Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   [OT] protesty kierowcow

[OT] protesty kierowcow

Data: 2015-03-23 15:04:18
Autor: J.F.
[OT] protesty kierowcow

W kwestii niedawnych dyskusji ekonomicznych
polscy kierowcy ciezarowek protestuja przeciw placy minimalnej w Niemczech. I we Francji.
Wymaganej tez dla kierowcow zagranicznych pojazdow.
A dokladniej - to przeciw temu, ze rzad nic nie robi w tej sprawie.

No prosze, jakie dziwne spoleczestwo mamy - ktos im daje 8.50 euro/h, a oni nie, za duzo, i drogi blokuja, zeby obnizyc.

Albo nie dziwne, tylko swiadome ...

J.

Data: 2015-03-23 14:33:05
Autor: masti
[OT] protesty kierowcow
J.F. wrote:


W kwestii niedawnych dyskusji ekonomicznych
polscy kierowcy ciezarowek protestuja przeciw placy minimalnej w Niemczech. I we Francji.
Wymaganej tez dla kierowcow zagranicznych pojazdow.
A dokladniej - to przeciw temu, ze rzad nic nie robi w tej sprawie.

No prosze, jakie dziwne spoleczestwo mamy - ktos im daje 8.50 euro/h, a oni nie, za duzo, i drogi blokuja, zeby obnizyc.

czyli niemieckim kierowcom, którzy jeżdżą do Polski można płacić według
polskich stawek :)


--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2015-03-23 17:29:46
Autor: z
[OT] protesty kierowcow
W dniu 2015-03-23 o 15:33, masti pisze:
czyli niemieckim kierowcom, którzy jeżdżą do Polski można płacić według
polskich stawek :)


O właśnie. Jakoś nikt nie podchwycił.
Przecież w UE jest "równość i swoboda" i inne blebleble hasła :-)

z

PS. Ale tak już serio to trzeba ściągać podatki od wszystkich co w Polsce działają. WSZYSTKICH!!!

Data: 2015-03-23 18:36:56
Autor: J.F.
[OT] protesty kierowcow
Użytkownik "z"  napisał w wiadomości
W dniu 2015-03-23 o 15:33, masti pisze:
czyli niemieckim kierowcom, którzy jeżdżą do Polski można płacić według
polskich stawek :)

O właśnie. Jakoś nikt nie podchwycił.
Przecież w UE jest "równość i swoboda" i inne blebleble hasła :-)

Umiarkowana, ale to przeciez stawka minimalna.
Jak sobie zaordynujemy ze takze zagraniczni kierowcy na terenie kraju musza minimum 10zl/h zarabiac, to Niemcy sie nie zmartwia...

PIT od nich wymagajmy, ot co !

J.

Data: 2015-03-23 20:39:40
Autor: z
[OT] protesty kierowcow
W dniu 2015-03-23 o 18:36, J.F. pisze:
Jak sobie zaordynujemy ze takze zagraniczni kierowcy na terenie kraju
musza minimum 10zl/h zarabiac, to Niemcy sie nie zmartwia...

Ale można przecież wprowadzić stawkę maksymalną. Przecież nie takie głupie przepisy w UE się produkuje :-)

z

Data: 2015-03-24 09:43:20
Autor: Pawel O'Pajak
[OT] protesty kierowcow
Powitanko,

Ale można przecież wprowadzić stawkę maksymalną. Przecież nie takie
głupie przepisy w UE się produkuje :-)

O wlasnie to mialem napisac. Ale do tego potrzeba kogos z jajem, a nie kamerdynera Merkel.
BTW za komuny Czesi/Slowacy na granicy przyczepili sie do wywozenia z ich pieknego kraju bucikow dzieciecych rodzimej produkcji przez jedna polska rodzine. Kazali oddac. Za jakis czas z kolei polscy celnicy zobaczyli obywatela Czechoslowacji w samochodzie na polskich oponach...;-)
Byla tez akcja Niemcow karania polskich kierowcow za brak apteczki. Skonczylo sie, gdy nasi zaczeli sie dopytywac o gasnice u niemieckich kierowcow.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  Mrożek)
******* >>> !!! UWAGA:  ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE:
moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com

Data: 2015-03-24 09:49:43
Autor: Liwiusz
[OT] protesty kierowcow
W dniu 2015-03-24 o 09:43, Pawel O'Pajak pisze:
Powitanko,

Ale można przecież wprowadzić stawkę maksymalną. Przecież nie takie
głupie przepisy w UE się produkuje :-)

O wlasnie to mialem napisac. Ale do tego potrzeba kogos z jajem, a nie
kamerdynera Merkel.

Ale dla kogo te przepisy? PrzecieĹź niemieccy przewoĹşnicy z niemieckimi
kierowcami nie robią istotnego ruchu kabotażowego w Polsce (właśnie z
powodu, o którym dyskutujemy - taniej zrobią to Polacy).

--
Liwiusz

Data: 2015-03-24 11:42:24
Autor: Pawel O'Pajak
[OT] protesty kierowcow
Powitanko,

Ale dla kogo te przepisy?

No jak to dla kogo? Dla wszystkich czlonkow UE.

Przecież niemieccy przewoźnicy z niemieckimi
kierowcami nie robią istotnego ruchu kabotażowego w Polsce (właśnie z
powodu, o którym dyskutujemy - taniej zrobią to Polacy).

Czyli jak chca przewiesc cos na wschod, to zostawiaja na granicy, a Polacy zabieraja z granicy i wioza dalej? W druga strone tak samo?
Akurat tutaj jestesmy w stanie odpowiedziec na lamanie prawa, zanim te oczywistosc ustali UE, w taki sposob, zeby Niemcy sie wycofali ze swojego pomyslu. Tylko trzeba miec jaja, a nie godzic sie na wszystko w zamian za poklepanie po ramieniu. Stawka max jest tu dobrym pomyslem, np. 8,49 Euro/h.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  Mrożek)
******* >>> !!! UWAGA:  ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE:
moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com

Data: 2015-03-23 18:41:23
Autor: Gotfryd Smolik news
[OT] protesty kierowcow
On Mon, 23 Mar 2015, masti wrote:

J.F. wrote:

No prosze, jakie dziwne spoleczestwo mamy - ktos im daje 8.50 euro/h,
a oni nie, za duzo, i drogi blokuja, zeby obnizyc.

czyli niemieckim kierowcom, którzy jeżdżą do Polski można płacić według
polskich stawek :)

  Trzeba by było uchwalić stawkę maksymalną.
  Inaczej *nadal* podlegają pod niemieckie przepisy.

BTW: nie wiem na ile to prawdziwe, ale wśród głosów słyszanych w 1PR
  słyszałem informację że do "niemieckiej normy godzinowej" *nie liczą
  się* wszelkie dodatki, które nie są płacone za "godzinę pracy".
   Czyli wszelkie ryczałty miesięczne, za "bycie w delagacji" i tak
  dalej. A z kolei w .pl one przysługują, część przymusowo (z mocy
  przepisów), cześć "zwyczajowo" (pewnie nie wszędzie płacą, ale
  wg rzeczonych głosów np. dodatek za jazdę w nocy się spotyka).

  W takim układzie rzeczywiście może wyjść, że zapewnienie ichnich
8,5 Euro na godzinę wymaga "średnich" ponad 10 Euro (policzonych
z dodatkami).

pzdr, Gotfryd

Data: 2015-03-23 18:47:08
Autor: RoMan Mandziejewicz
[OT] protesty kierowcow
Hello Gotfryd,

Monday, March 23, 2015, 6:41:23 PM, you wrote:

[...]

  W takim układzie rzeczywiście może wyjść, że zapewnienie ichnich
8,5 Euro na godzinę wymaga "średnich" ponad 10 Euro (policzonych
z dodatkami).

To nadal ma się nijak do rzekomych 12000PLN miesięcznie. o jakich
pieprzą właściciele.

