przedni bagaznik nad kolo

Data: 2009-04-22 10:13:08
Autor: Grzegorz Baltazar Kajdrowicz
przedni bagaznik nad kolo
poszukuje czegos takiego:
http://www.cl-massload.com.tw/products.php?pid=251

--
 o__,  -  Grzegorz Baltazar Kajdrowicz - www.rower.orbit.pl
 ,>_/-_-  "Możesz utracić wszystko, ale nikt nie zabierze ci tego,
(*)(*)  - co w życiu zobaczyłeś i przeżyłeś" - W.Dabrowski www.travelbit.pl, http://tiny.pl/s2gr, http://tiny.pl/s2gw

Data: 2009-04-22 03:24:15
Autor: tadeklodz
przedni bagaznik nad kolo

fajny patent

Data: 2009-04-22 11:12:00
Autor: Jan Srzednicki
przedni bagaznik nad kolo
On 2009-04-22, Grzegorz Baltazar Kajdrowicz <podroznik100@wytnij_wp.pl> wrote:
poszukuje czegos takiego:
http://www.cl-massload.com.tw/products.php?pid=251

To ja w sumie też chcę. ;)

Dobra alternatywa dla torby na kierownicę.

Data: 2009-04-22 11:17:09
Autor: Jan Srzednicki
przedni bagaznik nad kolo
On 2009-04-22, Grzegorz Baltazar Kajdrowicz <podroznik100@wytnij_wp.pl> wrote:
poszukuje czegos takiego:
http://www.cl-massload.com.tw/products.php?pid=251

To ja w sumie też chcę. ;)

Ha! Znalazłem:

http://www.sjscycles.co.uk/product-Unbranded-Alloy-Front-Carrier-- Cantilever-Boss-Mounting-- Black-Alloy-14021.htm
http://www.tinyurl.pl?uUz6yd0S

Będę niedługo zamawiał z tego sklepu trochę rzeczy, mogę kogoś podpiąć.
Mają ogólnie sporo fajnych patentów sakwiarskich i pochodnych. Na
przykład coś genialnego w swojej prostocie:

http://www.sjscycles.co.uk/product-Thorn-Thorn-Accessory-Bar-T-Shaped-105-mm-Extension-11040.htm
http://www.tinyurl.pl?7yKGG8GZ

Tak, oczywiście można by to zrobić montując drugi mostek i przyciętą
prostą kierownicę, ale byłoby to ze 3 razy cięższe, zupełnie
niepotrzebnie. I droższe. Albo 2 razy cięższe i duużo droższe.

Data: 2009-04-22 11:02:49
Autor: Michał Wolff
przedni bagaznik nad kolo
On 22 Kwi, 13:17, Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot...@nowhere.invalid>
wrote:

http://www.sjscycles.co.uk/product-Thorn-Thorn-Accessory-Bar-T-Shaped...http://www.tinyurl.pl?7yKGG8GZ

Tak, oczywiście można by to zrobić montując drugi mostek i przyciętą
prostą kierownicę, ale byłoby to ze 3 razy cięższe, zupełnie
niepotrzebnie. I droższe. Albo 2 razy cięższe i duużo droższe.

A weź się wypchaj z takim czymś :)
Po chorobę montować takiego kloca na kierownicę? Nie brakuje zwykłych
przedłużek, spełniających to samo, a lżejszych najmniej o połowę, do
tego tańszych. Do tego jak coś takiego strasznie zeszpeci rower
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-04-22 18:29:27
Autor: Grzegorz Baltazar Kajdrowicz
przedni bagaznik nad kolo
w odpowiedzi Michał Wolff na post news:9d5b63b7-b7ea-4f3f-a143-
a935003ef475@q16g2000yqg.googlegroups.com z Śr 22 kwi 2009 20:02:49 pisze co nastepuje:

Po chorobę montować takiego kloca na kierownicę? Nie brakuje zwykłych
przedłużek, spełniających to samo, a lżejszych najmniej o połowę, do
tego tańszych. Do tego jak coś takiego strasznie zeszpeci rower

ja mam i mi sie podoba i wisi na tym torebka ortlieba.

Data: 2009-04-22 19:19:45
Autor: Jan Srzednicki
przedni bagaznik nad kolo
wrote:

[...]

Jakich przedłużek? Topeak Bar Xtender waży nawet ciutkę więcej (116g, a
to Thorna waży 110g), Minoury mają podobną konstrukcję, więc pewnie też
tyle. No i co, one niby nie zeszpecą roweru?

A proste wysięgniki, w rodzaju takich:

http://www.roseversand.de/output/controller.aspx?cid=156&detail=10&detail2=2716
http://www.roseversand.de/output/controller.aspx?cid=156&detail=10&detail2=3724

... oferują znacznie mniejsze możliwości i nie nadają się do mocowania
czegokolwiek cięższego.

Dodatkowo, to coś jest z założenia solidne, bo to kawał metalu. A
wspomniany Topeak mocuje się na cieniutkiej blaszce z dziurkami. Na tym
zaś spokojnie możesz zamontować torbę kierownocową, na ten przykład.

Podsumowując, coś chrzanisz.

Data: 2009-04-22 12:55:26
Autor: Michał Wolff
przedni bagaznik nad kolo
On 22 Kwi, 21:19, Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot...@nowhere.invalid>
wrote:

Jakich przedłużek? Topeak Bar Xtender waży nawet ciutkę więcej (116g, a
to Thorna waży 110g), Minoury mają podobną konstrukcję, więc pewnie też
tyle. No i co, one niby nie zeszpecą roweru?

Też szpecą, ale w żadnym razie nie tak, jak drugi mostek. Tutaj masz
rower z podobnego typu konstrukcją, jak dla mnie ohydnie to wygląda:
http://www.thirdwave-websites.com/bike/surly-long-haul-trucker.cfm

A proste wysięgniki, w rodzaju takich:
http://www.roseversand.de/output/controller.aspx?cid=156&detail=10&de....

.. oferują znacznie mniejsze możliwości i nie nadają się do mocowania
czegokolwiek cięższego.

Wiesz czy teoretyzujesz?
Źle trafiłeś bo ja akurat ten drugi mam i bardzo sobie chwalę. GPS i
lampka bez problemu na nim wiszą, podstawą jest solidne mocowanie na
dobre metalowe obejmy. A to Thorna - to musi być na jednej, długiej
śrubie razem  z mostkiem, wymaga dłuższego widelca, straty na wadze
będą dużo większe niż waga samego przedłużacza; nie wiem czy to na
stabilność łożysk odbijać się nie będzie

Dodatkowo, to coś jest z założenia solidne, bo to kawał metalu. A
wspomniany Topeak mocuje się na cieniutkiej blaszce z dziurkami. Na tym
zaś spokojnie możesz zamontować torbę kierownocową,

Na zwykłą kierownicę spokojnie wchodzi i torba i lampka i licznik, nie
ma potrzeby instalowania takich cudeniek, to ma sens jedynie w
przypadku baranka.

Podsumowując, coś chrzanisz.

Czytam i czytam te Twoje sprzętowe wypowiedzi, tylko żadnej relacji z
wyprawy jeszcze nie widziałem
Tak więc przestań wreszcie składać te rowery a zacznij na nich
jeździć :))
Innymi słowy - mniej teorii, więcej praktyki
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-04-22 20:10:09
Autor: Jan Srzednicki
przedni bagaznik nad kolo
wrote:

[...]

To prawda, że tak sobie. Niemniej, Thorn jest znacznie ładniejszy. :)

[...]

Podaj mi wagę dobrych metalowych obejm, na których mogę zawisnąć dwa
Powerledy i jeździć po wertepach. :P

[...]

Ale o czym Ty w ogóle rozmawiasz? Na jakiej jednej długiej śrubie razem
z mostkiem? Mówisz o śrubie na czapce sterów A-head??

Jakie straty na wadze? Ten Thorn ma wysokość 27mm - przecież mało który
rower niewyczynowy nie ma tylu podkładek. A Thorn zastępując podkładki
dodatkowo odejmuje te parę gramów (tak, bądźmy małostkowi) w stosunku do
wysięgników w rodzaju Topeaka.

Jaka stabilność łożysk znowu? Thorn zastępując podkładki dodatkowo
stabilizuje całą instalację przez to, że ma dodatkową śrubę trzymającą
instalację sterową.

