Data: 2010-06-08 11:01:49 | |
Autor: krzysiek82 | |
przeguby | |
LEPEK pisze:
Chciałbym kupić części w sieci i dać warsztatowi do wymiany. Jednak: Generalnie trzeba nasłuchiwać. trzeba odkręcić opaskę mocującą manszetę, nie, ale pewną wskazówką może być uszkodzona osłona przykładowo. kołem? U mnie stuka przy skręcie prawo. Niech ktoś jedzie powoli ze skręconymi kołami raz w lewo raz w prawo a Ty idź obok auta i nasłuchuj. 2) Jak ocenić, czy do wymiany jest wewnętrzny, czy zewnętrzny? Zwykle zewnętrzne lecą szybciej, jeszcze nie widziałem zwalonego przegubu wewnętrznego. 3) Czy przeguby wymienia się generalnie parami? Nie ma takiej potrzeby, ale jeśli jeden padł to z czasem padnie i drugi, dlatego ja wymieniam parami, żeby zrobić raz i zapomnieć. 4) Jakie części są potrzebne: przegub, manszeta, opaski - coś jeszcze? smar, dostaje się go zwykle w zestawie. 5) Jakie firmy polecacie? Ma być solidnie, ale nie koniecznie Loebro ;) z moich obserwacji wynika, że nawet najtańsze dają radę, różnica w cenie to zwykle różnica marży poszczególnych importerów. -- krzysiek82 |
|
Data: 2010-06-08 12:40:28 | |
Autor: Olek | |
przeguby | |
On 2010-06-08 11:01, krzysiek82 wrote:
byzydura, to nie amory |
|
Data: 2010-06-08 12:41:43 | |
Autor: krzysiek82 | |
przeguby | |
Olek pisze:
byzydura, to nie amory rozumiem, ¿e przeguby nie pracuj± obydwa podobnie, tak? Prêdzej czy pó¼niej te¿ padnie, kwestia czasu :) -- krzysiek82 |
|
Data: 2010-06-08 08:19:55 | |
Autor: Pszemol | |
przeguby | |
"krzysiek82" <saab@user.pl> wrote in message news:4c0e1e87$0$2589$65785112news.neostrada.pl...
Olek pisze: Oczywi¶cie, tylko po co rekreacyjnie wymieniaæ czê¶ci które s± jeszcze dobre? Mo¿e jeszcze przegub dwa lata poje¼dziæ zanim siê mu gumowa os³ona skiep¶ci i trzeba bêdzie go wymieniaæ - w ci±gu dwu lat mo¿e siê du¿o zmieniæ, mo¿esz mieæ st³uczkê wymagaj±c± zez³omowania auta, mieæ po¿ar, mo¿esz zdecydowaæ siê go sprzedaæ, itp, itd... Po co dok³adaæ sobie kosztów tam gdzie nie trzeba? Rozumiem zrobiæ to przy ¿arówkach, gdzie koszt czê¶ci jest zaniedbywalny, ale przeguby? Bez przesadyzmów... |
|
Data: 2010-06-08 12:58:47 | |
Autor: Olek | |
przeguby | |
On 2010-06-08 12:41, krzysiek82 wrote:
Olek pisze: równie dobrze mo¿esz wymieniæ pó³ zawieszenia i uk³adu napêdowego, bo "prêdzeczy czy pó¼niej te¿ padnie, kwestia czasu" |
|
Data: 2010-06-08 12:59:53 | |
Autor: krzysiek82 | |
przeguby | |
Olek pisze:
równie dobrze mo¿esz wymieniæ pó³ zawieszenia i uk³adu napêdowego, bo "prêdzeczy czy pó¼niej te¿ padnie, kwestia czasu" te¿ prawda :) ale za jednym zamachem jak siê robi to zawsze taniej wychodzi za robociznê, co co jest wa¿ne, je¶li prace zleca siê komu¶ a nie robi samemu. -- krzysiek82 |
|
Data: 2010-06-08 09:10:16 | |
Autor: Pszemol | |
przeguby | |
"krzysiek82" <saab@user.pl> wrote in message news:4c0e22c9$0$17104$65785112news.neostrada.pl...
Olek pisze: Nie widzê powodu dla którego wymiana lewego przegubu mia³aby wp³yn±æ na koszt wymiany prawego przegubu... Jedyn± wspóln± czynno¶ci± przy tych pracach jest wjazd do warsztatu na podno¶nik. |
|
Data: 2010-06-08 14:02:22 | |
Autor: Agent | |
przeguby | |
U¿ytkownik "krzysiek82" <saab@user.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:4c0e22c9$0$17104$65785112news.neostrada.pl... Olek pisze:Jak robisz np wymiane np przegubu i ³o¿yska ko³a to tak bo te prace siê pokrywaj± ale jak robisz ca³± jedn± stornê a za jaki¶ czas drug± to nie ró¿ni sie niczym w cenie jakbys robi³ obie strony od razu. Nie zap³acisz nic mniej ani wiêcej. |
|
Data: 2010-06-08 15:26:27 | |
Autor: Olek | |
przeguby | |
On 2010-06-08 14:02, Agent wrote:
Jak robisz np wymiane np przegubu i ³o¿yska ko³a to tak bo te prace siê co ma wspólnego wymiana przegubu z wymian± ³o¿yska? widzia³e¶ kiedys jak siê wyci±ga przegub? a widzia³e¶ kiedys jak siê wybija i nabija ³o¿ysko? to s± ca³kiem inne prace i to nie bêdzie niestety ta sama cena, tak samo jak robisz dwie strony to cena x2... albo podaj adres warsztatu, który tak liczy to z chêci± skorzystam :) |
|
Data: 2010-06-08 15:28:45 | |
Autor: krzysiek82 | |
przeguby | |
Olek pisze:
co ma wspólnego wymiana przegubu z wymian± ³o¿yska? widzia³e¶ kiedys jak siê wyci±ga przegub? a widzia³e¶ kiedys jak siê wybija i nabija ³o¿ysko? to s± ca³kiem inne prace i to nie bêdzie niestety ta sama cena, tak samo jak robisz dwie strony to cena x2... albo podaj adres warsztatu, który tak liczy to z chêci± skorzystam :) ma wiele wspólnego, bo ¿eby wyj±æ ³o¿ysko trzeba odkrêciæ pó³o¶ z przegubem od zwrotnicy. Generalnie zasada jest taka, jak siê robi wiêcej czyli hurtowo to siê p³aci taniej (no chyba, ¿e kto¶ nie umie siê dogadaæ i nie umie negocjowaæ) Ale czasami nawet nie wypada, jak jest ¶miesznie tanio. -- krzysiek82 |
|
Data: 2010-06-08 15:34:12 | |
Autor: Olek | |
przeguby | |
ma wiele wspólnego, bo ¿eby wyj±æ ³o¿ysko trzeba odkrêciæ pó³o¶ z nie b±d¼ za sprytny i najpier poczytaj co napisa³ przedpi¶ca Agent, pó¼niej siê negocjuj... przy okazji - ¿eby wyj±æ ³o¿ysko trzeba co zdj±æ? ¿eby wyj±æ przegub trzeba co wysun±æ? znaffcy |
|
Data: 2010-06-08 15:56:35 | |
Autor: krzysiek82 | |
przeguby | |
Olek pisze:
> nie b±d¼ za sprytny i najpier poczytaj co napisa³ przedpi¶ca Agent, pó¼niej siê negocjuj... Jak jako¶ zawsze demontowa³em ca³± kolumnê ze zwrotnic± ¿eby wyj±æ ³o¿ysko, ale mo¿e siê nie znam i nie mam odpowiednich narzêdzi :) -- krzysiek82 |
|
Data: 2010-06-08 16:17:07 | |
Autor: Olek | |
przeguby | |
On 2010-06-08 15:56, krzysiek82 wrote:
Jak jako¶ zawsze demontowa³em ca³± kolumnê ze zwrotnic± ¿eby wyj±æ dobrze :) ale ¿eby wyj±æ przegub nie musisz demontowaæ ca³ej kolumny ;) pomijam ca³± zabawê z wybiciem i nabiciem ³o¿yska... |
|