Data: 2011-01-15 10:13:17 | |
Autor: jorgel | |
przegrzewanie napedu 4x4 | |
testowalem ostatnio pare samochodow 4x4 i w jednym przypadku
- byla to dacia duster - powiedziano mi, ze chociaz autko posiada 3 ustawienia napedu - 2x4,auto (2x4 lub 4x4 zaleznie od przyczepnosci) i lock (4x4) to w tym ostatnim ustawieniu nie moge jechac na dluzsza trase gdyz naped sie przegrzewa ... czy jest to typowe zjawisko w 4x4 i bedzie wystepowac w innych tego typu qashqai czy sportage czy tez jest to wynik oszczednosci i niedopracowan wlasciwych tylko dusterom ? |
|
Data: 2011-01-15 11:43:38 | |
Autor: Arek M | |
przegrzewanie napedu 4x4 | |
testowalem ostatnio pare samochodow 4x4 i w jednym przypadku Z reguły nie jest zalecane dluzsze jezdzenie na spietym napedzie - rowniez w 'rasowych' terenówkach typu landrover discovery, jakies patrole czy landruisery. Naped spinasz tylko w ekstremalnych warunkach, na codzien nie jest to potrzebne. -- PozdrawiAM! WRX/240KM |
|
Data: 2011-01-15 11:07:52 | |
Autor: to | |
przegrzewanie napedu 4x4 | |
begin Arek M
Z reguĹy nie jest zalecane dluzsze jezdzenie na spietym napedzie - Tyle, Ĺźe to nie ma Ĺźadnego zwiÄ zku z problemem w Dusterze... -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-01-16 08:02:01 | |
Autor: jorgel | |
przegrzewanie napedu 4x4 | |
W dniu 2011-01-15 12:07, to pisze:
begin Arek M a z czego ten problem wynika w przypadku dustera ? czy tylko duster ten problem ma ? |
|
Data: 2011-01-16 11:43:34 | |
Autor: to | |
przegrzewanie napedu 4x4 | |
begin jorgel
a z czego ten problem wynika w przypadku dustera ? Nie mam pojÄcia, pewnie z jakichĹ oszczÄdnoĹci. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-01-15 12:10:27 | |
Autor: marek | |
przegrzewanie napedu 4x4 | |
Z reguły nie jest zalecane dluzsze jezdzenie na spietym napedzie - rowniez w 'rasowych' terenówkach typu landrover discovery, jakies patrole czy landruisery. ciekawe brednie piszesz kolego. bardzo ciekawe. zwlaszcza w kontekscie landrovera disco. |
|
Data: 2011-01-15 12:28:13 | |
Autor: emes | |
przegrzewanie napedu 4x4 | |
Użytkownik "marek" <spierdalaj@org.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:igrvb8$795$1@inews.gazeta.pl... Z reguły nie jest zalecane dluzsze jezdzenie na spietym napedzie - rowniez w 'rasowych' terenówkach typu landrover discovery, jakies patrole czy landruisery. LC100 - ma staly naped 4x4 i nic sie nie przegrzewa, |
|
Data: 2011-01-15 12:35:09 | |
Autor: marek | |
przegrzewanie napedu 4x4 | |
ciekawe brednie piszesz kolego. bardzo ciekawe. zwlaszcza w kontekscie landrovera disco. disco rowniez. a reszta "prawdziwych terenowek" ma dolaczany przod oraz brak elementow ktore mogly by sie przegrzewac. |
|
Data: 2011-01-15 14:32:04 | |
Autor: Wojtek | |
przegrzewanie napedu 4x4 | |
Nie generalizuj!. Przejedź się samurajem na zapiętym napędzie 4x$ i zobaczymy. Wyraźnie producent zakazuje jazdy po asfalcie z dopiętym napędem bo nie masz dyfra centralnego tylko na osiach. Jak włączyłem na asfalcie 4x4 to potem nie mogłem układu odprężyć i odłączyć napędu. Pewnie że to nie we wszystkich autach taki spartański napęd jest ale występuje. -- wojtek |
|
Data: 2011-01-15 15:34:04 | |
Autor: marek | |
