przeciek testu gim.

Data: 2009-04-22 22:58:53
Autor: Jacek Sołtysik
przeciek testu gim.
http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80273,6529670,Przeciek_egzaminu_gimnazjalnego__odpowiedzi_pojawily.html

Czy ten szef cke pierniczy głupoty czy faktycznie będą ścigać tych,
którzy ściągnęli ten test? na jakiej podstawie policja mogłaby
występować do speedyshare o ujawnienie IP osób, które go ściągnęły i co
najważniejsze do dostawców Internetu o ujawnienie danych osób do których
te ip były w danym momencie przydzielone - są jakieś paragrafy na
ściąganie testów gimnazjalnych:)?

Data: 2009-04-22 23:08:27
Autor: staszaiwa
przeciek testu gim.

[...]

Wniosek taki, że nawet szukając przecieków trzeba iść do kawiarenki.

Data: 2009-04-23 00:17:51
Autor: Robert Tomasik
przeciek testu gim.
Użytkownik "Jacek Sołtysik" <jacek@nie.ma> napisał w wiadomości news:gso0eg$h21$1achot.icm.edu.pl...
[...]

Osobę, która umieściła plik w sieci spokojnie można ścigać za ujawnienie danych objętych tajemnicą służbową. Problemem będą osoby plik pobierające. Te po pierwsze niekoniecznie musiały działać celowo, bo testów podobnych w sieci jest sporo i nie można miec pretensji, ze ktoś przygotowujac się do jakiegos egzaminu przerabia je wszystkie. Poza tym od ustalenia IP komputera do udowodnienia, że dana osoba to czytała, to droga jest bardo daleka.

Data: 2009-04-23 00:33:13
Autor: Jacek Sołtysik
przeciek testu gim.
Robert Tomasik pisze:
[...]

co do osoby, która to udostępniła to zgoda, ale co do pobierania to
nawet jeśli osoby, które wiedziały, że pobierają test, który będzie
następnego dnia i teoretycznie jest on tajny to chyba niespecjalnie
popełniły jakieś przestępstwo?

Data: 2009-04-22 17:41:19
Autor: witek
przeciek testu gim.
Jacek Sołtysik wrote:

[...]

przestępstwo nie, ale podstawa do unieważnienia testu takiej osoby pewnie się znajdzie.

Data: 2009-04-22 23:29:15
Autor: Smok Eustachy
przeciek testu gim.
Dnia Wed, 22 Apr 2009 17:41:19 -0500, witek napisał(a):
/.../

przestępstwo nie, ale podstawa do unieważnienia testu takiej osoby
pewnie się znajdzie.

Nie takiej osoby tylko wszystkie. Jeżeli test wyciekł i był dostępny?

Potem osoby poszkodowane powinny wystąpić o odszkodowanie z MEN do sądu i je otrzymać. Smok Eustachy

Data: 2009-04-22 18:41:54
Autor: witek
przeciek testu gim.
Smok Eustachy wrote:
[...]

Można wszystkie. Tylko po co.
Nikt nie unieważnia testu w calej polsce jeśli wyciekł on np. w jednej szkole.
Jeśli da się ustalić gdzie wyciekł, to po co unieważniać go wszędzie.

Potem osoby poszkodowane powinny wystąpić o odszkodowanie z MEN do sądu i je otrzymać.

a men powinien zostać rozstrzelany.

Data: 2009-04-22 23:49:37
Autor: Smok Eustachy
przeciek testu gim.
Dnia Wed, 22 Apr 2009 18:41:54 -0500, witek napisał(a):

Smok Eustachy wrote:
[...]

Wszędzie, gdzie te same zestawy były - żeby było precyzyjniej.  W dzisiejszych czasach starczy 2 godziny żeby cała polska znała.

Data: 2009-04-22 19:13:11
Autor: witek
przeciek testu gim.

Smok Eustachy wrote:
[...]

Pytanie tylko czy znała.
Narazie próbują to ustalić.

Data: 2009-04-23 01:26:46
Autor: Jacek Sołtysik
przeciek testu gim.
witek pisze:
Jacek Sołtysik wrote:

[...]

no ale jak chcesz namierzyć taką osobę? na jakiej podstawie wystąpić do
ISP o udzielenie informacji ip -> abonent?

Data: 2009-04-22 18:38:55
Autor: witek
przeciek testu gim.
Jacek Sołtysik wrote:
witek pisze:
Jacek Sołtysik wrote:
[...]

