proszę o opinię Posiadaczy drogich tekstyli / GoreTexów - ochraniacze

Data: 2012-03-07 06:41:54
Autor: dawiata
proszę o opinię Posiadaczy drogich tekstyli / GoreTexów - ochraniacze
Witka,
planuję kupić sobie kurtkę tekstylną (na większe zimna i gorączki).
Nie wiem jeszcze ile chcę wydać, ale jak porównuję kurtki które
ubierałem do tej pory, do skóry shoeia jaką posiadam aktualnie to mi
trochę ręce opadają...

Oczywistym jest dla mnie, że tekstyl nie daje takiej ochrony jak
skóra, ale... dziś ubrałem w salonie kurtkę tschula (nic lepszego nie
mieli) i trochę mnie ona od tekstylnej odzieży odepchŁA... Kurtałka za
900zł. Otóż po ubraciu okazało się, że ochraniacze ramion przykrywają
w zasadzie tylko część ramienia, cały obojczyk odkryty. Czytaj,
ochraniacz żenująco mały. W moim shoeiu ochraniacze rąk pomimo,  że
też tylko dwa to chronią całe ręce, w zasadzie od karku po dłonie (z
małymi dodatkami pianki tam gdzie ochraniacze się skończyły) no i
oczywiście bez okrycia części bicepsa. Konkluzja jest taka, że
zupełnie inaczej chroniony czuję się w mojej kurtce niż w tym tschulu.

No i teraz pytanie właściwe, jakie opinie nt. ochraniaczy mają
Posiadacze wypasionych tekstyli typu jak mniemam Dainese itp przy
cenach za kurtkę 2000 - 2800zł. Czy płacąc więcej otrzymam więcej
ochraniacza? Chodzi mi o twarde protektory, pomijamy właściwości i
wytrzymałość tkaniny, szwów itp.

Sprzedawca w salonie mnie zbył twierdząc, że to i tak nic nie da czy
ja bym miał więcej czy mniej tego protektora, przecież nic mnie nie
ochroni... LOL Szkoda, że nie sprzedają kurtek narciarskich na
motocykle...

Pozdrawiam
Dawid
czerwonyBlady954

Data: 2012-03-07 16:13:14
Autor: de Fresz
On 2012-03-07 15:41:54 +0100, dawiata <dawiata@wp.pl> said:

Kurtałka za 900zł. Otóż po ubraciu okazało się, że ochraniacze ramion przyk
rywają w zasadzie tylko część ramienia, cały obojczyk odkryty.

A po co chcesz mieć zakryty obojczyk? Jak sobie wyobrażasz mechanikę upadku, w czasie którego uderzasz obojczykiem? Ta kość najczęściej leci z powodu nadmiernego przeciążenia przechodzącego na nią poprzez ramię lub wyłamanie stawu barkowego, a przed tym żaden protektor nie uchroni.
Ochraniacz powinien przedewszystkim chronić staw ramienny z boku i przodu oraz mięsień naramienny, bo to one w razie gleby na bok oberwą najbardziej.

Co do lepsiejszych kurtek, mam HG z jakimiś niby super-duper-technologia-kosmiczna elastomerowymi (czytaj kawał litej gumy o cudownych właściwościach) Astro-cośtam (nazwa firmy). Glebłem akurat tak, że większość uderzenie poszła na staw barkowy i skończyło się na stłuczeniu II-stopnia. Parę lat minęło i czasem jeszcze mi chrupie. Ale jestem przekonany, że przy jakimś piankowcu, jakie zwykle lądują w kurtkach z dolnej-średniej półki byłoby znacznie gorzej.

de Fresz

Data: 2012-03-07 08:14:01
Autor: dawiata
On 7 Mar, 16:13, de Fresz <defr...@NOSPAMo2.pl> wrote:
On 2012-03-07 15:41:54 +0100, dawiata <dawi...@wp.pl> said:

> [...]

A po co chcesz mieć zakryty obojczyk? Jak sobie wyobrażasz mechanikę
upadku, w czasie którego uderzasz obojczykiem?

