przechowywanie / parkowanie

Data: 2011-05-04 13:32:25
Autor: PN
przechowywanie / parkowanie
Witam

Właśnie rozważam zajęcie się na poważnie motocyklami(czytaj:kurs, egzamin, pierwszy motocykl). Aktualnie jestem na etapie przemyśleń co do sensu posiadania motocykla. Poza wielkimi plusami (korki, parkowanie) jest tez pewien minus - gdzie trzymać motocykl, w przypadku, gdy się mieszka w centrum dużego miasta, bez garażu. Jak Wy sobie radzicie?Jakiś płatny parking plus pokrowiec?Podwórko przed kamienicą?Chodnik? W czasie zimy to pół biedy - można podrzucić rodzicom, ale tak codziennie? Trochę strach zostawić np na parę dni...
Wynajem garażu w moich okolicach kosztuje od 250 zł miesięcznie (przy wielkim szczęściu), a to za drogo.

Pozdrawiam

Data: 2011-05-04 11:37:41
Autor: Piotr Klimek
przechowywanie / parkowanie
Dnia (Wed, 04 May 2011 13:32:25 +0200) ktos podajacy sie za PN
wyklawiaturowal co nastepuje:

Witam

Wanie rozwaam zajcie si na powanie motocyklami(czytaj:kurs, egzamin, pierwszy motocykl). Aktualnie jestem na etapie przemyle co do sensu posiadania motocykla. Poza wielkimi plusami (korki, parkowanie)

Jazda na motocyklu to takze przyjemnosc. Jesli rozwazasz tylko w kategorii
stania w korkach to lepszym rozwiazaniem bedzie skuter.

jest tez pewien minus - gdzie trzyma motocykl, w przypadku, gdy si mieszka w centrum duego miasta, bez garau. Jak Wy sobie radzicie?Jaki patny parking plus pokrowiec?Podwrko przed kamienic?Chodnik? W czasie zimy to p biedy - mona podrzuci rodzicom, ale tak codziennie? Troch strach zostawi np na par dni...
Wynajem garau w moich okolicach kosztuje od 250 z miesicznie (przy wielkim szczciu), a to za drogo.

Jesli nie garaz to pozostaje parking strzezony, albo przypinanie do stalego fragmentu krajobrazu.

Piotr Klimek
Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
http://bikepics.com/members/piko/

Data: 2011-05-04 14:33:02
Autor: PN
W dniu 2011-05-04 13:37, Piotr Klimek pisze:

Jazda na motocyklu to takze przyjemnosc. Jesli rozwazasz tylko w kategorii
stania w korkach to lepszym rozwiazaniem bedzie skuter.

Ja Tobie powiem, e pierwszy raz z jednoladem miaem do czynienia w zeszym roku na wakacjach w Grecji. Wypoyczyem skuterek i z on na plecach objechaem wysp w kadym moliwym kierunku. Tak mi si spodoba ten skuterek i jazda nim, e nawet ona twierdzia, i wyczuwaa ode mnie fale szczcia, zachwytu i radoci. Mog stwierdzi spokojnie, e bardziej ta jazda mi si podobaa ni widoki itp:)
Wic sobie wykalkulowaem tak:
may skuterek - duo radoci , motocykl - cay tir radochy.
Po drugie, w Polsce te skuterki mona ujeda z tego co wiem do max 45 km  na godzin, a mi nawet te 65 w Grecji byo sporo za mao dla komfortowego poruszania si. Wic tak czy siak musiabym robi prawko A. A skoro ju to prawko zrobi, to bez sensu si ogranicza do skuterka. Tym sposobem doszedem do motocykla i trafiem na t grup.

Data: 2011-05-04 13:31:59
Autor: Piotr Klimek
przechowywanie / parkowanie
Dnia (Wed, 04 May 2011 14:33:02 +0200) ktos podajacy sie za PN
[...]

