przechowywanie / parkowanie

Data: 2011-05-04 11:37:41
Autor: Piotr Klimek
przechowywanie / parkowanie
Dnia (Wed, 04 May 2011 13:32:25 +0200) ktos podajacy sie za PN
wyklawiaturowal co nastepuje:

Witam

Właśnie rozważam zajęcie się na poważnie motocyklami(czytaj:kurs, egzamin, pierwszy motocykl). Aktualnie jestem na etapie przemyśleń co do sensu posiadania motocykla. Poza wielkimi plusami (korki, parkowanie)

Jazda na motocyklu to takze przyjemnosc. Jesli rozwazasz tylko w kategorii
stania w korkach to lepszym rozwiazaniem bedzie skuter.

jest tez pewien minus - gdzie trzymać motocykl, w przypadku, gdy się mieszka w centrum dużego miasta, bez garażu. Jak Wy sobie radzicie?Jakiś płatny parking plus pokrowiec?Podwórko przed kamienicą?Chodnik? W czasie zimy to pół biedy - można podrzucić rodzicom, ale tak codziennie? Trochę strach zostawić np na parę dni...
Wynajem garażu w moich okolicach kosztuje od 250 zł miesięcznie (przy wielkim szczęściu), a to za drogo.

Jesli nie garaz to pozostaje parking strzezony, albo przypinanie do stalego fragmentu krajobrazu.

Piotr Klimek
Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
http://bikepics.com/members/piko/

Data: 2011-05-04 14:33:02
Autor: PN
W dniu 2011-05-04 13:37, Piotr Klimek pisze:

Jazda na motocyklu to takze przyjemnosc. Jesli rozwazasz tylko w kategorii
stania w korkach to lepszym rozwiazaniem bedzie skuter.

Ja Tobie powiem, że pierwszy raz z jednośladem miałem do czynienia w zeszłym roku na wakacjach w Grecji. Wypożyczyłem skuterek i z żoną na plecach objechałem wyspę w każdym możliwym kierunku. Tak mi się spodobał ten skuterek i jazda nim, że nawet żona twierdziła, iż wyczuwała ode mnie fale szczęścia, zachwytu i radości. Mogę stwierdzić spokojnie, że bardziej ta jazda mi się podobała niż widoki itp:)
Więc sobie wykalkulowałem tak:
mały skuterek - dużo radości , motocykl - cały tir radochy.
Po drugie, w Polsce te skuterki można ujeżdżać z tego co wiem do max 45 km  na godzinę, a mi nawet te 65 w Grecji było sporo za mało dla komfortowego poruszania się. Więc tak czy siak musiałbym robić prawko A. A skoro już to prawko zrobię, to bez sensu się ograniczać do skuterka. Tym sposobem doszedłem do motocykla i trafiłem na tą grupę.

Data: 2011-05-04 13:31:59
Autor: Piotr Klimek
przechowywanie / parkowanie
Dnia (Wed, 04 May 2011 14:33:02 +0200) ktos podajacy sie za PN
[...]

Slusznie kombinujesz, powodzenia :)

Data: 2011-05-04 20:49:11
Autor: Don Pedro
W dniu 2011-05-04 14:33, PN pisze:
Ja Tobie powiem, że pierwszy raz z jednośladem miałem do czynienia w
(...)
> Tym sposobem doszedłem do motocykla i trafiłem na tą grupę.

Hehe, niezła dedukcja. Obawiam się jednak, że jak nie pojeździsz na różnych skuterach i różnych motocyklach to nie odnajdziesz tego, co Ci pasuje. Tym bardziej nikt tu obecny nie da Ci gotowej recepty w takiej sytuacji. A prawko kategorii A radziłbym zrobić tak czy siak. Może się przydać, jak podpasuje Ci skuter klasy 650 ;) a i nawyki z samochodu bardzo ciężko (a czasem niebezpiecznie) przenieść na jazdę jednośladem.

Pozdr
DP

Data: 2011-05-05 03:42:08
Autor: amos
On 4 Maj, 14:33, PN <klon...@wp.pl> wrote:
[...]

Sa tez skutery, ktore maja wiecej niz 30KM, dodatkowo wielki bagaznik,
duza/wysoko szybe, brak koniecznosci recznego duszenia sprzegla i
mozliwosc jazdy powyzej 120km/h. Koszt zakupu i utrzymania oczywiscie
proporcjonalny do jego niewatpliwych zalet.

Oczywiscie frajda zupelnie inna, jednak wiatr we wlosach poczujesz
mimo, ze nie ma 3s do setki.
No i prawko wypadaloby miec.

Sam wymienilem taki skuter spowrotem na moto, jednak mimo wszystko
polecam rozwazyc/sprobowac.
--
zdrowka
amos