No w ogóle ciężko sobie wyobrazić mechanikę jakiegokolwiek upadku/
wypadku - mam na myśli wszystko jest możliwe wtedy... Jakoś pewniej
się czuję gdy mam na ramieniu coś więcej... Też glebnąłem sie w mojej
skórze na bark i wrażenia "bardzo dobre" ;p Myślę, że ciężko byłoby mi
się ustawić w locie tak abym trafił akurat na ten malutki ochraniaczyk
w tekstylu, który oglądałem ;D
Dzięki za odp.

zdro

Data: 2012-03-08 08:21:07
Autor: ErgoSum

On 2012-03-07 15:41:54 +0100, dawiata <dawi...@wp.pl> said:

> Kurtałka za 900zł. Otóż po ubraciu okazało się, że ochraniacze ramion > przyk
> rywają w zasadzie tylko część ramienia, cały obojczyk odkryty.

Ja i plecak od wielu lat uzywamy tylko Halvarsona i jestem meeega zadowolony. Pierwszego kupilem w Larssonie ale pozniej znalazlem ze wiecej jest necie. Jako ze nie mam chceci wydawac gory mamony, ucelowalem 2 lata temu pelen ancug (kortkai spodnie) w sklepie Kobi ktory ma jakies zeszloroczne kolekcje. Moja kobita za 5 stowek wciagnela max textylna kurteczke ktora po 4 latach wyglada jak nowka. Wykonanie i jakosc 101%. Ze swojej strony polecam.

Eryk

Data: 2012-03-07 16:18:51
Autor: - MarusC
proszę o opinię Posiadaczy drogich tekstyli / GoreTexów - ochraniacze
Mam już drugą z kolei kurtkę Held z wyższej półki i jestem zadowolony. W
pierwszej były pinki i kilka razy się sprawdziły. W tej są te super techno
gumy. Mocniejszego testu jeszcze nie zaliczyłem. Acha ważne trzeba dokupić
oddzielnie ochraniacz pleców z takiego materiału jak pozostałe ochraniacze. W
komplecie dają jakiś gówniany kawałek mientkiej gąbki. Poza tym na lato
polecam wypinaną membranę. Marek

Data: 2012-03-08 08:59:09
Autor: tompolex
W dniu 2012-03-07 15:41, dawiata pisze:
[...]

ciach

[...]

tak za więcej kasy dostaniesz troche więcej ochraniacza, zobacz wyższą półkę HELD, Rukka, BMW....poznasz już po wadze, jedna z kurtek którą mierzyłem ważyła tak na oko z 6 kg ale ochraniacz: 2 warstwowa guma absorbująca plus plastik
co do twardych protektorów - jeśli stawiasz na max ochronę to IMO tylko porządna zbroja plus ochraniacze na kolana a kurtka jako dodatek byle nieprzemakalna w miarę czyli membrana goratex .

... albo ...kombinezon skóra ;)

Data: 2012-03-08 09:24:32
Autor: Marcin N
W dniu 2012-03-08 08:59, tompolex pisze:

[...]

Temat ciekawy.

W sklepach dostępne są za ok 200 zł za komplet - ochraniacze Rukki. Taka ażurowa kratka - wygląda ciekawie. Co do wymiarów - to przecież są pewne standardy więc nie spodziewam się, że w kurtce Rukki za 4 tys będzie więcej ochraniacza w ochraniaczu niż w takiej Akito za 700.

Jakość samych ochraniaczy - owszem - może być inna, ale nie wielkość.
Skoro jednak komplet wysokiej klasy ochraniaczy Rukki kosztuje 200 zł, to chyba nie warto kupować kurtki droższej o 100% od innej - tylko po to, by mieć lepsze ochraniacze.

Data: 2012-03-08 09:40:31
Autor: tompolex
W dniu 2012-03-08 09:24, Marcin N pisze:
[...]

i tu się mylisz .. taki lepszy ochraniacz wielowarstwowy pleców rukki Air system kosztuje 649 zl .. to nie jest sama kratka
vide ..moto-akcesoria.pl

Data: 2012-03-08 09:46:28
Autor: Marcin N
W dniu 2012-03-08 09:40, tompolex pisze:

[...]

Najdroższy ochraniacz Rukki, jaki tu znalazłem, to ten:
http://www.moto-akcesoria.pl/ochraniacz-na-plecy-rvp-air-system-do-kurtek-rukka,p,18211
230 zł

Data: 2012-03-08 09:52:01
Autor: Marcin N
W dniu 2012-03-08 09:46, Marcin N pisze:
[...]