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2015-03-23 19:07:08
Autor: RadoslawF
[OT] protesty kierowcow
W dniu 2015-03-23 o 18:47, RoMan Mandziejewicz pisze:

   W takim układzie rzeczywiście moĹźe wyjść, Ĺźe zapewnienie ichnich
8,5 Euro na godzinę wymaga "średnich" ponad 10 Euro (policzonych
z dodatkami).

To nadal ma się nijak do rzekomych 12000PLN miesięcznie. o jakich
pieprzą właściciele.

Niekoniecznie.
Bardzo dużo kierowców ma minimalną stawkę na papierze, do
opodatkowania i do ZUSu a resztę na łapce. Jak przepis
wymusi 30zł na godzinę to pracodawca z dodatkami mocno się
zbliży do tych 12 tysięcy miesięcznie wydanych na kierowcę.


Pozdrawiam

Data: 2015-03-23 18:56:24
Autor: J.F.
[OT] protesty kierowcow
Użytkownik "Gotfryd Smolik news"  napisał
On Mon, 23 Mar 2015, masti wrote:
czyli niemieckim kierowcom, którzy jeżdżą do Polski można płacić według
polskich stawek :)
Trzeba by było uchwalić stawkę maksymalną.

No, ciekawe by to bylo :-)

BTW: nie wiem na ile to prawdziwe, ale wśród głosów słyszanych w 1PR
 słyszałem informację że do "niemieckiej normy godzinowej" *nie liczą
 się* wszelkie dodatki, które nie są płacone za "godzinę pracy".
  Czyli wszelkie ryczałty miesięczne, za "bycie w delagacji" i tak
 dalej. A z kolei w .pl one przysługują, część przymusowo (z mocy
 przepisów), cześć "zwyczajowo" (pewnie nie wszędzie płacą, ale
 wg rzeczonych głosów np. dodatek za jazdę w nocy się spotyka).

Czekaj czekaj - ale te "za bycie w delegacji" to i u nas sie nie wliczaja.
49 Euro za dzien. A kto wie czy nie 150 euro za noc :-)
To sie kierowcy nalezy jak psu kasza, i w zarobki nie wlicza.

W takim układzie rzeczywiście może wyjść, że zapewnienie ichnich
8,5 Euro na godzinę wymaga "średnich" ponad 10 Euro (policzonych
z dodatkami).

Ale te koszta sa i dzis.

J.

Data: 2015-03-23 22:00:46
Autor: Gotfryd Smolik news
[OT] protesty kierowcow
On Mon, 23 Mar 2015, J.F. wrote:

Czekaj czekaj - ale te "za bycie w delegacji" to i u nas sie nie wliczaja.
49 Euro za dzien. A kto wie czy nie 150 euro za noc :-)
To sie kierowcy nalezy jak psu kasza, i w zarobki nie wlicza.

  W .de, jak rozumiem?

W takim układzie rzeczywiście może wyjść, że zapewnienie ichnich 8,5 Euro na godzinę wymaga "średnich" ponad 10 Euro (policzonych z dodatkami).

Ale te koszta sa i dzis.

  Ale z niższą stawką.

pzdr, Gotfryd

Data: 2015-03-23 15:10:40
Autor: yabba
[OT] protesty kierowcow
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:55101d71$0$2194$65785112news.neostrada.pl...

W kwestii niedawnych dyskusji ekonomicznych
polscy kierowcy ciezarowek protestuja przeciw placy minimalnej w Niemczech. I we Francji.
Wymaganej tez dla kierowcow zagranicznych pojazdow.
A dokladniej - to przeciw temu, ze rzad nic nie robi w tej sprawie.

No prosze, jakie dziwne spoleczestwo mamy - ktos im daje 8.50 euro/h, a oni nie, za duzo, i drogi blokuja, zeby obnizyc.

Albo nie dziwne, tylko swiadome ...



Protestują firmy transportowe, a nie kierowcy.



--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2015-03-23 15:24:14
Autor: Liwiusz
[OT] protesty kierowcow
W dniu 2015-03-23 o 15:10, yabba pisze:
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:55101d71$0$2194$65785112news.neostrada.pl...

W kwestii niedawnych dyskusji ekonomicznych
polscy kierowcy ciezarowek protestuja przeciw placy minimalnej w
Niemczech. I we Francji.
Wymaganej tez dla kierowcow zagranicznych pojazdow.
A dokladniej - to przeciw temu, ze rzad nic nie robi w tej sprawie.

No prosze, jakie dziwne spoleczestwo mamy - ktos im daje 8.50 euro/h,
a oni nie, za duzo, i drogi blokuja, zeby obnizyc.

Albo nie dziwne, tylko swiadome ...



Protestują firmy transportowe, a nie kierowcy.

Ale kto? Księgowe? Udziałowcy? Kto siedzi w tych ciężarówkach?

--
Liwiusz

Data: 2015-03-23 16:17:08
Autor: yabba
[OT] protesty kierowcow
Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:mep7mg$ron$1node1.news.atman.pl...
W dniu 2015-03-23 o 15:10, yabba pisze:
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:55101d71$0$2194$65785112news.neostrada.pl...

W kwestii niedawnych dyskusji ekonomicznych
polscy kierowcy ciezarowek protestuja przeciw placy minimalnej w
Niemczech. I we Francji.
Wymaganej tez dla kierowcow zagranicznych pojazdow.
A dokladniej - to przeciw temu, ze rzad nic nie robi w tej sprawie.

No prosze, jakie dziwne spoleczestwo mamy - ktos im daje 8.50 euro/h,
a oni nie, za duzo, i drogi blokuja, zeby obnizyc.

Albo nie dziwne, tylko swiadome ...



Protestują firmy transportowe, a nie kierowcy.

Ale kto? Księgowe? Udziałowcy? Kto siedzi w tych ciężarówkach?



Protestują właściciele, wysyłając własnych kierowców.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2015-03-23 17:07:22
Autor: Myjk
[OT] protesty kierowcow
Mon, 23 Mar 2015 16:17:08 +0100, yabba
Protestują firmy transportowe, a nie kierowcy.
Ale kto? Księgowe? Udziałowcy? Kto siedzi w tych ciężarówkach?
Protestują właściciele, wysyłając własnych kierowców.

Albo kierowcy, w przeciwieństwie do górników, sami rozumieją zagrożenie.

--
Pozdor Myjk

Data: 2015-03-23 15:37:40
Autor: Ergie
[OT] protesty kierowcow
Użytkownik "yabba"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:55101ea9$0$8369$65785112@news.neostrada.pl...

Protestują firmy transportowe, a nie kierowcy.

Kierowcy, kierowcy...

Po prostu wolą zarabiać 6 euro za godzinę niż nie zarabiać nic bo za 8,5 będzie jeździć ktoś inny.

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2015-03-23 17:23:46
Autor: RoMan Mandziejewicz
[OT] protesty kierowcow
Hello Ergie,

Monday, March 23, 2015, 3:37:40 PM, you wrote:

Protestują firmy transportowe, a nie kierowcy.
Kierowcy, kierowcy...
Po prostu wolą zarabiać 6 euro za godzinę niż nie zarabiać nic bo za 8,5
będzie jeździć ktoś inny.

Dziwaczna logika.

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2015-03-23 18:15:22
Autor: Cavallino
[OT] protesty kierowcow

Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <roman@pik-net.pl.invalid> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:9401797141$20150323172347@squadack.com...
Hello Ergie,

Monday, March 23, 2015, 3:37:40 PM, you wrote:

Protestują firmy transportowe, a nie kierowcy.
Kierowcy, kierowcy...
Po prostu wolą zarabiać 6 euro za godzinę niż nie zarabiać nic bo za 8,5
będzie jeździć ktoś inny.

Dziwaczna logika.

Rynkowa.
 -- -
Ta wiadomość została sprawdzona na obecność wirusów przez oprogramowanie antywirusowe Avast.
http://www.avast.com

Data: 2015-03-24 09:00:23
Autor: Ergie
[OT] protesty kierowcow
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:9401797141$20150323172347@squadack.com...

