Data: 2012-09-24 17:57:27 | |
Autor: Przembo | |
przegrzanie silnika, czy groźne w skutkach.. | |
Albercik w wiadomości news:k3pjse$f5d$1node2.news.atman.pl napisał(a):
wracając z wakacji miałem niemiłą niespodziankę... Szlag trafiło obudowę termostatu i płyn poszedł się kochać.. Kilka osób wspomniało o uszczelce pod głowicą pod tym kątem że może jeszcze paść. Aby ocenić jakie będą dalsze skutki trzeba się przyjrzeć obudowie termostatu i przyczynie jej pęknięcia. Jeśli nie będzie to wada materiałowa lub uszkodzenie z zewnątrz to myslę, że na 99% przyczyną awarii była uszczelka pod głowicą, teraz tyko stan będzie się pogarszał aż do ewidentnych przedmuchów z komory spalania do układu chłodzenia, kolejne wzrosty ciśnienia i puści kolejny najsłabszy element. Reasumując na 99% popsuło się już wszystko, teraz pewnie kwestia tego czy padnie kolejny najsłabszy element jeśli to upg i jej nie wymienisz. Pozdr |
|
Data: 2012-09-24 20:04:48 | |
Autor: Albercik | |
przegrzanie silnika, czy groźne w skutkach. . | |
W dniu 24.09.2012 17:57, Przembo pisze:
Albercik w wiadomości news:k3pjse$f5d$1node2.news.atman.pl napisał(a): Więc tak.. rozebrałem dziada, zanim to zrobiłem sprawdziłem olej - było tyle ile przed całą akcją, był czysty, żadnego masła itp. Samochód odpalił bez problemu, żadnych efektów akustycznych nie było. Termostat ewidentnie uszkodzony, pęknięty przy uszczelce(termostatu, a nie tej spod głowicy). Wygląda to na osłabienie materiału,tworzywo z jakiego jest wykonany widać nie przetrwało próby czasu, jest bardzo kruche i się "łuszczy w palcach", na termostacie widoczne rysy w pobliżu śrub mocujących. Zastanawiam się czy czasem przyczyną nie całej tej imprezy nie był mój błąd podczas ostatniej dolewki płynu.. Już od jakiegoś czasu ubywało mi płynu, tak co dwa.. trzy miesiące dolewałem z pół litra. Tak było też bezpośrednio przed tą trasą, z tym że "z rozpędu" przelałem "trochę" ponad maksymalny poziom. Zapewne podczas rozgrzewania się płynu zabrakło miejsca na nadmiar płynu a odpowietrznik sobie z tym nie poradził, zwiększone ciśnienie wybrało najsłabszy punkt w postaci już zmęczonej życiem obudowy termostatu. Pozostaje liczyć że silnik na tym nie ucierpiał, za jakiś czas po naprawie przejadę się na badanie spalin czy czegoś tam w płynie chłodzącym, olej tez będzie pod bacznym nadzorem... |
|
Data: 2012-09-24 20:19:33 | |
Autor: PiteR | |
przegrzanie silnika, czy gro¼ne w skutkach.. | |
na ** p.m.s ** Albercik pisze tak:
Pozostaje liczyæ ¿e silnik na tym nie ucierpia³, za jaki¶ czas po naprawie przejadê siê na badanie spalin czy czego¶ tam w p³ynie ch³odz±cym, olej tez bêdzie pod bacznym nadzorem... jeszcze twarde wê¿e ch³odnicy i zapowietrzanie siê nagrzewnicy czyli letni nawiew a¿ do zimnego. -- Piter vw golf mk2 1.3 '87 vw passat B5 1.6 '98 |
|
Data: 2012-09-25 00:35:13 | |
Autor: venioo@interia.pl | |
przegrzanie silnika, czy gro¼ne w skutkach.. | |
W dniu 2012-09-24 20:04, Albercik pisze:
Zastanawiam siê czy czasem przyczyn± nie ca³ej tej imprezy nie by³ mój Po tych wszystkich opisach - zalatwiles glowice na 99%. Trzeba bylo wymienic uszczelke pod glowica jak zaczely sie ubytki, teraz po takim przegrzaniu na bank glowica o ile gdzies nie pekla, to jest do szlifu bo sie wygiela. Pare stowek szykuj o ile sam to wymienisz. Jesli mechanik, to licz smialo kolo 1kPLN. -- venioo -> GG:198909 "What a wonderful wooooorld!" :) |
|
Data: 2012-09-25 08:26:53 | |
Autor: Albercik | |
przegrzanie silnika, czy gro¼ne w skutkach.. | |
W dniu 25.09.2012 00:35, venioo@interia.pl pisze:
W dniu 2012-09-24 20:04, Albercik pisze:Siê oka¿e, na zapas robiæ nie bêdê. Sam sobie j± wymieniê, bêdê mieæ pretekst do zakupu klucza dynamometrycznego:) A co do wcze¶niejszych ubytków p³ynu... podejrzewam ¿e ciek³o w³a¶nie spod termostatu, tyle ¿e nieszczelno¶æ by³a ma³a i trudno zauwa¿alna. UPG do tej pory jest w jak najlepszym stanie, ¿adnych objawów nie ma. |
|
Data: 2012-09-25 08:51:59 | |
Autor: Ukaniu | |
przegrzanie silnika, czy gro¼ne w skutkach.. | |