Daj mi człowieka a paragraf zawsze się znajdzie.
Jako potencjalną, która mogła rozpowszechnić to dalej.

Data: 2009-04-22 23:42:50
Autor: Smok Eustachy
przeciek testu gim.
Dnia Wed, 22 Apr 2009 18:38:55 -0500, witek napisał(a):
/.../
Daj mi człowieka a paragraf zawsze się znajdzie. Jako potencjalną, która
mogła rozpowszechnić to dalej.

Tyle, że nie jest zobowiązana do zachowania tajemnicy.

Data: 2009-04-26 22:45:47
Autor: Robert Tomasik
przeciek testu gim.
Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości news:gso9qm$2ca$1inews.gazeta.pl...
Jacek Sołtysik wrote:
witek pisze:
Jacek Sołtysik wrote:
[...]

Załóżmy chwilowo, że ktoś w organach ścigania pójdzie na takie coś i o te numery IP wystąpi. Choć już lepiej uznać, że szukamy swiadków przeciwko udostępniajacemu. Tylko w jaki sposób te dane przeakzać komisji egzaminacyjnej, skoro moga być uzyte tylko do ścigania karnego zgodnie z ustawą? To jest pytanie, które mnie nurtuje. No i jak dowieść na podstawie IP komputera znajdującego się przykałdowo w moim domu, że moja córka zapoznała sie z tym testem. A moze to ja chciałem wiedzieć, co ją czeka?

Moim zdaniem albo unieważnią cały egzamin, albo nikomu.

Data: 2009-04-26 17:28:38
Autor: witek
przeciek testu gim.
Robert Tomasik wrote:
No i jak dowieść na podstawie IP komputera znajdującego się przykałdowo w moim domu, że moja córka zapoznała sie z tym testem.

Zapytać się jej.
Zgadnij jaki procent 13-latków skłamie.

Moim zdaniem albo unieważnią cały egzamin, albo nikomu.

tym, którzy powiedzą, że się zapoznali, lub całej klasie, szkole. W zależności od epidemi.

Pewnie skończy się na niczym, bo jest to karanie dzieci za winę dorosłych, ten egzamin jest szczerze mówiąc na g... potrzebny.

Data: 2009-04-27 00:30:11
Autor: Cavallino
przeciek testu gim.
Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości news:gt2n6n$b8p$1inews.gazeta.pl...
Robert Tomasik wrote:
No i jak dowieść na podstawie IP komputera znajdującego się przykałdowo w moim domu, że moja córka zapoznała sie z tym testem.

Zapytać się jej.
Zgadnij jaki procent 13-latków skłamie.

Jakich 13 latków?

Data: 2009-04-26 18:10:56
Autor: witek
przeciek testu gim.
Cavallino wrote:

Jakich 13 latków?

aaa, pomyslalem o tescie na koniec 6 klasy.

ale to i tak niewiele zmienia.

Data: 2009-04-27 01:16:52
Autor: Cavallino
przeciek testu gim.
Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości news:gt2pm1$jvm$1inews.gazeta.pl...
Cavallino wrote:

Jakich 13 latków?

aaa, pomyslalem o tescie na koniec 6 klasy.

ale to i tak niewiele zmienia.

No fakt, mój 15 latek przed policją wyłgać by się nie potrafił, za rok pewnie niewiele się to zmieni.

Data: 2009-04-26 18:31:43
Autor: witek
przeciek testu gim.
Cavallino wrote:

Jakich 13 latków?

aaa, pomyslalem o tescie na koniec 6 klasy.

ale to i tak niewiele zmienia.

No fakt, mój 15 latek przed policją wyłgać by się nie potrafił, za rok pewnie niewiele się to zmieni.

dlatego te wszystkie super tajne egzaminy są do dupy.

Chyba w tym wszystkim chodzi, żeby dzieciaki się czegoś nauczyły, a nie odpowiedziały na 4 super tajne pytania.

Zróbmy bazę kilku tysięy pytań i każdy niech sobie zdaje w autoryzowanych ośrodkach, indywidulanie, wtedy kiedy chce i ma na to ochotę i ile razy ma na to ochotę.

Już nawet egzamin na prawo jazdy jest lepszy niż te gówniane egzaminy 6-latków, gimanzjalistów i maturzystów.

Data: 2009-04-27 00:48:35
Autor: Robert Tomasik
przeciek testu gim.
Robert Tomasik wrote:
[...]

