Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   przegrzanie silnika, czy groźne w skutkach. .

przegrzanie silnika, czy groźne w skutkach. .

Data: 2012-09-24 15:46:19
Autor: Albercik
przegrzanie silnika, czy groźne w skutkach. .
W dniu 24.09.2012 14:32, Albercik pisze:

Pytanie z gatunku wróżenia z fusów.. Czy takie jednokrotne, krótkotrwałe
przegrzanie silnika, zalanie zimną wodą oraz późniejsze częstokrotne
obniżenie się poziomu chłodziwa poniżej minimum(wskazówka cały czas
pokazywała normalną temperaturę) może mieć jakieś brzemienne skutki dla
silnika?


Dzięki, widzę że rozrzut ewentualności dosyć spory...
Pytanie zatem nieco inne.. bo i tak już nic nie zmienię...
ale aby wiedzieć na zaś, co w takiej sytuacji robić?

Czyli:
jedziemy sobie szybko, nagle olśnienie - wody w chłodnicy niema. Wskazówka na czerwonym, dym spod maski, zakładam że nie jest za późno na uratowanie silnika.

A - wyłączmy silnik jak najszybciej, nawet jeszcze przed zatrzymaniem się
B - nie wyłączamy silnika, ale nie katujemy go ofcorse

A.1 czekamy aż silnik ostygnie po czym dolewamy wody o temperaturze zbliżonej do silnika
A.2 nie czekamy aż silnik ostygnie tylko dolewamy wody jak najszybciej, jak najcieplejszą
A.3 nie czekamy aż silnik ostygnie, dolewamy co popadie a się nadaje

B.1 - uzupełniamy jak najszybciej brak wody czymkolwiek co się nadaje
B.2 - szukamy ciepłej wody.. ciężko będzie znaleźć taką o temp kilkuset st. w rozsądnym czasie:)

C - jeszcze inaczej - jak?

*)niepotrzebne usunąć

Michała rady w stylu "nie przejmujemy się kontrolką i jedziemy dalej" nie uwzględniam:)

Data: 2012-09-24 15:48:21
Autor: Chris
przegrzanie silnika, czy groźne w skutkach..
Albercik nabazgrał(a):

C - jeszcze inaczej - jak?

Bierzemy tel do ręki i wykręcamu numer assistance :)

--
www.bezwypadkowy.net - Sprawdź historię auta i zobacz czy nie było wrakiem.
www.automo.pl - Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię wypadkową.

Data: 2012-09-24 15:53:54
Autor: Jakub Witkowski
przegrzanie silnika, czy groźne w skutkach. .
W dniu 2012-09-24 15:46, Albercik pisze:

A - wyłączmy silnik jak najszybciej, nawet jeszcze przed zatrzymaniem się
A.1 czekamy aż silnik ostygnie po czym dolewamy wody o temperaturze zbliżonej do silnika

Moim zdaniem jak wyżej.

Bo jeśli już jest za gorący i coś tam poszło, to poszło.
Szybsze schładzanie na siłę raczej zaszkodzi niż pomoże.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

Data: 2012-09-24 16:01:49
Autor: Ergie
przegrzanie silnika, czy groźne w skutkach..
Użytkownik "Albercik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:k3po7b$taa$1@node2.news.atman.pl...

Czyli:
jedziemy sobie szybko, nagle olśnienie - wody w chłodnicy niema. Wskazówka na czerwonym, dym spod maski, zakładam że nie jest za późno na uratowanie silnika.

Miałem kiedyś uszkodzony termostat (nie włączał dmuchawy) i wlekąc się w korku z włączoną klimą zagotowałem wodę. Zorientowałem się dopiero widząc parę lecącą spod maski. Zjechałem na pobocze i natychmiast zgasiłem silni i otworzyłem klapę, aby sobie spokojnie ostygł. Woda zagotowała się na tyle mocno, że pękł wężyk i sporo jej wyciekło.

Odczekałem ok. 15 i wlałem wodę mineralną bo tylko taką miałem w aucie, a na najbliższej stacji kupiłem płyn i dolałem do pełna. Wężyk był na szczęście na tyle szczelny, że tylko co jakiś czas musiałem dolewać płyn. Przejechałem tak jeszcze jakieś 600km dolewając płynu co jakiś czas i z włączonym grzaniem wnętrza (aby jakoś odebrać ciepło, bo dmuchawa chłodnicy się nie włączała, a nie wpadłem na to by ją podłączyć na stałe po akumulator).

Jakiś czas później musiałem wymienić uszczelkę pod głowicą.

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2012-09-25 00:00:44
Autor: Bastion
przegrzanie silnika, czy grone w skutkach..

Uytkownik "Albercik" <nie.wysylaj.tu.poczty@gazeta.pl> napisa w wiadomoci news:k3po7b$taa$1node2.news.atman.pl...
W dniu 24.09.2012 14:32, Albercik pisze:

C - jeszcze inaczej - jak?

C1. Otworzyc okna w kabinie.
C2. Otworzuc nawiew w kabinie.
C3. Otworzyc ogrzewanie ma max.
W ciagu 5-10 minut (przy spokojnej jazdy), temperatura silnika spada o ok. 40- 50 stopni.

Sprawdzone na oplowskim DTI 2.0 z wyciekiem plynu z chlodnicy.
(w zbiorniczku wyrownawczym bylo sucho)

Data: 2012-09-25 08:23:45
Autor: Albercik
przegrzanie silnika, czy grone w skutkach..
W dniu 25.09.2012 00:00, Bastion pisze:
Uytkownik "Albercik" <nie.wysylaj.tu.poczty@gazeta.pl> napisa w wiadomoci
news:k3po7b$taa$1node2.news.atman.pl...
W dniu 24.09.2012 14:32, Albercik pisze:

C - jeszcze inaczej - jak?

C1. Otworzyc okna w kabinie.
C2. Otworzuc nawiew w kabinie.
C3. Otworzyc ogrzewanie ma max.
W ciagu 5-10 minut (przy spokojnej jazdy), temperatura silnika spada o ok.
40- 50 stopni.

Sprawdzone na oplowskim DTI 2.0 z wyciekiem plynu z chlodnicy.
(w zbiorniczku wyrownawczym bylo sucho)


Zbiorniczek wyrwnawczy jest najwyszym punktem instalacji, wic moe by tak ze w nim jest sucho, ale w obiegu jest wystarczajco pynu do schodzenia silnika. Mnie spotkaa sytuacja e poziom obniy si poniej termostatu(bo tam miaem nieszczelno) po czym reszta wody w skutek przegrzania wyparowaa. Wczenie nawiewu do kabiny nic by nie zmienio poniewa w nagrzewnicy tez nie byo wody.

Data: 2012-09-25 21:00:51
Autor: Bastion
przegrzanie silnika, czy grone w skutkach..

Uytkownik "Albercik" <nie.wysylaj.tu.poczty@gazeta.pl> napisa w wiadomoci news:k3rilj$qqj$1node2.news.atman.pl...
Zbiorniczek wyrwnawczy jest najwyszym punktem instalacji, wic moe by tak ze w nim jest sucho, ale w obiegu jest wystarczajco pynu do schodzenia silnika. Mnie spotkaa sytuacja e poziom obniy si poniej termostatu(bo tam miaem nieszczelno) po czym reszta wody w skutek przegrzania wyparowaa. Wczenie nawiewu do kabiny nic by nie zmienio poniewa w nagrzewnicy tez nie byo wody.

Sorrki za literowki w poprzednim poscie.

U mnie jest taka sytuacja, ze w normalnych warunkach temperatura silnika (oleju)
utrzymuje sie w okolicy 85 oC i nigdy nie przekracza 90 oC.
Kiedys w czasie jazdy zauwazylem, ze temperatura siega do 95.
Zatrzymalem auto i sprawdzilem plyn chlodniczy- z zbiorniczku bylo sucho.
Nie chcialem dolewac zwyklej kranowy,  nie mialem tez kasy na kupno plynu.

Zrobilem tak jak opisalem wczesniej (nawiew, otwarte okna, ogrzewanie kabiny ma max).
To byl goracy letni dzien, ze 30 stopini w cieniu. W kabinie zrobilo sie goraco jak w saunie
ale zadzialalo, temperatura silnika spadla w cziagu 5-10 minut do 60-65 oC. Tak pokonalem trase ok 12 km.

Trudno mi powiedziec czy w nagrzewnicy byl jeszcze plyn. W domu dolalem 1,5l borygo.
Mysle, ze ta metoda jest w sytuacjach awaryjnych naprawde skuteczna.
Powinno zadzialac nawet jezeli w nagrzewnicy bedzie tylko powietrze.

Data: 2012-09-25 21:40:01
Autor: Albercik
przegrzanie silnika, czy grone w skutkach..
W dniu 25.09.2012 21:00, Bastion pisze:
Uytkownik "Albercik" <nie.wysylaj.tu.poczty@gazeta.pl> napisa w wiadomoci
news:k3rilj$qqj$1node2.news.atman.pl...
Zbiorniczek wyrwnawczy jest najwyszym punktem instalacji, wic moe by
tak ze w nim jest sucho, ale w obiegu jest wystarczajco pynu do
schodzenia silnika. Mnie spotkaa sytuacja e poziom obniy si poniej
termostatu(bo tam miaem nieszczelno) po czym reszta wody w skutek
przegrzania wyparowaa. Wczenie nawiewu do kabiny nic by nie zmienio
poniewa w nagrzewnicy tez nie byo wody.

Sorrki za literowki w poprzednim poscie.

U mnie jest taka sytuacja, ze w normalnych warunkach temperatura silnika
(oleju)
utrzymuje sie w okolicy 85 oC i nigdy nie przekracza 90 oC.
Kiedys w czasie jazdy zauwazylem, ze temperatura siega do 95.
Zatrzymalem auto i sprawdzilem plyn chlodniczy- z zbiorniczku bylo sucho.
Nie chcialem dolewac zwyklej kranowy,  nie mialem tez kasy na kupno plynu.

Zrobilem tak jak opisalem wczesniej (nawiew, otwarte okna, ogrzewanie kabiny
ma max).
To byl goracy letni dzien, ze 30 stopini w cieniu. W kabinie zrobilo sie
goraco jak w saunie
ale zadzialalo, temperatura silnika spadla w cziagu 5-10 minut do 60-65 oC.
Tak pokonalem trase ok 12 km.

Trudno mi powiedziec czy w nagrzewnicy byl jeszcze plyn. W domu dolalem 1,5l
borygo.
Mysle, ze ta metoda jest w sytuacjach awaryjnych naprawde skuteczna.
Powinno zadzialac nawet jezeli w nagrzewnicy bedzie tylko powietrze.

1,5l to chyba tak na granicy e jeszcze silnik jest chodzony, jak by nie miae cieczy w gowicy to by nagrzewnica nie schodzi silnika, a reszta pynu szybko by wyparowaa. Tak ja miaem, zeszo poniej termostatu a reszta posza w gwizdek

Data: 2012-09-26 13:18:41
Autor: Jakub Witkowski
przegrzanie silnika, czy grone w skutkach..
W dniu 2012-09-25 21:00, Bastion pisze:

Mysle, ze ta metoda jest w sytuacjach awaryjnych naprawde skuteczna.

Tylko przy maych wyciekach lub przegrzaniu z innego powodu (np. upa, zasyfiona chodnica, termostat)

Powinno zadzialac nawet jezeli w nagrzewnicy bedzie tylko powietrze.

A to jakim cudem???

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog by niepowane,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiada w czci
gts /kropka/ pl    |  lub caoci pogldom ich Autora.

Data: 2012-09-25 22:41:37
Autor: tο
przegrzanie silnika, czy grone w skutkach..
Albercik wrote:

jedziemy sobie szybko, nagle olśnienie - wody w chłodnicy niema.
Wskazówka na czerwonym, dym spod maski, zakładam że nie jest za późno na
uratowanie silnika.

A - wyłączmy silnik jak najszybciej, nawet jeszcze przed zatrzymaniem
się B - nie wyłączamy silnika, ale nie katujemy go ofcorse

Zdecydowanie należy wyłączyć od razu, ale nie hamować, tylko wrzucić na luz, żeby powietrze chłodziło silnik jak najdłużej. A poza tym, z moich doświadczeń wynika, że silnik potrzebuje najmniej chłodzenia przy dość dużej prędkości (ok. 100, zależy od auta) na najwyższym biegu. Najwięcej od układu chłodzenia wymaga podczas ruszania i hamowania przy małych prędkościach (jazda w korku etc.).

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2012-09-26 07:39:59
Autor: Adam Wysocki
przegrzanie silnika, czy grone w skutkach..
t?? wrote:

z moich dowiadcze wynika, e silnik potrzebuje najmniej chodzenia przy do duej prdkoci (ok. 100, zaley od auta) na najwyszym biegu.

A moe nie potrzebuje najmniej chodzenia, tylko najwicej go dostaje? Wiatr wiejcy przez chodnic przy 100 km/h czyni cuda.

--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 750F 2001 r.
PMS+ PJ- S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w++ CB+++
http://motogof.tumblr.com/

Data: 2012-09-26 09:37:31
Autor: tο
przegrzanie silnika, czy grone w skutkach..
Adam Wysocki wrote:

A może nie potrzebuje najmniej chłodzenia, tylko najwięcej go dostaje?
Wiatr wiejący przez chłodnicę przy 100 km/h czyni cuda.

Uściślę -- najmniej AKTYWNEGO chłodzenia. Bo najmniej, tak w ogóle, to pewnie na biegu jałowym. ;)

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2012-09-26 09:01:23
Autor: J.F.
przegrzanie silnika, czy grone w skutkach..
Dnia 25 Sep 2012 22:41:37 GMT, tο napisa(a):
Zdecydowanie naley wyczy od razu, ale nie hamowa, tylko wrzuci na luz, eby powietrze chodzio silnik jak najduej. A poza tym, z moich dowiadcze wynika, e silnik potrzebuje najmniej chodzenia przy do duej prdkoci (ok. 100, zaley od auta) na najwyszym biegu. Najwicej od ukadu chodzenia wymaga podczas ruszania i hamowania przy maych prdkociach (jazda w korku etc.).

Najgorsza jest jazda z predkoscia rzedu 40km/h, gdy sie pokrywa z
predkoscia wiatru, i w rezultacie chlodzenia prawie nie ma.

J.

Data: 2012-09-26 07:40:19
Autor: Adam Wysocki
przegrzanie silnika, czy grone w skutkach..
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

Najgorsza jest jazda z predkoscia rzedu 40km/h, gdy sie pokrywa z
predkoscia wiatru, i w rezultacie chlodzenia prawie nie ma.

Od tego wentylator chodnicy...

--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 750F 2001 r.
PMS+ PJ- S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w++ CB+++
http://motogof.tumblr.com/

przegrzanie silnika, czy groźne w skutkach. .

Nowy film z video.banzaj.pl wicej »
Redmi 9A - recenzja budetowego smartfona