Slusznie kombinujesz, powodzenia :)

Data: 2011-05-04 20:49:11
Autor: Don Pedro
przechowywanie / parkowanie
W dniu 2011-05-04 14:33, PN pisze:
Ja Tobie powiem, że pierwszy raz z jednośladem miałem do czynienia w
(...)
> Tym sposobem doszedłem do motocykla i trafiłem na tą grupę.

Hehe, niezła dedukcja. Obawiam się jednak, że jak nie pojeździsz na różnych skuterach i różnych motocyklach to nie odnajdziesz tego, co Ci pasuje. Tym bardziej nikt tu obecny nie da Ci gotowej recepty w takiej sytuacji. A prawko kategorii A radziłbym zrobić tak czy siak. Może się przydać, jak podpasuje Ci skuter klasy 650 ;) a i nawyki z samochodu bardzo ciężko (a czasem niebezpiecznie) przenieść na jazdę jednośladem.

Pozdr
DP

Data: 2011-05-05 03:42:08
Autor: amos
On 4 Maj, 14:33, PN <klon...@wp.pl> wrote:
[...]

Sa tez skutery, ktore maja wiecej niz 30KM, dodatkowo wielki bagaznik,
duza/wysoko szybe, brak koniecznosci recznego duszenia sprzegla i
mozliwosc jazdy powyzej 120km/h. Koszt zakupu i utrzymania oczywiscie
proporcjonalny do jego niewatpliwych zalet.

Oczywiscie frajda zupelnie inna, jednak wiatr we wlosach poczujesz
mimo, ze nie ma 3s do setki.
No i prawko wypadaloby miec.

Sam wymienilem taki skuter spowrotem na moto, jednak mimo wszystko
polecam rozwazyc/sprobowac.
--
zdrowka
amos

Data: 2011-05-04 13:41:28
Autor: marcin
Użytkownik "PN" <klonwar@wp.pl> napisał w wiadomości news:iprdga$79t$1inews.gazeta.pl...
egzamin, pierwszy motocykl). Aktualnie jestem na etapie przemyśleń co do
sensu posiadania motocykla.

Moim skromnym zdaniem - albo Cię to kręci albo nie, sensu praktycznego to nie ma żadnego ;)
Tarabanić się wszędzie z kaskiem, ubierać i rozbierać się pół godziny przed choćby skoczeniem po fajki do gie-esu, worka kartofli z rynku nijak tym nie zabierzesz, dzieciaków do szkół i przedszkól nie porozwozisz, zmokniesz, zmarzniesz, wyjebiesz się, zabijesz i tyle z tego będzie :D Ale to tylko moje skromne zdanie.
--
pzdr!
marcin

Data: 2011-05-04 14:19:57
Autor: PN
W dniu 2011-05-04 13:41, marcin pisze:

[...]

haha, mówisz jak moja żona :D

Data: 2011-05-04 16:26:41
Autor: marcin
przechowywanie / parkowanie
Użytkownik "PN" <klonwar@wp.pl> napisał w wiadomości news:iprg9d$fvk$2inews.gazeta.pl...

haha, mówisz jak moja żona :D

Piszesz, że już znasz tą frajdę i robi Ci to strasznie - no to nie dorabiaj ideologii i praktycznych argumentów na siłe, ten jeden argument wystarczy :)
A jeśli znów mówię jak twoja żona to gratuluję wybranki :))
--
pzdr!
marcin

Data: 2011-05-04 22:23:29
Autor: Michał V-R
W dniu 2011-05-04 16:26, marcin pisze:
[...]

Amen, nic wiecej i bardziej trafiajacego w sedno nie mozna powiedziec

Michal V-R
gg 9409047
żyje sie raz, pozniej sie tylko straszy

Data: 2011-05-04 13:50:12
Autor: Don Pedro
W dniu 2011-05-04 13:32, PN pisze:
[...]

Plusów jest więcej - m.in. niesamowita frajda z jazdy, ogromny wybór motocykli na rynku pozwala cieszyć się motocyklizmem na różne sposoby. Jeśli myślisz tylko o korkach i mieście sugerowałbym albo skuter albo supermoto. Są też minusy - motocykl wymaga tyle samo troski co samochód, a i ceny części i serwisu potrafią zaboleć.

Jak Wy sobie radzicie?Jakiś
płatny parking plus pokrowiec?Podwórko przed kamienicą?Chodnik? W czasie
zimy to pół biedy - można podrzucić rodzicom, ale tak codziennie? Trochę
strach zostawić np na parę dni...

W czasie zimy możesz podrzucić do kogoś znajomego albo rodziców, jeśli masz taką możliwość. W lecie najprostsze rozwiązanie to parking strzeżony albo wynajem garażu z kimś na spółkę (do przeciętnego garażu na luzie powinny wejść 3 przeciętne motocykle). Znam takich, co trzymają motocykl w sezonie na ulicy pod kamienicą, przypięty do latarni, ale ja bym się na to nie odważył.

Wynajem garażu w moich okolicach kosztuje od 250 zł miesięcznie (przy
wielkim szczęściu), a to za drogo.

250 za garaż to niedużo, przynajmniej w moich okolicach. Musisz się chyba zastanowić nad prawdziwymi kosztami motocyklizmu (ubranie, kask, paliwo, opony, klocki hamulcowe i inne pierdoły...). To generalnie nie jest tanie hobby.

Pozdrawiam,
DP

Data: 2011-05-04 14:15:08
Autor: PN
W dniu 2011-05-04 13:50, Don Pedro pisze:

Jeśli myślisz tylko o korkach i mieście sugerowałbym albo skuter

mówiąc szczerze to też rozważam, bo ja do pracy w garniturze i krawacie muszę....ale to ten sam problem z parkowaniem

  albo
supermoto.

a co masz na myśli?

[...]

wiem wiem, ja generalnie z tych, co na serwisie itp nie oszczędzają, ale jak pomyśle o wyrzucaniu pieniędzy na garaż to mnie aż boli;)Ot może to głupie, ale szczerze piszę co myślę. W końcu te 250 zł to tyyyle piwa....;)
Miałem cichą nadzieję, że ktoś napisze, że parkuje na ulicy i żeby się nie przejmować;)

Pozdrawiam,
DP

Również pozdrawiam.

Data: 2011-05-04 14:51:54
Autor: Roman Niewiarowski
W dniu 2011-05-04 14:15, PN pisze:

[...]

Kup tanszy motocykl i stawiaj przed blokiem.

> Miałem cichą nadzieję, że ktoś napisze, że parkuje na ulicy i żeby się
> nie przejmować;)

Ja parkuje na ulicy, sie przejmuje ale umiarkowanie, mam tani i brzydki motór.

pozdr
newrom

Data: 2011-05-04 15:36:38
Autor: Zyga
przechowywanie / parkowanie
Kup tanszy motocykl i stawiaj przed blokiem.

wanie

Ja parkuje na ulicy, sie przejmuje ale umiarkowanie, mam tani i brzydki
motr.

te mam tani i brzydki, ale ja si wcale nie przejmuj.

Data: 2011-05-04 18:35:05
Autor: Wojtek Sobociski
W dniu 2011-05-04 15:36, Zyga pisze:
[...]

hehe, ja tak samo :)

--
Wojtek Sobociski
Full szosa 2 sztywniaki

Data: 2011-05-04 19:45:28
Autor: PN
W dniu 2011-05-04 18:35, Wojtek Sobociski pisze:
[...]

Ja tam nie wiem jak u Was, u mnie kradn wszystko, ostatnio nawet 5l worek wirku dla kota znikn po spuszczeniu z oka na 30 sekund( czas potrzebny do zamknicia samochodu i przejcia 10 m z podwrka). Wic motr chyba tym bardziej ukradn. Ale chyba nie ma wyjcia. Tylko, e teraz przez Was zwtpiem czy mi potrzebny jest motocykl czy moe jednak bardziej skuterek ...

Data: 2011-05-04 20:45:16
Autor: Don Pedro
przechowywanie / parkowanie
W dniu 2011-05-04 19:45, PN pisze:
(...)> motór chyba tym bardziej ukradną. Ale chyba nie ma wyjścia. Tylko, że
teraz przez Was zwątpiłem czy mi potrzebny jest motocykl czy może jednak
bardziej skuterek ...

