przejście dla pieszych na ścieżce r owerowej - pierwszeństwo

Data: 2011-05-19 16:17:40
Autor: Kazimierz Uromski
przejście dla pieszych na ścieżce r owerowej - pierwszeństwo
On 19.05.2011 15:56, Howk wrote:
Kto ma pierwszeństwo na przejściu dla pieszych na ścieżce rowerowej?
Czy rowerzysta może normalnie przejeżdżać przez takie przejście czy
musi jak na normalnym przejściu dla pieszych rower przeprowadzić?

Przejście wszędzie działa tak samo. Pojazdem* można przez nie przejeżdżać wzdłuż pasów, z zachowaniem ostrożności i ustępując pierwszeństwa pieszym znajdującym się na nim.
Pieszy zaś może przez nie przechodzić jedynie pod kątem pi/2 lub -pi/2** do pasów.

Używając ASCII-art:

           \/-PIESZY
___________________________
           =====   <-pojazd
- - - -- -- =====-- -- - - - -
pojazd->__=====____________
              ^-PIESZY

* - tak, rower jest pojazdem
** - pi/2=90°

Data: 2011-05-19 07:32:54
Autor: Howk
[...]

Czy są jakieś przepisy (gdzie?) odnośnie jazdy wzdłóż pasów na
przejściu dla pieszych dotyczące roweru?
A jak to wygląda, gdy pieszy zbliża się do takiego przejścia?
Rowerzysta ma zwolnić i go przepuścić czy pieszy ma się zatrzymać i
przepuścić rower?

Data: 2011-05-19 16:58:41
Autor: Fabian
W dniu 19.05.2011 16:32, Howk pisze:
[...]

Szukałeś w Prawie o ruchu drogowym?

Fabian.

Data: 2011-05-19 08:10:19
Autor: kaczor1
On 19 Maj, 16:58, Fabian <fabian1234567...@gazeta.pl> wrote:

> [...]
> A jak to wygląda, gdy pieszy zbliża się do takiego przejścia?
> Rowerzysta ma zwolnić i go przepuścić czy pieszy ma się zatrzymać i

A najlepiej w artykule 26
Generalnie radzę przeczytać całość, lub nie korzystać z dróg
publicznych (bez złośliwości)

www.kaczor2.blogspot.com

Data: 2011-05-19 17:43:47
Autor: Marcin Hyła
On 2011-05-19 17:10, kaczor1 wrote:

A najlepiej w artykule 26
Generalnie radzę przeczytać całość, lub nie korzystać z dróg
publicznych (bez złośliwości)

Ale wiesz, że jest całkiem sporo dróg rowerowych, które _nie_ są drogami publicznymi? Jeśli stanowią część drogi publicznej (czyli klasy L,D,Z,G,GP, przy wyższych klasach - S i A nie wolno lokalizować dróg rowerowych) to domniemanie jest, że same są drogą publiczną.

Ale już np. droga dla rowerów na Dąbiu w KRK na 99,99999% drogą publiczną nie jest, bo gmina nie zaliczyła tego miejsca (ciągu?) do dróg publicznych: gminnych ani powiatowych (wojewoda - do wojewódzkich a minister - do krajowych). I tu jest zonk: można np. jeździć po pijaku.

Ale nie radzę się spierać jak się tego dokładnie nie sprawdziło - Straż Miejska wystawiła mandat rowerzyście za niestosowanie się do znaku drogowego, IMHO nie było podstawy właśnie ze względu na to, że to nie jest droga publiczna (tylko teren zielony).

To jest w ogóle szersza kwestia, konstrukcji paraintelektualnej polegającej na tym, że ustawa Prawo o Ruchu Drogowym "określa:    zasady ruchu na drogach publicznych, w strefach zamieszkania oraz w strefach ruchu". Znaku "strefa ruchu" zdaje się nie ma do dzisiaj (?) :-)

Zupełnie jakby ustawa nie mogła określać zasad ruchu na drogach i innych miejscach publicznie dostępnych, z wyjątkiem terenów zamkniętych, których zarządca postanowi inaczej i jednoznacznie obwieści to na wjeździe na taki teren.

marcin ha
--
Miasta dla rowerów http://www.rowery.org.pl

Data: 2011-05-19 19:05:38
Autor: Fabian
W dniu 19.05.2011 17:43, Marcin Hyła pisze:
[...]

A Art. 1 punkt 2.2 nie oznacza, że jeżeli jest jakiś znak to wtedy PORD
obowiązuje?

I w jakichś sytuacjach można zastosować punktu 2.1?

Fabian.

Data: 2011-05-22 18:24:43
Autor: arturb
W dniu 2011-05-19 17:43, Marcin Hyła pisze:
[...]

A wiesz może dlaczego posłowie przyjeli taki pokretny tokz tą strefą ruchu zamiast własnie tak jak piszesz ?

Strefy Ruchu i drogi wewnetrzne prowadza do kuriozalnych sytuacji, balaganu, np mam taki przypadek.

Mamy skrzyzowanie 3 drog
wariant obecny:
brak znaków droga na wprost - publiczna, prawy wlot jest droga wewnetrzna bo stanowi wlasnosc spoldzieni mieszkaniowej ale to ja prywatnie wiem ze taki jest stan prawny bo nie ma znakow o tym informujacych.
Pytanie zasadnicze czy kierowcy powinni stosowac sie do zasady prawej reki czy tez jesli ktos wie o tym ze ta droga jest wlasnoscia spoldzielni moze olweac i nie ustepować pierwszenstwa temu z prawej ?

wariant docelowy:
Byc moze bedzie oznaczona jako strefa ruchu - pytanie czy skrzyzowanie z strefa ruchu jest skrzyzowaniem drog i obowiazuje zasada prawej reki (brak znakow mowiacych o pierwszenstwie)?

przejście dla pieszych na ścieżce r owerowej - pierwszeństwo