przejście dla pieszych, "jednak"

Data: 2014-09-16 18:37:08
Autor: Tom N
przejście dla pieszych, "jednak"
m w <news:5418579c$0$2231$65785112news.neostrada.pl>:

Witam,

Tak sobie do poduszki czytam PORD i tam mam:

Art 13, pkt 2.

Nie pkt tylko ust.

Gdzie popełniam błąd?

Nie czytasz całości.

--
'Tom N'

Data: 2014-09-16 18:59:21
Autor: m
W dniu 16.09.2014 18:37,  (Tom N) pisze:
>Gdzie popełniam błąd?
Nie czytasz całości.

Czytam. Może nie całość ale co najmniej obszerne fragmenty.

"Gdzie popełniam błąd" był skrótem myślowym do: domyślam się że w innych częściach kodeksu (których nie cytuję) albo wręcz w ogólych zasadach prawnych jest coś co czyni taką interpretację niewłaściwą, ale czytając nie mogę tego czegoś znaleźć. Czy ktoś mógłby mi to coś wskazać?

p. m.

Data: 2014-09-17 10:48:12
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 16 Sep 2014, m wrote:

W dniu 16.09.2014 18:37,  (Tom N) pisze:
>Gdzie popełniam błąd?
Nie czytasz całości.

Czytam. Może nie całość ale co najmniej obszerne fragmenty.

  I pewnie pominąłeś czytanie art.1 i 2, bo po co ;)

"Gdzie popełniam błąd" był skrótem myślowym

  Jasne :)

jest coś co czyni taką interpretację niewłaściwą, ale czytając nie mogę tego czegoś znaleźć. Czy ktoś mógłby mi to coś wskazać?

  Staram się w poście obok :) - IMO w założeniu, że przejście jest obok
skrzyżowania jezdni. A przepis dotyczy skrzyżowania DRÓG.
  Nie jest to więc "przejście obok skrzyżowania".

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-09-17 19:06:49
Autor: m
On Tue, 16 Sep 2014, m wrote:

>Czytam. Może nie całość ale co najmniej obszerne fragmenty.
   I pewnie pominąłeś czytanie art.1 i 2, bo po co;)

Nie pominąłem, tyle że na początku nie wyczytałem tego że istotnie przejście dla pieszych przy skrzyżowaniu jest drogą.

> [...]
skrzyżowania jezdni. A przepis dotyczy skrzyżowania DRÓG.
   Nie jest to więc "przejście obok skrzyżowania".

Ok. Przyjmuję, to ma sens.

Ale, teraz weźmy takie przejście: http://preview.tinyurl.com/ksooesg albo http://preview.tinyurl.com/moefzxt

Nie pasuje mi palące się tam czerwone światło, więc robię 5 kroków w lewo (w pierwszym przypadku) bądź 5 kroków w prawo (w drugim przypadku) i przechodze na legalu?

p. m.

Data: 2014-09-17 19:09:01
Autor: m
W dniu 17.09.2014 19:06, m pisze:
Nie pasuje mi palące się tam czerwone światło, więc robię 5 kroków w
lewo (w pierwszym przypadku) bądź 5 kroków w prawo (w drugim przypadku)
i przechodze na legalu?

Odpowiem sam sobie  - no jasne że nie, musiałbym dojść do skrzyżowania przez co hacking czerwonych świateł traci sens.

A szkoda :)

p. m.

Data: 2014-09-17 19:10:10
Autor: Liwiusz
W dniu 2014-09-17 19:06, m pisze:
Nie pasuje mi palące się tam czerwone światło, więc robię 5 kroków w lewo

W lewo patrząc od strony robiącego zdjęcie? To będziesz poza skrzyżowaniem.

--
Liwiusz

przejście dla pieszych, "jednak"