przedni amor do roweru crossowego

Data: 2012-01-11 13:28:16
Autor: Smerf
przedni amor do roweru crossowego
Witam,

mam rower authora - crossowy - compact, rozmiar opon 29"
W sumie zastanawiałem sie nad zmian± na jaki¶ wypa¶ny, jednak czuję, że mój kilkunastoletni rower ma duszę ;)
więc słysze jego odgłosy - 'nie odstawiaj mnei w k±t'

W kazdym badz razie od jakiegos czasu mocno przeszkadza mi brak przedniego amortyzatora, który chciałbym wymienić na jakiego¶ lepszego pneumatycznego.

1. Czy dopasowaliscie amortyzatora do takich rowerów?
2. Czy wymienię go dobie samemu? (potrzebne narzedzia standardowe czy jakie¶ specjalistyczne rowerowe klucze)
3. Jaki polecacie? (jazda 90% szutr, las, kamienie, 10% asfalt).

Bardzo dziękuję.

mariusz

Data: 2012-01-11 13:29:48
Autor: Smerf
przedni amor do roweru crossowego
mam rower authora - crossowy - compact, rozmiar opon 29"

przepraszam 28" koła,

Data: 2012-01-11 13:44:33
Autor: PeJot
W dniu 2012-01-11 13:28, Smerf pisze:

jednak czuję, że mój
kilkunastoletni rower ma duszę ;)
więc słysze jego odgłosy

Dzisiaj to się leczy :)

--
P. Jankisz
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na ¶wiecie jest

Data: 2012-01-11 14:37:29
Autor: Tomasz Minkiewicz
przedni amor do roweru crossowego
On Wed, 11 Jan 2012 13:44:33 +0100
PeJot <PeJot@o2.pl> wrote:

W dniu 2012-01-11 13:28, Smerf pisze:

> jednak czujÄ™, ĹĽe mĂłj
> kilkunastoletni rower ma duszÄ™ ;)
> więc słysze jego odgłosy

Dzisiaj to siÄ™ leczy :)

Dobrze, że mi przypomniałeś, bo ja też ostatnio słyszę odgłosy swojego
roweru. Wprawdzie nie dusza je wydaje tylko sztyca, ale fakt – muszę to
w końcu wyleczyć. ;)

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2012-01-11 15:55:57
Autor: ...::QRT::...
Dnia Wed, 11 Jan 2012 13:28:16 +0100, Smerf napisał(a):

[...]

jak to do¶ć leciwy author to na bank ma głowke ramy w rozmiarze jednego
cala.  S±dzę iż żadnych lepszych widelców amortyzowanych pewnie kupić sie
nie da. Oczywi¶cie możesz spróbować wstawić jakie¶ wynalazek za 150 zł ale raczej
nie bedziesz specjalnie zadowolony :)

Może po prostu wsadz± tam najgrubsz± oponę ja± sie da?

Data: 2012-01-11 22:57:30
Autor: kamil/Endurorider.pl
przedni amor do roweru crossowego
Użytkownik "Smerf" <smerf28usunto@o2.pl> napisał w wiadomo¶ci news:4f0d8078$0$1258$65785112news.neostrada.pl...

[...]

SprawdĽ jaki jest rozmiar główki ramy: jak rurka ma 1" i gwint to masz poważny problem bo niestety został sam badziew i działanie takiego amora jest dyskusyjne :(

Jeżeli masz klucze do rozebrania sterów oraz jeste¶ w stanie: zdj±ć doln± miskę sterów z widelca i założyć na nowy oraz ew. przyciać rurę to tak. Generalnie taniej wyjdzie dać do _sprawdzonego_ serwisu.

Poczytaj co nieco o geometrii żeby¶ nie kupił WYSOKIEGO widelca (wysoko¶ć to NIE jest skok), który Ci ramę wykrzaczy i będzie kicha.

Wiem, że starsze rowery maj± duszę, ale jak przychodzi do modernizacji to zaczynaj± się problemy. O ile koła i napęd to kwestie do przej¶cia to widelec jest poważnym zgryzem. Czasami taniej, w całokształcie, wychodzi kupić nowy rower...

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2012-01-12 06:54:34
Autor: PeJot
W dniu 2012-01-11 22:57, kamil/Endurorider.pl pisze:

[...]

Albo przynajmniej now± ramę która bez zgrzytów zniesie widelec amortyzowany.

Data: 2012-01-12 08:06:42
Autor: kamil/Endurorider.pl
przedni amor do roweru crossowego
Użytkownik "PeJot" <PeJot@o2.pl> napisał w wiadomo¶ci news:jelsiq$6hs$1inews.gazeta.pl...
[...]

Owszem, niestety zmieniaj± się ¶rednice rury podsiodłowej i trzeba kupić now± sztycę oraz przerzutkę etc. :( Mam znajomego, który jeĽdzi na 15 letnim Treku, rama stalowa 24" i co z tego, że jest ¶liczna i z prawdziwego cro-moly skoro nie ma opcji aby dokupić nowy amor 1" z tak dług± rur± a stary RST to mega badziew :/

Obawiam się, że jeste¶my na takim etapie gdzie co kilka lat trzeba zmieniać rower zeby mieć spokój na kilka następnych lat...

Data: 2012-01-12 08:28:40
Autor: PeJot
W dniu 2012-01-12 08:06, kamil/Endurorider.pl pisze:

[...]

To i tak sporo taniej jak cały rower. A i przerzutka może pasować.

Obawiam się, że jeste¶my na takim etapie gdzie co kilka lat trzeba
zmieniać rower zeby mieć spokój na kilka następnych lat...

Niekoniecznie, rowery to nie komputery. Standardy trzymaj± się mocno ( osie 100/135mm, stery 1 1/8" itd ). Co najwyżej można się w¶ciekać na fakt, że jak już jaki¶ szpej po kilku latach na rynku faktycznie pokazuje swoj± warto¶ć i trwało¶ć, to zaraz znika bo wchodzi nowy, nieznany model. Przykładowo - była Rigida, były fajne modele, a teraz kicha :(

ATSD, czy amortyzatory na koła 28" dostępne na rynku, w wersji dla ludu to wył±cznie proste nietłumione sprężynowce ? Bo je¶li tak, to MSZ szkoda zakładać do roweru takie dodatkowe kilo żelastwa, chyba że dla lansu.

Data: 2012-01-12 08:39:17
Autor: kamil/Endurorider.pl
przedni amor do roweru crossowego
Użytkownik "PeJot" <PeJot@o2.pl> napisał w wiadomo¶ci news:jem239$j64$1inews.gazeta.pl...

http://endurorider.pl/2011/12/rigida-kupiona-przez-wlascicieli-sapim/ Może powstan± koła Sapim :D

ATSD, czy amortyzatory na koła 28" dostępne na rynku, w wersji dla ludu to wył±cznie proste nietłumione sprężynowce ? Bo je¶li tak, to MSZ szkoda zakładać do roweru takie dodatkowe kilo żelastwa, chyba że dla lansu.

1" to raczej tylko co¶ dziwnego :( Kiedy¶ Marcok robił drogie widelce w takiej specyfikacji, ale teraz za dużo tego nie widać.

Data: 2012-01-12 09:05:08
Autor: PeJot
W dniu 2012-01-12 08:39, kamil/Endurorider.pl pisze:
Przykładowo - była Rigida, były fajne modele, a teraz
kicha :(

http://endurorider.pl/2011/12/rigida-kupiona-przez-wlascicieli-sapim/

Tyle to wiadomo. Nie wiadomo co i jak będzie produkowane, ale w dobie kryzysu spodziewać się można spadku jako¶ci i żywotno¶ci.

[...]

I dlatego MZ szkoda zakładać nietłumiony widelec amortyzowany do trekkinga. Zreszt± w±tkotwórca podaje wyraĽnie:

> jazda 90% szutr, las, kamienie, 10% asfalt

Mnie to pasuje bardziej do MTB.

BTW: syn domagał się amortyzatora do MTB. Rama z główk± 1", pocz±tkowo szukałem bombowca z rozbieran± koron±, ale doszedłem do wniosku że maksymalnie za 2 lata przesadzę dzieciaka z 15" ramy na 17" z główk± 1 1/8".

Data: 2012-01-12 16:01:44
Autor: kamil/Endurorider.pl
przedni amor do roweru crossowego
Użytkownik "PeJot" <PeJot@o2.pl> napisał w wiadomo¶ci news:jem47k$oln$1inews.gazeta.pl...
[...]

W dobie _księgowo¶ci_ bym powiedział :D

BTW: syn domagał się amortyzatora do MTB. Rama z główk± 1", pocz±tkowo szukałem bombowca z rozbieran± koron±, ale doszedłem do wniosku że maksymalnie za 2 lata przesadzę dzieciaka z 15" ramy na 17" z główk± 1 1/8".

I słusznie. On tego aż tak bardzo nie poczuje a Ty będziesz miał dużo wiekszy wybór.

Data: 2012-01-12 17:22:49
Autor: biodarek
W dniu 2012-01-12 16:01, kamil/Endurorider.pl pisze:
[...]

Za 2 lata? Chyba w¶ród używanych...
Standardem będzie główka 1 1/8" - 1,5".

--
biodarek

Data: 2012-01-12 17:38:04
Autor: kamil/Endurorider.pl
przedni amor do roweru crossowego
Użytkownik "biodarek" <darkm_usunto@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:jen1e6

Za 2 lata? Chyba w¶ród używanych...
Standardem będzie główka 1 1/8" - 1,5".

Nie będzie. Jeszcze lata prym będzie wiodło 1/1/8"

Data: 2012-01-13 06:34:38
Autor: PeJot
W dniu 2012-01-12 17:22, biodarek pisze:

Za 2 lata? Chyba w¶ród używanych...
Standardem będzie główka 1 1/8" - 1,5".

O główce 1.5" słyszy się od jaki¶ 15 lat i niewiele z tego nie wynika.

Data: 2012-01-22 15:08:55
Autor: Jan Srzednicki
On 2012-01-13, PeJot wrote:
W dniu 2012-01-12 17:22, biodarek pisze:

Za 2 lata? Chyba wśród używanych...
Standardem będzie główka 1 1/8" - 1,5".

O główce 1.5" słyszy się od jakiś 15 lat i niewiele z tego nie wynika.

To może czas się obudzić, bo praktycznie każdy nowy karbonowy rower MTB
ma właśnie tapered 1 1/8" - 1.5", a i sporo aluminiowych tak miewa.

Oczywiście to wyższo-średnia półka, ale stwierdzenie, że "niewiele z
tego wynika" jest ciut od czapy.

Data: 2012-01-22 19:55:48
Autor: biodarek
W dniu 2012-01-22 16:08, Jan Srzednicki pisze:
On 2012-01-13, PeJot wrote:
[...]

Przejrzałem aktualny katalog RockShox:
http://www.sram.com/rockshox/category/7
Większość amortyzatorów jest w obu wersjach, ale już np. Revelation (wszystkie modele) jest tylko z rurą sterową tapered.

--
biodarek

Data: 2012-01-22 21:54:02
Autor: kamil/Endurorider.pl
Użytkownik "biodarek" <darkm_usunto@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:jfhm5a$scd$1mx1.internetia.pl...
[...]

Każdy producent robi przede wszystkim OEM w takiej specyfikacji jakiej sobie klient zażyczy. Ja jestem zwolennikiem 1'5" po całości z możliwością stosowanie redukcji. W tej chwili giant wymyślił jeszcze 1'5" na 1/1/4" więc nowe bezmyślne "standardy" się mnożą.

Data: 2012-01-22 22:19:14
Autor: biodarek
W dniu 2012-01-22 21:54, kamil/Endurorider.pl pisze:
[...]

(wszystkie modele) jest tylko z rurÄ… sterowÄ… tapered.

KaĹĽdy producent robi przede wszystkim OEM w takiej specyfikacji jakiej
sobie klient zażyczy. Ja jestem zwolennikiem 1'5" po całości z
możliwością stosowanie redukcji. W tej chwili giant wymyślił jeszcze
1'5" na 1/1/4" więc nowe bezmyślne "standardy" się mnożą.

Ale 1,5" po całości, to koniec ze wszystkimi obecnymi mostkami Ahead. To jednak zbyt rewolucyjne. I czy rzeczywiście dające wymierną korzyść?
WÄ…tpiÄ™.

--
biodarek

Data: 2012-01-23 07:17:07
Autor: kamil/Endurorider.pl
Użytkownik "biodarek" <darkm_usunto@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:jfhui9$dgg$1mx1.internetia.pl...

[...]

"Ja jestem zwolennikiem 1'5" po całości z możliwością stosowanie redukcji." Do główki 1'5" możesz wsadzić co tylko Ci się pdoba więc czemu koniec z obecnymi mostkami?

Póki co nie ma sztywniejszej główki niż 1'5". Wymysł gianta jest według nich sztywniejszy niż 1'5->1/1/8 ale za to mniej sztywny niż pełne 1'5"

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2012-01-23 19:25:36
Autor: biodarek
W dniu 2012-01-23 07:17, kamil/Endurorider.pl pisze:
[...]

Nie no, zrozumiałem za 1 razem. Piszesz o ramach, ale te dywagacje zaczęły się od widelców, a tych (1,5") nigdzie nie widzę.

Póki co nie ma sztywniejszej główki niż 1'5". Wymysł gianta jest według
nich sztywniejszy niż 1'5->1/1/8 ale za to mniej sztywny niż pełne 1'5"

Sztywny, mniej sztywny, sztywniejszy - ja pisałem o wymiernych korzyściach. O ile, na chłopski rozum, mogę sobie wyimaginować korzyść z poszerzenia dolnej części sterówki - odległość osi koła od tej części to ponad 0,5m - i jest to jakaś tam dźwignia, to w przypadku kiedy mostek jest oddalony o kilka cm od górnego łożyska - nic to nie da. Chyba, że ktoś ma kilkanaście podkładek pod mostkiem ;) Ale i tak większość sił działających na amortyzator pochodzi z dołu - od koła.
Wydaje mi się, że wprowadzenie dodatkowego elementu, redukcji jak piszesz, do górnej części rury, tylko pogorszyłoby sztywność. Ale może mam alergię na wszelkiego rodzaju przejściówki. Choćby typu IDE-SATA. Pewne dałoby się zrobić fabryczne stery pod taką redukcję rozmiaru. Nie widzę jednak potrzeby, aby iść w tym kierunku.

--
biodarek

Data: 2012-01-23 20:52:19
Autor: kamil/Endurorider.pl
Użytkownik "biodarek" <darkm_usunto@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:jfk8on$mgj$1mx1.internetia.pl...

Nie no, zrozumiałem za 1 razem. Piszesz o ramach, ale te dywagacje zaczęły się od widelców, a tych (1,5") nigdzie nie widzę.

Są tylko głównie w widelcach FR/DH

[...]

Jeżeli redukcja jest zrobiona z głową a nie na odpier.... to nic złego się nie stanie. Od kiedy po raz pierwszy zobaczyłem na żywo główkę 1.5" to nie chcę nic innego a że nie jestem gryzigramkiem to ta "dodatkowa" masa mnie nie przeraża.