U¿ytkownik "Albercik" <nie.wysylaj.tu.poczty@gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:k3rird$qqj$2node2.news.atman.pl... A co do wcze¶niejszych ubytków p³ynu... podejrzewam ¿e ciek³o w³a¶nie spod termostatu, tyle ¿e nieszczelno¶æ by³a ma³a i trudno zauwa¿alna. UPG do tej pory jest w jak najlepszym stanie, ¿adnych objawów nie ma. Bo to odrazu nie wyjdzie, jak zimê przeje¼dzi bez objawów to nic sie nie sta³o. -- Pozdrawiam, £ukasz |
|
Data: 2012-09-25 10:17:51 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
przegrzanie silnika, czy gro¼ne w skutkach.. | |
W dniu 2012-09-25 00:35, venioo@interia.pl pisze:
W dniu 2012-09-24 20:04, Albercik pisze: Niewykluczone, ale stawiam, ¿e raczej ubywa³o t± obudow± termostatu, tylko wcze¶niej by³a szczelina, a potem pêk³o od nadmiaru p³ynu. Przecie¿ olej ma czysty, jakby posz³a g³owica to by raczej by³ majonez. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mog± byæ niepowa¿ne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadaæ w czê¶ci gts /kropka/ pl | lub ca³o¶ci pogl±dom ich Autora. |
|
Data: 2012-09-25 13:32:14 | |
Autor: Sebastian Kaliszewski | |
przegrzanie silnika, czy gro¼ne w skutkach.. | |
On 09/25/2012 10:17 AM, Jakub Witkowski wrote:
W dniu 2012-09-25 00:35, venioo@interia.pl pisze: Czasem (zale¿y od silnika, miejsca uszkodzenia uszczeliki itd) jest odwrotnie -- olej czysty, za to w p³ynie ch³odz±cym syf. pzdr \SK |
|
Data: 2012-09-25 14:08:24 | |
Autor: Axel | |
przegrzanie silnika, czy gro¼ne w skutkach.. | |
"Sebastian Kaliszewski" <Sebastian.Kaliszewski@nospam.softax.com.pl> wrote
in message news:gdh8j9-03f.ln1bozon.softax.pl... Niewykluczone, ale stawiam, ¿e raczej ubywa³o t± obudow± termostatu,Czasem (zale¿y od silnika, miejsca uszkodzenia uszczeliki itd) jest odwrotnie -- olej czysty, za to w p³ynie ch³odz±cym syf. U mnie olej byl czysty, plyn tez (tyle, ze go ubywalo), za to z rury wydechowej para walila :-) -- Axel |
|
Data: 2012-09-25 21:11:57 | |
Autor: venioo@interia.pl | |
przegrzanie silnika, czy gro¼ne w skutkach.. | |
W dniu 2012-09-25 14:08, Axel pisze:
"Sebastian Kaliszewski" <Sebastian.Kaliszewski@nospam.softax.com.pl> wrote Zalezy jak sie uszczelka uszkodzi i gdzie przepuszcza, z tego co kojarze to opcje sa cztery: 1. olej i spaliny w plynie chlodzacym, 2. plyn w oleju co daje majonez, 3. plyn do kolektora lub cylindra i paruje wydechem, 4. olej do cylinra i sie spala, w efekcie go ubywa. Te cztery przypadki znam, wystepuja jakies inne? -- venioo -> GG:198909 "What a wonderful wooooorld!" :) |
|
Data: 2012-09-25 21:36:03 | |
Autor: Albercik | |
przegrzanie silnika, czy gro¼ne w skutkach.. | |
W dniu 25.09.2012 21:11, venioo@interia.pl pisze:
4. olej do cylinra i sie spala, w efekcie go ubywa. a to nie czasem na odwrót? w komorze spalania jest raczej wiêksze ci¶nienie wiêc spaliny przedostaj± siê do oleju? No chyba ¿e na suwie ssania jest on zasysany? |
|
Data: 2012-09-25 13:37:06 | |
Autor: Adam Adamaszek | |
przegrzanie silnika, czy gro¼ne w skutkach.. | |
W dniu wtorek, 25 wrze¶nia 2012 21:36:04 UTC+2 u¿ytkownik Albercik napisa³:
> 4. olej do cylinra i sie spala, w efekcie go ubywa. Jedno drugiemu nie przeczy. Ci¶nienie spalin przedostaj±ce siê przez pier¶cienie do komory korbowej mo¿e powodowaæ wydmuchiwanie rozbryzgiwanego oleju przez odmê do dolotu, sk±d do wnêtrza cylindrów ju¿ niedaleko. pozdr AA |
|
Data: 2012-09-25 10:22:36 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
przegrzanie silnika, czy groźne w skutkach. . | |
W dniu 2012-09-24 20:04, Albercik pisze:
Zastanawiam się czy czasem przyczyną nie całej tej imprezy nie był mój błąd podczas ostatniej dolewki płynu.. Już od jakiegoś czasu ubywało mi płynu, tak co dwa.. trzy miesiące dolewałem z pół litra. Tak było też bezpośrednio przed tą trasą, z tym że "z rozpędu" przelałem "trochę" ponad maksymalny poziom. Zapewne podczas rozgrzewania się płynu zabrakło miejsca na nadmiar płynu a odpowietrznik sobie z tym nie poradził, zwiększone ciśnienie wybrało najsłabszy punkt w postaci już zmęczonej życiem obudowy termostatu. Jeśli cudzysłów do "trochę" jest z tych mocnych, to diagnoza wygląda na prawdopodobną... -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |