przegrzewanie sie PC...a brak pomysłów..

Data: 2010-12-27 10:46:14
Autor: Arkadiusz Stopa
przegrzewanie sie PC...a brak pomysłów..

Użytkownik "BETON" <brak@mejla.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:if826e$2b0$1@inews.gazeta.pl...
komputer sie wyłącza przy zbyt duzym obciążeniu  procesora -i czasie..
Probowałem juz wszystkiego przy właczeniu jakiejś konwersji  dvd- gdzie obciezennia procesora wzrasta na 100%, program speedtest, w jedym z czujników pokazuje szybki wzrost temperatury.. i wystarczy kilka - kilkanascie minut w takim stresie i sie wyłącza..
Ale nie wiem który to czujnik...
Załozyłem porządny radiator i wentylator na procesor,  na radiatorze fabrycznym chipsetu dałem wiatrak- troche pomogło- ale tylko spowolniło to przegrzewanie sie komputera- co w efekcie powoduje zadziałanie zabezpieczen i wyłaczenie komputera. Nie mam mozliwosci w biosie zmienić temperatury wyłączenia. Wyłacza sie gdzies gdy-  speedtest pokazuje ok 90st.
Nie mam juz siły do tej płyty głownej czy procesora- ( gigabyte i amd 5200+)
Moze macie jakiś program który sztucznie  ustala maxymalne obciezenie procesora- na np 50%
BO przy takiej wartosci moze chodzic godzinami...
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Miałem taki przypadek. Kupiłem koledze na Allegro używaną płytę z
procesorem AMD. Niestety przegrzewał się tak, że w ogóle nie dało się
uruchomić bardziej obciążającego procesor programu na dłużej niż kilka
minut. I to wszystko pomimo dobrego radiatora na procesorze. Zażądałem
od sprzedawcy wymiany procesora, przysłał drugi tego samego typu
i problemy ustąpiły. Działa do dzisiaj, można mu postawić zadanie do
liczenia z obciążeniem 100% non stop i nie ma problemu.

Wymień procesor na sprawny egzemplarz.

--

Pozdrawiam serdecznie

Arkadiusz Stopa

<stopa małpka post kropka pl> tel. 897633408
Mała Galeria Makrofotografii: www.stopa.cso.pl

przegrzewanie sie PC...a brak pomysłów..