prywatny monitoring w kamienicy (wspolnota mieszk.)

Data: 2019-07-26 13:05:59
Autor: 1634Racine
prywatny monitoring w kamienicy (wspolnota mieszk.)
czy bedac we wspolnocie mieszkaniowej mozna sobie zainstalowac pryw. monitoring, a dokladnie: przy drzwiach mieszkania od str. klatki schodowej (nagrywanie na ruch, czujnik ruchu, dzien/noc, podczerwien, etc.)?
I w ogole:
 jakie przepisy reguluja (taki zwlaszcza) monitoring?
z kim monitoring MUSI byc formalnie uzgodniony? czy potrzebna zgoda formalna kogos (kogo?)

Data: 2019-07-26 13:52:56
Autor: Krzysztof 'kw1618' Warszawa
W dniu 26.07.2019 o 13:05, 1634Racine pisze:
[...]

We wspólnocie mieszkaniowej warto uzgodnić to ze wszystkimi
współwłaścicielami części wspólnej, bo np. jeden ze współwłaścicieli
może nie życzyć sobie, abyś monitorował, kto do niego przychodzi.
Co innego wizjer w drzwiach z kamerą. Bardzo fajna sprawa, bo rejestruje
kiedy ktoś stał przed drzwiami. Tyle, że w przypadku włamania, złodziej
może zauwazyć urządzenie i na wszelki wypadek też je ukraśc.

Data: 2019-07-26 14:27:52
Autor: 1634Racine
prywatny monitoring w kamienicy (wspolnota mieszk.)
Krzysztof 'kw1618' Warszawa w news:5d3ae999$0$534$65785112news.neostrada.pl
[.............]
We wspólnocie mieszkaniowej warto uzgodnić to ze wszystkimi
współwłaścicielami części wspólnej, bo np. jeden ze współwłaścicieli
może nie życzyć sobie, abyś monitorował, kto do niego przychodzi.

WARTO? Czy MUSZĘ.  W sumie, to o to pytalem. Podstawy prawne.

Co innego wizjer w drzwiach z kamerą. Bardzo fajna sprawa

tak nawiasem: przyjmujac Twoj punkt widzenia, to nie za bardzo widze roznice miedzy urzadzeniem niewielkim, rejestrujacym, przymocowanym "gdzies i tuz" przy framudze drzwi wejsciowych, a kamera w wizjerze...

Data: 2019-07-26 05:37:15
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu piątek, 26 lipca 2019 14:28:13 UTC+2 użytkownik 1634Racine napisał:

> [...]
> może nie życzyć sobie, abyś monitorował, kto do niego przychodzi.

WARTO? Czy MUSZĘ.  W sumie, to o to pytalem. Podstawy prawne.

Podstawa prawna to prawo własności/współwłasności, ew. ustawa o własności lokali.
Oczywiście co do różnicy między montażem na części wspólnej (chyba że na framudze drzwi zamontujesz) a w wizjerze.
Co do samego nagrywania to chyba wciąż nie ma na to żadnych regulacji, a miały być (np. zakaz nagrywania jednocześnie obrazu i dźwięku itp.) - ale też trzeba brać pod uwagę np. tajemnicę korespondencji.

> [...]

tak nawiasem: przyjmujac Twoj punkt widzenia, to nie za bardzo widze roznice miedzy urzadzeniem niewielkim, rejestrujacym, przymocowanym "gdzies i tuz" przy framudze drzwi wejsciowych, a kamera w wizjerze...

Heh, tu pewnie chodzi raczej o "co z oczu to z serca" ;>
Jak sąsiad nie widzi kamery, to się nie czepi - chyba że zobaczy, że wizjer się zmienił i będzie złośliwie gumą do żucia zaklejał ;P
No, może taka kamera w wizjerze ma mniejsze możliwości regulacji kąta nagrywania - i np. Krzysztof radził, patrząc po sobie - może naprzeciwko drzwi ma ścianę.
U mnie np. są drzwi przeciwpożarowe i korytarz prowadzący do pozostałych mieszkań na piętrze - mam mieszkanie przy windzie.
A to w sumie przy takiej kamerze w wizjerze by przeszkadzało - jasnym jest bowiem, że rejestracja włącza się przy detekcji ruchu i nagrywani sąsiedzi, chodzący z/dp windy, zajmowaliby niepotrzebnie pamięć w kamerze.

Data: 2019-07-29 13:23:15
Autor: ąćęłńóśźż
prywatny monitoring w kamienicy (wspolnota mieszk.)
Były jakieś wyroki i to sprzeczne, poszukaj i rzuć sygnaturami.

-- -- -
WARTO?
Czy MUSZĘ.

prywatny monitoring w kamienicy (wspolnota mieszk.)