przeczepa 2 osiowa a 1 osiowa -a prawo jazdy B

Data: 2009-10-23 20:26:08
Autor: bleblak
przeczepa 2 osiowa a 1 osiowa -a prawo jazdy B
Czy ilość osi przyczepy 2 lub 1 ma jakis wplyw na uprawnienia do ciagniecia takiej przyczepy na prawku B?
Zakładam że DMC pojazd + przyczepa < 3500 kg i zachowane zostaja parametry na ciągnięcie przyczepy z hamulcem lub bez.

Data: 2009-10-23 21:05:15
Autor: Kuba \(aka cita\)
przeczepa 2 osiowa a 1 osiowa -a prawo jazdy B
bleblak wydusił z siebie te słowy:

[...]

biorąc pod uwage merytoryke pytania - odpowiedz jest jedna - NIE MASZ odpowiednich uprawnień do ciągnięcia przyczepki, ani nawet prowadzenia samochodu "solo"

--
Kuba (aka cita) gg:1461968   www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)

Data: 2009-10-24 13:20:39
Autor: slaweks
On 23 Paź, 21:05, "Kuba \(aka cita\)" <yes.or...@wp.pl> wrote:
> [...]

biorąc pod uwage merytoryke pytania - odpowiedz jest jedna - NIE MASZ
odpowiednich uprawnień do ciągnięcia przyczepki, ani nawet prowadzenia

A jaki ma to związek z pytaniem?

Data: 2009-10-24 22:43:38
Autor: Kuba \(aka cita\)
przeczepa 2 osiowa a 1 osiowa -a prawo jazdy B
slaweks wydusił z siebie te słowy:

A jaki ma to związek z pytaniem?

jacy wszyscy na tej grupie nagle zrobili sie mili, sympatyczni, uczynni i trzymający sie tematu.

No pogratulowac. Jesli tak zostanie na pmsie .. to fajnie.
Szkoda, ze to tylko jeden wątek.

--
Kuba (aka cita) gg:1461968   www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
Omega A R6 3,0 24V

Kupie R1100RT/K1200RS lub czegoś podobnego 10-12tys

Data: 2009-10-23 21:05:41
Autor: Tomasz Pyra
bleblak pisze:
Czy ilość osi przyczepy 2 lub 1 ma jakis wplyw na uprawnienia do ciagniecia takiej przyczepy na prawku B?

Tzn. mówiąc o ilości osi warto mieć świadomość, że ta przyczepa jest przyczepą jednoosiową (to nic że ma 4 koła):
http://www.borcoxbis.pl/img/lawetabrenderup.jpg

Dwuosiowa wygląda tak:
http://www.wlkp.info.pl/hanrol/strona/pic/przyczepa.jpg

Zakładam że DMC pojazd + przyczepa < 3500 kg i zachowane zostaja parametry na ciągnięcie przyczepy z hamulcem lub bez.

Możesz ciągnąć.

Data: 2009-10-23 23:48:36
Autor: P_ablo

Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości news:hbsuul$9lk$1atlantis.news.neostrada.pl...

Tzn. mówiąc o ilości osi warto mieć świadomość, że ta przyczepa jest przyczepą jednoosiową (to nic że ma 4 koła):
http://www.borcoxbis.pl/img/lawetabrenderup.jpg

Otoz to, kiedys uczynny policjant chcial mi zabrac DR za 2 rozne komplety opon! 2 osie a jednak jedna ;)

Picasso

Data: 2009-10-24 02:36:53
Autor: bleblak

Użytkownik "P_ablo" <ooo@op.pl> napisał w wiadomości news:hbt8g7$11q$1atlantis.news.neostrada.pl...

[...]

Wielkie dzieki kolegom Tomaszowi Pyra i P_ablo, faktycznie przyczepa z 4 kolami dla mnie byla 2 osiową. Teraz jest wszystko jasne.
Panu Kuba (aka cita) nie dziekuje ... bo jak się chciał wyrzyć to mógł np zaciągnąć się do policji a na pewno stałby się uczynnym policjantem.
Widze, że Pan Kuba ma raczej więcej wspólnego z innym Kubą - tym od psich odchodów, niż z człowiekiem mogącym komuś pomóc.

Pozdrawiam

Data: 2009-10-24 11:34:08
Autor: Kuba \(aka cita\)
[...]

babolisz.
Jesli masz PR to powinieneś wiedziec do czego uprawniają poszczegolne kategorie prawa jazdy. Powinieneś też choćby troche znać PoRD, a to oznacza, ze powinieneś wiedziec, ze nie ma tam słowa odnośnie ilości osi .. a jedynie o masach. Nawet na starym blankiecie PJ bylo napisane co mozna ciągnąć mając B a co mająć B+E

Poza tym pytanie dotyczące co i czym mozna ciągnąć bylo już na grupie nie raz, a google ciągle dzialają. Skoro nie znasz podstaw PoRD, ani nie postanowiles wlożyć absolutne minimum wysiłku w dowiedzenie sie jak to jest za pomocą np. googli ... tylko wolisz zadać pytanie na grupie i mieć gdzies wszystko czekając na gotowca .. to uważam, ze wiele innych przepisów też masz w dupie, na rondzie jeździsz z włączonym lewym kierunkowskazem, nie wiesz, ze na zielonej strzałce warunkowej należy sie zatrzymac, a swiatła przeciwmgielne używa sie tylko w warunkach ograniczonej widoczności poza i w obszarze zabudowanym używanie ich obwarowane jest dodatkowymi warunkami.