przegrzewanie napedu 4x4 | |
Nie generalizuj!. Przejedź się samurajem na zapiętym napędzie 4x$ i zobaczymy. Wyraźnie producent zakazuje jazdy po asfalcie z dopiętym napędem bo nie masz dyfra centralnego tylko na osiach. Jak włączyłem na asfalcie 4x4 to potem nie mogłem układu odprężyć i odłączyć napędu. Pewnie że to nie we wszystkich autach taki spartański napęd jest ale występuje. i co to ma wspolnego z przegrzewaniem sie napedu? |
|
Data: 2011-01-15 17:16:10 | |
Autor: Arek M | |
przegrzewanie napedu 4x4 | |
Nie generalizuj!. Przejedź się samurajem na zapiętym napędzie 4x$ i A gdzie pisałem, ze w tych autach przegrzewa sie naped, jesli go zepniemy? -- PozdrawiAM! WRX/240KM |
|
Data: 2011-01-15 17:51:00 | |
Autor: DoQ | |
przegrzewanie napedu 4x4 | |
W dniu 2011-01-15 14:32, Wojtek pisze:
Nie generalizuj!. Przejedź się samurajem na zapiętym napędzie 4x$ i No właśnie nie generalizuj. Standardowy napęd Grand Vitary to stałe 4x4 i tak ma jeździć. Pozdrawiam Paweł -- _____________________________________________ DoQ -- [ES9J4]-- mail: pawel.doq@gmail.com |
|
Data: 2011-01-15 17:57:46 | |
Autor: Arek M | |
przegrzewanie napedu 4x4 | |
Nie generalizuj!. Przejedź się samurajem na zapiętym napędzie 4x$ i Ale ma tez magiczny przycisk "lock", ktory powoduje zablokowanie centralnego dyfra. Nie ma zadnych ograniczen w stosowaniu tego trybu? To miałem na mysli pisząc "spięty napęd" ... -- PozdrawiAM! WRX/240KM |
|
Data: 2011-01-15 18:05:59 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
przegrzewanie napedu 4x4 | |
W dniu 2011-01-15 17:57, Arek M pisze:
To nie przycisk, a pokrętło :) , ktory powoduje zablokowanie W żadnym samochodzie nie należy jeździć w warunkach dobrej przyczepności na jakimkolwiek zablokowanym dyferencjale. Bo albo któreś koło będzie się musiało poślizgnąć na zakręcie, albo coś się ukręci. Jeżeli chodzi o napędy gdzie tył załączany jest sprzęgłem, to tam "lock" zazwyczaj nie jest taką prawdziwą blokadą, a jedynie zapięciem sprzęgła które ma bardzo ograniczone możliwości przenoszenia dużego momentu obrotowego. Wtedy jadąc takim napędem po zakrętach, w warunkach dobrej przyczepności to się może przegrzewać i szybko zużywać. |
|
Data: 2011-01-15 18:09:55 | |
Autor: DoQ | |
przegrzewanie napedu 4x4 | |
W dniu 2011-01-15 17:57, Arek M pisze:
Ale ma tez magiczny przycisk "lock", ktory powoduje zablokowanie To jest blokada dyferencjałów którą powinno się stosować w ograniczonym zakresie. Nie zmienia to faktu że GV jeździ ze stałym napędem 4x4. Pozdrawiam Paweł -- _____________________________________________ DoQ -- [ES9J4]-- mail: pawel.doq@gmail.com |
|
Data: 2011-01-15 18:25:12 | |
Autor: Arek M | |
przegrzewanie napedu 4x4 | |
Ale ma tez magiczny przycisk "lock", ktory powoduje zablokowanie A gdzies napisałem, ze jest inaczej? :) -- PozdrawiAM! WRX/240KM |
|
Data: 2011-01-15 18:51:05 | |
Autor: marek | |
przegrzewanie napedu 4x4 | |
A gdzies napisałem, ze jest inaczej? :) przytrzymany jestes? "Z reguły nie jest zalecane dluzsze jezdzenie na spietym napedzie - rowniez w 'rasowych' terenówkach typu landrover discovery, jakies patrole czy landruisery." |
|
Data: 2011-01-15 19:00:19 | |
Autor: Arek M | |
przegrzewanie napedu 4x4 | |
A gdzies napisałem, ze jest inaczej? :) Ja mam na mysli: spięty napęd = zabokowany centralny dyferencjał. Jezeli ktos zrozumiał "spięty napęd' jako stały napęd 4x4 to oczywiscie wychodzi bzdura. -- PozdrawiAM! |
|
Data: 2011-01-15 19:01:34 | |
Autor: marek | |
przegrzewanie napedu 4x4 | |
Ja mam na mysli: a teraz wyjasnij jaki to ma zwiazek z przegrzewaniem sie napedu. tylko juz konkretnie i bez pierdolingu. |
|
Data: 2011-01-15 19:18:35 | |
Autor: Arek M | |
przegrzewanie napedu 4x4 | |
Ja mam na mysli: Ale ja nigdzie nie napisałem, ze naped w disco czy innej terenówce sie przegrzewa. -- PozdrawiAM! WRX/240KM |
|
Data: 2011-01-15 19:36:30 | |
Autor: marek | |
przegrzewanie napedu 4x4 | |
Ale ja nigdzie nie napisałem, ze naped w disco czy innej terenówce sie przegrzewa. to po chuj odpisywales na pierwszy post w tym watku ? |
|
Data: 2011-01-16 00:11:30 | |
Autor: Bugatti | |
przegrzewanie napedu 4x4 | |
Użytkownik "Arek M" napisał w wiadomości:
No właśnie nie generalizuj. Standardowy napęd Grand Vitary to stałe 4x4 http://www.youtube.com/watch?v=Zy8jocfu0bg Nie ma ograniczeń ... tzn. blokada dyfrów działa przez cały czas niezależnie od prędkości pojazdu w porównaniu go innych gdzie jest "rozpinany" automatycznie od xx km/h - http://www.mas.auto.pl/content/view/5096/21/ Pozdr. -- Bugatti |
|
Data: 2011-01-16 09:08:46 | |
Autor: J.F. | |
przegrzewanie napedu 4x4 | |
On Sun, 16 Jan 2011 00:11:30 +0100, Bugatti wrote:
Użytkownik "Arek M" napisał w wiadomości: Ale: a) czy na spietych wolno jezdzic po asfalcie czy instrukcja wyraznie zabrania ? b) ma to w ogole jakas blokade ? Bo mi wyglada ze hamulcami realizowane c) a jesli hamulcami .. to jak dlugo mozna jezdzic w terenie ? Zanim sie plyn zagotuje, albo klocki zuzyja :-) J. |
|
Data: 2011-01-15 17:02:42 | |
Autor: magnes | |
przegrzewanie napedu 4x4 | |
Użytkownik "Arek M" <arkadiusz_dot_matuszak@gazeta.pl: Z reguły nie jest zalecane dluzsze jezdzenie na spietym napedzie - rowniez w 'rasowych' terenówkach typu landrover discovery, jakies Discovery ma akurat staly naped 4x4 ;-) -- Pozdr. magnes 600 & 4x4 w dieslu |
|
Data: 2011-01-15 17:21:39 | |
Autor: Arek M | |
przegrzewanie napedu 4x4 | |
W dniu 2011-01-15 17:02, magnes pisze:
Użytkownik "Arek M"<arkadiusz_dot_matuszak@gazeta.pl: A gdzie ja napisałem, ze dyskoteka takiego nie ma? -- PozdrawiAM! WRX/240KM |
|
Data: 2011-01-15 17:39:13 | |
Autor: magnes | |
przegrzewanie napedu 4x4 | |
Użytkownik "Arek M" <arkadiusz_dot_matuszak@gazeta.pl> napisał w wiadomości: Z reguły nie jest zalecane dluzsze jezdzenie na spietym napedzie - rowniez No przeca zacytowalem Cie nawet, ale moge jeszcze raz. Napisales: "Z reguły nie jest zalecane dluzsze jezdzenie na spietym napedzie - rowniez w 'rasowych' terenówkach typu landrover discovery" Jedynym znanym mi sposoben na "rozspiecie" napedu w Disco to demontaz przedniego walu napedowego. -- Pozdr. magnes 600 & 4x4 w dieslu |
|
Data: 2011-01-15 17:46:03 | |
Autor: Arek M | |
przegrzewanie napedu 4x4 | |
Discovery ma akurat staly naped 4x4 ;-) Ale oczywiscie wiesz do czego sluzy funkcja lock w disco? :) Bo oczywiscie o tym mowimy, i do tego sie odnosilem, co jest dosc wyraźnie napisane ... -- PozdrawiAM! WRX/240KM |
