przechowywanie / parkowanie

Data: 2011-05-04 13:50:12
Autor: Don Pedro
przechowywanie / parkowanie
W dniu 2011-05-04 13:32, PN pisze:
Witam

Właśnie rozważam zajęcie się na poważnie motocyklami(czytaj:kurs,
egzamin, pierwszy motocykl). Aktualnie jestem na etapie przemyśleń co do
sensu posiadania motocykla. Poza wielkimi plusami (korki, parkowanie)
jest tez pewien minus - gdzie trzymać motocykl, w przypadku, gdy się
mieszka w centrum dużego miasta, bez garażu.

Plusów jest więcej - m.in. niesamowita frajda z jazdy, ogromny wybór motocykli na rynku pozwala cieszyć się motocyklizmem na różne sposoby. Jeśli myślisz tylko o korkach i mieście sugerowałbym albo skuter albo supermoto. Są też minusy - motocykl wymaga tyle samo troski co samochód, a i ceny części i serwisu potrafią zaboleć.

Jak Wy sobie radzicie?JakiÅ›
płatny parking plus pokrowiec?Podwórko przed kamienicą?Chodnik? W czasie
zimy to pół biedy - można podrzucić rodzicom, ale tak codziennie? Trochę
strach zostawić np na parę dni...

W czasie zimy możesz podrzucić do kogoś znajomego albo rodziców, jeśli masz taką możliwość. W lecie najprostsze rozwiązanie to parking strzeżony albo wynajem garażu z kimś na spółkę (do przeciętnego garażu na luzie powinny wejść 3 przeciętne motocykle). Znam takich, co trzymają motocykl w sezonie na ulicy pod kamienicą, przypięty do latarni, ale ja bym się na to nie odważył.

Wynajem garażu w moich okolicach kosztuje od 250 zł miesięcznie (przy
wielkim szczęściu), a to za drogo.

250 za garaż to niedużo, przynajmniej w moich okolicach. Musisz się chyba zastanowić nad prawdziwymi kosztami motocyklizmu (ubranie, kask, paliwo, opony, klocki hamulcowe i inne pierdoły...). To generalnie nie jest tanie hobby.

Pozdrawiam,
DP

Data: 2011-05-04 14:15:08
Autor: PN
W dniu 2011-05-04 13:50, Don Pedro pisze:

Jeśli myślisz tylko o korkach i mieście sugerowałbym albo skuter

mówiąc szczerze to też rozważam, bo ja do pracy w garniturze i krawacie muszę....ale to ten sam problem z parkowaniem

  albo
supermoto.

a co masz na myśli?

[...]

wiem wiem, ja generalnie z tych, co na serwisie itp nie oszczędzają, ale jak pomyśle o wyrzucaniu pieniędzy na garaż to mnie aż boli;)Ot może to głupie, ale szczerze piszę co myślę. W końcu te 250 zł to tyyyle piwa....;)
Miałem cichą nadzieję, że ktoś napisze, że parkuje na ulicy i żeby się nie przejmować;)

Pozdrawiam,
DP

Również pozdrawiam.

Data: 2011-05-04 14:51:54
Autor: Roman Niewiarowski
W dniu 2011-05-04 14:15, PN pisze:

[...]

Kup tanszy motocykl i stawiaj przed blokiem.

> Miałem cichą nadzieję, że ktoś napisze, że parkuje na ulicy i żeby się
> nie przejmować;)

Ja parkuje na ulicy, sie przejmuje ale umiarkowanie, mam tani i brzydki motór.

pozdr
newrom

Data: 2011-05-04 15:36:38
Autor: Zyga
przechowywanie / parkowanie
Kup tanszy motocykl i stawiaj przed blokiem.

w³a¶nie

Ja parkuje na ulicy, sie przejmuje ale umiarkowanie, mam tani i brzydki
motór.

te¿ mam tani i brzydki, ale ja siê wcale nie przejmujê.

Data: 2011-05-04 18:35:05
Autor: Wojtek Sobociñski
W dniu 2011-05-04 15:36, Zyga pisze:
[...]

hehe, ja tak samo :)

--
Wojtek Sobociñski
Full szosa 2 sztywniaki

Data: 2011-05-04 19:45:28
Autor: PN
W dniu 2011-05-04 18:35, Wojtek Sobociñski pisze:
[...]

Ja tam nie wiem jak u Was, u mnie kradn± wszystko, ostatnio nawet 5l worek ¿wirku dla kota znikn±³ po spuszczeniu z oka na 30 sekund( czas potrzebny do zamkniêcia samochodu i przej¶cia 10 m z podwórka). Wiêc motór chyba tym bardziej ukradn±. Ale chyba nie ma wyj¶cia. Tylko, ¿e teraz przez Was zw±tpi³em czy mi potrzebny jest motocykl czy mo¿e jednak bardziej skuterek ...

Data: 2011-05-04 20:45:16
Autor: Don Pedro
przechowywanie / parkowanie
W dniu 2011-05-04 19:45, PN pisze:
(...)> motór chyba tym bardziej ukradną. Ale chyba nie ma wyjścia. Tylko, że
teraz przez Was zwątpiłem czy mi potrzebny jest motocykl czy może jednak
bardziej skuterek ...

1. Gdzie mieszkasz, skoro piszesz, że nie masz wyjścia?
2. Skuterki są różniste, nie tylko pstrokate i brzęczące maluchy, wrzuć np. w googla Piaggio X9, Suzuki Burgman 250/400 albo Vespa GT 250 (mój faworyt).

Pozdr
DP

Data: 2011-05-05 08:04:15
Autor: Kamil Nowak 'Amil'
przechowywanie / parkowanie
Wojtek Sobociñski napisa³(a):
te¿ mam tani i brzydki, ale ja siê wcale nie przejmujê.

hehe, ja tak samo :)

a ja mam koreanski :)

--
Kamil Nowak 'Amil'
rocker's not dead

Data: 2011-05-04 19:42:56
Autor: zefir
przechowywanie / parkowanie
W dniu 04.05.2011 14:51, Roman Niewiarowski pisze:

mam tani i brzydki motór.

Jaki pan taki kram, o!

--
pzdr.
zefir

Data: 2011-05-04 20:39:41
Autor: Don Pedro
[...]

muszÄ™....ale to ten sam problem z parkowaniem

Niekoniecznie. Duży schowek pod kanapą pozwala wrzucić kask do środka, a i manewrowanie z racji małej wagi i przekroku jest o niebo łatwiejsze. Minusem są małe koła, które są bardziej wrażliwe na dziury i krawężniki.

albo
supermoto.

a co masz na myśli?

A jakieś dowolne supermoto klasy 400/500. Super poręczność, lekkość, wyżej się siedzi, nad dziurami i krawężnikami się lata. IMO taki typ pojazdu daje najwięcej frajdy z jazdy w mieście, ale w garniturze to na nim nie polatasz.

[...]

Niestety, te wydatki musisz wliczyć również w koszt posiadania jednośladu. Taki lajf, za przyjemności trzeba płacić :)

Pozdr
DP

Data: 2011-05-06 00:18:51
Autor: Gawron
przechowywanie / parkowanie
On 4 Maj, 14:15, PN <klon...@wp.pl> wrote:

Mia³em cich± nadziejê, ¿e kto¶ napisze, ¿e parkuje na ulicy i ¿eby siê
nie przejmowaæ;)

Parkowac na ulicy i sie nie przejmowac. *

Gawron
AT

*z dobra blokada i AC

Data: 2011-05-04 16:25:57
Autor: Leszek Karlik
przechowywanie / parkowanie
On Wed, 04 May 2011 13:50:12 +0200, Don Pedro <no.fear@op.pl> wrote:

[...]
W czasie zimy możesz podrzucić do kogoÅ› znajomego albo rodziców, jeÅ›li  masz takÄ… możliwość. W lecie najprostsze rozwiÄ…zanie to parking  strzeżony albo wynajem garażu z kimÅ› na spółkÄ™ (do przeciÄ™tnego garażu  na luzie powinny wejść 3 przeciÄ™tne motocykle). Znam takich, co trzymajÄ…  motocykl w sezonie na ulicy pod kamienicÄ…, przypiÄ™ty do latarni, ale ja  bym siÄ™ na to nie odważyÅ‚.

Ja trzymam na ogródku albo na chodniku pod blokiem :-) Ale mój motocykl
ma bardzo antykradzieżowy wygląd.

[...]
250 za garaż to niedużo, przynajmniej w moich okolicach. Musisz siÄ™  chyba zastanowić nad prawdziwymi kosztami motocyklizmu (ubranie, kask,  paliwo, opony, klocki hamulcowe i inne pierdoÅ‚y...). To generalnie nie  jest tanie hobby.

A to zależy od motocykla. JakiÅ› poobijany skuter 250 albo zużyta  peÅ‚noletnia
500-ka nie będzie specjalnie droga. Samochody też swoje kosztują, jedyny
tani transport to bilet miesięczny, przyznajmy szczerze. ;->

--
Leszek 'Leslie' Karlik
NTV 650

Data: 2011-05-04 20:42:27
Autor: Don Pedro
przechowywanie / parkowanie
W dniu 2011-05-04 16:25, Leszek Karlik pisze:
[...]
[...]

A to zależy od motocykla. Jakiś poobijany skuter 250 albo zużyta
pełnoletnia
500-ka nie będzie specjalnie droga. Samochody też swoje kosztują, jedyny
tani transport to bilet miesięczny, przyznajmy szczerze. ;->

Wiedziałem, że ktoś to tak odbierze. Dlatego napisałem, że to porównywalne z samochodami. Utrzymanie starego opla też kosztuje inaczej niż nowego mercedesa.

Pozdr
DP

przechowywanie / parkowanie