Fakt, przy zakończeniu gimnazjum (9 klasa) ma się około 16 lat.

Data: 2009-04-27 00:47:40
Autor: Robert Tomasik
przeciek testu gim.
Robert Tomasik wrote:
No i jak dowieść na podstawie IP komputera znajdującego się przykałdowo w moim domu, że moja córka zapoznała sie z tym testem.
Zapytać się jej.
Zgadnij jaki procent 13-latków skłamie.

Ona ma 10 lat akurat. Przyznanie sie do przeczytania testu przez dziecko nei jest zadnym dowodem. No i kto oraz w jakim trybie miałby trzynastolatka o to pytać?

Moim zdaniem albo unieważnią cały egzamin, albo nikomu.
tym, którzy powiedzą, że się zapoznali, lub całej klasie, szkole. W zależności od epidemi.

W jkaim trybie ich zapytają? Przecież te dzieci juz skończyły szkołę i zdały egzaminy. Równie dobrze moga wyjechać do babci do USA i nawet technicznej mozliwości ich pytania o to nie będzie.

Pewnie skończy się na niczym, bo jest to karanie dzieci za winę dorosłych, ten egzamin jest szczerze mówiąc na g... potrzebny.

Jak 99% innych, które w życiu zdawałem - zresztą. :-)

Data: 2009-04-23 14:22:38
Autor: Jotte
przeciek testu gim.
W wiadomości news:gso5va$ma1$1achot.icm.edu.pl Jacek Sołtysik
<jacek@nie.ma> pisze:

Robert Tomasik pisze:
[...]

Wtrącę tylko - nieco obok tematu - że ten osobnik wykazał się głupotą godną co najmniej takiej samej kary jak za kradzież i opublikowanie materiałów tajnych.
Udostępnić je na serwerze zlokalizowanym w kraju, z którym mamy rozliczne porozumienia dotyczące zwalczania przestępczości?!
Nie ma serwerów w republikach bananowych, z którymi nie wiążą nas tego typu umowy? Nie można było użyć jakiegoś proxiaka high anonimity?
Że o i-kafejce nie wspomnę, bo już kto inny to zrobił.

--
Jotte

Data: 2009-04-23 21:37:34
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
przeciek testu gim.
Robert Tomasik wrote:

Osobę, która umieściła plik w sieci spokojnie można ścigać za ujawnienie danych objętych tajemnicą służbową.

Robercie, zainteresowało mnie akurat to zdanie. Skąd mam wiedzieć, że to co akurat czytam, a potem rozpowszechniam, jest tajemnicą służbową i jaka kara mi grozi?

M.

Data: 2009-04-23 21:44:23
Autor: spam
przeciek testu gim.
Robert Tomasik wrote:

> Osobę, która umieściła plik w sieci spokojnie można ścigać za ujawnienie > danych objętych tajemnicą służbową. Robercie, zainteresowało mnie akurat to zdanie. Skąd mam wiedzieć, że to co akurat czytam, a potem rozpowszechniam, jest tajemnicą służbową i jaka kara mi grozi?

M.
Osobie która umieściła plik w sieci ani woźniej nic nie grozi.

Do odpowiedzialności karnej zostanie pociągnięta jedynie dyrektorka, gdyż tylko ją obowiązywała tajemnica służbowa.

Data: 2009-04-26 23:36:27
Autor: Robert Tomasik
przeciek testu gim.
Użytkownik "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <maciej_pmt@tpsa.waw.pl> napisał w wiadomości news:gsqg55$tcn$1news.onet.pl...
Robert Tomasik wrote:
[...]

Co do zasady ogólnej ustawo o ochronie informacji niejawnych oraz wydane na jej podstawie przepisy wykonawcze jasno określają, jak sie dokument niejawny oznacza. Klauzula tajności na każdej karcie itd. Natomiast w tym konkretnym wypadku podejrzewam, że te dokumenty niejawne w rozumeiniu tej ustawy nie były. Moje podejrzenie wynika z faktu, że w szkołach kancelarii tajnych nie ma, a i nauczyciele przeważnie cxertyfikatami bezpieczeństwa się nie legitymują.

Tajność tego konkretnego dokumentu jest chroniona poprzez przepisy szczególne o sposobie przeprowadzania egzaminu. W mojej ocnie najcięższego przestępstwa w tym wypadku dopuściła się osoba, która będąc jego dysponentem dopuściła do zapoznania sie z nim przez osoby niepowołane. Można ją ścigać a art. 266 kk. Osoba, która zapoznała sie z tą informacją i póżniej ją udostępniła w sieci może podlegać ściganiu z art. 267 kk - o i;le da sie dowieść wymienione w tym przepisie przesłanki ukarania (przełamanie zabezpieczeń).