|
Data: 2011-01-15 17:55:23 | |
Autor: magnes | |
przegrzewanie napedu 4x4 | |
Użytkownik "Arek M" <arkadiusz_dot_matuszak@gazeta.pl> napisał w wiadomości: Ale oczywiscie wiesz do czego sluzy funkcja lock w disco? :) Do blokady CMR. Bo oczywiscie o tym mowimy, i do tego sie odnosilem, co jest dosc wyraźnie napisane ... A to Dacia ma blokade CMR? ;-) Przypuszczam, że Dacia w ogole nie ma CMR, tylko jakies sprzeglo pelniace jego role. Autor watku pytal o jazde 2x4, a 4x4 i dlatego Disco bylo kiepskim przykladem, bo akurat ono zawsze jest 4x4. -- Pozdr. magnes 600 & 4x4 w dieslu |
|
Data: 2011-01-15 18:00:51 | |
Autor: Arek M | |
przegrzewanie napedu 4x4 | |
W dniu 2011-01-15 17:55, magnes pisze:
Użytkownik "Arek M"<arkadiusz_dot_matuszak@gazeta.pl> napisał w wiadomości: Nie mam pojęcia, jaki napęd ma duster, ale wątkotworca napisał" "autko posiada 3 ustawienia napedu - 2x4,auto (2x4 lub 4x4 zaleznie od przyczepnosci) i lock (4x4)" Dla mnie ostatnie określenie jest jasne i rozumiem to jako blokade centralnego dyfra. -- PozdrawiAM! WRX/240KM |
|
Data: 2011-01-15 18:13:25 | |
Autor: marek | |
przegrzewanie napedu 4x4 | |
Dla mnie ostatnie określenie jest jasne i rozumiem to jako blokade centralnego dyfra. to zle rozumiesz i sie doucz. |
|
Data: 2011-01-15 18:22:19 | |
Autor: Arek M | |
przegrzewanie napedu 4x4 | |
Dla mnie ostatnie określenie jest jasne i rozumiem to jako blokade W takim razie co moze oznaczac tryb 'lock' napędu w autach 4x4? -- PozdrawiAM! WRX/240KM |
|
Data: 2011-01-15 18:23:47 | |
Autor: marek | |
przegrzewanie napedu 4x4 | |
W takim razie co moze oznaczac tryb 'lock' napędu w autach 4x4? juz ci napisali chlopie |
|
Data: 2011-01-15 18:27:54 | |
Autor: Arek M | |
przegrzewanie napedu 4x4 | |
W takim razie co moze oznaczac tryb 'lock' napędu w autach 4x4? No to doczytaj dokladnie :) Ja widze tam dokladnie to, co sam napisałem. -- PozdrawiAM! WRX/240KM |
|
Data: 2011-01-15 18:51:44 | |
Autor: marek | |
przegrzewanie napedu 4x4 | |
No to doczytaj dokladnie :) pierwszy twoj post to stek bzdur, pozostale rowniez. |
|
Data: 2011-01-15 18:46:07 | |
Autor: J.F. | |
przegrzewanie napedu 4x4 | |
On Sat, 15 Jan 2011 18:00:51 +0100, Arek M wrote:
W dniu 2011-01-15 17:55, magnes pisze: Rownie dobrze moze wcale nie miec centralnego dyfra, a 3 ustawienia znacza: naped na jedna os, na dwie osie (bez dyfra), automatycznie przelaczany w razie potrzeby. J. |
|
Data: 2011-01-15 19:32:18 | |
Autor: Arek M | |
przegrzewanie napedu 4x4 | |
Przypuszczam, że Dacia w ogole nie ma CMR, tylko jakies sprzeglo pelniaceNie mam pojęcia, jaki napęd ma duster, ale wątkotworca napisał" Jest taka szansa :) Zmylił mnie opis "lock" - w terenówkach, ktorymi jezdziłem oznaczało to tryb z blokada centralnego dyferencjału -- PozdrawiAM! WRX/240KM |
|
Data: 2011-01-15 19:37:17 | |
Autor: marek | |
przegrzewanie napedu 4x4 | |
Jest taka szansa :) chyba "terenowkami" a nie terenowkami |
|
Data: 2011-01-15 20:28:00 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
przegrzewanie napedu 4x4 | |
W dniu 2011-01-15 18:00, Arek M pisze:
Nie mam pojęcia, jaki napęd ma duster, ale wątkotworca napisał" Tam nie ma jako centralnego dyfra w takiej formie jak w "dorosłych" terenówkach. Samochód ten posiada stałe, mechaniczne przeniesienie napędu na przednie koła. Napęd na tylne koła przenoszony jest przez elektronicznie sterowane sprzęgło. Tak w uproszczeniu: - w trybie 2x4 sprzęgło jest zawsze rozłączone i napęd jest tylko na przód - w trybie 4x4, w normalnych warunkach jazdy sprzęgło również jest rozłączone, natomiast w przypadku np. buksowania przednich kół sprzęgło się załącza przenosząc moment obrotowy na tylne koła - w trybie 4x4 lock, sprzęgło się załącza niezależnie od warunków Przegrzewanie napędu w trybie 4x4 lock pewnie jest wynikiem tego, że to sprzęgło w trybie lock się ślizga podczas jazdy na zakrętach w warunkach dobrej przyczepności, bo nie jest w stanie przenieść tak dużego momentu obrotowego jaki wtedy występuje. W ogóle tego typu napędy doskonale się sprawiają jak trzeba zimą zaparkować na nieodśnieżonym parkingu. Natomiast dłuższa jazda w cięższym terenie szybko wykańcza to międzyosiowe sprzęgło, bo to nie jest pomyślane do długiej, ciężkiej pracy. Pół biedy jak są tam jakieś czujniki i po kilku próbach auto zapali jakąś lampkę, rozłączy napęd, co oznacza żeby spróbować za pół godziny jak to wszystko ostygnie. Gorzej jak sprzęgło zaczyna się palić, a komputer nadal próbuje je załączać. Bo już nie raz słyszałem jak posiadacze SUV-ów wybrali się "w teren" i skończyło się to drogimi naprawami. |
|
Data: 2011-01-15 13:02:38 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
przegrzewanie napedu 4x4 | |
On 2011-01-15, jorgel <jorgel0@o2.pl> wrote:
testowalem ostatnio pare samochodow 4x4 i w jednym przypadku A co ten Duster ma między osiami? Dyfer? Dyfer z blokadą? Jakiś wynalazek? Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2011-01-15 13:24:14 | |
Autor: kml | |
przegrzewanie napedu 4x4 | |
jorgel wrote:
testowalem ostatnio pare samochodow 4x4 i w jednym przypadku W dusterze nie ma tak, że napęd "się rozpina" powyżej 30km/h? -- pozdrawiam kml |
|
Data: 2011-01-15 13:25:51 | |
Autor: Cavallino | |
przegrzewanie napedu 4x4 | |
Użytkownik "kml" <flySteX@gaOzeFta.lp> napisał w wiadomości news:igs3ld$ka3$1inews.gazeta.pl...
jorgel wrote: Oczywiście że jest. Ale może chodziło o dłuższą jazdę w terenie, poniżej 30 km/h. |
|
Data: 2011-01-15 13:46:08 | |
Autor: kml | |
przegrzewanie napedu 4x4 | |
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:4d31924b$0$2442$65785112news.neostrada.pl... Oczywiście że jest. Zmylił mnie termin "w dalszą trasę" co nie kojarzy mi się z jazdą poniżej 30km/h :) -- pozdrawiam kml |
|
Data: 2011-01-15 18:38:05 | |
Autor: J.F. | |
przegrzewanie napedu 4x4 | |
On Sat, 15 Jan 2011 13:25:51 +0100, Cavallino wrote:
Użytkownik "kml" <flySteX@gaOzeFta.lp> napisał w wiadomości A jaki to ma sens ? Nie moge sobie pod gore po bialym pojechac szybciej ? A tak do meritum ... zakladajac ze nic w salonie nie pomylili i ma to jakis zwiazek z przegrzewaniem .. to moze przegrzewa sie sprzeglo laczace, a dokladniej jego cewka czy co tam je zalacza ? Taka terenowka, ktora nie moze dluzej niz powiedzmy 5 minut w terenie pojechac :-) Choc w sumie .. mnie moze by i wystarczylo. A "na automacie" jest czesto rozlaczona i to wystarczy. J. |