Po prostu wolą zarabiać 6 euro za godzinę niż nie zarabiać nic bo za 8,5
będzie jeździć ktoś inny.

Dziwaczna logika.

Za 8,5 znajdzie się chętny Niemiec i Polak tej pracy nie dostanie bo Niemiec mając wybór w tej samej cenie zatrudni Niemca.

Polak o tym wie, więc nie chce by mu zabraniano możliwość pracy za 6. Bo te 6 to i tak więcej niż zarobi u nas gdy w Niemczech nie będzie dla niego roboty.

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2015-03-24 10:04:48
Autor: Tomasz Pyra
[OT] protesty kierowcow
Dnia Tue, 24 Mar 2015 09:00:23 +0100, Ergie napisał(a):

Za 8,5 znajdzie się chętny Niemiec i Polak tej pracy nie dostanie bo Niemiec mając wybór w tej samej cenie zatrudni Niemca.

Już widzę Niemca pracującego za pensję minimalną ;)
To raczej będzie ten sam Polak, tylko zatrudniony w Niemczech - i w tym
faktycznie może być interes polskich właściciceli firm.

Polak o tym wie, więc nie chce by mu zabraniano możliwość pracy za 6.

Mnie ta cała sprawa trochę jednak dziwi.
Bo poza kierowcami którzy jeżdżą tylko i wyłącznie po Niemczech (może
faktycznie takich jest wielu), to pozostałym pracodawca, jak zostanie do
tego zmuszony, może i podniesie stawkę godzinową za Niemcy, albo obniży za
całą resztę świata i kierowca zarobi tyle ile zarabiał.

Data: 2015-03-24 10:24:29
Autor: Ergie
[OT] protesty kierowcow
Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1vffc5e5i4x4y$.mpf7cnrsbagx.dlg@40tude.net...

Już widzę Niemca pracującego za pensję minimalną ;)
To raczej będzie ten sam Polak, tylko zatrudniony w Niemczech - i w tym
faktycznie może być interes polskich właściciceli firm.

Nie to będzie Turek albo Kurd będący formalnie Niemcem i zatrudniony przez niemieckiego przewoźnika.

Polak o tym wie, więc nie chce by mu zabraniano możliwość pracy za 6.

Mnie ta cała sprawa trochę jednak dziwi.
Bo poza kierowcami którzy jeżdżą tylko i wyłącznie po Niemczech (może
faktycznie takich jest wielu), to pozostałym pracodawca, jak zostanie do
tego zmuszony, może i podniesie stawkę godzinową za Niemcy, albo obniży za
całą resztę świata i kierowca zarobi tyle ile zarabiał.

No to się zacznie dym w firmie dlaczego kolega co jeździ do Niemiec dostaje więcej niż ja jeżdżący do Skandynawii itp. Dodatkowy kłopot z rozliczeniem i kontrole PiP dlaczego dwóch kierowców wykonujących tę samą pracę dostaje różne stawki.

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2015-03-24 11:37:10
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
[OT] protesty kierowcow
Dnia 2015-03-24, o godz. 10:04:48
Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> napisał(a):

Już widzę Niemca pracującego za pensję minimalną ;)
To raczej będzie ten sam Polak, tylko zatrudniony w Niemczech - i w
tym faktycznie może być interes polskich właściciceli firm.

Nie wiem jak w transporcie ale w przemyśle gdzie potrzeba
niewykwalifikowanych pracowników to są Niemcy. Ciekawą sytuację
widziałem w firmie którą ściągnęła mojego kumpla do pracy pod
holenderską granicę. Firma projektująca i produkująca igły dla sektora
medycznego. Właściciele to Niemcy. Kadra inżynierska to Polacy plus 1
Litwin i jeden Niemiec/Rurek. Fachowcy (majstrowie, wykwalifikowani
operatorzy maszyn) to prawie sami Niemco/Turcy. Transport, pakowacze,
porządki to Niemcy. Dział sprzedaży - Niemcy. Generalnie wychodziło że
najprostsze i najgorzej płatne prace wykonywali właśnie Niemcy. Teraz
część wykonują Polacy bo część produkcji poszła pod Warszawę. ;-)

Zdrówko

Data: 2015-03-24 12:29:06
Autor: J.F.
[OT] protesty kierowcow
Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał
Za 8,5 znajdzie się chętny Niemiec i Polak tej pracy nie dostanie bo Niemiec
mając wybór w tej samej cenie zatrudni Niemca.
Już widzę Niemca pracującego za pensję minimalną ;)

Jak wszedzie - sa madrzejsi, sa glupsi, jest praca, nie ma pracy ...
Po cos te place wprowadzali.
Bywa ze np maja pensje minimalna, ale rozliczani w akordzie, i zarabiaja np 1.5 raza wiecej.

To raczej będzie ten sam Polak, tylko zatrudniony w Niemczech - i w tym
faktycznie może być interes polskich właściciceli firm.

Takie rozwiazania tez bywaja, ale wtedy Arbeitsamt czuwa, zeby Polak zarabial 8.50/h.

Polak o tym wie, więc nie chce by mu zabraniano możliwość pracy za 6.
Mnie ta cała sprawa trochę jednak dziwi.
Bo poza kierowcami którzy jeżdżą tylko i wyłącznie po Niemczech (może
faktycznie takich jest wielu), to pozostałym pracodawca, jak zostanie do
tego zmuszony, może i podniesie stawkę godzinową za Niemcy, albo obniży za
całą resztę świata i kierowca zarobi tyle ile zarabiał.

Damy rade, chyba ze Niemcy zaczna do pitow zagladac :-)

J.

Data: 2015-03-23 15:41:11
Autor: Ergie
[OT] protesty kierowcow
Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:55101d71$0$2194$65785112@news.neostrada.pl...

Albo nie dziwne, tylko swiadome ...

No właśnie. Świadomi, bo zmienić jednego przewoźnika na innego to jeden telefon względnie dwa maile, więc konkurencja jest spora to i się szybko chłopcy wolnego rynku nauczyli.

A każdy normalny człowiek woli zarabiać dwukrotnie więcej niż w kraju zamiast nie zarabiać nic i cieszyć się że inni zarabiają czterokrotnie więcej. Oni dobrze wiedzą, że za 8,5 to się znajdą inni chętni na ten tort i dla nich braknie.

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2015-03-23 16:27:10
Autor: PiteR
[OT] protesty kierowcow
na  ** p.m.s **  Ergie pisze tak:

A każdy normalny człowiek woli zarabiać dwukrotnie więcej niż w
kraju zamiast nie zarabiać nic i cieszyć się że inni zarabiają
czterokrotnie więcej. Oni dobrze wiedzą, że za 8,5 to się znajdą
inni chętni na ten tort i dla nich braknie.

Braknie bo? Co się takiego zmieni? Bo mają brzydsze, starsze samochody? Nie znają angielskiego? Czy może pasożyt na plecach nie pożywi się odpowiednio?

Nadal będą mieć tańsze paliwo i naprawy w Polsce.

--
Piter

golf mk2
a jak twój samochód będzie jeździł po 28 latach?

Data: 2015-03-23 16:36:19
Autor: Cavallino
[OT] protesty kierowcow

Użytkownik "PiteR" <email@fauszywy.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsA466A75E32ADelektronik@localhost.net...
na  ** p.m.s **  Ergie pisze tak:

A każdy normalny człowiek woli zarabiać dwukrotnie więcej niż w
kraju zamiast nie zarabiać nic i cieszyć się że inni zarabiają
czterokrotnie więcej. Oni dobrze wiedzą, że za 8,5 to się znajdą
inni chętni na ten tort i dla nich braknie.

Braknie bo? Co się takiego zmieni? Bo mają brzydsze, starsze samochody?

Bo jak Niemiec będzie mógł kupić usługę transportową u Niemca za tą samą cenę co u Polaka, to jak myślisz, co wybierze?