1. Gdzie mieszkasz, skoro piszesz, że nie masz wyjścia?
2. Skuterki są różniste, nie tylko pstrokate i brzęczące maluchy, wrzuć np. w googla Piaggio X9, Suzuki Burgman 250/400 albo Vespa GT 250 (mój faworyt).

Pozdr
DP

Data: 2011-05-05 08:04:15
Autor: Kamil Nowak 'Amil'
przechowywanie / parkowanie
Wojtek Sobociski napisa(a):
te mam tani i brzydki, ale ja si wcale nie przejmuj.

hehe, ja tak samo :)

a ja mam koreanski :)

--
Kamil Nowak 'Amil'
rocker's not dead

Data: 2011-05-04 19:42:56
Autor: zefir
przechowywanie / parkowanie
W dniu 04.05.2011 14:51, Roman Niewiarowski pisze:

mam tani i brzydki motr.

Jaki pan taki kram, o!

--
pzdr.
zefir

Data: 2011-05-04 20:39:41
Autor: Don Pedro
[...]

Niekoniecznie. Duży schowek pod kanapą pozwala wrzucić kask do środka, a i manewrowanie z racji małej wagi i przekroku jest o niebo łatwiejsze. Minusem są małe koła, które są bardziej wrażliwe na dziury i krawężniki.

albo
supermoto.

a co masz na myśli?

A jakieś dowolne supermoto klasy 400/500. Super poręczność, lekkość, wyżej się siedzi, nad dziurami i krawężnikami się lata. IMO taki typ pojazdu daje najwięcej frajdy z jazdy w mieście, ale w garniturze to na nim nie polatasz.

[...]

Niestety, te wydatki musisz wliczyć również w koszt posiadania jednośladu. Taki lajf, za przyjemności trzeba płacić :)

Pozdr
DP

Data: 2011-05-06 00:18:51
Autor: Gawron
przechowywanie / parkowanie
On 4 Maj, 14:15, PN <klon...@wp.pl> wrote:

Miaem cich nadziej, e kto napisze, e parkuje na ulicy i eby si
nie przejmowa;)

Parkowac na ulicy i sie nie przejmowac. *

Gawron
AT

*z dobra blokada i AC

Data: 2011-05-04 16:25:57
Autor: Leszek Karlik
przechowywanie / parkowanie
On Wed, 04 May 2011 13:50:12 +0200, Don Pedro <no.fear@op.pl> wrote:

[...]
[...]

Ja trzymam na ogródku albo na chodniku pod blokiem :-) Ale mój motocykl
ma bardzo antykradzieżowy wygląd.

[...]
[...]

A to zależy od motocykla. Jakiś poobijany skuter 250 albo zużyta  pełnoletnia
500-ka nie będzie specjalnie droga. Samochody też swoje kosztują, jedyny
tani transport to bilet miesięczny, przyznajmy szczerze. ;->

--
Leszek 'Leslie' Karlik
NTV 650

Data: 2011-05-04 20:42:27
Autor: Don Pedro
przechowywanie / parkowanie
W dniu 2011-05-04 16:25, Leszek Karlik pisze:
[...]
[...]

Wiedziałem, że ktoś to tak odbierze. Dlatego napisałem, że to porównywalne z samochodami. Utrzymanie starego opla też kosztuje inaczej niż nowego mercedesa.

Pozdr
DP

Data: 2011-05-05 10:29:00
Autor: Jarosław \"Yaroosh\" Łysiak
W dniu 04.05.2011 13:32, PN pisze:

Wynajem garażu w moich okolicach kosztuje od 250 zł miesięcznie (przy
wielkim szczęściu), a to za drogo.
Jak uważasz, że to za drogo, to zanim zdasz egzamin i kupisz moto to porozglądaj się po okolicznych parkingach strzeżonych. Może stoi tam jakie moto i właściciel byłby skłonny garaż do spółki wynająć.

przechowywanie / parkowanie