Data: 2009-04-23 19:12:35
Autor: Dum
przeciek testu gim.

[...]

Dla mnie to jakiś potworny absurd.

MEN nie potrafi zabezpieczyć tajnych danych i jakiś dzieciak je sobie kopiuje.Wystawia na serwerze  i inne bliżej nieokreślone dzieciaki próbują zobaczyć jakiś tam materiał."Główny" dzieciak jest okrzyknięty we wszystkich mediach krajowych za strasznego przestępcę.Prawie jak herszt Pruszkowski. Inne dzieciaki zostały okrzyknięte za padalców i fałszerzy.Rzekomo organy ścigania zamiast ścigać mafię od haraczy rzuci się teraz na IP komputerów które łączyły się ze stroną "głownego" dzieciaka. Po ustaleniu tychże IP rzuci się pewnie tysiące funkcjonariuszy aby rekwirować komputery -narzędzia przestępstwa.Potem jeszcze większe tysiące specjalistów rzuci się aby udowodnić związek IP pana Kowalskiego ze ściąganym plikiem, oraz związek tego Pana z testem do gizmnazjum które niecnie chciał wykorzywstać do niecnych celów. Potem przesłucha się wszystkich gizmazjalistów z  kręgu znajomych Pana Kowalskiego aby ustalić którym należy postawić zarzuty :} Zbiorą  się pewnie komisje weryfikacyjne. Do każdej komisji druga odwoławcza... I tym sposobem Polska uniknie recesji. Powstaną tysiące etatów i bezrobocie zmaleje ...;}

Dum

Data: 2009-04-23 12:42:44
Autor: witek
przeciek testu gim.
Dum wrote:

Dla mnie to jakiś potworny absurd.

MEN nie potrafi zabezpieczyć tajnych danych i jakiś dzieciak je sobie kopiuje.

Nie dzieciak tylko dyrektor szkoły odpowiedzialny z utrzymanie tych dokumentów jako tajne.

Data: 2009-04-23 20:31:29
Autor: tg
przeciek testu gim.
Użytkownik "Dum" <dum@TNIJwp.pl> napisał w wiadomości news:gsq7ig$4ic$1news.dialog.net.pl...
Zbiorą  się pewnie komisje weryfikacyjne. Do każdej komisji druga odwoławcza... I tym sposobem Polska uniknie recesji. Powstaną tysiące etatów i bezrobocie zmaleje ...;}

ba, tak im przywala ze im az kredki z tornistrow powypadaja!

Data: 2009-04-23 20:06:24
Autor: Kaziu
przeciek testu gim.
Jacek Sołtysik <jacek@nie.ma> wrote:
http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80273,6529670,Przeciek_egzaminu_gimnazjalnego__odpowiedzi_pojawily.html

Czy ten szef cke pierniczy głupoty czy faktycznie będą ścigać tych,
[...]

Jak dla mnei to ostro piernicza glupoty:

Na jakiej podstawie policja/ABW ma niby przekazywac dane osobowe wlasicieli
adresow IP ktore pobraly plik do CKE?

Czy jezeli z danego adresu IP zostal pobrany plik, a adres IP nalezy do ojca gimnazjalisty Jasia Kowalskiego, to jak zamierzaja udowodnic ze to
Jasiu ten plik pobral (i wykorzystal jako gotowiec) a nie np. jego siostra?

Rodzi sie jeszcze wiele innych watpliwosci.

--
Kaziu

Data: 2009-04-24 16:13:05
Autor: jacki
przeciek testu gim.
W odpowiedzi na Twój (Jacek Sołtysik) list-piszę Ci:
http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80273,6529670,Przeciek_egzaminu_gimnazjalnego__odpowiedzi_pojawily.html

Ok, media trąbią, że dyrektorka i woźna usłyszały zarzuty ujawnienia tajemnicy państwowej. Czy jakiś prawnik jest w stanie potwierdzić, iż testy gimnazjalne stanowią tajemnicę państwową. Jakoś nie widzę zagrożenia dla państwa polskiego poprzez ujawnienia takich testów.

