przechwytywanie obrazu video z wyjścia dsub lub dvi i wysyłanie przez ethernet

Data: 2016-08-10 16:38:17
Autor: BQB
przechwytywanie obrazu video z wyjścia dsub lub dvi i wysyłanie przez ethernet
Szukam takiego urządzenia, które zostanie podłączone do wyjścia karty graficznej i prześle ten obraz przez ethernet - czyli zadziała jak kamera IP, tylko źródłem sygnału będzie karta video, a nie kamera.
Nie wiem jak takie coś wygooglać, fajnie by było, jakby miało w sobie splitter, że wyświetlałoby normalnie obraz na podłączonym monitorze i ten sam obraz przekazywałoby przez sieć (taki wbudowany splitter) to urządzenie chciałbym podłączyć do rejestratora IP.
Podsunie ktoś jakąś nazwę?

Data: 2016-08-11 07:46:26
Autor: Sławek Maculewicz
On 2016-08-10 16:38, BQB wrote:
[...]

Takie coś?

http://allegro.pl/extender-repeater-vga-po-kablu-1x1-utp-techly-i6402599993.html

Data: 2016-08-11 08:03:02
Autor: Adam
W dniu 2016-08-11 o 07:46, Sławek Maculewicz pisze:
On 2016-08-10 16:38, BQB wrote:
[...]

Sławku, dałeś link do przedłużacza. To zupełnie co innego.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2016-08-11 08:16:46
Autor: Sławek Maculewicz
On 2016-08-10 16:38, BQB wrote:
[...]

No faktycznie, to urządzenie tylko wykorzystuje skrętkę UTP jako medium.
Mój błąd.
No to tanio nie będzie...

Data: 2016-08-12 02:30:08
Autor: sczygiel
W dniu czwartek, 11 sierpnia 2016 08:03:03 UTC+2 użytkownik Adam napisał:

> [...]
>
> http://allegro.pl/extender-repeater-vga-po-kablu-1x1-utp-techly-i6402599993.html

Sławku, dałeś link do przedłużacza. To zupełnie co innego.

Dobrze podał :)
To urządzenie działa na normalnym ethernecie. Na pokładzie ma koder mpeg i wysyła multicasty.

http://www.dipol.com.pl/konwerter_sygnalu_hdmi_na_ip_multicast_signal_H3604..htm
https://blog.danman.eu/reverse-engineering-lenkeng-hdmi-over-ip-extender/

nawet gostek zrobil do tego soft który to łapie i wyświetla lub mozna nagrać na dysk jako strumien.

Data: 2016-08-12 12:29:42
Autor: BQB
On 2016-08-10 16:38, BQB wrote:
[...]

Z pierwszego linku: "podgląd obrazu na komputerze PC wyposażonym w kartę sieciową jest niemożliwy" więc do rejestratora IP nie podłączę, gdyż nie uruchomię programiku który gość napisał na rejestratorze.

Data: 2016-08-15 23:45:04
Autor: sczygiel
W dniu piątek, 12 sierpnia 2016 12:29:45 UTC+2 użytkownik BQB napisał:

> [...]

Z pierwszego linku: "podgląd obrazu na komputerze PC wyposażonym w kartę sieciową jest niemożliwy" więc do rejestratora IP nie podłączę, gdyż nie uruchomię programiku który gość napisał na rejestratorze.

Ale po co pisać?
Istotą tego drugiego linku jest informacja że całośc działa na bazie mulitcastów i można to podpiąć do switcha ethernetowego.
A obie strony są w zestawie więc wpinasz z jednej strony to swoje dvi a z drugiej monitor/rejestrator.

On 2016-08-10 16:38, BQB wrote:
[...]

Rejestrator IP nie jest odbiornikiem sygnału przesłanego z DVI czy HDMI on odbiera jedynie w standardzie ONVIV.

Data: 2016-08-17 01:13:51
Autor: sczygiel
W dniu wtorek, 16 sierpnia 2016 23:15:26 UTC+2 użytkownik BQB napisał:

> [...]

Rejestrator IP nie jest odbiornikiem sygnału przesłanego z DVI czy HDMI on odbiera jedynie w standardzie ONVIV.

Ah, rozumiem.
W takim razie szukaj rozwiązań takich jak to:
http://www.antrica.com/products/ant-4000e/
http://www.ebay.com/itm/BENESTON-HDMI-and-VGA-to-IP-Encoder-Onvif-Rtmp-Broadcast-iptv-/271982893639

Ale tanio to nie będzie.
A jak widać chyba nikt tu na grupie w urządzeniach do monitoringu video zbytnio nie siedzi.

Alternatywnie zamiast rejestratora IP rozważ PC który będzie te strumienie zapisywać  wtedy bez problemu za pomocą tego co napisałem wyżej plus ten soft lub tego poniżej plus VLC zrobisz co potrzebujesz:

https://www.epiphan.com/solutions/stream-dvi-hdmi-vga-network/
http://www.proflixsales.com/products/grandstream-products/grandstream-ip-surveillance/grandstream-gxv3500-ip-video-encoder-decoder-detail?gclid=CJCH1ff_x84CFekW0wodMu4HkQ

przechwytywanie obrazu video z wyjścia dsub lub dvi i wysyłanie przez ethernet