proszę o opinię Posiadaczy drogich tekstyli / GoreTexów - ochraniacze

Data: 2012-03-08 08:59:09
Autor: tompolex
proszę o opinię Posiadaczy drogich tekstyli / GoreTexów - ochraniacze
W dniu 2012-03-07 15:41, dawiata pisze:
Witka,
planuję kupić sobie kurtkę tekstylną (na większe zimna i gorączki).
Nie wiem jeszcze ile chcę wydać, ale jak porównuję kurtki które
ubierałem do tej pory, do skóry shoeia jaką posiadam aktualnie to mi
trochę ręce opadają...

ciach

No i teraz pytanie właściwe, jakie opinie nt. ochraniaczy mają
Posiadacze wypasionych tekstyli typu jak mniemam Dainese itp przy
cenach za kurtkę 2000 - 2800zł. Czy płacąc więcej otrzymam więcej
ochraniacza? Chodzi mi o twarde protektory, pomijamy właściwości i
wytrzymałość tkaniny, szwów itp.
ciach

tak za więcej kasy dostaniesz troche więcej ochraniacza, zobacz wyższą półkę HELD, Rukka, BMW....poznasz już po wadze, jedna z kurtek którą mierzyłem ważyła tak na oko z 6 kg ale ochraniacz: 2 warstwowa guma absorbująca plus plastik
co do twardych protektorów - jeśli stawiasz na max ochronę to IMO tylko porządna zbroja plus ochraniacze na kolana a kurtka jako dodatek byle nieprzemakalna w miarę czyli membrana goratex .

... albo ...kombinezon skóra ;)

Data: 2012-03-08 09:24:32
Autor: Marcin N
W dniu 2012-03-08 08:59, tompolex pisze:

[...]

Temat ciekawy.

W sklepach dostępne są za ok 200 zł za komplet - ochraniacze Rukki. Taka ażurowa kratka - wygląda ciekawie. Co do wymiarów - to przecież są pewne standardy więc nie spodziewam się, że w kurtce Rukki za 4 tys będzie więcej ochraniacza w ochraniaczu niż w takiej Akito za 700.

Jakość samych ochraniaczy - owszem - może być inna, ale nie wielkość.
Skoro jednak komplet wysokiej klasy ochraniaczy Rukki kosztuje 200 zł, to chyba nie warto kupować kurtki droższej o 100% od innej - tylko po to, by mieć lepsze ochraniacze.

Data: 2012-03-08 09:40:31
Autor: tompolex
W dniu 2012-03-08 09:24, Marcin N pisze:
[...]

i tu się mylisz .. taki lepszy ochraniacz wielowarstwowy pleców rukki Air system kosztuje 649 zl .. to nie jest sama kratka
vide ..moto-akcesoria.pl

Data: 2012-03-08 09:46:28
Autor: Marcin N
W dniu 2012-03-08 09:40, tompolex pisze:

[...]

Najdroższy ochraniacz Rukki, jaki tu znalazłem, to ten:
http://www.moto-akcesoria.pl/ochraniacz-na-plecy-rvp-air-system-do-kurtek-rukka,p,18211
230 zł

Data: 2012-03-08 09:52:01
Autor: Marcin N
W dniu 2012-03-08 09:46, Marcin N pisze:
[...]

Przepraszam, źle sobie posortowałem:
http://www.moto-akcesoria.pl/ochraniacz-na-plecy-aps-air-system-do-kurtek-rukka,p,39323
650 zł

Teraz kluczowe pytanie:
O ile lepiej ochroni mnie taki ochraniacz od tego tańszego? Jaki jest ten dodatkowy margines bezpieczeństwa?

Wiadomo, jak to jest w kaskach: taki za 300 zł potrafi chronić lepiej od takiego za 2 tys. Za to ten za 2 tys ma inne zalety związane z komfortem.

Data: 2012-03-08 10:24:09
Autor: tompolex
[...]

ano .. pytanie trudne, na pewno większy komfort, co do ochrony wygląda lepiej ale być może niewiele więcej daje ..z tym że przy texach właśnie kompromis pomiędzy komfortem a ochrona jest podstawowym kryterium wyboru
...chyba ze chodzi o lans ..
Na pierwszy rzut oka najprostszy "żółw" wzbudza więcej zaufania niż te ochraniacze

Data: 2012-03-08 10:43:56
Autor: de Fresz
On 2012-03-08 09:52:01 +0100, Marcin N <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> said:

Teraz kluczowe pytanie:
O ile lepiej ochroni mnie taki ochraniacz od tego tańszego? Jaki jest ten dodatkowy margines bezpieczeństwa?

To jest kluczowy fragment z opisu:

Testowany zgodnie z normą EN 1621-2

Ta dwójka, jak wieść gminna niesie, dużo zmienia. Co ciekawe spełniają ją głównie dość miekkie ochraniacze pleców.

de Fresz

Data: 2012-03-08 12:12:49
Autor: Marcin N
W dniu 2012-03-08 10:43, de Fresz pisze:

[...]

Przeleciałem (wzrokiem) większość ochraniaczy pleców na tej stronie - wszystkie spełniają "normę z dwójką". Także te najtańsze (poniżej 100 zł). Wygląda więc, że w droższych płaci się za komfort, znaczy przewiewność - bo cóż innego jeszcze można poprawić?

Data: 2012-03-08 12:17:50
Autor: de Fresz
On 2012-03-08 12:12:49 +0100, Marcin N <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> said:

[...]

Nie wierzę aby to był stan faktyczny.

de Fresz

Data: 2012-03-08 18:19:49
Autor: Ivam
Użytkownik "de Fresz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jj9v0s$cqa$1@inews.gazeta.pl...
 Testowany zgodnie z normą EN 1621-2

Ta dwójka, jak wieść gminna niesie, dużo zmienia.

Bzdura.
http://tinyurl.com/7aofvtu

Czyli dwojka dotyczy ochraniaczy plecow, a jedynka jest ogolna. Tyle w temacie. Dostep do normy moge miec, ale dopiero za conajmniej 2 tygodnie bede w czytelni - nie wiem czy na stanie maja, ale moge sprowadzic i wtedy dopiero bede mogl powiedziec, czy duzo zmienia, czy po prostu wprowadza dodatkowe metody badan konkretnie ochraniaczy plecow.

--
pzdr:
Ivam

Data: 2012-03-08 09:52:23
Autor: tompolex
[...]

tu jest ten droższy (ewentualnie pokleić link trzeba):