaga czasem nawet gdy problem notlauf się już pojawił. Ale ja cię jeszcze trochę podkarmię... dobrze też by było, aby unikać auta z filtrem cząstek stałych jeśli zależy na trwałości i bezawaryjności. |
|
Data: 2009-11-19 14:32:30 | |
Autor: Hektor | |
prosty Diesel, najlepiej z kratką | |
Użytkownik "gosmo" <tojest@mojmail.pl> napisał
Fachowcem żadnym nie jestem, tu masz racje. Ale kolejne śmiałe stwierdzenie, że problem zapieczonych kierowniczek nie występuje. Jeśli wiesz jak się takim silnikiem "opiekować" to nie będzie z tym problemów. A opieka polega na przegonieniu auta co jakiś czas, pomaga czasem nawet gdy problem notlauf się już pojawił. Ale ja cię jeszcze trochę podkarmię... dobrze też by było, aby unikać auta z filtrem cząstek stałych jeśli zależy na trwałości i bezawaryjności. Nie wiem po co powtarzasz klepane na grupie i w prasie kobiecej slogany. O turbinie, "pałowaniu" i wyłączaniu, okresowym "przeganianiu" itp. zjawiskach wiedzą już wszyscy i każdy. Mnie chodziło o stwierdzenie jakoby zapieczenie kierownic było ustarką powszechną. Skąd taki pogląd? Zbigniew Kordan |
|
Data: 2009-11-20 08:23:22 | |
Autor: gosmo | |
prosty Diesel, najlepiej z kratką | |
Użytkownik "Hektor" <zpkzpk@wp.pl> napisał w wiadomości news:he3hi2$e62$1atlantis.news.neostrada.pl...
Użytkownik "gosmo" <tojest@mojmail.pl> napisał Z obserwacji wśród znajomych. Nie mam Ci jak ich przedstawić ;) więc mogę co najwyżej odesłać tam, abyś mógł zobaczyć, że to nie są jednostkowe przypadki: http://tiny.pl/hxcd4 |
|
Data: 2009-11-20 10:08:18 | |
Autor: Hektor | |
prosty Diesel, najlepiej z kratką | |
Użytkownik "gosmo" <tojest@mojmail.pl> napisał
Z obserwacji wśród znajomych. Nie mam Ci jak ich przedstawić ;) więc mogę co najwyżej odesłać tam, abyś mógł zobaczyć, że to nie są jednostkowe przypadki: http://tiny.pl/hxcd4 No, to rzeczywiście jest solidna postawa. Ja nie pisałem, że są to jednostkowe przypadki za to Ty napisałeś, że jest z tym "dość sporo problemów". Bo wyczytałeś w wyszukiwarce i zapytałeś znajomych? Spróbuj chociaż zerknąć na fora poszczególnych marek, a zobaczysz, że są dużo bardziej pospolite usterki niż ta. EOT |
|
Data: 2009-11-19 09:26:30 | |
Autor: krzysiek82 | |
prosty Diesel, najlepiej z kratką | |
Hektor pisze:
Miałem, jeździłem i znam/znałem ze trzydzieści kilka samochodów mających turbiny ze zmienną geometrią. W żadnym nie było z tym problemów. Skąd taki pomysł, że "to właśnie przysparza dość sporo problemów"? Co to za nowy "fachowiec" na grupie, jakaś metamorfoza "złotego"? Auto z turbiną ze zmienną geometrią, musi od czasu do czasu zostać przegonione, zapobiega to zapiekaniu się prowadnicy. -- krzysiek82 |
|
Data: 2009-11-19 13:01:01 | |
Autor: Marek P. | |
prosty Diesel, najlepiej z kratką | |
Miałem, jeździłem i znam/znałem ze trzydzieści kilka samochodów Bo ludzie nie wymieniają oleju a jak wymieniaja to w warsztatach czyli nie koniecznie został wymieniony. Później żalą się na forach i to są skutki. Ja tez nie mam problemów z turbinami a auta oddaję do żyda z przebiegami ok 350 tys. |
|
Data: 2009-11-17 23:45:47 | |
Autor: bratPit | |
prosty Diesel, najlepiej z kratką | |
Stoje przed wyborem zakupu auta na firme, wiec najlepiej z kratką. Poradźcie coś prosze. kto po 2000r montował jeszcze zwykłe, trwałe diesle? niech potwierdzą znawcy francowatych ale zdaje się było np Berlingo z motorem DW8 to 1.9D bez turbo, może by się nadał? brat |
|
Data: 2009-11-17 23:00:55 | |
Autor: Waldek Godel | |
prosty Diesel, najlepiej z kratką | |
Dnia Tue, 17 Nov 2009 23:45:47 +0100, bratPit napisał(a):