Rama pod 1.5" i widelec z taką rurą to jest sztywność nieomalże przemysłowa. Moim zdaniem to rozwiązanie jest najlepsze bo daje najwiecej możliwości ze zmianą średnich, ale teraz są takie czasy, że wszystko musi być lekkie a ludzie wierzą w deklaracje producentów jak w świete obrazki. Propozycje kolejny średnic rur oraz zmiennych średnic to po prostu zawracanie tyłka i tworzenie kolejnych nisz dla komponentów, których nie da się normalnie kupić.

Data: 2012-01-23 06:40:18
Autor: PeJot
[...]

Mnie ta półka zupełnie nie interesuje, może być i 2.125".

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2012-01-23 15:51:39
Autor: Jan Srzednicki
On 2012-01-23, PeJot wrote:
[...]

Ależ jak dla mnie to możesz interesować się nawet wymiarami gwintów i
nitów sprzed rewolucji przemysłowej i standaryzacji, ale zwyczajnie
gadasz głupoty.

Data: 2012-01-24 07:51:58
Autor: PeJot
W dniu 2012-01-23 16:51, Jan Srzednicki pisze:

[...]

Głupoty powiadasz ? Nie przekonałeś mnie, 14 letniemu synowi, który rocznie robi ~500 km, nie będę szukał carbonowej ramy z 1.5" główką.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2012-01-24 11:45:39
Autor: Jan Srzednicki
On 2012-01-24, PeJot wrote:
[...]

To może zacznij pisać bloga o tym, czegoo będziesz szukał 14 letniemu
synowi?

Data: 2012-01-24 12:52:19
Autor: PeJot
W dniu 2012-01-24 12:45, Jan Srzednicki pisze:

[...]

Jak widzę nie dotarło do Ciebie że nie każdego rajcują najnowsze cuda techniki rowerowej i marketingu.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2012-01-13 07:39:42
Autor: PeJot
[...]

ATSD, szukam metod na zabezpieczenie gołych goleni amortyzatora w rowerze dzieciaka przed uszkodzeniami mechanicznymi. Bootsów już nikt nie produkuje (?), lizard skiny drogawe. Jakie¶ pomysły, chętnie DIY ?

Data: 2012-01-13 08:28:32
Autor: kamil/Endurorider.pl
przedni amor do roweru crossowego
Użytkownik "PeJot" <PeJot@o2.pl> napisał w wiadomo¶ci news:jeojje$lvb$1inews.gazeta.pl...

ATSD, szukam metod na zabezpieczenie gołych goleni amortyzatora w rowerze dzieciaka przed uszkodzeniami mechanicznymi. Bootsów już nikt nie produkuje (?), lizard skiny drogawe. Jakie¶ pomysły, chętnie DIY ?

Ni ma Panie, ni ma. Bootsy na siłę znajdziesz (bodajże Polisport), ale on s± grube i autentycznie ograniczaj± skok. Możesz założyć takie od moto, ale problem ten sam i no sił± rzeczy s± lekko za duże :D Niestety bootsy lubi± zassać wodę ze błotem do ¶rodka ;/

Neoprany miałem i uważam, że to rzygowina kompletna jeżeli chodzi o widelec bo zbieraj± syf jeszcze lepiej niż bootsy ;/

Kiedy¶ my¶lałem o zrobieniu osłon takich jak do widelca up side down czyli takie, które plastikowymi
"tarczami" przymocowanymi do nieruchomych elementów widelca. Niby jest to ogarnięcia (włókno szklane), ale trzeba to jako¶ sprytnie z korona poł±czyć i zrobić tak aby się nie przesuwało w czasie jazdy i w miarę możliwo¶ci miało tę odporno¶ć mechaniczn±, o któr± chodzi na pierwszym miejscu.

Data: 2012-01-13 10:19:42
Autor: Tomasso
Użytkownik "kamil/Endurorider.pl" napisał:

ATSD, szukam metod na zabezpieczenie gołych goleni amortyzatora w rowerze dzieciaka przed uszkodzeniami mechanicznymi. Bootsów już nikt nie produkuje (?), lizard skiny drogawe. Jakie¶ pomysły, chętnie DIY ?

DX to the rescue!

http://www.dealextreme.com/p/bicycle-front-fork-protector-pads-2-pack-32989

Zobacz sobie zdjęcia wykonane przez użytkowników. Wynika z nich, że jako¶ się to trzyma.

Data: 2012-01-13 10:10:27
Autor: rmikke
przedni amor do roweru crossowego
Dnia Fri, 13 Jan 2012 10:19:42 +0100, Tomasso naskrobaďż˝/a:

U�ytkownik "kamil/Endurorider.pl" napisa�:

ATSD, szukam metod na zabezpieczenie go�ych goleni amortyzatora w rowerze dzieciaka przed uszkodzeniami mechanicznymi. Boots�w ju� nikt nie produkuje (?), lizard skiny drogawe. Jakie� pomys�y, ch�tnie DIY ?

DX to the rescue!

http://www.dealextreme.com/p/bicycle-front-fork-protector-pads-2-pack-32989

Zobacz sobie zdj�cia wykonane przez u�ytkownik�w. Wynika z nich, �e
jakoďż˝
siďż˝ to trzyma.

Zobacz tez komentarze, a w nich:

"Other Thoughts:
It catches dust after a while if not washing regurly and can scratch the forks,
One should clean it after every muddy or dusty ride. Not sure when it is used at
its full potential...still to find out though "

Czyli standardowo, szalu nie ma...

--
rmikke                       Reklama | http://wyszukiwarkarowerowa.blogspot.com/
                                     | http://jolanta.korwin-mikke.pl/

Nadal szukam lepszego webreadera niz Newsguy. Najlepiej z poprawnymi pliterkami.

Data: 2012-01-13 13:29:10
Autor: piecia aka dracorp
Dnia Fri, 13 Jan 2012 10:19:42 +0100, Tomasso napisał(a):

http://www.dealextreme.com/p/bicycle-front-fork-protector-pads-2-
pack-32989

Kupiłem to cudo i jest takie sobie, lepsza była by harmonijka gumowa jaka jest dołączana do niektórych amorów, tylko taką skąd wziąć.

--
piecia aka dracorp

Data: 2012-01-13 13:33:18
Autor: kamil/Endurorider.pl
przedni amor do roweru crossowego
Użytkownik "Tomasso" <t_dabrowski@USUN_TOpoczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci

Data: 2012-01-13 14:25:18
Autor: Tomasso
przedni amor do roweru crossowego
Użytkownik "kamil/Endurorider.pl" napisał:

Dzięki za link do czego¶ o czym przed chwil± napisałem, że jest kupe warte

Ja nie kwestionuję skuteczno¶ci ani zasadno¶ci użytkowania - podaję zaledwie namiar na miejsce, gdzie można to kupic w cenie czapki ¶liwek.

Data: 2012-01-13 15:56:30
Autor: kamil/Endurorider.pl
przedni amor do roweru crossowego
Użytkownik "Tomasso" <t_dabrowski@USUN_TOpoczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:jepbc3$l5f$1node2.news.atman.pl...
[...]

Ja wolę ¶liwki :P

Data: 2012-01-22 20:09:14
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
W dniu 2012-01-13 15:56, kamil/Endurorider.pl pisze:
[...]

Zapij je mlekiem. ;)

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2012-01-22 21:51:25
Autor: kamil/Endurorider.pl
przedni amor do roweru crossowego
Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <eikcinek@34xob.lp> napisał w wiadomo¶ci news:jfhmsn$tfj$1news.dialog.net.pl...

