proszę o opinię Posiadaczy drogich tekstyli / GoreTexów - ochraniacze

Data: 2012-03-07 16:13:14
Autor: de Fresz
On 2012-03-07 15:41:54 +0100, dawiata <dawiata@wp.pl> said:

Kurtałka za 900zł. Otóż po ubraciu okazało się, że ochraniacze ramion przyk
rywają w zasadzie tylko część ramienia, cały obojczyk odkryty.

A po co chcesz mieć zakryty obojczyk? Jak sobie wyobrażasz mechanikę upadku, w czasie którego uderzasz obojczykiem? Ta kość najczęściej leci z powodu nadmiernego przeciążenia przechodzącego na nią poprzez ramię lub wyłamanie stawu barkowego, a przed tym żaden protektor nie uchroni.
Ochraniacz powinien przedewszystkim chronić staw ramienny z boku i przodu oraz mięsień naramienny, bo to one w razie gleby na bok oberwą najbardziej.

Co do lepsiejszych kurtek, mam HG z jakimiś niby super-duper-technologia-kosmiczna elastomerowymi (czytaj kawał litej gumy o cudownych właściwościach) Astro-cośtam (nazwa firmy). Glebłem akurat tak, że większość uderzenie poszła na staw barkowy i skończyło się na stłuczeniu II-stopnia. Parę lat minęło i czasem jeszcze mi chrupie. Ale jestem przekonany, że przy jakimś piankowcu, jakie zwykle lądują w kurtkach z dolnej-średniej półki byłoby znacznie gorzej.

de Fresz

Data: 2012-03-07 08:14:01
Autor: dawiata
On 7 Mar, 16:13, de Fresz <defr...@NOSPAMo2.pl> wrote:
On 2012-03-07 15:41:54 +0100, dawiata <dawi...@wp.pl> said:

> [...]

A po co chcesz mieć zakryty obojczyk? Jak sobie wyobrażasz mechanikę
upadku, w czasie którego uderzasz obojczykiem?

No w ogóle ciężko sobie wyobrazić mechanikę jakiegokolwiek upadku/
wypadku - mam na myśli wszystko jest możliwe wtedy... Jakoś pewniej
się czuję gdy mam na ramieniu coś więcej... Też glebnąłem sie w mojej
skórze na bark i wrażenia "bardzo dobre" ;p Myślę, że ciężko byłoby mi
się ustawić w locie tak abym trafił akurat na ten malutki ochraniaczyk
w tekstylu, który oglądałem ;D
Dzięki za odp.

zdro

Data: 2012-03-08 08:21:07
Autor: ErgoSum

On 2012-03-07 15:41:54 +0100, dawiata <dawi...@wp.pl> said:

> Kurtałka za 900zł. Otóż po ubraciu okazało się, że ochraniacze ramion > przyk
> rywają w zasadzie tylko część ramienia, cały obojczyk odkryty.

Ja i plecak od wielu lat uzywamy tylko Halvarsona i jestem meeega zadowolony. Pierwszego kupilem w Larssonie ale pozniej znalazlem ze wiecej jest necie. Jako ze nie mam chceci wydawac gory mamony, ucelowalem 2 lata temu pelen ancug (kortkai spodnie) w sklepie Kobi ktory ma jakies zeszloroczne kolekcje. Moja kobita za 5 stowek wciagnela max textylna kurteczke ktora po 4 latach wyglada jak nowka. Wykonanie i jakosc 101%. Ze swojej strony polecam.

Eryk

proszę o opinię Posiadaczy drogich tekstyli / GoreTexów - ochraniacze