Data: 2009-12-02 02:12:50 | |
Autor: morito | |
prosze o opinie | |
Witam!
Prosze o opinie na temat tego zjawiska. Moze ktos juz jest po szkoleniu? http://www.prowing.pl/index.php5?p=speed%20riding/ dziekuje i pozdrawiam -- |
|
Data: 2009-12-02 01:15:16 | |
Autor: blackone | |
prosze o opinie | |
On 2 Des, 02:12, "morito" <morit...@o2.pl> wrote:
Witam! Hej, Ja bym tez z checia uslyszala opinie tych, co byli na szkoleniu. Nie jestem po szkoleniu, ale mialam ochote - BARDZO DUZA - jesli ktos jeszcze piemieta jak ja sie wypytywalam na grupie o speed-riding kilka miesiecy temu - gdy sie naogladalam filmikow na you tube i speed- riderow na gorze w poblizu gdzie mieszkam - BARDZO sie napalilam:-) http://www.youtube.com/watch?v=zdFE_tWIn7A Nawet entuzjastycznie sie udalam do najblizszego klubu paralotniarskiego, gdzie sie tym zajmuja. Myslalam, ze jak umiem jako tako poruszac sie z kite'm po gorach, to speed-riding tez pojdzie dobrze;-) Niestety wybili mi speedriding z glowy szybko. Szef klubu twierdzi, ze sport ten nadaje sie tylko dla tych,ktorzy sa juz DOBRYMI paralotniarzami z duzym doswiadczeniem, ktos na grupie tez mi odpisal, ze trzeba najpierw miec pojecia o paraglide aby brac sie za speed- riding. No wiec powinnam zaczac od zwyklego skrzydla paraglide, aby bylo bezpiecznie.. Dlaczego? Dlatego, ze marginesy sa bardzo male w speed-ride: male skrzydlo wielkosci przecietnego foil kite'a, duza predkosc, i co najwazniejsze - poruszamy sie blisko (taaaak...relatywnie) ziemi- co czesto moze oznacza turbulencje i wszelkie inne zaklocenia ruchow powietrza (wynikajace m.in.z uksztaltowania terenu), ktore w przypadku malego skrzydla moga byc tragiczne. Hmm.... :-/ A tak ladnie to wyglada. pozdrawiam Gosia |
|
Data: 2009-12-02 13:36:08 | |
Autor: J.F. | |
prosze o opinie | |
Uzytkownik "blackone" <blackone@poczta.onet.pl> napisal
paralotniarskiego, gdzie sie tym zajmuja. Myslalam, ze jak umiem jako Ja tam nie wiem, ale moze warto popytac w innym klubie, takim bardziej narciarskim :-) Albo tych na stoku - ile sie uczyli. Dlaczego? Dlatego, ze marginesy sa bardzo male w speed-ride: male Hm, tak naiwnie to mi sie wydaje ze im mniejsze skrzydlo i wieksza predkosc tym wplyw turbulencji mniejszy. Zreszta na tych roznych filmikach nie widac zeby jakos starannie rozgladali sie po okolicy i wybierali odpowiednia trase kierujac sie swoim bogatym doswiadczeniem :-) A duze skrzydlo w zlych warunkach zachowuje sie tak http://www.joemonster.org/filmy/10563/Paralotnia_porwana_przez_trabe_powietrzna Czy cos tu pomoze doswiadczenie ? Choc jesli dobrze widze to akurat tu Natura postanowila obojgu dac szanse i nie zabila zanim zdazyli zaregowac. Wydaje sie nawet ze zostawila w spokoju we wzglednie bezpiecznych pozycjach, wiec nie wiem skad te wypadki :-) No dobra - moze temu drugiemu troche doswiadczenia zabraklo. J. |
|
Data: 2009-12-02 05:13:45 | |
Autor: blackone | |
prosze o opinie | |
On 2 Des, 13:36, "J.F." <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:
Ja tam nie wiem, ale moze warto popytac w innym klubie, takim Jeden z nich mi powiedzial, ze latal na paralotni od prawie 10 lat, to teraz chce sprobowac cos z wieksza adrenalina. Natomiast znajomy paralotniarz z podobnym stazem i bardzo dobry narciarz ma podobne zdanie co wspomniany wczesniej szef klubu paraglide - bardzo male marginesy bledu. To niestety wszystkie w miare wiarygodne opinie jakie slyszalam i chetnie bym uslyszala cos wiecej. Nie ukrywam, ze mi sie BARDZO podoba speed-riding, jak na to patrze - to w mojej miejscowce Voss, goscie przelatuja nad narciarzami i snowboardzistami: http://www.youtube.com/watch?v=yvZzR4pFJQM :-)))) I jeszcze jedna rzecz - aby kupic sobie skrzydlo do speed-ride, to w Norwegii trzeba miec licencje paraglide. W Polsce tez? Dla porownania - kite, nawet wiekszy niz skrzydla do speed-ride moze kupic kazdy. pozdrawiam Gosia |
|
Data: 2009-12-02 17:15:15 | |
Autor: J.F. | |
prosze o opinie | |
Uzytkownik "blackone" <blackone@poczta.onet.pl> napisal
Nie ukrywam, ze mi sie BARDZO podoba speed-riding, jak na to patrze - No fakt - do tego by sie normalny kurs paralotniowy przydal :-) Ale moze jeszcze zdazysz zrobic, na to sie nie wymaga duzo czasu. I jeszcze jedna rzecz - aby kupic sobie skrzydlo do speed-ride, to w My mamy wielowiekowe tradycje w omijaniu prawa i jestesmy z tego dumni :-) Nawet nie wiem jakie sa obecne przepisy, chyba na paralotnie potrzebna jest licencja, tzn na latanie, nie na zakup. Ale poki nie bedzie masowych patroli policji, to kto bedzie chcial sobie polatac nie bedzie sie patrzyl na papierki :-) Pewnie nie patrzylas na dyskusje o kaskach - w pewnym momencie padlo ze nie trzeba kary przewidywac. Bo przeciez i ubezpieczenie nie wyplaci, i w razie wypadku prokurator oskarzy ... czyli na stokach dalej polowa bedzie bez kaskow, a niektorzy pomysla ze to widac nieobowiazkowe :-) J. |
|
Data: 2009-12-02 08:24:04 | |
Autor: blackone | |
prosze o opinie | |
On 2 Des, 17:15, "J.F." <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:
Uzytkownik "blackone" <black...@poczta.onet.pl> napisal No ja jeszcze nie jestem w tak podeszlym wieku, zebym nie zdarzyla tego kursu zrobic, hi hi ;-) Ale te zime to przeznacze w duzej czesci na kite. pozdrowcia Godia |
|
Data: 2009-12-02 05:18:20 | |
Autor: blackone | |
prosze o opinie | |
On 2 Des, 13:36, "J.F." <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:
A duze skrzydlo w zlych warunkach zachowuje sie takhttp://www.joemonster.org/filmy/10563/Paralotnia_porwana_przez_trabe_... Jako totaly glab w dziedzinie paralotni moge powiedzic: doswiadcznie najwyrazniej pomoglo - wrocili w miare w calosci na ziemie;-) pozdrowcia Gosia |
|
Data: 2009-12-02 16:46:07 | |
Autor: J.F. | |
prosze o opinie | |
Uzytkownik "blackone" <blackone@poczta.onet.pl>
On 2 Des, 13:36, "J.F." <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote: No to objasnie: przynajmniej na moj gust, to wiatr wyczynial z nimi dzikie harce poza kontrola. Doswiadczenie sie moglo przydac w 17 sekundzie - wiatr zanikl, pozycja w miare stabilna, wtedy szarpniecie reka pomaga rozlozyc czasze, choc tu nie jestem pewny - byc moze sama sie rozlozyla. Trzeba pojsc, dac na msze, podziekowac Bogu ze laskawie pozwolil przezyc a nie rownie gwaltownie jak wyniosl w gore to nie rabnal o ziemie. J. |
|
Data: 2009-12-02 08:24:53 | |
Autor: blackone | |
prosze o opinie | |
On 2 Des, 16:46, "J.F." <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:
> Jako totaly glab w dziedzinie paralotni moge powiedzic: krotkie pytanie: latasz na paralotni? pozdrowcia Gosia |
|
Data: 2009-12-03 01:18:48 | |
Autor: J.F. | |
prosze o opinie | |
On Wed, 2 Dec 2009 08:24:53 -0800 (PST), blackone wrote:
On 2 Des, 16:46, "J.F." <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote: Juz nie. Kiedys latalem, ale w plaskim terenie z holu, a to dziecinnie latwe ... no i raz na skrzydlach burzy :-) J. |
|
Data: 2009-12-03 00:00:04 | |
Autor: blackone | |
prosze o opinie | |
On 3 Des, 01:18, J.F. <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:
>krotkie pytanie: latasz na paralotni? To ja mysle, ze z naszej strony EOT, bo z moimi doswiadczeniami kite, a z Twoimi z paralotnia z holu, to raczej watpliwe, ze cos wiecej konkretnego wydedukujemy w temacie speed-ride;-) pozdrawiam Gosia |
|
Data: 2009-12-04 07:26:34 | |
Autor: TomekM | |
prosze o opinie | |
"blackone" <blackone@poczta.onet.pl> wrote in message news:72311427-d461-4049-812a-846e35263628f16g2000yqm.googlegroups.com... On 3 Des, 01:18, J.F. <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:niedawno na grupie pl.rec.paralotnie byla dyskusja na ten temat, polecam przeczytac: http://tiny.pl/hxl85 Generalnie ten sport ma jednak wiecej z paralotniarsta niz z narciarstwa, i tylko z pozoru wyglada na latwy i przyjemny. W polsce jest bardzo malo miejsc na jego swobodne uprawiania Tarty odpadaja ze wzgledu na przepisy. Pozdrawiam Tomek |
|
Data: 2009-12-04 00:13:54 | |
Autor: blackone | |
prosze o opinie | |
On 4 Des, 07:26, "TomekM" <adm[@]chrzanow.pl> wrote:
"blackone" <black...@poczta.onet.pl> wrote in message Dziekuje za linka - z przyjenoscia przeczytalam watek - bardzo duzo ciekawych informacji od ludzi, ktorzy sie tym sportem zajmuja:-) Pozwole sobie przekleic fragment wypowiedzi na te grupe: "Wacław Kuzło Speed Riding - jeden z najbardziej ekstremalnych sportów na ziemi, polega na karkołomnych zjazdach, skokach i lotach ze szczytów gór z wykorzystaniem specjalnych nart i mini skrzydła paralotni (8-12m²). Aby zostać speedriderem nie wystarczy dobrze jeździć na nartach i latać paralotnią, to sztuka sama w sobie, która wymaga wielu lat treningu. Prędkość podczas zjazdu i lotu dochodzi do 100 km/godz, wiec zawodnik nie może pozwolić sobie nawet na mały błąd.. Wacław Kuzło z zespołu Prowing Team jest pierwszym speedriderem w Polsce zaliczanym do grona najlepszych technicznie zawodników na świecie. " Taaak... to ja na razie zostaje przy snowkite;-) pozdrawiam Gosia |
|
Data: 2009-12-04 09:58:24 | |
Autor: MichałG | |
prosze o opinie | |
blackone pisze:
On 3 Des, 01:18, J.F. <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote: Jak Ktoś ma mało miejsca to polecam te okolice.... ;) - co prawda płasko ale wiatru nie brakuje... http://mazury.info.pl/foto/06-03-05-snow-kite/index.html można też tak..... ;) http://mazury.info.pl/foto/05-03-06-zima/ (żeby było na nartach) Pozdrawiam Michał |