Ja wolę ¶liwki :P

Zapij je mlekiem. ;)

A potem atak na długi i stromy podjazd :D

Data: 2012-01-13 15:00:39
Autor: geos
kamil/Endurorider.pl wrote:
Dzięki za link do czego¶ o czym przed chwil± napisałem, że jest kupe warte :)

mam skin lizardy. używałem ich od ok. 10 lat. teflonowe golenie z3 wygl±daj± po tym czasie tak:

http://geos2005.republika.pl/golonko.jpg

po tylu latach uważam, że ich zakup był dobrym posunięciem :)

pozdrawiam
geos

Data: 2012-01-13 15:59:11
Autor: kamil/Endurorider.pl
przedni amor do roweru crossowego

Użytkownik "geos" <geos@nowhere.invalid> napisał w wiadomo¶ci news:jepde6$k2i$1news.task.gda.pl...
kamil/Endurorider.pl wrote:
[...]

Wiesz, ja my¶lę że kiedy¶ drogie amory były dużo trwalsze czego jeste¶ najlepszym dowodem ;)

Data: 2012-01-13 16:33:02
Autor: piecia aka dracorp
przedni amor do roweru crossowego
Dnia Fri, 13 Jan 2012 15:59:11 +0100, kamil/Endurorider.pl napisał(a):

Wiesz, ja myślę że kiedyś drogie amory były dużo trwalsze czego jesteś
najlepszym dowodem ;)
A dzisiejsze amory są dużo słabsze? Ja ciągle używam używaną Rebę, nie pamiętam tylko z którego jest roku, ale ciągle się dobrze trzyma. Pomimo że nie używam żadnych ochraniaczy.

--
piecia aka dracorp

Data: 2012-01-13 18:11:52
Autor: kamil/Endurorider.pl
Użytkownik "piecia aka dracorp" <imie.nazwisko@wp.eu> napisał w wiadomości news:pan.2012.01.13.16.33.02dracorp.one.pl...
[...]

ĹĽe nie uĹĽywam ĹĽadnych ochraniaczy.

Pike/Reba to wzór do naśladowania pod względem trwałości i jakości wykonania. Panie Alfer, niech no Pan napisze coś o serwisie Reby po 3 latach :)

Te amory RS'a są wyjątkowo udane. Mojego Pike'a nie sprzedam nigdy i zamierzam trzymać go do końca świata podobnie jak starą Deltę TL, która jest z 99r a nadal działa i ma lagi w dobrym stanie.

Data: 2012-01-16 10:59:59
Autor: Smerf
przedni amor do roweru crossowego
Użytkownik "
SprawdĽ jaki jest rozmiar główki ramy: jak rurka ma 1" i gwint to masz poważny problem bo niestety został sam badziew i działanie takiego amora jest dyskusyjne :(

hej,

udało mi się wreszcei dorwać jak±¶ suwmiarkę i zmierzyłem. Wychodzi na to,m że rama ma srednice jakies 1,3"

To chyba dobrze?

tzn zmierzyłem srednice w miejscu w którym 'wkrecony jest widelec' od dołu a od góry podtrzymanie kierownicy.

mar

Data: 2012-01-15 16:53:24
Autor: oni
przedni amor do roweru crossowego
W dniu 11.01.2012 13:28, Smerf pisze:
Witam,

1. Czy dopasowaliscie amortyzatora do takich rowerów?
Tak.

2. Czy wymienię go dobie samemu? (potrzebne narzedzia standardowe czy jakie¶
specjalistyczne rowerowe klucze)
Zależy od umiejętno¶ci. Ja z moimi nie próbuję.

3. Jaki polecacie? (jazda 90% szutr, las, kamienie, 10% asfalt).
Najprawdopodobniej, jak pisali koledzy, masz jednocalow± główkę ramy.
To poważnie ogranicza wybór.
Swego czasu próbowałem co¶ znaleĽć dla siebie wła¶nie na 28" i w±sk± główkę ramy.
Po jakim¶ czasie biedzenia się z tym problemem dowiedziałem się że Suntour co prawda nie wykonuje już widelców z w±skimi rurami, ale jeden wykona specjalnie dla mnie i nie będzie on droższy. Nie wiem czy to norma. Zapytaj w swoim USR.
Kupiłem bodajże NCX. Czekałem na niego półtora miesi±ca.
Działał.
Ale był z deka delikatny. Co krótki czas się zacierał, trzeba było przecierać, czy¶cić itd. Wreszcie po półtora roku zacz±ł pracować dosyć fatalnie.
Mogłem w zasadzie wymieniać kartusze, czy co¶, ale akurat wtedy "szczę¶liwie" pękła mi rama.
Co spowodowało zakup nowego roweru z zwykłym rozmiarem główki ramy.
Z perspektywy czasu wydaje mi się że nie było warto z tym walczyć.
Uskładaj pieni±dze, kup nowy rower.

Bardzo dziękuję.
NMZC

Data: 2012-01-16 11:02:36
Autor: Smerf
przedni amor do roweru crossowego
Użytkownik "oni"
Uskładaj pieni±dze, kup nowy rower.

No własnie - to nie chodzi o pieni±dze :)

mar

Data: 2012-01-16 11:11:03
Autor: PeJot
przedni amor do roweru crossowego
W dniu 2012-01-16 11:02, Smerf pisze:
Użytkownik "oni"
Uskładaj pieni±dze, kup nowy rower.

No własnie - to nie chodzi o pieni±dze :)

Nie ma takiej kasy, której nie dało by się wpompować w rower, tylko pytanie czy warto.

Data: 2012-01-16 11:14:53
Autor: Smerf
przedni amor do roweru crossowego
Użytkownik "
Nie ma takiej kasy, której nie dało by się wpompować w rower, tylko pytanie czy warto.

dokładnie, wychodzi na to ze w wypadku mojego authora chyba nie warto, chyba rzeczywiscie lepiej sie rozejrzec za czyms nowym.
Jednak chcę to sprawdzić.
Jaki¶ czas temu pytałem tutaj o ubieranie się na rower zim±. OdpowiedĽ jednego z grupowiczów była powalaj±ca ;)
tznpodrzucił link do swojej strony - same ciuchy to kilka dobrych klocków ;) (swoj± drog± bardzo przydatn±)

No ale hobby jest hobby - facet takowe musi mieć.

pzdr
mar

Data: 2012-01-16 11:16:44
Autor: PeJot
W dniu 2012-01-16 11:14, Smerf pisze:

No ale hobby jest hobby - facet takowe musi mieć.

A najlepiej kilka hobbÓW :)

Data: 2012-01-16 11:39:51
Autor: Smerf
przedni amor do roweru crossowego
Użytkownik "PeJot" <
A najlepiej kilka hobbÓW :)

no wła¶nie!!!
Żona powoli przestaje mi wierzyć, że moja kolejna kurtka do kajakarstwo kosztowała jedyne 120 zł ;)

mar

Data: 2012-01-16 09:16:09
Autor: tadek
przedni amor do roweru crossowego
On 16 Sty, 11:39, "Smerf" <smerf28usu...@o2.pl> wrote:
Użytkownik "PeJot" <

> A najlepiej kilka hobbÓW :)

no wła¶nie!!!
Żona powoli przestaje mi wierzyć, że moja kolejna kurtka do kajakarstwo
kosztowała jedyne 120 zł ;)

mar

moja też miała w±tpliwo¶ci że na rynku okazyjnie za jedyne 470 zł
kupiłem rower z piast± rohloffa ale Ona nie wie że takow± piastę ten
rower ma  a tym bardziej ile kosztuje

Data: 2012-01-16 12:47:20
Autor: PeJot
W dniu 2012-01-16 11:39, Smerf pisze:

Żona powoli przestaje mi wierzyć, że moja kolejna kurtka do kajakarstwo
kosztowała jedyne 120 zł ;)

Klasyka. Zapytaj j± ile kosztowały jej kosmetyki w zeszłym tygodniu.