Andrzej Jackiewicz
jacki(at)idealan.pl

Data: 2009-04-24 16:30:05
Autor: spp
przeciek testu gim.
jacki pisze:

Ok, media trąbią, że dyrektorka i woźna usłyszały zarzuty ujawnienia tajemnicy państwowej. Czy jakiś prawnik jest w stanie potwierdzić, iż testy gimnazjalne stanowią tajemnicę państwową.

Tajemnicę służbową.

--
spp

Data: 2009-04-24 16:33:28
Autor: jacki
przeciek testu gim.
W odpowiedzi na Twój (spp) list-piszę Ci:
jacki pisze:

[...]

Za: http://wiadomosci.onet.pl/1958467,11,item.html

Dyrektorka szkoły, z której wyciekły testy gimnazjalne usłyszała zarzut ujawnienia _tajemnicy państwowej_. Prokuratura postawiła zarzut także drugiej  z zatrzymanych osób, woźnej - dowiedziało się Radio ZET.

Andrzej Jackiewicz
jacki(at)idealan.pl

Data: 2009-04-24 16:36:12
Autor: Johnson
przeciek testu gim.
jacki pisze:

Dyrektorka szkoły, z której wyciekły testy gimnazjalne usłyszała zarzut ujawnienia _tajemnicy państwowej_. Prokuratura postawiła zarzut także drugiej  z zatrzymanych osób, woźnej - dowiedziało się Radio ZET.

Nie wierz w to. Dziennikarze nie odróżniają tajemnicy służbowej, państwowej, spowiedzi, itd ...

--
@2009 Johnson
Audiatur et altera pars

Data: 2009-04-24 16:37:49
Autor: jacki
przeciek testu gim.
W odpowiedzi na Twój (Johnson) list-piszę Ci:
[...]

Też mam takie wrażenie, ale jeśli się pomylili i chodzi o tajemnicę służbową, to jak to się ma do zarzutów dla woźnej? Jej taka tajemnica raczej nie obowiązuje.

Andrzej Jackiewicz
jacki(at)idealan.pl

Data: 2009-04-24 16:40:29
Autor: spp
przeciek testu gim.
jacki pisze:

Też mam takie wrażenie, ale jeśli się pomylili i chodzi o tajemnicę służbową, to jak to się ma do zarzutów dla woźnej? Jej taka tajemnica raczej nie obowiązuje.

Współsprawstwo?

--
spp

Data: 2009-04-24 16:41:39
Autor: Johnson
przeciek testu gim.
jacki pisze:

Też mam takie wrażenie, ale jeśli się pomylili i chodzi o tajemnicę służbową, to jak to się ma do zarzutów dla woźnej? Jej taka tajemnica raczej nie obowiązuje.

Na przykład:
Art. 266. § 1. Kto, wbrew przepisom ustawy lub przyjętemu na siebie zobowiązaniu, ujawnia lub wykorzystuje informację, z którą zapoznał się w związku z pełnioną funkcją, wykonywaną pracą, działalnością publiczną, społeczną, gospodarczą lub naukową,
podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2.

A może jak woźna się sama "obsłużyła":

Art. 267. §1. Kto bez uprawnienia uzyskuje dostęp do informacji dla niego nieprzeznaczonej, otwierając zamknięte pismo, podłączając się do sieci telekomunikacyjnej lub przełamując albo omijając elektroniczne, magnetyczne, informatyczne lub inne szczególne jej zabezpieczenie,

Data: 2009-04-24 18:31:08
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
przeciek testu gim.
Johnson wrote:
jacki pisze:

[...]

Mogę sobie wyobrazić, że w obowiązkach woźnej jest przechowywanie i opiekoanie się testami ;-)

[...]

ten przewód mnie zafascynował :-P A kopertę chyba otworzyła pani dyrektor, więc chyba też pudło.

M.

Data: 2009-04-24 18:55:48
Autor: Johnson
przeciek testu gim.
Maciej Bebenek (news.onet.pl) pisze:

Mogę sobie wyobrazić, że w obowiązkach woźnej jest przechowywanie i opiekoanie się testami ;-)

Pewnie jednak związek między wykonywaną pracą, to jest sprzątaniem (? !) a zdobyciem informacji dałoby sie wykazać. Ale nie będę się upierał.

[...]

Ja plotkami się nie zajmuje. Nie ekscytują mnie testy gimnazjalne, ani żadne inne, więc nie wiam jak tam było.

--
@2009 Johnson
Audiatur et altera pars

przeciek testu gim.