Ale nawet gdyby nie zastępował podkładek i wymagałby dłuższej o owe 27mm
rury sterowej (bo w dziwnej teoretycznej konfiguracji normalnie
mielibyśmy mostek od razu na sterach bez podkładek), to pojawia się
jedynie dodatkowa waga tegoż kawałka rury. Dodatkowy element na sterach,
który posiada własną śrubę mocującą, nie ma szans destabilizować
czegokolwiek.

[...]

Czasem jednak kierownice są niezwykłe.

A mi na zwykłej kierownicy się nie mieściły: dwie lampki, licznik,
dzwonek, airzound, torba Ortlieba. I na razie jeżdżę ze wspomnianym
Topeakiem.

A to całkiem słuszna uwaga.. :P

Data: 2009-04-23 10:32:46
Autor: Michał Wolff
przedni bagaznik nad kolo
On 22 Kwi, 22:10, Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot...@nowhere.invalid>
wrote:

Podaj mi wagę dobrych metalowych obejm, na których mogę zawisnąć dwa
Powerledy i jeździć po wertepach. :P

Jak pisałem mam to urządzenie, obejmy z metalowymi podkładkami są w
komplecie, nie wiem czy waga obejm (jak pamiętam były w dwóch czy
trzech rozmiarach) wchodzi w wagę całości (lekko ponad 50g) - ale w
każdym razie są bardzo leciutkie, nie więcej jak 10-20g. Dwa Power-
Ledy wytrzyma bez problemów. Ja jeżdżę z jednym PowerLedem (z 4
bateriami, nie na zewnętrzny akumulator) oraz z GPS ważącym jeszcze
więcej. Problemem jest ruszanie się lampki względem wysięgnika na
wiekszych dziurach (ale to kwestia odpowiednich podkładek gumowych,
zresztą to samo jest jak się mocuje na kierownicy), sam wysięgnik
względem kierownicy nie drgnie o milimetr. Tutaj
http://tnij.org/c93r
widać to od biedy na rowerze, też zajmuje trochę miejsca, ale nie
blokuje chwytu baranka przy wsporniku, to samo mocowane na rurze
sterowej wygląda makabrycznie, a już montowanie czegoś takiego na
rowerze szosowym woła o pomstę do nieba :)

Ale o czym Ty w ogóle rozmawiasz? Na jakiej jednej długiej śrubie razem
z mostkiem? Mówisz o śrubie na czapce sterów A-head??

Tak o tej śrubie. Ona nie służy do tego żeby się ta czapka trzymała -
tylko żeby dokręcić mostek do łożysk w sterach tym samym regulując
widelec względem nich

Jaka stabilność łożysk znowu? Thorn zastępując podkładki dodatkowo
stabilizuje całą instalację przez to, że ma dodatkową śrubę trzymającą
instalację sterową.

Jaką dodatkową? Przecież to chyba wszystko wisi na jednej, do czego
niby ta druga miałaby być przykręcona?

Czasem jednak kierownice są niezwykłe.

Ja bym zdecydowanie wolał zmienić kierownicę, dla mnie każda będzie
lepsza od takiego okropnego rozwiązania z dwoma mostkami
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-04-23 20:37:33
Autor: Jan Srzednicki
przedni bagaznik nad kolo
wrote:

[...]

Do jakiejś wypucowanej szosówki to faktycznie ni przypiął, ni przyłatał.
:)

[...]

Patrz niżej.

[...]

Michale, nie wiesz, jak skonstruowane są stery A-head. Śruba, o której
piszesz, podczas jazdy służy tylko i wyłącznie trzymaniu czapeczki (i
ewentualnych podkładek nad mostkiem). Służy ona do kasowania luzów przy
montażu, ale cały ciężar jest już potem trzymany przez mostek (który
musi być dobrze dokręcony rzecz jasna). Nie ma to kompletnie żadnego
wpływu na pracę łożysk. Dlatego też dodatkowa obejma trzymająca stos
sterowy pod mostkiem na pewno niczemu nie zaszkodzi, a wręcz powinna
pomóc, dodatkowo usztywniając i wzmacniająć chwyt.

Śrubę "czapeczkową" w zasadzie można po skasowaniu luzów spokojnie
zdemontować, razem z gwiazdką, co ponoć niektórzy maniacy wylajtowanego
sprzętu robią.

Ponadto, śruba ta wcale nie musi być dłuższa przy dłuższej rurze
sterowej, bo gwiazdka, do której jest ona wkręcana, jest po prostu
ruchoma i umieszcza się ją na jednej konkretnej wysokości od góry rury.

Czasem jednak kierownice są niezwykłe.

Ja bym zdecydowanie wolał zmienić kierownicę, dla mnie każda będzie
lepsza od takiego okropnego rozwiązania z dwoma mostkami

OK, z tym nie będę polemizować. :)

Data: 2009-04-24 01:50:08
Autor: Michał Wolff
przedni bagaznik nad kolo
On 23 Kwi, 22:37, Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot...@nowhere.invalid>
wrote:

Do jakiejś wypucowanej szosówki to faktycznie ni przypiął, ni przyłatał.
:)

Każdy rower zeszpeci strasznie, do szosówki nikt przy zdrowych
zmysłach tego nie będzie montował

Służy ona do kasowania luzów przy montażu

I o tym piszę. Najprawdopodobniej trzeba będzie kupić dłuższą śrubę, a
to jest juz trochę zachodu

a wręcz powinna
pomóc, dodatkowo usztywniając i wzmacniająć chwyt.

Nic nie wzmocni.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-04-24 09:44:51
Autor: Jan Srzednicki
przedni bagaznik nad kolo
wrote:

Służy ona do kasowania luzów przy montażu

I o tym piszę. Najprawdopodobniej trzeba będzie kupić dłuższą śrubę, a
to jest juz trochę zachodu

Ależ Ty musisz postawić na swoim. Ślicznie wyciąłeś dokładnie to, gdzie
napisałem o tym, dlaczego nie trzeba kupować żadnej dłuższej śruby. EOT,
jadę w góry. :P

Data: 2009-04-24 03:13:44
Autor: Michał Wolff
przedni bagaznik nad kolo
On 24 Kwi, 11:44, Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot...@nowhere.invalid>
wrote:

Ależ Ty musisz postawić na swoim. Ślicznie wyciąłeś dokładnie to, gdzie
napisałem o tym, dlaczego nie trzeba kupować żadnej dłuższej śruby. EOT,
jadę w góry. :P

Gwiazdka nie jest ruchoma, wbija się ją specjalnym narzędziem, samemu
to jej raczej nie wyjmiesz - dlatego trzeba kupić dłuższą śrubę.. A
śruba musi być, bo to że raz ustawisz nie znaczy że później (np na
wyprawie) nie złapie luzów, mostek musisz demontować choćby przy
skręcaniu roweru do transportu.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-04-24 12:26:39
Autor: fabian
przedni bagaznik nad kolo
wrote:

[...]

Gwiazdka osadzona jest na określonej głębokości rury sterowej, to ile masz podkładek i mostków na tej rurze nie ma znaczenia, nie ma też znaczenia długość rury sterowej.

Fabian.

Data: 2009-04-24 03:35:52
Autor: Michał Wolff
przedni bagaznik nad kolo
On 24 Kwi, 12:26, fabian <fab...@niematakiego.adresu.pl> wrote:

Gwiazdka osadzona jest na określonej głębokości rury sterowej, to ile
masz podkładek i mostków na tej rurze nie ma znaczenia, nie ma też
znaczenia długość rury sterowej.

No i o tym właśnie mówię. Nie możesz zrobić tego co Jan Srzednicki
proponował - czyli dać gwiazdkę trochę wyżej w rurze sterowej, żeby
starczyła krótsza śruba
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-04-24 11:17:23
Autor: Jan Srzednicki
przedni bagaznik nad kolo
On 2009-04-24, Michał Wolff <m-wolff@wp.pl> wrote:
[...]

Ale Ty w ogóle w takiej instalacji nie ruszasz długości rury
sterowej!!!!! Po jaką cholerę ruszać cokolwiek z gwiazdką, jeżeli jedyne
co robię, to zastępuję podkładki obejmą Thorna?

Rury sterowej i tak nie przedłużysz. Skrócić można, ale to w tym
przypadku nie wchodzi w rachubę. Jedyne, co potencjalnie może być
problemem, to rura już za krótka. Ale tu żadne manipulacje z jakąkolwiek
dłuższą/krótszą śrubą czy ruszaniem gwiazdki nic nie zmienią.

Data: 2009-04-24 05:06:58
Autor: Michał Wolff
przedni bagaznik nad kolo
On 24 Kwi, 13:17, Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot...@nowhere.invalid>
wrote:

 jeżeli jedyne
co robię, to zastępuję podkładki obejmą Thorna?