Przepraszam, źle sobie posortowałem:
http://www.moto-akcesoria.pl/ochraniacz-na-plecy-aps-air-system-do-kurtek-rukka,p,39323
650 zł

Teraz kluczowe pytanie:
O ile lepiej ochroni mnie taki ochraniacz od tego tańszego? Jaki jest ten dodatkowy margines bezpieczeństwa?

Wiadomo, jak to jest w kaskach: taki za 300 zł potrafi chronić lepiej od takiego za 2 tys. Za to ten za 2 tys ma inne zalety związane z komfortem.

Data: 2012-03-08 10:24:09
Autor: tompolex
[...]

ano .. pytanie trudne, na pewno większy komfort, co do ochrony wygląda lepiej ale być może niewiele więcej daje ..z tym że przy texach właśnie kompromis pomiędzy komfortem a ochrona jest podstawowym kryterium wyboru
...chyba ze chodzi o lans ..
Na pierwszy rzut oka najprostszy "żółw" wzbudza więcej zaufania niż te ochraniacze

Data: 2012-03-08 10:43:56
Autor: de Fresz
On 2012-03-08 09:52:01 +0100, Marcin N <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> said:

Teraz kluczowe pytanie:
O ile lepiej ochroni mnie taki ochraniacz od tego tańszego? Jaki jest ten dodatkowy margines bezpieczeństwa?

To jest kluczowy fragment z opisu:

Testowany zgodnie z normą EN 1621-2

Ta dwójka, jak wieść gminna niesie, dużo zmienia. Co ciekawe spełniają ją głównie dość miekkie ochraniacze pleców.

de Fresz

Data: 2012-03-08 12:12:49
Autor: Marcin N
W dniu 2012-03-08 10:43, de Fresz pisze:

[...]

Przeleciałem (wzrokiem) większość ochraniaczy pleców na tej stronie - wszystkie spełniają "normę z dwójką". Także te najtańsze (poniżej 100 zł). Wygląda więc, że w droższych płaci się za komfort, znaczy przewiewność - bo cóż innego jeszcze można poprawić?

Data: 2012-03-08 12:17:50
Autor: de Fresz
On 2012-03-08 12:12:49 +0100, Marcin N <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> said:

[...]

Nie wierzę aby to był stan faktyczny.

de Fresz

Data: 2012-03-08 18:19:49
Autor: Ivam
Użytkownik "de Fresz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jj9v0s$cqa$1@inews.gazeta.pl...
 Testowany zgodnie z normą EN 1621-2

Ta dwójka, jak wieść gminna niesie, dużo zmienia.

Bzdura.
http://tinyurl.com/7aofvtu

Czyli dwojka dotyczy ochraniaczy plecow, a jedynka jest ogolna. Tyle w temacie. Dostep do normy moge miec, ale dopiero za conajmniej 2 tygodnie bede w czytelni - nie wiem czy na stanie maja, ale moge sprowadzic i wtedy dopiero bede mogl powiedziec, czy duzo zmienia, czy po prostu wprowadza dodatkowe metody badan konkretnie ochraniaczy plecow.

--
pzdr:
Ivam

Data: 2012-03-08 09:52:23
Autor: tompolex
[...]

tu jest ten droższy (ewentualnie pokleić link trzeba):

http://www.moto-akcesoria.pl/ochraniacz-na-plecy-aps-air-system-do-kurtek-rukka,p,39323

Data: 2012-03-08 12:21:38
Autor: Kamil Nowak 'Amil'
dawiata napisał(a):
LOL Szkoda, że nie sprzedają kurtek narciarskich na
motocykle...

Z mojego krotkiego doswiadczenia motocyklowego wychodzi ze najwazniejszym ochraniaczem dla motocyklisty, jest ochraniacz dupy. I tu polecam silikonowe korki do wydechow, jakie stosuje sie w enduro (przy myciu maszyn).
A kurtke kup jakakolwiek.

--
Kamil Nowak 'Amil'
rocker's not dead

proszę o opinię Posiadaczy drogich tekstyli / GoreTexów - ochraniacze