Nadal będą mieć tańsze paliwo i naprawy w Polsce.

Tańsze paliwo na ile km?
 -- -
Ta wiadomość została sprawdzona na obecność wirusów przez oprogramowanie antywirusowe Avast.
http://www.avast.com

Data: 2015-03-23 21:18:08
Autor: PiteR
[OT] protesty kierowcow
na  ** p.m.s **  Cavallino pisze tak:

A każdy normalny człowiek woli zarabiać dwukrotnie więcej niż w
kraju zamiast nie zarabiać nic i cieszyć się że inni zarabiają
czterokrotnie więcej. Oni dobrze wiedzą, że za 8,5 to się znajdą
inni chętni na ten tort i dla nich braknie.

Braknie bo? Co się takiego zmieni? Bo mają brzydsze, starsze
samochody?

Bo jak Niemiec będzie mógł kupić usługę transportową u Niemca za
tą samą cenę co u Polaka, to jak myślisz, co wybierze?


no własnie nie wiem kogo wybierze i dlaczego ;)

Bardziej mnie ciekawi, jak Polak będzie mógł kupić usługę
transportową u Niemca za tą samą cenę co u Polaka, to kogo wybierze? --
Piter

golf mk2
a jak twój samochód będzie jeździł po 28 latach?

Data: 2015-03-23 22:21:23
Autor: Cavallino
[OT] protesty kierowcow

Użytkownik "PiteR" <email@fauszywy.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsA466D8B3038D6elektronik@localhost.net...
na  ** p.m.s **  Cavallino pisze tak:

A każdy normalny człowiek woli zarabiać dwukrotnie więcej niż w
kraju zamiast nie zarabiać nic i cieszyć się że inni zarabiają
czterokrotnie więcej. Oni dobrze wiedzą, że za 8,5 to się znajdą
inni chętni na ten tort i dla nich braknie.

Braknie bo? Co się takiego zmieni? Bo mają brzydsze, starsze
samochody?

Bo jak Niemiec będzie mógł kupić usługę transportową u Niemca za
tą samą cenę co u Polaka, to jak myślisz, co wybierze?


no własnie nie wiem kogo wybierze i dlaczego ;)

Bardziej mnie ciekawi, jak Polak będzie mógł kupić usługę
transportową u Niemca za tą samą cenę co u Polaka, to kogo wybierze?

Obstawiam, że problemem dla Niemców nie są polskie firmy transportowe pracujące dla polskich przedsiębiorców, tylko wręcz przeciwnie - czyszczenie ze zleceń niemieckiego rynku transportu.
Często również wewnętrznego jak znam życie.
 -- -
Ta wiadomość została sprawdzona na obecność wirusów przez oprogramowanie antywirusowe Avast.
http://www.avast.com

Data: 2015-03-24 09:02:11
Autor: Ergie
[OT] protesty kierowcow
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:mepbtg$ko$1@node1.news.atman.pl...

Braknie bo? Co się takiego zmieni? Bo mają brzydsze, starsze samochody?

Bo jak Niemiec będzie mógł kupić usługę transportową u Niemca za tą samą cenę co u Polaka, to jak myślisz, co wybierze?

Dokładnie!

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2015-03-24 15:02:33
Autor: PiteR
[OT] protesty kierowcow
na  ** p.m.s **  Ergie pisze tak:

Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:mepbtg$ko$1@node1.news.atman.pl...

Braknie bo? Co się takiego zmieni? Bo mają brzydsze, starsze
samochody?

Bo jak Niemiec będzie mógł kupić usługę transportową u Niemca za
tą samą cenę co u Polaka, to jak myślisz, co wybierze?

Dokładnie!


Co dokładnie? Czyżby patriotyzm Niemca był wyceniony na 2.5 euro?

--
Piter

golf mk2
a jak twój samochód będzie jeździł po 28 latach?

Data: 2015-03-25 09:46:26
Autor: Ergie
[OT] protesty kierowcow
Użytkownik "PiteR"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsA467990545174elektronik@localhost.net...

Bo jak Niemiec będzie mógł kupić usługę transportową u Niemca za
tą samą cenę co u Polaka, to jak myślisz, co wybierze?

Dokładnie!

Co dokładnie?

Dokładnie to pytanie retoryczne jest odpowiedzią na pytanie "dlaczego".

Czyżby patriotyzm Niemca był wyceniony na 2.5 euro?

Czy to jest dokładnie 2,5 euro czy może wystarczy już 1 euro to nie wiem. Zauważ że to przykładowe 2,5 euro to 40% wyższa stawka (6 do 8,5 euro), a to już robi zauważalną różnicę w cenie transportu.

Natomiast wiem na pewno że jak Niemiec ma do wyboru dwóch podwykonawców oferujących to samo za tyle samo to najczęściej wybierze firmę niemiecką.

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2015-03-25 19:33:57
Autor: Gotfryd Smolik news
[OT] protesty kierowcow
On Wed, 25 Mar 2015, Ergie wrote:

Natomiast wiem na pewno że jak Niemiec ma do wyboru dwóch podwykonawców
oferujących to samo za tyle samo to najczęściej wybierze firmę niemiecką.

  Mało dziwne, a "lokalność" preferencji działa nie tylko w Niemczech.
  Po prostu, w razie "wpadki" prościej sądzić się np. o odszkodowanie.

pzdr, Gotfryd

Data: 2015-03-23 16:31:56
Autor: Cavallino
[OT] protesty kierowcow

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:55101d71$0$2194$65785112@news.neostrada.pl...

W kwestii niedawnych dyskusji ekonomicznych
polscy kierowcy ciezarowek protestuja przeciw placy minimalnej w Niemczech. I we Francji.
Wymaganej tez dla kierowcow zagranicznych pojazdow.
A dokladniej - to przeciw temu, ze rzad nic nie robi w tej sprawie.

No prosze, jakie dziwne spoleczestwo mamy - ktos im daje 8.50 euro/h, a oni nie, za duzo, i drogi blokuja, zeby obnizyc.

A kto powiedział, że to kierowcy?
W TV mówili o przewoźnikach - czyli nie o kierowcach, tylko o ich przełożonych.
 -- -
Ta wiadomość została sprawdzona na obecność wirusów przez oprogramowanie antywirusowe Avast.
http://www.avast.com

Data: 2015-03-23 17:13:36
Autor: Marek
[OT] protesty kierowcow
On Mon, 23 Mar 2015 15:04:18 +0100, "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
W kwestii niedawnych dyskusji ekonomicznych
polscy kierowcy ciezarowek protestuja przeciw placy minimalnej w Niemczech. I we Francji.

Chwila, przecież podobno mieli się (Niemcy) z tego wycofać po delegacji w tej sprawie od naszego rządu. Pod koniec stycznia lub na początku lutegp były takie informacje.

--
Marek

Data: 2015-03-23 17:42:56
Autor: Czesław Wiśniak
[OT] protesty kierowcow
W kwestii niedawnych dyskusji ekonomicznych
polscy kierowcy ciezarowek protestuja przeciw placy minimalnej w Niemczech. I we Francji.

Chwila, przecież podobno mieli się (Niemcy) z tego wycofać po delegacji w tej sprawie od naszego rządu. Pod koniec stycznia lub na początku lutegp były takie informacje.

Chyba wycofali sie ale w przypadku tych, ktĂłrzy jada tranzytem :)

Data: 2015-03-23 17:23:02
Autor: RoMan Mandziejewicz
[OT] protesty kierowcow
Hello J.F.,

Monday, March 23, 2015, 3:04:18 PM, you wrote:


W kwestii niedawnych dyskusji ekonomicznych
polscy kierowcy ciezarowek protestuja przeciw placy minimalnej w Niemczech. I we Francji.

Nie kierowcy tylko właściciele TIRów.