niech potwierdzą znawcy francowatych ale zdaje się było np Berlingo z motorem DW8 to 1.9D bez turbo, może by się nadał? Berlingo/Partner z DW8 było sprzedawane jeszcze 2004 roku IMHO, ale dokładnie nie pamiętam. -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz" |
|
Data: 2009-11-17 23:05:32 | |
Autor: Waldek Godel | |
prosty Diesel, najlepiej z kratką | |
Dnia Tue, 17 Nov 2009 23:00:55 +0000, Waldek Godel napisał(a):
Berlingo/Partner z DW8 było sprzedawane jeszcze 2004 roku IMHO, ale No i autopoprawka - były produkowane do 2007 roku, zabiło je dopiero brak Euro4. To jest stary dobry XUD9 z odrobiną elektroniki, ale bez przesady. Wtrysk jest rozdzielaczowy do komory pośredniej. -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz" |
|
Data: 2009-11-18 11:18:22 | |
Autor: bratPit[pr] | |
prosty Diesel, najlepiej z kratką | |
No i autopoprawka - były produkowane do 2007 roku, zabiło je dopiero brak to długo tłukli ten silnik, sądziłem że wcześnie po roku 2000 go przestali produkować, swoją drogą niezły silnik, chodzi nawet gdy na dnie obudowy filtra paliwa są opiłki ;-) brat |
|
Data: 2009-11-18 11:17:05 | |
Autor: Waldek Godel | |
prosty Diesel, najlepiej z kratką | |
Dnia Wed, 18 Nov 2009 11:18:22 +0100, bratPit[pr] napisał(a):
to długo tłukli ten silnik, sądziłem że wcześnie po roku 2000 go przestali produkować, Dokładnie.. prawie 30 lat w produkcji. I wciąż był niezły, dopiero normy ekologiczne go zabiły. No i dosyć ciężki był, w końcu to żeliwna konstrukcja z lat 70. -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz" |
|
Data: 2009-11-18 16:25:28 | |
Autor: ToMasz | |
prosty Diesel, najlepiej z kratką | |
Waldek Godel pisze:
Dnia Wed, 18 Nov 2009 11:18:22 +0100, bratPit[pr] napisał(a):czy mowa o silniku który był montowany również w c15? ToMasz |
|
Data: 2009-11-18 15:41:59 | |
Autor: Waldek Godel | |
prosty Diesel, najlepiej z kratką | |
Dnia Wed, 18 Nov 2009 16:25:28 +0100, ToMasz napisał(a):
czy mowa o silniku który był montowany również w c15? W zasadzie tak, choć tam montowany był głównie XUD7, troszkę mniejszy bliźniak. Dopiero pod koniec produkcji montowali XUD9. Natomiast to co dotrwało do roku 2007, to był DW8, czyli trochę zmodyfikowany XUD9 z odrobiną elektroniki. W każdym razie ten silnik napędzał naprawdę imponującą liczbę pojazdów, włącznie z Poldolotem. -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz" |
|
Data: 2009-11-19 08:26:49 | |
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg | |
prosty Diesel, najlepiej z kratką | |
Waldek Godel pisze:
(...) Natomiast to co dotrwało do roku 2007, to był DW8, czyli trochę Jak dla Ciebie DW8 to tylko trochę zmodyfikowany XUD9 z odrobiną elektroniki to ja bardzo przepraszam. Stosowany od 1998 do 2007. |
|
Data: 2009-11-19 08:52:16 | |
Autor: Waldek Godel | |
prosty Diesel, najlepiej z kratką | |
Dnia Thu, 19 Nov 2009 08:26:49 +0100, Artur 'futrzak' Maśląg napisał(a):
Jak dla Ciebie DW8 to tylko trochę zmodyfikowany XUD9 z odrobiną Bo był - ten sam kadłub, ta sama głowica, prawie identyczny osprzęt. Jak zdejmiesz osprzęt i założysz z silnika z 88 roku to pojedzie. Jest minimalnie mniejszy skok tłoka zmniejszający pojemność skokową o 9 cm3 -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz" |
|
Data: 2009-11-22 02:21:30 | |
Autor: złoty | |
prosty Diesel, najlepiej z kratką | |
Artur 'futrzak' Maśląg pisze:
Waldek Godel pisze:...no coz - na pewno nie byla to zupelnie nowa jednostka. Bardziej przychylam sie do Waldka, gdyz faktycznie te jednostki nie roznia sie az tak bardzo (choc nie wertowalem danych technicznych i.. moge sie jak zawsze ..mylic). pzdr A. |
|
Data: 2009-11-17 23:58:32 | |
Autor: Pab_lo | |
prosty Diesel, najlepiej z kratką | |
Użytkownik "ToMasz" <twitek4@no_spam.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hdv6d1$aqt$1inews.gazeta.pl...
Nie ma juz prostych diesli... Prosty byl 1,6 D od VW na pompie rotacyjnej. Wszystko co ma spelniac jakies tam normy musi byc ubrane w kupe elektroniki itp psujacych sie bzdur. A tak wogole, to demonizujesz. Tam wiele w tych dieslach sie nie dzieje. Tylko pompy, wtryskiwacze, kola dwumasowe i turbiny. Tloki, korbowody, waly i bloki - z tym sie nic nie dzieje :) Picasso |
|
Data: 2009-11-18 08:55:45 | |
Autor: gosmo | |
prosty Diesel, najlepiej z kratką | |
Użytkownik "Pab_lo" <nicponim@pl.pl> napisał w wiadomości news:hdv9vb$2iv$1atlantis.news.neostrada.pl...
Użytkownik "ToMasz" <twitek4@no_spam.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hdv6d1$aqt$1inews.gazeta.pl... no i... notlauf ;) |
|
Data: 2009-11-18 08:58:47 | |
Autor: Toworek | |
prosty Diesel, najlepiej z kratkďż˝ | |
Pab_lo pisze:
Tloki, korbowody, waly i bloki - z tym sie nic nie dzieje :) zapomniaĹeĹ o pierwszych 2.0 TDI? :) |
|
Data: 2009-11-18 10:43:03 | |
Autor: Marek P. | |
prosty Diesel, najlepiej z kratką | |
nadwozie... PArtner/berlingo było by idelane, ale kombi jest też Po co Ci diesel na 15tys rocznie. Kup benzynę i się nei stresuj. |
|
Data: 2009-11-18 11:05:25 | |
Autor: Wojtek | |
prosty Diesel, najlepiej z kratką | |
tylko berlingo 1.9d
jezdzilem takim w firmie ( od 2001 do 2005 roku ) przez 4 lata zrobił u nas 235tys auto do ogolnego uzytku bylo - kazdy wsiadal i jezdzil jak chcial - poza wymiana uszczelki pokrywy zaworów , zepsuciem sie pasa kierowcy przepaleniem oswietlenia deski rozdzielczej i spaleniem silniczka wycieraczki nie bilo nic robione w silniku zawieszeniu itp. Jak na auto tak exploatowane jak dla mnie rewelacja. tylko oleje filtry rozrzad itp ( serwisowane ASO regularnie ) potem sam kupilem berlingo ... 1.5 roku temu - 2003 rok ( nowa buda ) kupilem w kwietniu 2008 - mial 75tys teraz ma 110.000 - nie robilem nic poza wymiana oleju, filtrów i rozrzadu przy ok 100.000 ) i laniem paliwa. spalanie 5 trasa do 7.5 miasto w zimie silnik prosta konstrukcja tanie czesci przy normalnej exploatacji i regularnych wymianach filtrów płynow 500.000 musi zrobić. |
|
Data: 2009-11-18 13:40:57 | |
Autor: stebi | |
prosty Diesel, najlepiej z kratką | |
C 15 z silnikiem 1.8D
Mało pali, prosty silnik, wygląd przeraża ;) |
|
Data: 2009-11-18 12:59:12 | |
Autor: Waldek Godel | |
prosty Diesel, najlepiej z kratką | |
Dnia Wed, 18 Nov 2009 13:40:57 +0100, stebi napisał(a):
C 15 z silnikiem 1.8D Nie, to szybkość wpieprzania tego przez rudą przeraża. PS. Istnieją również wersje 1.9D, chyba bardziej sensowne. -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz" |
|
Data: 2009-11-18 14:07:32 | |
Autor: bratPit[pr] | |
prosty Diesel, najlepiej z kratką | |
C 15 z silnikiem 1.8D nie nie nie, kierowcę najbardziej w zimie przerażają kratki nawiewów środkowych na desce, leci tam tylko zimne powietrze o_O brat |
|
Data: 2009-11-18 16:29:12 | |
Autor: ToMasz | |
prosty Diesel, najlepiej z kratką | |
bratPit[pr] pisze:
c15d miałem, chwaliłęm ale już nigdy nie wróce... Raz ze rodzina zarząda rozwodu, dwa ze nie mieścił mi sie na długość towar. Przy 3 jadących osobach - totalna klapa - kanapa nie jest dzielona. ToMasz |
|
Data: 2009-11-18 15:42:40 | |
Autor: Waldek Godel | |
prosty Diesel, najlepiej z kratką | |
Dnia Wed, 18 Nov 2009 16:29:12 +0100, ToMasz napisał(a):
c15d miałem, chwaliłęm ale już nigdy nie wróce... Raz ze rodzina zarząda Dlatego mnóstwo osób ją wyrzucało i montowało Groclinowskie fotele z kaszla.. -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz" |
|
Data: 2009-11-18 20:54:51 | |
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK] | |
prosty Diesel, najlepiej z kratką | |
W dniu 2009-11-18 14:07, bratPit[pr] pisze:
nie nie nie, kierowcę najbardziej w zimie przerażają kratki nawiewów Pozajączkowało Ci się - Grzanie tylko na środku - a boczne nawiewy tylko z zimnym powietrzem. Ale jakie grzanie :) - francuska miłość do Rosji zaowocowała przystosowaniem nagrzewnicy do Syberii. Z drugiej strony w dłuższej trasie - w aucie ciepło, a dla kierowcy zimny nawiew na twarz. To się przydawało... -- Wojciech Smagowicz http://www.ebaja.pl zabawki, które Twoje dziecko pokocha |
|
Data: 2009-11-18 21:45:41 | |
Autor: bratPit | |
prosty Diesel, najlepiej z kratką | |
C 15 z silnikiem 1.8D faktycznie mogło tak być ;D czekaj, jakie było uzasadnienie takiego rozwiązania? że niby odparowywanie szyb? nie mogłem tego zrozumieć nawet jak czytałem ten fragment instrukcji dotyczący tego rozwiązania ;-) brat |
|
Data: 2009-11-19 00:18:24 | |
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK] | |
prosty Diesel, najlepiej z kratką | |
W dniu 2009-11-18 21:45, bratPit pisze:
czekaj, jakie było uzasadnienie takiego rozwiązania? że nibyPrzewietrzanie kabiny - dzięki swobodnemu przepływowi (nie tłumionemu nagrzewnicą) przewiew naturalny jest pokaźny. Pamiętaj autko (Citroen Visa) było konstruowane na troszkę łagodniejszy klimat. -- Wojciech Smagowicz http://www.ebaja.pl zabawki, które Twoje dziecko pokocha |
|
Data: 2009-11-18 22:11:46 | |
Autor: J.F. | |
prosty Diesel, najlepiej z kratkš | |
On Wed, 18 Nov 2009 20:54:51 +0100, Wojciech Smagowicz [ZIWK] wrote:
W dniu 2009-11-18 14:07, bratPit[pr] pisze: A nie odwrotnie ? Boczne szybki trzeba grzac, bo inaczej zaparuja. Opel kadet tez tak mial. J. |
|
Data: 2009-11-18 22:29:14 | |
Autor: bratPit | |
prosty Diesel, najlepiej z kratkš | |
nie nie nie, kierowcę najbardziej w zimie przerażają kratki nawiewówC 15 z silnikiem 1.8D wydaje mi się że jednak kolega Wojciech ma rację, taki poroniony pomysł :/ brat |
|
Data: 2009-11-18 23:18:21 | |
Autor: krzychoo | |
prosty Diesel, najlepiej z kratkš | |
bratPit pisze:
Ale w sumie dość popularny w dawniejszych czasach. Fiat Panda mk. I, Fiat Uno, Alfa Romeo 33... Wszystkie grzały tylko ze środkowych kratek, a z bocznych tylko zimne powietrze leciało. -- pzdr, K. [odpowiadając, wywal "pulapka." z adresu] |
|
Data: 2009-11-18 20:57:06 | |
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK] | |
prosty Diesel, najlepiej z kratką | |
W dniu 2009-11-18 13:59, Waldek Godel pisze:
Dnia Wed, 18 Nov 2009 13:40:57 +0100, stebi napisał(a): Ciekawe, że zarzut (słuszny) że dotyczy głównie zmontowanych w Nysie. Produkowanie w reszcie Europy były zdecydowanie bardziej odporne. -- Wojciech Smagowicz http://www.ebaja.pl zabawki, które Twoje dziecko pokocha |
|
Data: 2009-11-18 23:59:21 | |
Autor: stebi | |
prosty Diesel, najlepiej z kratką | |
Waldek Godel pisze:
Dnia Wed, 18 Nov 2009 13:40:57 +0100, stebi napisał(a): Kupiłem kilka tygodni taką, ma 11 lat i przez cały czas była garażowana! Wygląda super. Ciekawe tylko jak długo, bo teraz parkuje pod chmurką :) pozdr. stebi |
|
Data: 2009-11-18 23:23:28 | |
Autor: Waldek Godel | |
prosty Diesel, najlepiej z kratką | |
Dnia Wed, 18 Nov 2009 23:59:21 +0100, stebi napisał(a):
Kupiłem kilka tygodni taką, ma 11 lat i przez cały czas była garażowana! Wygląda super. Ciekawe tylko jak długo, bo teraz parkuje pod chmurką :) Na pewno zdecydowanie dłużej niż w ogrzewanym garażu. Ideałem byłby nieogrzewany i dobrze przewiewny garaż. -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz" |
|
Data: 2009-11-19 00:15:35 | |
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK] | |
prosty Diesel, najlepiej z kratką | |
W dniu 2009-11-18 23:59, stebi pisze:
Waldek Godel pisze: Jeśli Nysa to do wiosny :( Jeśli to francuz/hiszpan to 2-3 lata, poza punktami zapalnymi: - narożniki szyb w drzwiach. - drzwi pasażera na tylnej krawędzi, poniżej listwy. - dolne krawędzie drzwi. - maska pod plastykową nakładką, oraz błotniki przednie w tym samym miejscu. - łączenia płatów poszycia na przedniej ścianie "budy" - okolice bocznych kierunkowskazów. - Zaczep do holowania z przodu. - kosz na koło zapasowe. - wnęki tylnych świateł -- Wojciech Smagowicz http://www.ebaja.pl zabawki, które Twoje dziecko pokocha |
|
Data: 2009-11-19 23:21:59 | |
Autor: Pab_lo | |
prosty Diesel, najlepiej z kratką | |
Użytkownik "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <wsmag@o2.pl> napisał w wiadomości news:he1v68$7rj$1inews.gazeta.pl... [cut] - kosz na koło zapasowe. Byloby szybciej gdybys wymienil czego nie zjada rdza :P Picasso |
|
Data: 2009-11-20 16:26:56 | |
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK] | |
prosty Diesel, najlepiej z kratkÄ | |
W dniu 2009-11-19 23:21, Pab_lo pisze:
UÂżytkownik "Wojciech Smagowicz [ZIWK]"<wsmag@o2.pl> napisaÂł w wiadomoÂściWymieniĹem punkty, od ktĂłrych ZACZYNA... -- Wojciech Smagowicz http://www.ebaja.pl zabawki, ktĂłre Twoje dziecko pokocha |
|