przegrzany olej

Data: 2009-07-09 08:35:29
Autor: mixokret
przegrzany olej
 Na prośbę szanownego gremium uściślam.
Spaliłem sprzęgło. Olej zagrzał sie do 140 stopni.
Sprzęgło wymieniłem.
Olej wygląda ok, ale nie wiem czy nie należałoby go wymienić.
Zakładam że ewentualne syfy posprzęgłowe zostaną wyłapane przez filtr oleju.
To co z tym olejem?
Wymienić na nowy. Czy stary powinien wytrzymać temperaturę 140 stopni?
Olej to Castrol Racing 10W-50 4T, pełny syntetyk.

Data: 2009-07-09 10:47:10
Autor: Kuczu
przegrzany olej
  mixokret pisze:

[...]

Jezdzic dalej :) Z tym ze ja zawsze praktykowalem wymiane sprzegla WRAZ z olejem. Po co syf ze starych okladzin ma miec kontakt z nowymi ?

Wymienić na nowy. Czy stary powinien wytrzymać temperaturę 140 stopni?

Wytrzyma i 200 stopni.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

Data: 2009-07-09 09:01:12
Autor: mixokret
przegrzany olej
Z tym ze ja zawsze praktykowalem wymiane sprzegla WRAZ
z olejem. Po co syf ze starych okladzin ma miec kontakt z nowymi ?

Chodzimy do tego samego kościoła motocyklowego i jesteśmy wyznawcami tej samej wiary :-) Też bym obstawiał zmianę oleju.
Stąd moje pytanie.
Z rozpędu kupiłem filtr oleju, ale motocykl na starym oleum chodzi jak szwajcarski zegarek więc dopadły mnie wątpliwości i zwątpienie: zmieniać czy nie zmieniać :-)

Data: 2009-07-09 11:12:46
Autor: Kuba \(aka cita\)
przegrzany olej
 mixokret wydusił z siebie te słowy:

 ale motocykl na starym oleum chodzi jak
szwajcarski zegarek więc dopadły mnie wątpliwości i zwątpienie:
zmieniać czy nie zmieniać :-)

a na nowym nie będzie chodził jak ten zegarek?

Przecież podczas wymiany okresowej oleju nie będzie slychac róznicy w pracy silnika.

Smiem twierdzic, ze jak zalejesz starym olejem z jelcza .. moto też będzie "chodzic"

Kuba (aka cita) gg:1461968   www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S |  Omega A R6 3,0 24V  |  i zwykle jakies TDI

Data: 2009-07-09 11:23:49
Autor: Kefir
przegrzany olej
Elou!
"Kuba (aka cita)" <yes.or.no@wp.pl> wrote in message news:h34caj$9pl$1inews.gazeta.pl...
[...]

"Zmulony" olej potrafi wrecz slicznie wyciszyc ;) Wracajac do pytania: osobiscie, wymieniam przy kazdym podejrzeniu ze cos moze byc nie halo. Glownie najpewnej bezzasadnie. To wynik alergii na techniczne tandeciarstwo: wole przeprzedobrzyc niz niedopatrzyc.

--
Pozdrawiam, Artu / Kef & padaki 955 / 660

Data: 2009-07-09 13:47:18
Autor: Kuba \(aka cita\)
przegrzany olej
Kefir wydusił z siebie te słowy:

[...]

no to co napisalem w żaden sposob nie mialo sugerować, zeby nie wymieniać oleju.
Jestem zwolennikiem wymiany ... ustosunkowalem sie tylko do dziwnej teorii

Data: 2009-07-09 15:57:19
Autor: Kefir
przegrzany olej
Elou!
"Kuba (aka cita)" <yes.or.no@wp.pl> wrote in message news:h34lcb$lcn$1inews.gazeta.pl...
[...]

To co napisalem, w zaden sposob nie bylo polemicznie. Chcialem sie z Toba zgodzic i dolozyc swoja opinie.

--
Pozdrawiam, Artu / Kef & padaki 955 / 660

Data: 2009-07-09 11:22:13
Autor: Kamil Nowak 'Amil'
przegrzany olej
  mixokret napisał(a):
Z rozpędu kupiłem filtr oleju, ale motocykl na starym oleum chodzi jak szwajcarski zegarek więc dopadły mnie wątpliwości i zwątpienie: zmieniać czy nie zmieniać :-)

A w sumie co to za motur?
Smiem twierdzic ze cos wysilonego, skoro udalo Ci sie tak go rozgrzac :) No chyba ze to gienek co krecil 8-mki na placu w upal przez caly dzien :)
Ja osobiscie przy wymianie sprzegla wymienilbym olej. Przy calej zabawie umowmy sie ze to nie jest zabojczy koszt. A skoro juz masz filtr, wiec... :)

--
Kamil Nowak 'Amil'
_motory_ pijadzio i susuki

przegrzany olej