Nie rozmawiamy o Twoim konkretnym przypadku tylko ogólnie, nie każdy
ma aż tyle podkładek żeby zrównoważyć wysokość tej obejmy. I nie
zakładaj, że każdy będzie to montował pod  kierownicą, dla wielu
lepszym rozwiązaniem może się okazać montaż nad - a wtedy żeby nie
zmienić geometrii żadnych podkładek nie usuniesz.

Rury sterowej i tak nie przedłużysz.

Przedłużysz, przedłużysz (i w przypadku braku miejsca na rurze będzie
to konieczne) i wtedy będziesz musiał zakładać dłuższą śrubę, bo
gwiazdka będzie za nisko w rurze.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-04-24 12:26:59
Autor: Jan Srzednicki
przedni bagaznik nad kolo
wrote:

[...]

To prawda. O tym trzebaby pomyśleć przed docinaniem wszystkiego.

Rury sterowej i tak nie przedłużysz.

Przedłużysz, przedłużysz (i w przypadku braku miejsca na rurze będzie
to konieczne) i wtedy będziesz musiał zakładać dłuższą śrubę, bo
gwiazdka będzie za nisko w rurze.

No dobrze, faktycznie są dostępne przedłużki. Ale z nimi też byłby
problem. Są dwa typy:

1. Obejma na rurę, zakładana na górę rury sterowej i zwężana wyżej,
udająca wyżej ciąg dalszy rury sterowej.

... ale, ale - jeśli miałbyś miejsce powyżej mostka na taką obejmę, to na
Thorna takoż.

2. Wpuszczane w rurę ze ściąganym klinem, coś jak fajki sterów
klasycznych - to by dać radę dało. Tyle, że toto eliminuje w ogóle
konieczność posiadania gwiazdki, natomiast samo w sobie ma długaśną
śrubę i chcąc nie chcąc będzie niemożebnie ciężkie. Więc, zupełnie
niweczyłoby to prostotę, solidność i lekkość samego Thorna.

Ergo, Thorn oczywiście nie jest dla wszystkich i nie sprawdzi się w
wielu kokpitach. Niemniej, dalej pozostaję przy zdaniu, że jest po
prostu genialny w swojej prostocie.

I już mnie nie ma :)

Data: 2009-04-24 06:47:54
Autor: Grzegorz Baltazar Kajdrowicz
przedni bagaznik nad kolo
w odpowiedzi Michał Wolff na post news:4178214b-b118-4d7c-81a6-
ade1b38ab739@a7g2000yqk.googlegroups.com z Cz 23 kwi 2009 19:32:46 pisze co nastepuje:

Czasem jednak kierownice są niezwykłe.

Ja bym zdecydowanie wolał zmienić kierownicę, dla mnie każda będzie
lepsza od takiego okropnego rozwiązania z dwoma mostkami

wolnosc tomku w swoim domku oczywiscie :)

Data: 2009-04-22 20:24:28
Autor: Grzegorz Baltazar Kajdrowicz
przedni bagaznik nad kolo
z Śr 22 kwi 2009 21:55:26 pisze co nastepuje:
Na zwykłą kierownicę spokojnie wchodzi i torba i lampka i licznik,
nie ma potrzeby instalowania takich cudeniek, to ma sens jedynie w
przypadku baranka.

nie tylko.
ja mam:
http://tiny.pl/zdgs

Data: 2009-04-22 12:33:06
Autor: Grzegorz Baltazar Kajdrowicz
przedni bagaznik nad kolo
w odpowiedzi Jan Srzednicki na post
news:slrngutv5l.2col.w_at_wrzask_dot_ploak.pl z Śr 22 kwi 2009

mam z mostka i:
nie za ciezkie i tansze 5x

Data: 2009-04-22 12:43:32
Autor: Jan Srzednicki
przedni bagaznik nad kolo
13:17:09 pisze co nastepuje:
[...]

Mostek i kierownica za cenę 15zł w sumie nie są za ciężkie? Ile ważą?

Data: 2009-04-22 12:50:08
Autor: Grzegorz Baltazar Kajdrowicz
przedni bagaznik nad kolo
w odpowiedzi Jan Srzednicki na post news:slrnguu47k.2col.w_at_wrzask_dot_ploak.pl z Śr 22 kwi 2009 14:43:32 pisze co nastepuje:

Mostek i kierownica za cenę 15zł w sumie nie są za ciężkie? Ile ważą?

nie wazylem.
http://picasaweb.google.com/kujbida/NowyWyprawowyRowerekBaltazar#522737
5739827531378
chyba widac najlepiej ;)

Data: 2009-04-22 14:15:40
Autor: Jan Srzednicki
przedni bagaznik nad kolo
13:17:09 pisze co nastepuje:
Będę niedługo zamawiał z tego sklepu trochę rzeczy, mogę kogoś
podpiąć.

ja poprosze.

Klikłem Ci na GG.

Swoją drogą, masz jakąś zgrabną torebkę na to?

Data: 2009-04-22 17:35:46
Autor: Grzegorz Baltazar Kajdrowicz
przedni bagaznik nad kolo
w odpowiedzi Jan Srzednicki na post news:slrnguu9kc.2col.w_at_wrzask_dot_ploak.pl z Śr 22 kwi 2009 16:15:40 pisze co nastepuje:

Klikłem Ci na GG.

mam blokade na gg
pisz na emaila

Swoją drogą, masz jakąś zgrabną torebkę na to?

nie, ale mam w planie zrobic cos metalowego na moje zabawki foto.
a jak nie zrobie, to cos innego wymysle ;)

Data: 2009-04-23 12:22:15
Autor: Tomasz Minkiewicz
przedni bagaznik nad kolo
On Wed, 22 Apr 2009 11:17:09 +0000 (UTC)
Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot_pl@nowhere.invalid> wrote:

[...]

Mogę się wciąć w wątek?

Skoro już mowa o dziwnych rozwiązaniach dodatkowych, to może
znacie jakiś fajny patent, żeby w okolicy kierownicy baranek
(23.8 mm), zamocować manetkę obrotową (na 22.2)?

Pytam w tym miejscu, bo taki T-bar to jedno z możliwych rozwiązań,
ale IMHO troszkę nadmiarowe – nie potrzebuję wieszać licznych
akcesoriów, chcę tylko zamocować tę nieszczęsną manetkę i nie
jestem pewien czy chcę, żeby mój rower wyglądał tak:
http://www.sheldonbrown.com/harris/surly-rohloff/images/2-bars.jpg
:)

Myślałem o Hubbubie (http://www.hubbub.com/store/products.asp?id=32),
ale drogi jest, poza tym trzeba go kupować za sadzawką, więc to
wyjdzie jeszcze droĹźej.

Nie znacie może dostępniejszego i tańszego rozwiązania w tym rodzaju?

TIA

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2009-04-23 04:43:21
Autor: Saurus
przedni bagaznik nad kolo
On 23 Kwi, 12:22, Tomasz Minkiewicz <tomm...@gmail.com> wrote:
Myślałem o Hubbubie (http://www.hubbub.com/store/products.asp?id=32),
ale drogi jest, poza tym trzeba go kupować za sadzawką, więc to
wyjdzie jeszcze drożej.

Nie znacie może dostępniejszego i tańszego rozwiązania w tym rodzaju?

Ja poszedłem do tokarza z "barankiem", kazałem mu uciąć 5cm z końca i
wpasować w kierownicę na wcisk coś wytoczonego z aluminium na średnicę
22.2 mm w wystającej części. Zapłaciłem za to 10 zł ;)
http://www.saurus.net.pl/manetka.jpg

Data: 2009-04-23 11:14:48
Autor: Grzegorz Baltazar Kajdrowicz
przedni bagaznik nad kolo
w odpowiedzi Tomasz Minkiewicz na post news:20090423122215.58cf1769sultan z Cz 23 kwi 2009 12:22:15 pisze co nastepuje:

[...]

a samemu nie mozesz sobie tego zrobic?

kupujesz kawalek walka alu, idziesz do slusarza i wybierasz srodek, wiercisz dziure i przykrecasz jakas obejma do damy/mostka/kierownicy.
na to zakladasz manetke i juz masz gotowe.
troche unwencji i da sie wszystko zrobic :)

Data: 2009-04-23 11:19:52
Autor: Grzegorz Baltazar Kajdrowicz
przedni bagaznik nad kolo
[...]

http://tiny.pl/zdp9