Wymaganej tez dla kierowcow zagranicznych pojazdow.
A dokladniej - to przeciw temu, ze rzad nic nie robi w tej sprawie.
No prosze, jakie dziwne spoleczestwo mamy - ktos im daje 8.50 euro/h,
a oni nie, za duzo, i drogi blokuja, zeby obnizyc.
Albo nie dziwne, tylko swiadome ...

Ciekaw jestem, jak oni obliczyli, że wzrost stawek godzinowych z 3 do
8.5 euro daje 12 tysięcy PLN miesięcznie. Bo mi wychodzi, że w samych
Niemczech musieliby PRACOWAĆ ponad 343 godziny miesięcznie, żeby na
tyle wyjść...

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2015-03-23 18:15:02
Autor: Cavallino
[OT] protesty kierowcow

Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <roman@pik-net.pl.invalid> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:

Ciekaw jestem, jak oni obliczyli, że wzrost stawek godzinowych z 3 do
8.5 euro daje 12 tysięcy PLN miesięcznie. Bo mi wychodzi, że w samych
Niemczech musieliby PRACOWAĆ ponad 343 godziny miesięcznie, żeby na
tyle wyjść...

Nadgodziny, praca w nocy, delegacje, podatki, zus....
Nie wiesz jakie są w Polsce narzuty na wynagrodzenia?
 -- -
Ta wiadomość została sprawdzona na obecność wirusów przez oprogramowanie antywirusowe Avast.
http://www.avast.com

Data: 2015-03-23 17:26:40
Autor: masti
[OT] protesty kierowcow
Cavallino wrote:


Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <roman@pik-net.pl.invalid> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:

Ciekaw jestem, jak oni obliczyli, że wzrost stawek godzinowych z 3 do
8.5 euro daje 12 tysięcy PLN miesięcznie. Bo mi wychodzi, że w samych
Niemczech musieliby PRACOWAĆ ponad 343 godziny miesięcznie, żeby na
tyle wyjść...

Nadgodziny, praca w nocy, delegacje, podatki, zus....
Nie wiesz jakie są w Polsce narzuty na wynagrodzenia?


mniejsze niż gdzie indziej wbrew pozorom i wygadującym głupoty

--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2015-03-23 18:32:49
Autor: J.F.
[OT] protesty kierowcow
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <roman@pik-net.pl.invalid> napisał w
Ciekaw jestem, jak oni obliczyli, że wzrost stawek godzinowych z 3 do
8.5 euro daje 12 tysięcy PLN miesięcznie. Bo mi wychodzi, że w samych
Niemczech musieliby PRACOWAĆ ponad 343 godziny miesięcznie, żeby na
tyle wyjść...

Nadgodziny, praca w nocy, delegacje, podatki, zus....
Nie wiesz jakie są w Polsce narzuty na wynagrodzenia?

Jesli dobrze kojarze, to kierowca tych nadgodzin duzo nie moze miec.
A i mozliwosc jazdy po Niemczech w weekendy ograniczona.

Nie wiem jak to Niemcy licza, ale jesli to ma byc 8.50 na reke, to owszem, dochodzi pare narzutow.
Za to byc moze znikaja dodatki - kierowca ma np 35zl/h, a w nocy 24zl+50%.
I Niemcy sa zadowoleni :-)

J.

Data: 2015-03-23 18:39:30
Autor: J.F.
[OT] protesty kierowcow
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał
Hello J.F.,
W kwestii niedawnych dyskusji ekonomicznych
polscy kierowcy ciezarowek protestuja przeciw placy minimalnej w
Niemczech. I we Francji.
Nie kierowcy tylko właściciele TIRów.

I to wlasciciele w tych protestach te Tiry kieruja ?

P.S. Podobnie mnie smieszylo/zastanawialo te strajki kierowcow ciezarowek we Francji przeciw wysokim cenom paliwa.
Ki czort ? Przeciez to ich nie dotyka, klienci placa ...

J.

Data: 2015-03-23 18:07:19
Autor: masti
[OT] protesty kierowcow
J.F. wrote:

Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał
Hello J.F.,
W kwestii niedawnych dyskusji ekonomicznych
polscy kierowcy ciezarowek protestuja przeciw placy minimalnej w
Niemczech. I we Francji.
Nie kierowcy tylko właściciele TIRów.

I to wlasciciele w tych protestach te Tiry kieruja ?

P.S. Podobnie mnie smieszylo/zastanawialo te strajki kierowcow ciezarowek we Francji przeciw wysokim cenom paliwa.
Ki czort ? Przeciez to ich nie dotyka, klienci placa ...

klienci płacą cenę. Oni mają koszty.
Paliwo rośnie koszty rosną.
Cena niekoniecznie

--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2015-03-23 19:44:15
Autor: J.F.
[OT] protesty kierowcow
Użytkownik "masti"  napisał
J.F. wrote:
P.S. Podobnie mnie smieszylo/zastanawialo te strajki kierowcow
ciezarowek we Francji przeciw wysokim cenom paliwa.
Ki czort ? Przeciez to ich nie dotyka, klienci placa ...

klienci płacą cenę. Oni mają koszty.
Paliwo rośnie koszty rosną.
Cena niekoniecznie

Paliwo rosnie wszystkim. To wkrotce i ceny rosna.

Poza tym ... co to kierowce na etacie obchodzi ?
Czy tam protestuja ci na wlasnej dzialalnosci a nie na etacie ?

J.

Data: 2015-03-23 19:05:51
Autor: masti
[OT] protesty kierowcow
J.F. wrote:

Użytkownik "masti"  napisał
J.F. wrote:
P.S. Podobnie mnie smieszylo/zastanawialo te strajki kierowcow
ciezarowek we Francji przeciw wysokim cenom paliwa.
Ki czort ? Przeciez to ich nie dotyka, klienci placa ...

klienci płacą cenę. Oni mają koszty.
Paliwo rośnie koszty rosną.
Cena niekoniecznie

Paliwo rosnie wszystkim. To wkrotce i ceny rosna.

Poza tym ... co to kierowce na etacie obchodzi ?

mieć pracę a nie mieć pracy, mała różnica

--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2015-03-23 20:16:03
Autor: J.F.
[OT] protesty kierowcow
Użytkownik "masti"  napisał w wiadomości
J.F. wrote:
P.S. Podobnie mnie smieszylo/zastanawialo te strajki kierowcow
ciezarowek we Francji przeciw wysokim cenom paliwa.
Ki czort ? Przeciez to ich nie dotyka, klienci placa ...

klienci płacą cenę. Oni mają koszty.
Paliwo rośnie koszty rosną.
Cena niekoniecznie

Paliwo rosnie wszystkim. To wkrotce i ceny rosna.
Poza tym ... co to kierowce na etacie obchodzi ?

mieć pracę a nie mieć pracy, mała różnica

Przeciez pracy dla kierowcow od tego nie ubedzie ... no, moze troszeczke.

Predzej im powiedziano ze paliwo podrozalo, ceny nie i na pensje w przyszlosci nie starczy :-)

J.

Data: 2015-03-24 09:08:11
Autor: Ergie
[OT] protesty kierowcow
Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:55106673$0$8379$65785112@news.neostrada.pl...

Przeciez pracy dla kierowcow od tego nie ubedzie ... no, moze troszeczke.

Ubędzie, bo przesuwa się granica opłacalności. Jak mam fabrykę i mogę kupić materiały do produkcji z wytwórni oddalonej o 100km albo 10% taniej z oddalonej o 1000 km. To to z której kupię zależy od kosztów transportu. Czy będą wyższe czy niższe niż różnica w cenie.

Podobnie z żywnością. Jak różnica w cenie truskawek wynosi 100zł na tonie a transport kosztuje 120 to się ich nie wiezie, ale jak transport wynosi tylko 80 to jak najbardziej warto.

Dlatego im tańszy transport tym więcej się go używa. W interesie tirmanów jest by paliwo było jak najtańsze bo wtedy będą spokojni o swoją pracę w przyszłości.

