prosze o opinie

Data: 2009-12-02 02:12:50
Autor: morito
prosze o opinie
Witam!
Prosze o opinie na temat tego zjawiska. Moze ktos juz jest po szkoleniu?

http://www.prowing.pl/index.php5?p=speed%20riding/

dziekuje i pozdrawiam

Data: 2009-12-02 01:15:16
Autor: blackone
prosze o opinie
On 2 Des, 02:12, "morito" <morit...@o2.pl> wrote:
Witam!
Prosze o opinie na temat tego zjawiska. Moze ktos juz jest po szkoleniu?

http://www.prowing.pl/index.php5?p=speed%20riding/

Hej,
Ja bym tez z checia uslyszala opinie tych, co byli na szkoleniu.
Nie jestem po szkoleniu, ale mialam ochote - BARDZO DUZA - jesli ktos
jeszcze piemieta jak ja sie wypytywalam na grupie o speed-riding kilka
miesiecy temu - gdy sie naogladalam filmikow na you tube i speed-
riderow na gorze w poblizu gdzie mieszkam - BARDZO sie napalilam:-)
http://www.youtube.com/watch?v=zdFE_tWIn7A

Nawet entuzjastycznie sie udalam do najblizszego klubu
paralotniarskiego, gdzie sie tym zajmuja. Myslalam, ze jak umiem jako
tako poruszac sie z kite'm po gorach, to speed-riding tez pojdzie
dobrze;-)
Niestety wybili mi speedriding z glowy szybko. Szef klubu twierdzi, ze
sport ten nadaje sie tylko dla tych,ktorzy sa juz DOBRYMI
paralotniarzami z duzym doswiadczeniem, ktos na grupie tez mi odpisal,
ze trzeba najpierw miec pojecia o paraglide aby brac sie za speed-
riding. No wiec powinnam zaczac od zwyklego skrzydla paraglide, aby
bylo bezpiecznie..
Dlaczego? Dlatego, ze marginesy sa bardzo male w speed-ride: male
skrzydlo wielkosci przecietnego foil kite'a, duza predkosc, i co
najwazniejsze - poruszamy sie blisko (taaaak...relatywnie) ziemi- co
czesto moze oznacza turbulencje i wszelkie inne zaklocenia ruchow
powietrza (wynikajace m.in.z uksztaltowania terenu), ktore w przypadku
malego skrzydla moga byc tragiczne.

Hmm.... :-/    A tak ladnie to wyglada.

pozdrawiam
Gosia

Data: 2009-12-02 13:36:08
Autor: J.F.
prosze o opinie
Uzytkownik "blackone" <blackone@poczta.onet.pl> napisal
[...]

Ja tam nie wiem, ale moze warto popytac w innym klubie, takim bardziej narciarskim :-)
Albo tych na stoku - ile sie uczyli.

[...]

Hm, tak naiwnie to mi sie wydaje ze im mniejsze skrzydlo i wieksza predkosc tym wplyw turbulencji mniejszy. Zreszta na tych roznych filmikach nie widac zeby jakos starannie rozgladali sie po okolicy i wybierali odpowiednia trase kierujac sie swoim bogatym doswiadczeniem :-)

A duze skrzydlo w zlych warunkach zachowuje sie tak
http://www.joemonster.org/filmy/10563/Paralotnia_porwana_przez_trabe_powietrzna

Czy cos tu pomoze doswiadczenie ?

Choc jesli dobrze widze to akurat tu Natura postanowila obojgu dac szanse i nie zabila zanim zdazyli zaregowac.
Wydaje sie nawet ze zostawila w spokoju we wzglednie bezpiecznych pozycjach, wiec nie wiem skad te wypadki :-)

No dobra - moze temu drugiemu troche doswiadczenia zabraklo.

J.

Data: 2009-12-02 05:13:45
Autor: blackone
prosze o opinie
On 2 Des, 13:36, "J.F." <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:

Ja tam nie wiem, ale moze warto popytac w innym klubie, takim
bardziej narciarskim :-)
Albo tych na stoku - ile sie uczyli.

Jeden z nich mi powiedzial, ze latal na paralotni od prawie 10 lat, to
teraz chce sprobowac cos z wieksza adrenalina. Natomiast znajomy
paralotniarz z podobnym stazem i bardzo dobry narciarz ma podobne
zdanie co wspomniany wczesniej szef klubu paraglide - bardzo male
marginesy bledu.
To niestety wszystkie w miare wiarygodne opinie jakie slyszalam i
chetnie bym uslyszala cos wiecej.

Nie ukrywam, ze mi sie BARDZO podoba speed-riding, jak na to patrze -
to w mojej miejscowce Voss, goscie przelatuja nad narciarzami i
snowboardzistami:
http://www.youtube.com/watch?v=yvZzR4pFJQM
:-))))

I jeszcze jedna rzecz - aby kupic sobie skrzydlo do speed-ride, to w
Norwegii trzeba miec licencje paraglide. W Polsce tez? Dla porownania
- kite, nawet wiekszy niz skrzydla do speed-ride moze kupic kazdy.

pozdrawiam
Gosia

Data: 2009-12-02 17:15:15
Autor: J.F.
prosze o opinie
[...]

No fakt - do tego by sie normalny kurs paralotniowy przydal :-)
Ale moze jeszcze zdazysz zrobic, na to sie nie wymaga duzo czasu.

I jeszcze jedna rzecz - aby kupic sobie skrzydlo do speed-ride, to w
Norwegii trzeba miec licencje paraglide. W Polsce tez? Dla porownania
- kite, nawet wiekszy niz skrzydla do speed-ride moze kupic kazdy.

My mamy wielowiekowe tradycje w omijaniu prawa i jestesmy z tego dumni :-)
Nawet nie wiem jakie sa obecne przepisy, chyba na paralotnie potrzebna jest licencja, tzn na latanie, nie na zakup. Ale poki nie bedzie masowych patroli policji, to kto bedzie chcial sobie polatac nie bedzie sie patrzyl na papierki :-)

Pewnie nie patrzylas na dyskusje o kaskach - w pewnym momencie padlo ze nie trzeba kary przewidywac. Bo przeciez i ubezpieczenie nie wyplaci, i w razie wypadku prokurator oskarzy ... czyli na stokach dalej polowa bedzie bez kaskow, a niektorzy pomysla ze to widac nieobowiazkowe :-)

J.

Data: 2009-12-02 08:24:04
Autor: blackone
prosze o opinie
On 2 Des, 17:15, "J.F." <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:
Uzytkownik "blackone" <black...@poczta.onet.pl> napisal

> [...]

No fakt - do tego by sie normalny kurs paralotniowy przydal :-)
Ale moze jeszcze zdazysz zrobic, na to sie nie wymaga duzo czasu.

No ja jeszcze nie jestem w tak podeszlym wieku, zebym nie zdarzyla
tego kursu zrobic, hi hi ;-) Ale te zime to przeznacze w duzej czesci
na kite.

pozdrowcia
Godia

Data: 2009-12-02 05:18:20
Autor: blackone
prosze o opinie
[...]

Jako totaly glab w dziedzinie paralotni moge powiedzic: doswiadcznie
najwyrazniej pomoglo - wrocili w miare w calosci na ziemie;-)

pozdrowcia
Gosia

Data: 2009-12-02 16:46:07
Autor: J.F.
prosze o opinie
[...]

No to objasnie: przynajmniej na moj gust, to wiatr wyczynial z nimi dzikie harce poza kontrola.
Doswiadczenie sie moglo przydac w 17 sekundzie - wiatr zanikl, pozycja w miare stabilna, wtedy szarpniecie reka pomaga rozlozyc czasze, choc tu nie jestem pewny - byc moze sama sie rozlozyla.

Trzeba pojsc, dac na msze, podziekowac Bogu ze laskawie pozwolil przezyc a nie rownie gwaltownie jak wyniosl w gore to nie rabnal o ziemie.

J.

Data: 2009-12-02 08:24:53
Autor: blackone
prosze o opinie
On 2 Des, 16:46, "J.F." <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:

> [...]
> najwyrazniej pomoglo - wrocili w miare w calosci na ziemie;-)

No to objasnie: przynajmniej na moj gust, to wiatr wyczynial z nimi

krotkie pytanie: latasz na paralotni?

pozdrowcia
Gosia

Data: 2009-12-03 01:18:48
Autor: J.F.
prosze o opinie
On Wed, 2 Dec 2009 08:24:53 -0800 (PST),  blackone wrote:
> [...]
> najwyrazniej pomoglo - wrocili w miare w calosci na ziemie;-)

No to objasnie: przynajmniej na moj gust, to wiatr wyczynial z nimi

Juz nie. Kiedys latalem, ale w plaskim terenie z holu, a to dziecinnie latwe
... no i raz na skrzydlach burzy :-)

J.

Data: 2009-12-03 00:00:04
Autor: blackone
prosze o opinie
On 3 Des, 01:18, J.F. <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:

>krotkie pytanie: latasz na paralotni?

Juz nie.
Kiedys latalem, ale w plaskim terenie z holu, a to dziecinnie latwe
.. no i raz na skrzydlach burzy :-)

To ja mysle, ze z naszej strony EOT, bo z moimi doswiadczeniami kite,
a z Twoimi z paralotnia z holu, to raczej watpliwe, ze cos wiecej
konkretnego wydedukujemy w temacie speed-ride;-)

pozdrawiam
Gosia

Data: 2009-12-04 07:26:34
Autor: TomekM
prosze o opinie

"blackone" <blackone@poczta.onet.pl> wrote in message news:72311427-d461-4049-812a-846e35263628f16g2000yqm.googlegroups.com...
> [...]

a z Twoimi z paralotnia z holu, to raczej watpliwe, ze cos wiecej
konkretnego wydedukujemy w temacie speed-ride;-)

niedawno na grupie pl.rec.paralotnie byla dyskusja na ten temat, polecam przeczytac:
http://tiny.pl/hxl85
Generalnie ten sport ma jednak wiecej z paralotniarsta niz z narciarstwa, i tylko z pozoru
wyglada na latwy i przyjemny. W polsce jest bardzo malo miejsc na jego swobodne uprawiania
Tarty odpadaja ze wzgledu na przepisy.

Pozdrawiam
Tomek

Data: 2009-12-04 00:13:54
Autor: blackone
prosze o opinie
On 4 Des, 07:26, "TomekM" <adm[@]chrzanow.pl> wrote:
"blackone" <black...@poczta.onet.pl> wrote in message

news:72311427-d461-4049-812a-846e35263628f16g2000yqm.googlegroups.com...> On 3 Des, 01:18, J.F. <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:

> [...]

> pozdrawiam
> Gosia

niedawno na grupie pl.rec.paralotnie byla dyskusja na ten temat, polecam

Dziekuje za linka - z przyjenoscia przeczytalam watek - bardzo duzo
ciekawych informacji od ludzi, ktorzy sie tym sportem zajmuja:-)
Pozwole sobie przekleic fragment wypowiedzi na te grupe:

"Wacław Kuzło
Speed Riding - jeden z najbardziej ekstremalnych sportów na ziemi,
polega na
karkołomnych zjazdach, skokach i lotach ze szczytów gór z
wykorzystaniem
specjalnych nart i mini skrzydła paralotni (8-12m&#178;). Aby zostać
speedriderem nie
wystarczy dobrze jeździć na nartach i latać paralotnią, to sztuka sama
w sobie,
która wymaga wielu lat treningu. Prędkość podczas zjazdu i lotu
dochodzi do 100
km/godz, wiec zawodnik nie może pozwolić sobie nawet na mały błąd..
Wacław Kuzło z zespołu Prowing Team jest pierwszym speedriderem w
Polsce zaliczanym do grona
najlepszych technicznie zawodników na świecie. "

Taaak... to ja na razie zostaje przy snowkite;-)

pozdrawiam
Gosia

Data: 2009-12-04 09:58:24
Autor: MichałG
prosze o opinie
blackone pisze:
[...]

Jak Ktoś ma mało miejsca to polecam te okolice.... ;) - co prawda płasko ale wiatru nie brakuje...
http://mazury.info.pl/foto/06-03-05-snow-kite/index.html

można też tak..... ;)

http://mazury.info.pl/foto/05-03-06-zima/ (żeby było na nartach)

Pozdrawiam