--
Kuba (aka cita) gg:1461968   www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
Omega A R6 3,0 24V
Szukam R1100RT/K1200RS 10-12tys

Data: 2009-10-24 12:06:40
Autor: Zorka
Kuba (aka cita) pisze:
[...]

Nie baboli. Ma racje.

Data: 2009-10-24 11:11:33
Autor: Waldek Godel
przeczepa 2 osiowa a 1 osiowa -a prawo jazdy B
Dnia Sat, 24 Oct 2009 12:06:40 +0200, Zorka napisał(a):

babolisz.

Nie baboli. Ma racje.

Na skrzyżowaniu też bedzie krzyczał "poczekajcie pół godziny, muszę włączyć
laptopa i zapytać pms, bo nie wiem kto ma pierwszeństwo"?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2009-10-24 12:28:54
Autor: Kuba \(aka cita\)
przeczepa 2 osiowa a 1 osiowa -a prawo jazdy B
Zorka wydusił z siebie te słowy:

babolisz.

Nie baboli. Ma racje.

też babolisz :P

Data: 2009-10-24 19:26:23
Autor: Pecus

Użytkownik "Kuba (aka cita)" <yes.or.no@wp.pl> napisał w wiadomości news:hbukt9$dh$1inews.gazeta.pl...
Zorka wydusił z siebie te słowy:

babolisz.

Nie baboli. Ma racje.

też babolisz :P

A mi sie wydaje ze Kuba ma marne pojęcie na temat prawa wogóle.
Poczytał coś tam o ruchu drogowym i oczekuje kultu skierowanego w jego strone.
Ani myśli komuś pomóc tylko zjebać i tyle.
Założe się też że na temat innych przepisó nie ma zielonego pojęcia i jak przychodzi co do czego to
zawoła "poczekajcie pół godziny, muszę włączyć laptopa i zapytać".
PMS i inne grupy są po to żeby pytać.i odpowiadać na pytania a nie dla Kuby.
Kuba zatrudnij się w wydziale ruchu drogowego komendy wojewódzkiej w Katowicach.
Nie tak dawno miałem podobny problem tzn dotyczący dwuosiowości i DMC.
Zadzwoniłem do komendy i zapytałem i kicha .... Pan w komendzie nie wiedział.
Pewnie by wiedzial gdyby wczesniej na pms trafil na kogos chcacego pomoc a nie na takie zarozumialca jak ty.

Do dupy jesteś i tyle

Data: 2009-10-24 20:52:50
Autor: Kuba \(aka cita\)
przeczepa 2 osiowa a 1 osiowa -a prawo jazdy B
Pecus wydusił z siebie te słowy:

żeście sie marudni zrobili :D
LOL

Data: 2009-10-25 18:52:49
Autor: Jotte
przeczepa 2 osiowa a 1 osiowa -a prawo jazdy B [OT]
W wiadomości news:hbve1s$e2f$1nemesis.news.neostrada.pl Pecus
<Pecus@onet.eu> pisze:

PMS i inne grupy są po to żeby pytać.i odpowiadać na pytania
Grupy dysusyjne są IMO po to aby dyskutować, czyli wyrażać poglądy. W dyskusji można, a często - należy, zdyscyplinować czy nawet zdyskredytować dyskutanta. Nie wszystkie pytania i wypowiedzi są bowiem mądre, nie wszystkie mają wartość (dotyczy to zresztą również ich autorów).
Ciekaw jestem (choć czysto retorycznie) jaka byłaby reakcja użytkowników tej grupy na pytania typu "czy aby prowadzić samochód Seicento trzeba mieć prawo jazdy?". Dodatkowo zadane po raz 15-ty i przez młota walacego żenujące orty.

--
Jotte

Data: 2009-10-24 15:47:45
Autor: Robek
bleblak pisze:
[...]

Ilość osi nie jest w tym wypadku ważna, możesz mieć i dziesięć.

Robek

Data: 2009-10-24 17:03:43
Autor: WOJO
przeczepa 2 osiowa a 1 osiowa -a prawo jazdy B
Ilość osi nie jest w tym wypadku ważna, możesz mieć i dziesięć.
Pod wrunkiem.... ? Rozwiń łaskawie, jak już wspomniałeś o tym przypadku :)
Pozdrawiam !
WOJO

Data: 2009-10-27 23:58:04
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Fri, 23 Oct 2009 20:26:08 +0200, bleblak napisał(a):

Czy ilość osi przyczepy 2 lub 1 ma jakis wplyw na uprawnienia do ciagniecia takiej przyczepy na prawku B?

Nie.

--

przeczepa 2 osiowa a 1 osiowa -a prawo jazdy B