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2015-03-23 23:16:21
Autor: nadir
[OT] protesty kierowcow
W dniu 2015-03-23 o 15:04, J.F. pisze:

W kwestii niedawnych dyskusji ekonomicznych
polscy kierowcy ciezarowek protestuja przeciw placy minimalnej w
Niemczech. I we Francji.
Wymaganej tez dla kierowcow zagranicznych pojazdow.
A dokladniej - to przeciw temu, ze rzad nic nie robi w tej sprawie.

Naszemu rządowi ta sytuacja jest bardzo na rękę. Czy kierowca dostanie faktycznie te 8,50 na godzinę czy tylko będzie to na papierze, to i tak składki trzeba odprowadzić od kwoty w papierach.
I tu jest cały myk z opornością rządu, palcem nie kiwnęli a nagle jest zastrzyk "gotówki".

No prosze, jakie dziwne spoleczestwo mamy - ktos im daje 8.50 euro/h, a
oni nie, za duzo, i drogi blokuja, zeby obnizyc.

Bo wiedzą, że w naszych warunkach i tak tych 8,50 euro/h nie dostaną, a Rosjanie czy Białorusini już się cieszą, mają w doopie tą minimalną płacę w Niemczech bo i tak nikt(Niemcy) nie jest w stanie ich sprawdzić.

Data: 2015-03-23 23:44:41
Autor: J.F.
[OT] protesty kierowcow
Dnia Mon, 23 Mar 2015 23:16:21 +0100, nadir napisał(a):
W dniu 2015-03-23 o 15:04, J.F. pisze:
No prosze, jakie dziwne spoleczestwo mamy - ktos im daje 8.50 euro/h, a
oni nie, za duzo, i drogi blokuja, zeby obnizyc.

Bo wiedzą, że w naszych warunkach i tak tych 8,50 euro/h nie dostaną, a Rosjanie czy Białorusini już się cieszą, mają w doopie tą minimalną płacę w Niemczech bo i tak nikt(Niemcy) nie jest w stanie ich sprawdzić.

A Niemcy u nas to jak chca sprawdzac ?

J.

Data: 2015-03-24 00:00:15
Autor: RoMan Mandziejewicz
[OT] protesty kierowcow
Hello J.F.,

Monday, March 23, 2015, 11:44:41 PM, you wrote:

No prosze, jakie dziwne spoleczestwo mamy - ktos im daje 8.50 euro/h, a
oni nie, za duzo, i drogi blokuja, zeby obnizyc.
Bo wiedzą, że w naszych warunkach i tak tych 8,50 euro/h nie dostaną, a
Rosjanie czy Białorusini już się cieszą, mają w doopie tą minimalną płacę w Niemczech bo i tak nikt(Niemcy) nie jest w stanie ich sprawdzić.
A Niemcy u nas to jak chca sprawdzac ?

news.neostrada.pl jedyną działająca usługą w tej chwili?

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2015-03-24 00:21:37
Autor: nadir
[OT] protesty kierowcow
W dniu 2015-03-23 o 23:44, J.F. pisze:
Dnia Mon, 23 Mar 2015 23:16:21 +0100, nadir napisał(a):
W dniu 2015-03-23 o 15:04, J.F. pisze:
No prosze, jakie dziwne spoleczestwo mamy - ktos im daje 8.50 euro/h, a
oni nie, za duzo, i drogi blokuja, zeby obnizyc.

Bo wiedzą, że w naszych warunkach i tak tych 8,50 euro/h nie dostaną, a
Rosjanie czy Białorusini już się cieszą, mają w doopie tą minimalną
płacę w Niemczech bo i tak nikt(Niemcy) nie jest w stanie ich sprawdzić.

A Niemcy u nas to jak chca sprawdzac ?

Nie znam szczegółów, bo informacje mam tylko od kumpla, który pracuje w spedycji ale podobno przed wjazdem na teren Niemiec w celach zarobkowych pracodawca ma obowiązek zgłosić pracowników do jakiegoś tam ichniejszego urzędu, podobno można to zrobić elektronicznie.
W razie kontroli niezgłoszonego pracownika na terenie Niemiec przez tamtejsze służby są przewidziane jakieś kary.
No i teraz najciekawsze, pracodawca ma obowiązek trzymać te papiery przez okres dwóch lat. Niemcy mogą je w tym czasie skontrolować, nie wiem na jakiej podstawie i czy będą to robić "własnoręcznie" czy przez nasze służby ale w ramach UE wcale nie jest to wykluczone.

W całej sprawie najbardziej liczą się papierki oraz ewentualne podatki i składki od deklarowanych kwot. Niemców i nasz rząd najmniej interesuje czy pracownik od pracodawcy faktycznie otrzyma te 8,50 za godzinę.

Data: 2015-03-24 02:23:59
Autor: RadoslawF
[OT] protesty kierowcow
W dniu 2015-03-24 o 00:21, nadir pisze:

W całej sprawie najbardziej liczą się papierki oraz ewentualne podatki i
składki od deklarowanych kwot. Niemców i nasz rząd najmniej interesuje
czy pracownik od pracodawcy faktycznie otrzyma te 8,50 za godzinę.

Otrzyma.
Po pierwszej sprawie - pracownik kontra były pracodawca
przed niemieckim sądem pracy.


Pozdrawiam

Data: 2015-03-24 08:18:15
Autor: nadir
[OT] protesty kierowcow
W dniu 2015-03-24 o 02:23, RadoslawF pisze:
Otrzyma.
Po pierwszej sprawie - pracownik kontra były pracodawca
przed niemieckim sądem pracy.

Tylko z czym ma iść do sądu pracownik jak w papierach wszystko gra?

Data: 2015-03-24 11:23:57
Autor: RadoslawF
[OT] protesty kierowcow
W dniu 2015-03-24 o 08:18, nadir pisze:
W dniu 2015-03-24 o 02:23, RadoslawF pisze:
Otrzyma.
Po pierwszej sprawie - pracownik kontra były pracodawca
przed niemieckim sądem pracy.

Tylko z czym ma iść do sądu pracownik jak w papierach wszystko gra?

Jeśli te 8,5 euro będzie tylko na papierze to bardzo łatwo
udowodnić że jednak nie wszystko gra.
A sam pisałeś "całej sprawie najbardziej liczą się papierki".


Pozdrawiam

Data: 2015-03-24 12:30:20
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
[OT] protesty kierowcow
Dnia 2015-03-24, o godz. 11:23:57
RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał(a):

Jeśli te 8,5 euro będzie tylko na papierze to bardzo łatwo
udowodnić że jednak nie wszystko gra.
A sam pisałeś "całej sprawie najbardziej liczą się papierki".

Swoją droga to ciekawe że "czepli się" tylko kierowców zawodowych. A
np. o personelu w pociągach międzynarodowych czy personelu pokładowego w
samolotach już nie słychać.

Zdrówko

Data: 2015-03-24 12:44:50
Autor: J.F.
[OT] protesty kierowcow
Użytkownik "Maciek "Babcia" Dobosz"  napisał w wiadomości
Swoją droga to ciekawe że "czepli się" tylko kierowców zawodowych. A
np. o personelu w pociągach międzynarodowych czy personelu pokładowego w
samolotach już nie słychać.

W samolocie moze byc nieco inaczej - to chyba formalnie teren Polski.
Co prawda jakby latal na niemieckich liniach to by mogli miec podobne zarzuty.
No i moze wiedza tam nawet stewardessa zarabia wiecej.

Ale z pociagami to ciekawe.

J.

Data: 2015-03-24 13:41:34
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
[OT] protesty kierowcow
Dnia 2015-03-24, o godz. 12:44:50
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(a):

Użytkownik "Maciek "Babcia" Dobosz"  napisał w wiadomości
>Swoją droga to ciekawe że "czepli się" tylko kierowców zawodowych. A
>np. o personelu w pociągach międzynarodowych czy personelu >pokładowego w
>samolotach już nie słychać.

