przeglad, rejstracja, ubezpieczenie - jak to jest ?

Data: 2009-09-28 12:09:35
Autor: yaro
przeglad, rejstracja, ubezpieczenie - jak to jest ?
Witam

Przegladajac ogloszenia natrafilem na takie cos :

Rok produkcji: 2005,
Data rejestracji: 03/2005,
Przegląd: 07/2010,
Ubezpieczenie: 12/2009,

Czy jest jakies sensowne wytlumaczenie takiego stanu rzeczy ?
Myslalem ze przeglady powinny sie pokrywac z pierwsza rejstracja
ubezpieczenia w sumie tez ... chociaz tu jesli byo 2 wlascicieli to moze byc rozjazd.
Samochod krajowy.

--
yaro

Data: 2009-09-28 10:22:04
Autor: Piotr Czyż
yaro pisze:

[...]

Samochód z 2005 roku nie musi robić przeglądu co rok. Zrobił np. w lipcu 2008. Samochód sprzedał w grudniu, a nowy nabywca wypowiedział (bo może) umowę OC i sam sobie ubezpieczył. Więc ubezpieczenie ma do grudnia, a przegląd który dostał na dwa lata kończy się w wakację.
W tamtym roku robiłem przegląd sprowadzonego samochodu i też dostałem na dwa lata (też rocznik 2005).

pzdr
--
Piotr Czyż

Data: 2009-09-28 12:11:24
Autor: Marcin J. Kowalczyk
yaro pisze:
Przegladajac ogloszenia natrafilem na takie cos :

Rok produkcji: 2005,
Data rejestracji: 03/2005,
Przegląd: 07/2010,

ktos zobil sobie przeglad w 07/2009 bo np. planowal dluzszy wyjazd....

Ubezpieczenie: 12/2009,

mogl sie wlascil zmienic np. w grudniu 2008... i zawarl nowa polise

Czy jest jakies sensowne wytlumaczenie takiego stanu rzeczy ?

j/w

Myslalem ze przeglady powinny sie pokrywac z pierwsza rejstracja
ubezpieczenia w sumie tez ... chociaz tu jesli byo 2 wlascicieli to moze byc rozjazd.

zgadza sie

Samochod krajowy.

bez znaczenia

Data: 2009-09-28 12:26:01
Autor: yaro
[...]

No ale tez moglo tak byc ze samochod
mial dzwona i byl wymagany przeglad ?

--
yaro

Data: 2009-09-28 10:48:26
Autor: Piotr Czyż
przeglad, rejstracja, ubezpieczenie - jak to jest ?
yaro pisze:

Rok produkcji: 2005,

No ale tez moglo tak byc ze samochod
mial dzwona i byl wymagany przeglad ?

W samochodzie z 2005 przegląd ważny jest dwa lata.
Nie ma co szukać drugiego dna.

pzdr
--
Piotr Czyż

Data: 2009-09-28 12:35:18
Autor: Icek
przeglad, rejstracja, ubezpieczenie - jak to jest ?

> ktos zobil sobie przeglad w 07/2009 bo np. planowal dluzszy wyjazd....

No ale tez moglo tak byc ze samochod
mial dzwona i byl wymagany przeglad ?

przegladu czesciowego nie wbija sie do DR. Bierzesz potwierdzenie badania do
wydz komunikacji i wydaja Ci oryginalny dowod

Icek

Data: 2009-09-28 12:26:48
Autor: 'Tom N'
Marcin J. Kowalczyk w <news:h9q24d$26j7$1bgp.inds.pl>:

yaro pisze:
[...]

Raczej w lipcu 2008, zamiast w marcu 2008 -- kolejny po 2 latach, a dalej co
rok

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2009-09-28 12:34:49
Autor: =Marcos=
przeglad, rejstracja, ubezpieczenie - jak to jest ?
Myslalem ze przeglady powinny sie pokrywac z pierwsza rejstracja
ubezpieczenia w sumie tez ... chociaz tu jesli byo 2 wlascicieli to moze byc rozjazd.

Przeglądy nie muszą mieć ciągłości. Są ważne rok od daty zrobienia. Czyli jak ktoś akurat był na urlopie i zrobił później, to się przesuwa. Albo ktoś odkupił i zrobił wcześniej, bo chciał, to się przesuwa.

--
Marcos
[Marek Ślusarczyk]

Data: 2009-09-28 10:45:58
Autor: Piotr Czyż
=Marcos= pisze:

Przeglądy nie muszą mieć ciągłości. Są ważne rok od daty zrobienia.
Czyli jak ktoś akurat był na urlopie i zrobił później, to się przesuwa.
Albo ktoś odkupił i zrobił wcześniej, bo chciał, to się przesuwa.

Badania techniczne nowego samochodu są dokonywane przed jego pierwszą rejestracją.

Kolejne badania (przegląd) techniczne są dokonywane:
- do 3 lat od pierwszej rejestracji
- następnie w ciągu 2 lat od pierwszego badania
- corocznie po upływie ww. okresu.

Nie chce mi się szukać rozporządzenia, to wypluły google.

--
Piotr Czyż

Data: 2009-09-28 13:30:21
Autor: Kazimierz Uromski
Piotr Czyż wrote:
=Marcos= pisze:

[...]

Jeśli chcesz z niego korzystać. Jeśli stoi na podwórku/parkingu/... może stać bez przeglądu. Bez OC teoretycznie nie może, ale w praktyce często też stoi.

Choć fakt, w nowym samochodzie jest to trochę bez sensu...

Data: 2009-09-28 14:16:41
Autor: Piotr Czyż
Kazimierz Uromski pisze:

[...]

Jasne. Chodzi mi o to, że nawet przeglądy coroczne robi się w samochodzie starszym niż kilka lat. Pierwszy jest na trzy, drugi na dwa lata, dopiero później rokrocznie.

--
Piotr Czyż

Data: 2009-09-28 19:41:36
Autor: Jacek Osiecki
Dnia Mon, 28 Sep 2009 13:30:21 +0200, Kazimierz Uromski napisał(a):
Piotr Czyż wrote:

Kolejne badania (przegląd) techniczne są dokonywane:

[...]

Jeśli chcesz z niego korzystać. Jeśli stoi na podwórku/parkingu/... może stać bez przeglądu. Bez OC teoretycznie nie może, ale w praktyce często też stoi.
Choć fakt, w nowym samochodzie jest to trochę bez sensu...

Może nie stać, wystarczy że właściciel się zagapi :)

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2009-09-28 14:06:03
Autor: Fakir
przeglad, rejstracja, ubezpieczenie - jak to jest ?

:
: Rok produkcji: 2005,
: Data rejestracji: 03/2005,
: Przegląd: 07/2010,
: Ubezpieczenie: 12/2009,
:
[...]

Ma lpg?? , bo załozenie instalacji również burzy porządek
przeglądów rejestracyjnych w stosunku do daty zakupu.
Od daty instalacji robisz przeglądy co rok.

pozdr

Data: 2009-09-28 19:12:53
Autor: =Marcos=
przeglad, rejstracja, ubezpieczenie - jak to jest ?
Ma lpg?? , bo załozenie instalacji również burzy porządek
przeglądów rejestracyjnych w stosunku do daty zakupu.
Od daty instalacji robisz przeglądy co rok.

Ja nie robiłem przeglądu po montażu instalacji. Instalację montowałem jakoś przed wydaniem twardego dowodu rejestracyjnego i jak dostałem dowód, to miałem wbitą bez żadnego przeglądania. Samochód stary.

--
Marcos
[Marek Ślusarczyk]

http://www.przeloty.net <- tanie bilety lotnicze

przeglad, rejstracja, ubezpieczenie - jak to jest ?