przeciek testu gim.

Data: 2009-04-24 16:13:05
Autor: jacki
przeciek testu gim.
W odpowiedzi na Twój (Jacek Sołtysik) list-piszę Ci:
http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80273,6529670,Przeciek_egzaminu_gimnazjalnego__odpowiedzi_pojawily.html

Ok, media trąbią, że dyrektorka i woźna usłyszały zarzuty ujawnienia tajemnicy państwowej. Czy jakiś prawnik jest w stanie potwierdzić, iż testy gimnazjalne stanowią tajemnicę państwową. Jakoś nie widzę zagrożenia dla państwa polskiego poprzez ujawnienia takich testów.

Andrzej Jackiewicz
jacki(at)idealan.pl

Data: 2009-04-24 16:30:05
Autor: spp
przeciek testu gim.
jacki pisze:

Ok, media trąbią, że dyrektorka i woźna usłyszały zarzuty ujawnienia tajemnicy państwowej. Czy jakiś prawnik jest w stanie potwierdzić, iż testy gimnazjalne stanowią tajemnicę państwową.

Tajemnicę służbową.

--
spp

Data: 2009-04-24 16:33:28
Autor: jacki
przeciek testu gim.
W odpowiedzi na Twój (spp) list-piszę Ci:
jacki pisze:

[...]

Za: http://wiadomosci.onet.pl/1958467,11,item.html

Dyrektorka szkoły, z której wyciekły testy gimnazjalne usłyszała zarzut ujawnienia _tajemnicy państwowej_. Prokuratura postawiła zarzut także drugiej  z zatrzymanych osób, woźnej - dowiedziało się Radio ZET.

Andrzej Jackiewicz
jacki(at)idealan.pl

Data: 2009-04-24 16:36:12
Autor: Johnson
przeciek testu gim.
jacki pisze:

Dyrektorka szkoły, z której wyciekły testy gimnazjalne usłyszała zarzut ujawnienia _tajemnicy państwowej_. Prokuratura postawiła zarzut także drugiej  z zatrzymanych osób, woźnej - dowiedziało się Radio ZET.

Nie wierz w to. Dziennikarze nie odróżniają tajemnicy służbowej, państwowej, spowiedzi, itd ...

--
@2009 Johnson
Audiatur et altera pars

Data: 2009-04-24 16:37:49
Autor: jacki
przeciek testu gim.
W odpowiedzi na Twój (Johnson) list-piszę Ci:
[...]

Też mam takie wrażenie, ale jeśli się pomylili i chodzi o tajemnicę służbową, to jak to się ma do zarzutów dla woźnej? Jej taka tajemnica raczej nie obowiązuje.

Andrzej Jackiewicz
jacki(at)idealan.pl

Data: 2009-04-24 16:40:29
Autor: spp
przeciek testu gim.
jacki pisze:

Też mam takie wrażenie, ale jeśli się pomylili i chodzi o tajemnicę służbową, to jak to się ma do zarzutów dla woźnej? Jej taka tajemnica raczej nie obowiązuje.

Współsprawstwo?

--
spp

Data: 2009-04-24 16:41:39
Autor: Johnson
przeciek testu gim.
jacki pisze:

Też mam takie wrażenie, ale jeśli się pomylili i chodzi o tajemnicę służbową, to jak to się ma do zarzutów dla woźnej? Jej taka tajemnica raczej nie obowiązuje.

Na przykład:
Art. 266. § 1. Kto, wbrew przepisom ustawy lub przyjętemu na siebie zobowiązaniu, ujawnia lub wykorzystuje informację, z którą zapoznał się w związku z pełnioną funkcją, wykonywaną pracą, działalnością publiczną, społeczną, gospodarczą lub naukową,
podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2.

A może jak woźna się sama "obsłużyła":

Art. 267. §1. Kto bez uprawnienia uzyskuje dostęp do informacji dla niego nieprzeznaczonej, otwierając zamknięte pismo, podłączając się do sieci telekomunikacyjnej lub przełamując albo omijając elektroniczne, magnetyczne, informatyczne lub inne szczególne jej zabezpieczenie,

Data: 2009-04-24 18:31:08
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
przeciek testu gim.
Johnson wrote:
jacki pisze:

[...]

Mogę sobie wyobrazić, że w obowiązkach woźnej jest przechowywanie i opiekoanie się testami ;-)

[...]

ten przewód mnie zafascynował :-P A kopertę chyba otworzyła pani dyrektor, więc chyba też pudło.

M.

Data: 2009-04-24 18:55:48
Autor: Johnson
przeciek testu gim.
Maciej Bebenek (news.onet.pl) pisze:

Mogę sobie wyobrazić, że w obowiązkach woźnej jest przechowywanie i opiekoanie się testami ;-)

Pewnie jednak związek między wykonywaną pracą, to jest sprzątaniem (? !) a zdobyciem informacji dałoby sie wykazać. Ale nie będę się upierał.

[...]

Ja plotkami się nie zajmuje. Nie ekscytują mnie testy gimnazjalne, ani żadne inne, więc nie wiam jak tam było.

--
@2009 Johnson
Audiatur et altera pars

przeciek testu gim.