W samolocie moze byc nieco inaczej - to chyba formalnie teren Polski.
Co prawda jakby latal na niemieckich liniach to by mogli miec podobne zarzuty.

Tak nie do końca - samolot to nie teren eksterytorialny jak ambasada
czy samochód konsulatu. Pomijając już to że tanie linie nie rejestrują
samolotów w Polsce. Taki sam problem - obsługa sprzętu. Tu samolot albo
pociąg a tu ciężarówka albo autobus.

No i moze wiedza tam nawet stewardessa zarabia wiecej.

No tak nie za bardzo. Tzn. linie "normalne" mają znośne stawki. Stawka
to 4000-5000 ojro miesięcznie ale wymogi są zdecydowanie wyższe
niż w tanich liniach.  Natomiast trasy tanich linii to inna inność.
RyanAir to około 13-16 ojro za godzinę. Tylko że płatne tylko za lot.
Przygotowanie do lotu, potem rozliczenie nie liczy się do godzin
płatnych. Czas między lotami (zwykle 2 ale zdarza się i 3 dziennie) też
nie jest płatny. Podobnie jeśli opóźnia się lot to za opóźnienie nie ma
wynagrodzenia choć musi być w dyspozycji. Do tego przy rekrutacji
obowiązkowe płatne szkolenie za które się płaci około 1000 ojro
potrącane z pierwszych wypłat. Przy czym szkolenia (są obowiązkowe np.
z bezpieczeństwa) są robione na własny koszt. W efekcie jeśli
dziewczyna wyciąga miesięcznie 1000-1100 euro (bez odliczania szkoleń).
Nie dziw się że dziewczyny wożą do Irlandii czy UK fajki by jes tam
odsprzedać.

Ale z pociagami to ciekawe.

Maszyniści są lokalni - ZTCP to nasi nie mogą prowadzić za granicą. Ale
konduktorzy czy obsługa sypialnych jedzie z Polski.

Zdrówko

Data: 2015-03-24 15:31:31
Autor: nadir
[OT] protesty kierowcow
W dniu 2015-03-24 o 12:30, Maciek "Babcia" Dobosz pisze:

Swoją droga to ciekawe że "czepli się" tylko kierowców zawodowych. A
np. o personelu w pociągach międzynarodowych czy personelu pokładowego w
samolotach już nie słychać.

Podobno te przepisy niemieckie obowiązują na lądzie, powietrzu i wodzie, nawet jeżeli samolot tylko przelatuje nad terytorium Niemiec wcale tam nie lądując, to też trzeba płacić minimalną 8,50 euro na godzinę.
Nie mam jednak na tyle dobrej znajomości języka niemieckiego żeby zweryfikować to u źródła i opieram się na naszych rodzimych doniesieniach prasowych oraz informacjach od znajomych, którzy pracują w różnego rodzaju spedycjach i sami rozgryzają te problemy.
Tyle tylko, że pewnie lotów to dotyczy w małym stopniu, bo albo zarobki są tam odpowiednio większe albo czas przelotu nad Niemcami jest tak krótki, że można spokojnie zapłacić tą minimalną.
Mieszkam na pograniczu polsko-niemieckim, tutaj dużo ludzi pracuje w Niemczech, ci którzy pracuję legalnie mają od dawna płacone te 8,50 na godzinę. Są też ludzie, którzy robią na czarno i oni w ogóle mają gdzieś przepisy, takie czy owakie, im wszystkim te nowe przepisy zwisają.
Ta minimalna stawka niemiecka uderza najbardziej właśnie w firmy transportowe z krajów takich jak Polska czy Litwa, gdzie płaci się dużo mniej. Całkiem możliwe, że udupienie naszych firm transportowych był głównym powodem wprowadzenia tych przepisów, przez Niemców.

Data: 2015-03-24 15:06:10
Autor: nadir
[OT] protesty kierowcow
W dniu 2015-03-24 o 11:23, RadoslawF pisze:
W dniu 2015-03-24 o 08:18, nadir pisze:
W dniu 2015-03-24 o 02:23, RadoslawF pisze:
Otrzyma.
Po pierwszej sprawie - pracownik kontra były pracodawca
przed niemieckim sądem pracy.

Tylko z czym ma iść do sądu pracownik jak w papierach wszystko gra?

Jeśli te 8,5 euro będzie tylko na papierze to bardzo łatwo
udowodnić że jednak nie wszystko gra.
A sam pisałeś "całej sprawie najbardziej liczą się papierki".

No i wszystkie papierki są, są te wymagane przez Niemców, są składki odprowadzone od tych godzin przepracowanych w Niemczech, tyle tylko, że pracownik niekoniecznie dostaje wypłatę po 8,50 euro za godzinę.

Data: 2015-03-24 16:04:09
Autor: RadoslawF
[OT] protesty kierowcow
W dniu 2015-03-24 o 15:06, nadir pisze:

Otrzyma.
Po pierwszej sprawie - pracownik kontra były pracodawca
przed niemieckim sądem pracy.

Tylko z czym ma iść do sądu pracownik jak w papierach wszystko gra?

Jeśli te 8,5 euro będzie tylko na papierze to bardzo łatwo
udowodnić że jednak nie wszystko gra.
A sam pisałeś "całej sprawie najbardziej liczą się papierki".

No i wszystkie papierki są, są te wymagane przez Niemców, są składki
odprowadzone od tych godzin przepracowanych w Niemczech, tyle tylko, Ĺźe
pracownik niekoniecznie dostaje wypłatę po 8,50 euro za godzinę.

Prowadzisz dużą firmę transportową, masz kilkadziesiąt maszyn
i setkę kierowców. I robisz tak jak piszesz.
Podpada ci kilku kierowcĂłw ktĂłrych zwalniasz, niewykluczone Ĺźe
nawet dyscyplinarnie. A oni teraz idą z pitami i inną dokumentacją
do niemieckiego sądu o wypłacenie zaległej należności bo faktycznie
nie dostawali tych 8,5 euro za godzinę.
Zaległa kasa dla kierowców, jakaś kara finansowa nałożona przez
niemiecki sąd i możliwy zakaz prowadzenia przewozów w Niemczech.
Nawet jak nie zbankrutujesz to firmę możesz zlikwidować.
Bo przepisanie na teściową czy szwagra jak to się u nas robi
może doprowadzić do kolejnej sprawy w sądzie.


Pozdrawiam

Data: 2015-03-24 16:47:24
Autor: J.F.
[OT] protesty kierowcow
UĹźytkownik "RadoslawF"  napisał w wiadomości
W dniu 2015-03-24 o 15:06, nadir pisze:
Prowadzisz dużą firmę transportową, masz kilkadziesiąt maszyn
i setkę kierowców. I robisz tak jak piszesz.
Podpada ci kilku kierowcĂłw ktĂłrych zwalniasz, niewykluczone Ĺźe
nawet dyscyplinarnie. A oni teraz idą z pitami i inną dokumentacją
do niemieckiego sądu o wypłacenie zaległej należności bo faktycznie
nie dostawali tych 8,5 euro za godzinę.
Zaległa kasa dla kierowców, jakaś kara finansowa nałożona przez
niemiecki sąd

No ... czy to mozliwe ? firma polska, sad niemiecki. Praca niby w Niemczech, ale komornik w Polsce.

i moĹźliwy zakaz prowadzenia przewozĂłw w Niemczech.
Nawet jak nie zbankrutujesz to firmę możesz zlikwidować.
Bo przepisanie na teściową czy szwagra jak to się u nas robi
może doprowadzić do kolejnej sprawy w sądzie.

Ale czemu na szwagra ? kolejna spolka z o.o, nie znana w Niemczech :-)

J.

Data: 2015-03-24 19:05:39
Autor: RadoslawF
[OT] protesty kierowcow
W dniu 2015-03-24 o 16:47, J.F. pisze:

Prowadzisz dużą firmę transportową, masz kilkadziesiąt maszyn
i setkę kierowców. I robisz tak jak piszesz.
Podpada ci kilku kierowcĂłw ktĂłrych zwalniasz, niewykluczone Ĺźe
nawet dyscyplinarnie. A oni teraz idą z pitami i inną dokumentacją
do niemieckiego sądu o wypłacenie zaległej należności bo faktycznie
nie dostawali tych 8,5 euro za godzinę.
Zaległa kasa dla kierowców, jakaś kara finansowa nałożona przez
niemiecki sąd

No ... czy to mozliwe ? firma polska, sad niemiecki. Praca niby w
Niemczech, ale komornik w Polsce.

W UE moĹźliwe.
Ale wyrok jak zasądzą będzie mĂłgł odsiedzieć w kraju.  :-)

i moĹźliwy zakaz prowadzenia przewozĂłw w Niemczech.
Nawet jak nie zbankrutujesz to firmę możesz zlikwidować.
Bo przepisanie na teściową czy szwagra jak to się u nas robi
może doprowadzić do kolejnej sprawy w sądzie.

Ale czemu na szwagra ? kolejna spolka z o.o, nie znana w Niemczech :-)

Tam są normalne sądy i zakaz dostanie nie tylko na firmę ale
i na nazwisko. I nowa spółka nie pomoże. Nowy figurant teoretycznie
mógłby ale odradzał bym przepychanki z niemieckim systemem
sądowniczym.


Pozdrawiam

Data: 2015-03-24 23:24:44
Autor: Gotfryd Smolik news
[OT] protesty kierowcow
On Tue, 24 Mar 2015, J.F. wrote:

No ... czy to mozliwe ? firma polska, sad niemiecki. Praca niby w Niemczech,

  Ale sprawa o naruszenie niemieckich przepisów. Karnych jak sądzę.

ale komornik w Polsce.

  A w "wersji amerykańskiej" nie zadziała?
  Po prostu zajmą Ci majątek który sam wjedzie przez granicę :P

pzdr, Gotfryd

Data: 2015-03-24 21:24:57
Autor: nadir
[OT] protesty kierowcow
W dniu 2015-03-24 o 16:04, RadoslawF pisze:

Prowadzisz dużą firmę transportową, masz kilkadziesiąt maszyn
i setkę kierowców. I robisz tak jak piszesz.
Podpada ci kilku kierowców których zwalniasz, niewykluczone że
nawet dyscyplinarnie. A oni teraz idą z pitami i inną dokumentacją
do niemieckiego sądu o wypłacenie zaległej należności bo faktycznie
nie dostawali tych 8,5 euro za godzinę.

PIT jest jednym z tych papierków, który też jest w porządku.
Jeżeli kierowca robi na przykład 100 godzin po Niemczech i 100 godzin po reszcie Europy, to dostaje te 8,50 euro za godzinę po Niemczech i 50 groszy za godzinę po Europie. Tym sposobem wyrabia minimalną krajową wymaganą w Polsce i minimalną godzinową wymaganą w Niemczech. Jak chce, to może mieć to nawet zagwarantowane na papierze od pracodawcy.
Z czym pójdzie taki kierowca do niemieckiego sądu?

Data: 2015-03-24 23:34:46
Autor: Gotfryd Smolik news
[OT] protesty kierowcow
On Tue, 24 Mar 2015, nadir wrote:

W dniu 2015-03-24 o 16:04, RadoslawF pisze:

Podpada ci kilku kierowców których zwalniasz, niewykluczone że
nawet dyscyplinarnie. A oni teraz idą z pitami i inną dokumentacją
do niemieckiego sądu o wypłacenie zaległej należności bo faktycznie
nie dostawali tych 8,5 euro za godzinę.

PIT jest jednym z tych papierków, który też jest w porządku.
Jeżeli kierowca robi na przykład 100 godzin po Niemczech i 100 godzin po reszcie Europy, to dostaje te 8,50 euro za godzinę po Niemczech i 50 groszy za godzinę po Europie. Tym sposobem wyrabia minimalną krajową wymaganą w Polsce i minimalną godzinową wymaganą w Niemczech. Jak chce, to może mieć to nawet zagwarantowane na papierze od pracodawcy.
Z czym pójdzie taki kierowca do niemieckiego sądu?

  TAKI kierowca z TAKIMI papierami może nie pójdzie.
  Ale INNY pójdzie do ... polskiego sądu.
  Dla odmiany.
  Zdaje się ktoś już to wspomniał - KP (polski) przewiduje "płacę
adekwatną".

pzdr, Gotfryd

Data: 2015-03-24 21:55:04
Autor: Budzik
[OT] protesty kierowcow
Użytkownik RadoslawF radoslawfl@spam_wp.pl ...

Otrzyma.
Po pierwszej sprawie - pracownik kontra były pracodawca
przed niemieckim sądem pracy.

Tylko z czym ma iść do sądu pracownik jak w papierach wszystko gra?

Jeśli te 8,5 euro będzie tylko na papierze to bardzo łatwo
udowodnić że jednak nie wszystko gra.
A sam pisałeś "całej sprawie najbardziej liczą się papierki".

Nie oszukujmy sie - zaden pracownik sie nie zgodzi na to zeby w papierach było 8,5 a na reke 5.
A nawet jak sie zgodzi to tylko do momentu rozstania z szefem i wtedy upomni sie o doplate reszty...

Data: 2015-03-24 23:16:28
Autor: Gotfryd Smolik news
[OT] protesty kierowcow
On Tue, 24 Mar 2015, RadoslawF wrote:

W dniu 2015-03-24 o 00:21, nadir pisze:

W całej sprawie najbardziej liczą się papierki oraz ewentualne podatki i
składki od deklarowanych kwot. Niemców i nasz rząd najmniej interesuje
czy pracownik od pracodawcy faktycznie otrzyma te 8,50 za godzinę.

Otrzyma.
Po pierwszej sprawie - pracownik kontra były pracodawca
przed niemieckim sądem pracy.

  Ostrożnie. Ja bym się nie zakładał.

  Przypomnę casus "przypomnienia sobie o należnej podwyżce",
który kiedyś był na .prawo.
  W .pl problemem bywają dowody, ale jeśli są, pracownik jest
z grubsza traktowany jak "niedołężny któremu się należy".
  W tamtej sprawie pracownik (w Niemczech, AFAIR pracownik
"zagraniczny") miał w "papierach" należną od 3. miesiąca
pracy podwyżkę - której nie dostał i o którą się nie upominał
kiedy pracował.
  Poszedł do sądu, jak jego pracodawca był "byłym pracodawcą".
  I... przegrał.
  Z uzasadnieniem właśnie takim - że *celowo* nie upominał
się wtedy, kiedy mu się podwyżka należała, licząc, że
w ten sposób zachowa miejsce pracy.
"Chcącemu nie dzieje się krzywda" i fakt, że na papierze
była należna podwyżka tej zasady (tam) widocznie nie wzrusza.

  Abstrahuję już zupełnie od kwestii dowodowej (przecież
przyznając że podpisywał nieprawdziwe dokumenty, w myśl
rzeczonego "volenti non fit iniuria" pogrążyłby się
zupełnie).

pzdr, Gotfryd

Data: 2015-03-24 21:55:11
Autor: Budzik
[OT] protesty kierowcow
Użytkownik J.F. jfox_xnospamx@poczta.onet.pl ...


W kwestii niedawnych dyskusji ekonomicznych
polscy kierowcy ciezarowek protestuja przeciw placy minimalnej w Niemczech. I we Francji.
Wymaganej tez dla kierowcow zagranicznych pojazdow.
A dokladniej - to przeciw temu, ze rzad nic nie robi w tej sprawie.

No prosze, jakie dziwne spoleczestwo mamy - ktos im daje 8.50 euro/h, a oni nie, za duzo, i drogi blokuja, zeby obnizyc.

Albo nie dziwne, tylko swiadome ...

A ja myslałem, ze protestują kierowcy, ze tyle nie dostają :)

[OT] protesty kierowcow

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona