Data: 2009-07-07 22:47:07 | |
Autor: adam | |
przejazd dla rowerów - pierszeństwo | |
Witam,
Miałam dziś następującą sytuację w DC (ul. Gwiaździsta przy Promyka). Jadę velo po ścieżce i dojeżdzam do przejazdu do rowerów prostopadle do ulicy (Gwiaździsta), który jest obok przejscia dla pieszych. Przejazd jest oznaczony (widzę czerwoną farbę, znaki rowerków) i oddzielony od przejścia linią przerywaną. Wjeżdzam pewnie pomimo widocznego w niedali blaszaka. Samochód hamuje i lady w środku ma pretensje że po przejściu dla pieszych się nie jeździ. Ja na to że to przejazd/ścieżka dla rowerów. Pare zdań wykrzykujemy i się rozjeźdzamy. Kto miał rację? Uwaga 1: zgodnie z 33 ust. 4 nie wjechałem bezpośrednio przed pojazd (puszka wyhamowała nawet bez pisku opon) Uwaga 2: Sprawdziłem znaki dla puszki. Nadjeżdzając pani miała znaki A-16 http://www.v10.pl/prawo/Znaki,drogowe,ostrzegawcze,116.html i potem D-6 http://www.roadking.riders.pl/prawo/znaki_inform.htm i żadnego info oprzejeżdzie rowerowym (z wyjątkiem znaków poziomych które prawdę powiedziawczy nawet z 10m nie były widoczne) Andrzej Kolina |
|
Data: 2009-07-07 21:18:44 | |
Autor: | |
przejazd dla rowerów - pierszeństwo | |
Dzięki naszym światłym posłom kwestia jest sporna tzn. czy "wjeżdzam pewnie
pomimo widocznego w niedali blaszaka" nie stoi w sprzeczności z "nie wjechałem bezpośrednio przed pojazd". Ja tam bym Ci przyznał zawsze rację ;-) ale tę kwestię rozstrzyga policjant lub biegły. Co do oznakowanie to zarządca nie wywiązał się z obowiązków. Nie wiem jak w DC ale u mnie skarga może skutkować likwidacją oznakowania poziomego... Bartek -- |
|
Data: 2009-07-07 22:58:23 | |
Autor: stefandora | |
przejazd dla rowerów - pierszeństwo | |
Ok, na początek wyjaśnijmy jedno:
> adam wrote: Miałam :)) -- Dorota, Szprota. |
|
Data: 2009-07-07 23:07:04 | |
Autor: pianagol[LUB] | |
przejazd dla rowerów - pierszeństwo | |
Użytkownik "stefandora" <stefandora@onet.eu> napisał w wiadomości news:h30ctf$br2$1news.onet.pl... :)) :D -- zdrowya życzę, pianagol |
|
Data: 2009-07-07 23:07:24 | |
Autor: robert1 | |
przejazd dla rowerów - pierszeństwo | |
Witam, Jak jest sygnalizacja i swiecilo sie zielone swiatlo w ksztalcie roweru to rowerzysta, jak nie ma sygnalizacji to tak jak z pierwszenstwem pieszych na przejsciu... -- |
|
Data: 2009-07-07 23:11:14 | |
Autor: adam | |
przejazd dla rowerów - pierszeństwo | |
rowerzysta, jak nie ma sygnalizacji to tak jak z pierwszenstwem pieszych na Brak sygnalizacji. A możesz powołać się na jakiś przepis? kolina |
|
Data: 2009-07-08 08:23:41 | |
Autor: Adrian S. | |
przejazd dla rowerów - pierszeństwo | |
robert1@mailinator.com wrote:
Jak jest sygnalizacja i swiecilo sie zielone swiatlo w ksztalcie roweru to To jest to miejsce kawałeczek od ulicy Krasińskiego. Ja też tam kierowcom daję do wiadomości, że na przejeździe DDR przez asfalt mam pierwszeństwo i że o tym wiem. Jakoś kierowcy w Wawie zaakceptowali pieszych, którzy wchodzą na przejście kiedy tylko mają okazję, natomiast do przejazdów rowerowych jeszcze się nie przyzwyczaili. Pani kierowniczce blachosmrodu trzeba było zadać pytanie czy zna znaki drogowe. A jeśli by miała jakieś pretensje to może zawsze zadzwonić na SM. -- Adrian S. the Lajt Rider |
|
Data: 2009-07-08 08:57:53 | |
Autor: adam | |
przejazd dla rowerów - pierszeństwo | |
rowerowych jeszcze się nie przyzwyczaili. Pani kierowniczce blachosmrodu Tylko jakie? Samochód nie widzi żadnych znaków dorgowych bo pionowych nie ma, a poziome są bardzo słabo widoczne. Załem to pytanie też jako kierownik puszek (jezdzę w sumie częsciem samochodem niż rowerem). Wracając do domu przyjrżałem się kilku innym miejscom, na większości są znaki informujące samochód D-6a lub D-6b o przejeździe, ale czasem ich brak i są tylko P-11, które dla kierownika samochodu są dostrzegalne za późno. A |
|
Data: 2009-07-11 15:10:32 | |
Autor: Roberto | |
przejazd dla rowerów - pierszeństwo | |
To na początku należy zaznaczyć, że nie ma czegoś takiego jak "ścieżka
rowerowa". Jest "droga dla rowerów". Mając to w pamięci należy rozpatrywać przejazd rowerowy jako skrzyzowanie dwóch dróg. I tak jeśli jesteś z prawej strony to masz pierszeństwo. Proste! Nie? Gdy jest sygnalizacja swietlna to oczywiście pierszeństwo reguluje sygnalizacja swietlna. Odnośnie znaków pionowych to są one tylko uzupełnieniem oznakowania poziomego więc ich występowanie nie jest konieczne. -- |
|
Data: 2009-07-11 17:46:49 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
przejazd dla rowerów - pierszeństwo | |
On Sat, 11 Jul 2009, Roberto wrote:
To na początku należy zaznaczyć, że nie ma czegoś takiego jak "ścieżka Nie. W cywilizowanych krajach może tak. Ale w .pl wg PoRD to nie jest skrzyzowanie, lecz "przejazd dla rowerzystów", co wynika z definicji "jezdni". Wszystkie definicje np. tu: http://www.kodeksdrogowy.com.pl/obowiazujace/dzial1.html ....lub tu: http://www.v10.pl/prawo/Kodeks,drogowy,-,Dzial,I,-,Przepisy,ogolne,3.html I jest nieszczęsny zapis zakazujący "wjeżdżania bezpośrednio pod jadący pojazd", co jest w sposób oczywisty nadinterpretowane przez kierujących pojazdami - którzy sami wymuszają w ten sposób skutecznie pierwszeństwo. I fakt nadinterpretacji niewiele zmienia - bo skuteczność egzekwowania "pierwszeństwa z prawej" jest chyba jeszcze gorsza niż obowiązku umożliwienia przejścia pieszym. Mamy klasyczny przypadek, kiedy "nadmierna ostrożność" przepisu de facto pogarsza bezpieczeństwo (bo kierowcy nie umiejący czytać wywodzą *własne* prawo z *czyjegoś* obowiązku, a tego robić nie wolno, ale cóż...) - normalnie by było jasne kto ma ustąpić i tyle, zaś niewjeżdżanie przed wymuszającego pierwszeństwo wynika z tego że rowerzysta chce żyć, nie z porąbanego przepisu. pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2009-07-11 18:59:45 | |
Autor: fabian | |
przejazd dla rowerĂłw - pierszeĹstwo | |
Gotfryd Smolik news wrote:
On Sat, 11 Jul 2009, Roberto wrote: skrzyĹźowanie â przeciÄcie siÄ w jednym poziomie drĂłg majÄ cych jezdniÄ, ich poĹÄ czenie lub rozwidlenie, ĹÄ cznie z powierzchniami utworzonymi przez takie przeciÄcia, poĹÄ czenia lub rozwidlenia; okreĹlenie to nie dotyczy przeciÄcia, poĹÄ czenia lub rozwidlenia drogi twardej z drogÄ gruntowÄ lub stanowiÄ cÄ dojazd do obiektu znajdujÄ cego siÄ przy drodze; jezdnia â czÄĹÄ drogi przeznaczonÄ do ruchu pojazdĂłw; okreĹlenie to nie do tyczy torowisk wydzielonych z jezdni; droga dla rowerĂłw â drogÄ lub jej czÄĹÄ przeznaczonÄ do ruchu rowerĂłw jednoĹladowych, oznaczonÄ odpowiednimi znakami drogowymi; przejazd dla rowerzystĂłw â powierzchniÄ jezdni lub torowiska przeznaczo- nÄ do przejeĹźdĹźania przez rowerzystĂłw, oznaczonÄ odpowiednimi znakami drogowymi; IMHO psuje sprawÄ definicja i w ogĂłle istnienie tworu zwanego przejazd rowerowy, gdyby nie on, to przeciÄcie siÄ jezdni przeznaczonej dla rowerĂłw z jezdniÄ (ogĂłlnie) byĹo by skrzyĹźowaniem. Niestety u nas robi siÄ przejazd rowerowy, tam gdzie koĹczy siÄ ddr, a zaczyna jezdnia (ogĂłlna). Gdyby nie byĹo oznakowania przejazdu, a tylko krzyĹźowanie siÄ jezdni, byĹo by to normalnie skrzyĹźowanie. Wydaje mi siÄ, Ĺźe gdy jest pas rowerowy w jezdni to na skrzyĹźowaniu nie oznacza siÄ istnienia przejazdu rowerowego? Czy jednak wyznacza siÄ i wtedy samochody mogÄ normalnie przejechaÄ gdy majÄ pierwszeĹstwo, a rowerzystÄ jadÄ cego obok obowiÄ zujÄ inne przepisy? JeĹźeli przeciÄcie siÄ drogi rowerowej z jezdniÄ nie jest skrzyĹźowaniem, wtedy uĹźywanie znaku A-7 mija siÄ z celem i moĹźna go ignorowaÄ? Przy okazji przeczytaĹem, Ĺźe znak B-20 teĹź odnosi siÄ tylko do skrzyĹźowaĹ, wiÄc postawiony np. na ddr przy morzu w sopocie, przed przejĹciem dla pieszych teĹź moĹźna olaÄ? Fabian. |
|
Data: 2009-07-14 18:18:18 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
przejazd dla rowerĂłw - pierszeĹstwo | |
On Sat, 11 Jul 2009, fabian wrote:
IMHO psuje sprawę definicja i w ogóle istnienie tworu zwanego przejazd rowerowy, O to to :( Wydaje mi się, że gdy jest pas rowerowy w jezdni to na skrzyżowaniu nie oznacza się istnienia przejazdu rowerowego? Nie, ale nie widziałem w praktyce takiego rozwiązania. Z tego powodu, tak "dla bezpieczeństwa", zawsze zaznaczam że lepsze jest normalne pobocze :| (tak, obok chodnika) Jeżeli przecięcie się drogi rowerowej z jezdnią nie jest skrzyżowaniem, wtedy używanie znaku A-7 mija się z celem i można go ignorować? Nie można. "lub w innych miejscach przecinania się kierunków ruchu", czytaj całość :) Przy okazji przeczytałem, że znak B-20 też odnosi się tylko do skrzyżowań, Sprawdź czy aby nie czytasz ze starych przepisów. Być może ktoś już wygrał sprawę sądową z przyczyn formalnych i teraz minister jasno i wyraźnie dopisał to samo co u góry! Znaki dotyczą wszelkich "skrzyżowań kierunków ruchu" (a nie tylko dróg) w ruchu lądowym. pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2009-07-14 20:55:48 | |
Autor: fabian | |
przejazd dla rowerów - pierszeństwo | |
Gotfryd Smolik news wrote:
On Sat, 11 Jul 2009, fabian wrote: Szkoda, a już myślałem, że mógłbym ignorować znaki STOP przed przejściami dla pieszych na ddr biegnącej przy plaży w Sopocie :/ To jakaś masakra jest. Fabian. |
|
Data: 2009-07-12 11:27:21 | |
Autor: Ryszard Mikke | |
przejazd dla rowerów - pierszeństwo | |
Roberto <rostrowskiWYTNIJTO@interia.pl> napisał(a):
To na początku należy zaznaczyć, że nie ma czegoś takiego jak "ścieżka O ile pamiętam, jest dokładnie odwrotnie - oznakowanie poziome jest uzupełnieniem znaków pionowych. rmikke -- |
|
Data: 2009-07-12 11:48:44 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
przejazd dla rowerów - pierszeństwo | |
On 2009-07-12, Ryszard Mikke wrote:
Roberto <rostrowskiWYTNIJTO@interia.pl> napisał(a): Dobrze pamiętasz, przepisy jasno to określają. W tej hierarchii chodzi m.in. o to, że znaki poziome mogą być niewidoczne - pod śniegiem czy błotem. Obowiązujące i bezdyskusyjnie nadrzędne są znaki pionowe. -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2009-07-12 16:03:19 | |
Autor: Marcin Hyła | |
przejazd dla rowerów - pierszeń stwo | |
Jan Srzednicki wrote:
O ile pamiętam, jest dokładnie odwrotnie - oznakowanie poziome A konkretnie - które dokładnie przepisy (szczególnie chodzi mi o Dz. U. nr z roku, art, punkt itp.)? W tej hierarchii chodzi Np. znak poziomy P-2 uzupełnia znak pionowy "linia pojedyncza ciągła"? A który to? marcin ha -- Miasta dla rowerów http://www.rowery.org.pl |
|
Data: 2009-07-12 15:40:23 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
przejazd dla rowerów - pierszeństwo | |
On 2009-07-12, Marcin Hyła wrote:
Jan Srzednicki wrote: Rozporządzenie Min. Infrastruktury I Innych Takich z dnia 31 lipca 2002 w sprawie znaków i sygnałów drogowych; paragraf 2 ust. 6. Dodatkowo patrz opisy znaków P-12, P-13, P-15 i P-16 w paragrafie 89 tegoż rozporządzenia. W tej hierarchii chodzi Nie napisałem, że wszystkie znaki poziome są wtórne wobec znaków pionowych. Hierarchię jednak jest. Przy czym, jest ona określona tylko do znaków ostrzegawczych i zakazu, wychodzi więc na to, że przejazdy rowerowe nie muszą mieć żadnego oznakowania pionowego. Trzeba więc niestety pogratulować komuś, kto sobie wydumał, że takie poprzeczne kreski "zupełnie niepodobne" do linii warunkowego zatrzymania przed sygnalizatorem (P-14) znaczą coś więcej. -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2009-07-12 17:50:15 | |
Autor: Marcin Hyła | |
przejazd dla rowerów - pier szeństwo | |
Jan Srzednicki wrote:
Rozporządzenie Min. Infrastruktury I Innych Takich z dnia 31 lipca 2002 Zastanów się nad tym. Mocno :-) Nie napisałem, że wszystkie znaki poziome są wtórne wobec znaków Owszem, napisałeś - dyskusja była mocno _generyczna_ ("znaki pionowe w ogóle, jako takie"), a Ty poparłeś jedną ze stron dyskusji bez zastrzeżeń. Patrz niżej. Hierarchię jednak jest. Przy czym, jest ona określona tylko do znaków Czyli zupełnie czegoś innego, niż dotyczy(ła) dyskusja. CBDO. marcin ha PS. Merytorycznie - uważam, nie ja jeden zresztą na szczęście, że w PL znaków pionowych jest dużo za dużo i np. znak D-6 z pochodnymi spokojnie by mógł _zniknąc_ zastąpiony przepisem ogólnym, że na skrzyżowaniu defaultowo _zawsze_ jest przejście dla pieszych i przejazd rowerowy. Znak mógłby służyć _poza_ skrzyżowaniami - tam ma sens. PPS. Wbrew jednemu z przedpiśćców - w polskich przepisach termin "ścieżka rowerowa" jak najbardziej istnieje, tyle że nie w ustawie Prawo o Ruchu Drogowym tylko w przepisach wykonawczych (rozporządzeniu) do Prawa Budowlanego. -- Miasta dla rowerów http://www.rowery.org.pl |
|
Data: 2009-07-12 16:02:12 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
przejazd dla rowerów - pierszeństwo | |
On 2009-07-12, Marcin Hyła wrote:
Jan Srzednicki wrote: Uwielbiam ten sposób argumentacji. Mógłbyś sobie darować? Nie napisałem, że wszystkie znaki poziome są wtórne wobec znaków Jak bardzo chcesz się kłócić: nie istnieją znaki poziome, bez których jakikolwiek znak pionowy traciłby moc. W drugą stronę tak jest - jedne są więc "generalnie" nadrzędne wobec drugich. CBDO Uprzedzając, nie chce mi się tego ciągnąć. Oczekiwałbym tylko pewnego szacunku, którego czasem brakuje w Twoich wypowiedziach. -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2009-07-12 18:20:56 | |
Autor: Marcin Hyła | |
przejazd dla rowerów - pierszeństwo | |
Jan Srzednicki wrote:
Jak bardzo chcesz się kłócić: nie istnieją znaki poziome, bez których Proszę choć jeden przykład, że "tak jest" jak Ci się powyżej wydaje. Uprzedzając, nie chce mi się tego ciągnąć. Oczekiwałbym tylko pewnego jw. marcin ha -- Miasta dla rowerów http://www.rowery.org.pl |
|
Data: 2009-07-12 18:30:40 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
przejazd dla rowerów - pierszeństwo | |
On 2009-07-12, Marcin Hyła wrote:
Jan Srzednicki wrote: Znaki poziome odpowiadające znakom pionowym (dotyczy znaków ostrzegawczych i zakazu), znaki P-12, P-13, P-14, P-15, P-16 i P-20. Żaden z nich nie ma mocy prawnej bez współistnienia obok stosownego znaku pionowego. QED -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2009-07-13 00:06:03 | |
Autor: Marcin Hyła | |
przejazd dla rowerów - pierszeństwo | |
Jan Srzednicki wrote:
Jak bardzo chcesz się kłócić: nie istnieją znaki poziome, bez którychProszę choć jeden przykład, że "tak jest" jak Ci się powyżej wydaje. Z największą możliwą uprzejmością, w związku z wyrażoną przez Ciebie uwagą i wszystkim co byłeś uprzejmy napisać w tym wątku: który ze znaków pionowych "traci moc" w związku z w/w wskazanymi znakami poziomymi? mh -- Miasta dla rowerów http://www.rowery.org.pl |
|
Data: 2009-07-13 06:18:16 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
przejazd dla rowerów - pierszeństwo | |
On 2009-07-12, Marcin Hyła wrote:
Jan Srzednicki wrote: Och, jak miło. Przecież napisałem, że takiego znaku nie ma. To może jaśniej, bo język polski potrafi zamotać: Nie istnieją znaki pionowe, które "mają moc" jedynie w obecności jakiegoś znaku poziomego. Istnieją znaki poziome, które "mają moc" jedynie w obecności jakiegoś znaku pionowego, uzupełniając go lub powtarzając. Teraz lepiej? -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2009-07-12 18:54:57 | |
Autor: Ryszard Mikke | |
przejazd dla rowerów - pierszeństwo | |
Marcin Hyła <cinek@rowery.org.pl.niespammuj.tu> napisał(a):
Jan Srzednicki wrote: Znowu: o ile pamietam, przy skrzyżowaniu JEST defaultowo przejście dla pieszych, nawet jak nie jest narysowane na jezdni. rmikke -- |
|
Data: 2009-07-13 11:27:33 | |
Autor: Pawel X | |
przejazd dla rowerów - pier szeństwo | |
Znowu: o ile pamietam, przy skrzyżowaniu JEST defaultowo przejście dla To nie jest przejście dla pieszych ( PoRD : art 13 p.2 ). Samochody jadące na wprost nie muszą ustępować pierwszeństwa pieszym przechodzącym przez jezdnię przy skrzyżowaniu. -- Paweł X |
|
Data: 2009-07-12 20:48:29 | |
Autor: Mariusz Kruk | |
przejazd dla rowerĂłw - pierszeĹstwo | |
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Marcin Hyła"
PPS. Wbrew jednemu z przedpiśćców - w polskich przepisach termin "ścieżka rowerowa" jak najbardziej istnieje, tyle że nie w ustawie Prawo o Ruchu Drogowym tylko w przepisach wykonawczych (rozporządzeniu) do Prawa Budowlanego. A, to inna sprawa. Faktycznie, w różnych innych przepisach mogą być różne ciekawe kwiatki (vide kwestia "prowadzenia" pojazdów w KK bodajże), ale w przepisach dotyczących ładu na drodze mamy jedynie DDR IIRC. -- /\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\ I WILL FINISH WHAT I STA(Bart Simpson on \ Kruk@epsilon.eu.org / chalkboard in episode 8F05) / http://epsilon.eu.org/ \ \/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/ |
|
Data: 2009-07-08 05:58:23 | |
Autor: mariusz | |
przejazd dla rowerów - pierszeństwo | |
Miałam dziś następującą sytuację w DC (ul. Gwiaździsta przy Promyka). Co to "DC". District Columbia? |
|
Data: 2009-07-08 06:23:01 | |
Autor: Gamariel | |
przejazd dla rowerów - pierszeństwo | |
Co to "DC". District Columbia?To po naszemu Wa-wa :) a np. Hans Kloss to po naszemu Jan Kos (patrz "Wlatcy Moch":) ) Pozdrawiam. __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow 4222 (20090707) __________ Wiadomosc zostala sprawdzona przez program ESET NOD32 Antivirus. http://www.eset.pl lub http://www.eset.com |
|
Data: 2009-07-08 08:29:26 | |
Autor: zly | |
przejazd dla rowerów - pierszeństwo | |
Dnia Wed, 8 Jul 2009 05:58:23 +0200, mariusz napisał(a):
Co to "DC". District Columbia? albo Direct Connect Discovery Channel Direct Current Default City wybierz sobie ktory ci pasuje do kontekstu -- marcin |
|
Data: 2009-07-08 11:00:06 | |
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke | |
przejazd dla rowerów - pierszeństwo | |
Dnia 08.07.2009 08:29 użytkownik zly napisał :
Dnia Wed, 8 Jul 2009 05:58:23 +0200, mariusz napisał(a): Na tej grupie może być jeszcze Dual Control. ;-) -- http://miki.menek.one.pl miki@menek.one.pl Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846 |
|
Data: 2009-07-09 13:51:28 | |
Autor: Coaster | |
przejazd dla rowerów - pierszeństwo | |
zly wrote:
Dnia Wed, 8 Jul 2009 05:58:23 +0200, mariusz napisał(a): Nie, nie, to 'Duck Closet' ;-) -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "A properly shaped leather saddle is an excellent choice for the high-mileage rider who doesn't mind the fact that it is a bit heavier than a plastic saddle." Sheldon Brown: 1944 - 2008 ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2009-07-09 13:46:44 | |
Autor: Coaster | |
przejazd dla rowerów - pierszeństwo | |
mariusz wrote:
Miałam dziś następującą sytuację w DC (ul. Gwiaździsta przy Promyka). To kompaktowa wersja WC :-P -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "A properly shaped leather saddle is an excellent choice for the high-mileage rider who doesn't mind the fact that it is a bit heavier than a plastic saddle." Sheldon Brown: 1944 - 2008 ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2009-07-08 08:28:07 | |
Autor: johnkelly | |
przejazd dla rowerów - pierszeństwo | |
adam pisze:
Witam, Rację miał Kubuś Puchatek. Z jej punktu widzenia było to przejście dla pieszych bo takie ma oznakowanie. Ty miałeś przejazd dla rowerów bo też miałeś takie oznakowanie. Sugerowałbym złożenie stosownego pisma do zarządcy drogi z sugestią zmiany oznakowania na D6b. -- Maciej "johnkelly" Różalski ..... gg:1716136 ..... johnkelly(at)wp.pl blog: www.maciejrozalski.eu ......................................... |
|
Data: 2009-07-08 09:01:18 | |
Autor: adam | |
przejazd dla rowerów - pierszeństwo | |
Rację miał Kubuś Puchatek. Z jej punktu widzenia było to przejście dla pieszych bo takie ma oznakowanie. Ty miałeś przejazd dla rowerów bo też miałeś takie oznakowanie. Sugerowałbym złożenie stosownego pisma do zarządcy drogi z sugestią zmiany oznakowania na D6b. Moim zdaniem dokładnie tak jest, chociaż formalnie kierowca powinna dostrzec namalowaną ścieżkę na jezdni. Tylko pytanie czy zarządca drogi ma obowiązek dostawić znak pionowy. Ja nie znalazłem takiego obowiązku i rzeczywiście może to być sugestia. A |
|
Data: 2009-07-08 12:24:18 | |
Autor: johnkelly | |
przejazd dla rowerów - pierszeństwo | |
adam pisze:
Rację miał Kubuś Puchatek. Z jej punktu widzenia było to przejście dla pieszych bo takie ma oznakowanie. Ty miałeś przejazd dla rowerów bo też miałeś takie oznakowanie. Sugerowałbym złożenie stosownego pisma do zarządcy drogi z sugestią zmiany oznakowania na D6b. Zarządca odpowiada za stan oznakowania drogi, w skrajnym przypadku nawet przed prokuratorem. Więc ma obowiązek tak oznakować by całość oznakowania współgrała ze sobą. A jeśli nie jest do tego zdolny to znajomi szukają ludzi do sortowania zgniłych ziemniaków - może takiej praca będzie w stanie podołać intelektualnie. A -- Maciej "johnkelly" Różalski ..... gg:1716136 ..... johnkelly(at)wp.pl blog: www.maciejrozalski.eu ......................................... |
|
Data: 2009-07-12 10:12:14 | |
Autor: amrac | |
przejazd dla rowerów - pierszeństwo | |
Ej jakie ma znaczenie (poza formalizmem oczywiście) znak dla blaszaka? Pieszego mu wolno rozjechać?
|
|
Data: 2009-07-08 09:14:45 | |
Autor: click | |
przejazd dla rowerów - pierszeństwo | |
adam pisze:
i żadnego info oprzejeżdzie rowerowym (z wyjątkiem znaków poziomych które prawdę powiedziawczy nawet z 10m nie były widoczne) tak mowia ci, ktorzy widza inaczej p-11 p-23 i czerwona farba czego jeszcze trzeba? jak ceny gps zejda ponizej 100 zl, to chyba bedzie trzeba zrezygnowac z jazdy drogami publicznymi -- c l i c k ' n ' r i d e | MSPANC Cigarettes and coffee, man, that's a combination ;-) |
|
Data: 2009-07-08 09:23:11 | |
Autor: Mariusz Kruk | |
przejazd dla rowerĂłw - pierszeĹstwo | |
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "adam"
Przejazd jest oznaczony (widzę czerwoną farbę, znaki rowerków) i oddzielony od przejścia linią przerywaną. Nie ma takiego znaku poziomego jak "czerwona farba". A "znaki rowerków", czyli - jak podejrzewam - P-23, umieszcza się na DDR, a nie na przejeździe. Żeby było zabawniej, stosowany często manewr polegający na malowaniu P-10, czyli klasycznej "zebry", a obok domalowywaniu linii przerywanej nie tworzy, teoretycznie rzecz biorąc, prawidłowego P-11. -- [-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- ] Bilety należy kasować przed zejściem(ZTM [ Kruk@epsilon.eu.org ] Warszawa) [ http://epsilon.eu.org/ ] [-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- ] |
|
Data: 2009-07-08 09:42:41 | |
Autor: adam | |
przejazd dla rowerów - pierszeństwo | |
Nie ma takiego znaku poziomego jak "czerwona farba". A "znaki rowerków", Absolutnie się zgadzam. Tłumaczą babeczce pokazywałem na przejazd i zjej perspektywy jedyne niestety co widziałem to "brudno-ciemno-czerwona" farba i znak rowerka. Za nic nie dało się tego przetłumaczyć na znaki kodeksowe, muszę sprwdzić następną razem czy teoretycznie namalowany jest P-11, ale powiem szczerze że go nie widziałem, wiec jak ona miała to dostrzec? A |
|
Data: 2009-07-11 17:55:04 | |
Autor: Piotr Rościszewski | |
przejazd dla rowerów - pierszeństwo | |
Nie ma takiego znaku poziomego jak "czerwona farba". Zgodnie z Rozporządzeniem o w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych w miejscach niebezpiecznych dopuszcza się dodatkowe oznaczenie przejazdu barwą czerwoną (pkt. 7.11.). Jak coś piszesz, to najpierw sprawdź. A "znaki rowerków", Podejrzenie całkiem słuszne. Na przejazdach nie umieszcza się żadnych innych znaków poziomych niż P-11. Żeby było zabawniej, stosowany często manewr polegający na malowaniu Praktycznie też nie tworzy, a wymienione Rozporządzenie tego też nie przewiduje. Kierowca może łatwo pomylić taką połówkę P-11 z linią zatrzymania P-14, zwłaszcza, że przy starszych przejściach takich linii na ogół nie ma. -- |
|
Data: 2009-07-11 22:10:59 | |
Autor: Mariusz Kruk | |
przejazd dla rowerĂłw - pierszeĹstwo | |
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "=?ISO-8859-2?Q?Piotr_Ro=B6ciszewski?="
Nie ma takiego znaku poziomego jak "czerwona farba".Zgodnie z Rozporządzeniem o w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych w miejscach niebezpiecznych dopuszcza się dodatkowe oznaczenie przejazdu barwą czerwoną (pkt. 7.11.). Jak coś piszesz, to najpierw sprawdź. "dopuszcza się _dodatkowe oznaczenie_". Znaki drogowe określone są w rozporządzeniu o znakach i sygnałach drogowych. A "znaki rowerków",Podejrzenie całkiem słuszne. Na przejazdach nie umieszcza się żadnych innych znaków poziomych niż P-11. Dokładnie. Żeby było zabawniej, stosowany często manewr polegający na malowaniuPraktycznie też nie tworzy, a wymienione Rozporządzenie tego też nie przewiduje. Kierowca może łatwo pomylić taką połówkę P-11 z linią zatrzymania P-14, zwłaszcza, że przy starszych przejściach takich linii na ogół nie ma. Dodajmy jeszcze jeden ciekawy wybryk oznaczeniowy - C-13/C-16 przed chodnikiem, którego połowa jest z czerwonej kostki, a na chodniku P-23. -- d'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'Yb UNDERWEAR SHOULD BE WORN ON THE INSIDE(Bart `b Kruk@epsilon.eu.org d' Simpson on chalkboard in episode 8F08) d' http://epsilon.eu.org/ Yb `b,-,.,-,.,-,.,-,.,-,.,-,.d' |
|
Data: 2009-07-13 06:07:09 | |
Autor: Piotr Rościszewski | |
przejazd dla rowerów - pierszeństwo | |
>> Nie ma takiego znaku poziomego jak "czerwona farba". >Zgodnie z Rozporządzeniem o w sprawie szczegółowych warunków technicznych >dla znaków i sygnałów drogowych w miejscach niebezpiecznych dopuszcza się >dodatkowe oznaczenie przejazdu barwą czerwoną (pkt. 7.11.). Jak cośpiszesz, >to najpierw sprawdź. "dopuszcza się _dodatkowe oznaczenie_". Znaki drogowe określone są w Dziwię się, że swoją znajomość prawa usiłujesz ograniczyć do jednego rozporządzenia. Inne też obowiązują. Dodajmy jeszcze jeden ciekawy wybryk oznaczeniowy - C-13/C-16 przed Napisz jaśniej, na czym ten wybryk ma polegać. Administrator drogi ma prawo zastąpić linię podłuzną zróżnicowaniem nawierzchni, a znak P-23 powinien uzupełniać podział zadany na znaku pionowym. W przypadku plątaniny alejek parkowych, żeby nie psuć widoku można w ogóle zrezygnować z gąszczu znaków pionowych, a w poziomie trzeba je zostawić, żeby się uzytkownicy całkiem nie pogubili. Wtedy pozostają tylko różne nawierzchnie i rowerki na części rowerowej. -- |
|
Data: 2009-07-13 08:44:17 | |
Autor: Mariusz Kruk | |
przejazd dla rowerĂłw - pierszeĹstwo | |
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "=?ISO-8859-2?Q?Piotr_Ro=B6ciszewski_?="
>> Nie ma takiego znaku poziomego jak "czerwona farba". >Zgodnie z Rozporządzeniem o w sprawie szczegółowych warunków technicznych >dla znaków i sygnałów drogowych w miejscach niebezpiecznych dopuszcza się >dodatkowe oznaczenie przejazdu barwą czerwoną (pkt. 7.11.). Jak cośpiszesz, Ale rozumiesz co oznacza "szczegółowe warunki techniczne dla znaków i sygnałów drogowych"? Same znaki i sygnały zdefiniowane są w rozporządzeniu w sprawie znaków i sygnałów drogowych. Dodajmy jeszcze jeden ciekawy wybryk oznaczeniowy - C-13/C-16 przedNapisz jaśniej, na czym ten wybryk ma polegać. Administrator drogi ma prawo zastąpić linię podłuzną zróżnicowaniem nawierzchni, Od kiedy? Poważnie pytam. -- Kruk@ -\ | Kto pyta głupca, nie błądzi tylko do pierw- }-> epsilon.eu.org | szego skrzyżowania.(Wojtek Moszko) http:// -/ | | |
|
Data: 2009-07-13 18:03:28 | |
Autor: Piotr Rościszewski | |
przejazd dla rowerów - pierszeństwo | |
Ale rozumiesz co oznacza "szczegółowe warunki techniczne dla znaków i Piszesz, jak być powinno, a ja piszę, jak jest. Dawniej te szczegółowe warunki nie były rozporządzeniem, a tylko instrukcją i musiał być jakiś porządek prawny, a teraz oba dokumenty są rozporządzeniami i tym drugim podparli braki tego pierwszego. Ot, taka polska fantazja prawna leniwego ministra. Typowy przykład, że prawo traktuje się tylko jako odfajkowanie problemu, żeby premier się nie czepiał. >> Dodajmy jeszcze jeden ciekawy wybryk oznaczeniowy - C-13/C-16 przedprawo >zastąpić linię podłuzną zróżnicowaniem nawierzchni, Od zawsze. Zdrowy rozsądek obowiązuje zawsze tam, gdzie przepisy tego nie regulują. -- |
|
Data: 2009-07-13 21:27:56 | |
Autor: Wojtek Paszkowski | |
przejazd dla rowerów - pierszeństwo | |
"Piotr Rościszewski" <proso2@NOSPAM.gazeta.pl> wrote in message news:h3fstg$5uq$1inews.gazeta.pl...
Od zawsze. Zdrowy rozsądek obowiązuje zawsze tam, gdzie przepisy tego nie taa. Tylko żeby jeszcze tego zdrowego rozsądku zazwyczaj nie brakowało ;) Tak a'propos kolorystycznego różnicowania nawierzchni: http://picasaweb.google.com/wpaszk/PseudoInfraRowerowa#5355111669560615122 http://picasaweb.google.com/wpaszk/PseudoInfraRowerowa#5355111683037075730 pzodr |
|
Data: 2009-07-13 20:55:23 | |
Autor: Piotr Rościszewski | |
przejazd dla rowerów - pierszeństwo | |
taa. Tylko żeby jeszcze tego zdrowego rozsądku zazwyczaj nie brakowało ;) Tak a'propos kolorystycznego różnicowania nawierzchni: Skoro nie ma przepisu, to decyduje zdrowy rozsądek. Trudno oczekiwać, że myslenie da zawsze ten sam efekt. Ogólnie przeważają ścieżki rowerowe koloru czerwonego, ale np. w rejonie Częstochowy są w kolorze zielonym. Najczęściej stosowana jest zasada, że im bardziej niebezpieczny ruch, tym bardziej kolorowa nawierzchnia. Niektórzy kierują się oszczędnością i stosują kolor tam, gdzie chodnik jest węższy, bo kolorowa kostka jest droższa od szarej. Jak wiadomo, gdzie dwóch Polaków, tam trzy zdania, co widać wyraźnie na ścieżkach. Coż można więcej dodać? -- |
|
Data: 2009-07-13 23:26:15 | |
Autor: click | |
przejazd dla rowerów - pierszeństwo | |
Piotr Rościszewski pisze:
taa. Tylko żeby jeszcze tego zdrowego rozsądku zazwyczaj nie brakowało ;) Tak a'propos kolorystycznego różnicowania nawierzchni: ze w Ostrowie Wlkp chodniki zrobili z czerwonej kostki bauma, a smieszki z tej jasnej i chodnik i smieszka sa waskie, bo wykostkowali stary chodnik po prostu -- c l i c k 'n' r i d e | kto nie pije, ten nie jedzie "Who wants to pedal bike uphill? The fun is going DOWNHILL" [John Breeze] |
|
Data: 2009-07-14 08:24:22 | |
Autor: Mariusz Kruk | |
przejazd dla rowerĂłw - pierszeĹstwo | |
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "=?ISO-8859-2?Q?Piotr_Ro=B6ciszewski?="
Ale rozumiesz co oznacza "szczegółowe warunki techniczne dla znaków iPiszesz, jak być powinno, a ja piszę, jak jest. Dawniej te szczegółowe warunki nie były rozporządzeniem, a tylko instrukcją i musiał być jakiś porządek prawny, a teraz oba dokumenty są rozporządzeniami i tym drugim podparli braki tego pierwszego. Co nie zmienia faktu, że to drugie jedynie definiuje szczegółowe warunki dla znaków i sygnałów zdefiniowanych w tym pierwszym. Ot, taka polska fantazja prawna leniwego ministra. Typowy przykład, że prawo traktuje się tylko jako odfajkowanie problemu, żeby premier się nie czepiał. A to insza inszość. >> Dodajmy jeszcze jeden ciekawy wybryk oznaczeniowy - C-13/C-16 przedprawo P-23 oznacza "drogę, lub jej część (pas ruchu) przeznaczoną dla ruchu rowerów jednośladowych". Z kolei pasy ruchu oddziela się odpowiednimi znakami poziomymi, a nie kolorami nawierzchni. Żeby było weselej, C-13|C-16, mówi, że ruch pieszy/rowerowy ma się odbywać właściwymi stronami _jezdni_. :-) -- \.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\ This kind of error happens when you say ..\.Kruk@epsilon.eu.org.\.\. `\if...' and forget the matching `\fi'. I've \.http://epsilon.eu.org/\.\ inserted a `\fi'; this might work.(TeX) ..\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\. |
|
Data: 2009-07-15 05:40:39 | |
Autor: Piotr Rościszewski | |
przejazd dla rowerów - pierszeństwo | |
>> Ale rozumiesz co oznacza "szczegółowe warunki techniczne dla znaków i Teoretycznie tak, a w praktyce nie, co napisałem poniżej. >Ot, taka polska fantazja prawna leniwego >ministra. Typowy przykład, że prawo traktuje się tylko jako odfajkowanie >problemu, żeby premier się nie czepiał. A to insza inszość. Ale w Polsce niestety praktyczna inszość. P-23 oznacza "drogę, lub jej część (pas ruchu) przeznaczoną Rozp. o znakach...: § 40. 1. Umieszczone na jednej tarczy symbole znaków C- 13 i C-16 oznaczają, że droga jest przeznaczona dla pieszych i kierujących rowerami jednośladowymi... Mowa jest o drodze, a nie o jezdni. Rozp. o warunkach...: 4. 2. 19. Droga dla pieszych i rowerów. Znak C-13/16 „droga dla pieszych i rowerów” stosuje się w celu oznaczenia dróg tylko dla pieszych i kierujących rowerami. Też jest mowa o drodze, a nie o jezdni. Nie wiem, skąd wytrzasnąłeś swoją rewelację, ale jest bez pokrycia w przepisach. -- |
|
Data: 2009-07-15 08:57:52 | |
Autor: Mariusz Kruk | |
przejazd dla rowerĂłw - pierszeĹstwo | |
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "=?ISO-8859-2?Q?Piotr_Ro=B6ciszewski?="
P-23 oznacza "drogę, lub jej część (pas ruchu) przeznaczoną Faktycznie, oszukało mnie źródło. Masz rację. Co nie zmienia faktu, że P-23 ma takie znaczenie, jak pisałem. A pasy ruchu oddziela się odpowiednimi znakami poziomymi. -- Kruk@ -\ | Kto rano wstaje, ten innym śniadanie do }-> epsilon.eu.org | łóżka podaje.(Anetek) http:// -/ | | |
|
Data: 2009-07-08 09:59:21 | |
Autor: fabian | |
przejazd dla rowerĂłw - pierszeĂąstwo | |
adam wrote:
Kto miaÂł racjĂŞ? Dla mnie to nie ma znaczenia, kobieta widzi, Ĺźe jest to miejsce w ktĂłrym przekraczajÄ drogÄ piesi. Czystym buractwem jest pienienie siÄ, Ĺźe przejeĹźdĹźa ktoĹ rowerem. To jest tylko reakcja idiotĂłw na to, Ĺźe muszÄ zwolniÄ. KtoĹ ĹmiaĹ ich zatrzymaÄ. JakÄ róşnicÄ by tej osobie zrobiĹo jak by ten rower przeprowadzaĹ? Fabian. |
|
Data: 2009-07-08 10:07:12 | |
Autor: adam | |
przejazd dla rowerów - pierszenstwo | |
Dla mnie to nie ma znaczenia, kobieta widzi, że jest to miejsce w którym przekraczają drogę piesi. Czystym buractwem jest pienienie się, że Moje pytanie ma aspekt prawny a nie buraczany. Chciałbym znać prawao jeźdząc na codzień. A co do meritum to jest oczywistą oczywistością że kierowca widząc znak przejście dla pieszych spodziewa się pieszego, a nie byłskajacego 30km/h roweru. kolina |
|
Data: 2009-07-08 12:30:26 | |
Autor: johnkelly | |
przejazd dla rowerów - pierszenstwo | |
adam pisze:
Dla mnie to nie ma znaczenia, kobieta widzi, że jest to miejsce w którym przekraczają drogę piesi. Czystym buractwem jest pienienie się, że Jeżeli na DDR, przed tym przejazdem nie ma C13a to dla ciebie jest to w pełni legalny przejazd dla rowerów. A to, że pani nie widzi D6b tylko D6 to jest problem, bo faktycznie przy rowerze poruszającym się 4-5 razy szybciej niż pieszy może rower przegapić. Niemniej nie usprawiedliwia to buraczanych zachowań ponieważ dojeżdżając do skrzyżowania winna zachować ostrożność. Bazując na doświadczeniach własnych i nie tylko postawię tezę, że ta pani tak samo by pyskowała gdybyś jechał legalnie po jezdni przy krawężniku (oczywiście gdyby nie było tam DDR). kolina -- Maciej "johnkelly" Różalski ..... gg:1716136 ..... johnkelly(at)wp.pl blog: www.maciejrozalski.eu ......................................... |
|
Data: 2009-07-08 12:50:33 | |
Autor: adam | |
przejazd dla rowerów - pierszenstwo | |
przy krawężniku (oczywiście gdyby nie było tam DDR). Wiesz, pani mało mnie obchodzi. Interesuje mnie taka sytuacja jako kierownika: jadę autem, widzę znak pionowy przejście, w niedali widzę że zbliża sie do niego rower (np. dość szybko i zaczyna zwalniać). Zgodonie z przepisami zachowuję szczególną o, trochę zwalniam, spodziewam się że velo się zatrzyma, koleś będzie przechodził na pasach, więc mam dużo czasu i przejeżdzam. I mam go pod kołami bo on jechał na DDR A |
|
Data: 2009-07-08 10:56:58 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
przejazd dla rowerów - pierszenstwo | |
On 2009-07-08, adam wrote:
przy krawężniku (oczywiście gdyby nie było tam DDR). Jeżeli nie masz oznaczenia przejazdu rowerowego, to winnym kolizji będzie zarządca drogi, analogicznie do sytuacji, jakby dwie kolizyjne drogi miały zielone światło. -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2009-07-08 13:04:20 | |
Autor: Wojtek Paszkowski | |
przejazd dla rowerów - pierszenstwo | |
"adam" <17771123ds@wpp.pl> wrote in message news:h31tm0$7g2$1news.onet.pl...
Zgodonie z przepisami zachowuję szczególną o, trochę zwalniam, spodziewam się że velo się zatrzyma, koleś będzie przechodził na pasach, więc mam dużo czasu i przejeżdzam. w Gdansku na wezle Matarnia (skrzyzowanie Obwodnicy z ul. Slowackiego) jest jeszcze lepiej niz w miejscu, które opisales - dosc dobra, "szybka" droga droga dla rowerów przecina przejazdem zjazdy na obwodnice, wylukowane tak, ze pewnie i ze 100kmh przy twardym zawieszeniu mozna by nimi jechac. Od strony kierowcy stoi tam równiez tylko D-6, a widok na dojazd do przejazdu rowerowego - zarówno z perspektywy kierowcy, jak i rowerzysty - skutecznie zaslaniaja barierki energochlonne... pozdr |
|
Data: 2009-07-08 13:15:58 | |
Autor: adam | |
przejazd dla rowerów - pierszenstwo | |
strony kierowcy stoi tam równiez tylko D-6, a widok na dojazd do przejazdu Ale moim zdaniem to tu ma zastosowanie to http://www.rowerowy.bialystok.pl/index.php?art=919 http://www.zm.org.pl/?a=pord-rpo-083 KD nie daje rowerzyscie pierszenstwa, a konwencja genewska tak. A |
|
Data: 2009-07-08 11:16:56 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
przejazd dla rowerów - pierszenstwo | |
On 2009-07-08, adam wrote:
strony kierowcy stoi tam równiez tylko D-6, a widok na dojazd do przejazdu "Konwencja Wiedeńska" jak już. Nie ma tu zastosowania, ponieważ nikt nie zmienia kierunku jazdy. -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2009-07-08 13:21:05 | |
Autor: adam | |
przejazd dla rowerów - pierszenstwo | |
"Konwencja Wiedeńska" jak już. Nie ma tu zastosowania, ponieważ nikt nie sory oczywista że wiedeńska. Nie znam opisanej sytuacji, ale rozmumiałem że obwodnica idzie prosto, DDR wzdłuż, a zjazd z obwodnicy przecina DDR, noto wtedy ma zastos A |
|
Data: 2009-07-08 13:11:33 | |
Autor: johnkelly | |
przejazd dla rowerów - pierszenstwo | |
adam pisze:
przy krawężniku (oczywiście gdyby nie było tam DDR). Jako kierowca w takiej sytuacji zawsze puszczam, z tej przyczyny, że jako rowerzysta jestem pełen niezrozumienia dla kompetencji zarządców dróg stawiających C13a przed każdym skrzyżowaniem a bywa, że przed wjazdami na posesję (i C13 za skrzyżowaniem/wjazdem). W związku z czym zakładam, że rowerzysta zachowa się dość standardowo i pojedzie. Poza tym jeśli coś się zbliża do skrzyżowania to znaczy, że będzie chciało je przekroczyć więc trza uważać. A -- Maciej "johnkelly" Różalski ..... gg:1716136 ..... johnkelly(at)wp.pl blog: www.maciejrozalski.eu ......................................... |
|
Data: 2009-07-08 13:18:11 | |
Autor: adam | |
przejazd dla rowerów - pierszenstwo | |
przekroczyć więc trza uważać. No, ale dyskutując kodeks, to zatrzymująć się i puszczając pojazd bez pierszeństwa popełniasz wykroczenie nie mówiąc o logice ruchu w mieście (np. za togą inne puszki) A |
|
Data: 2009-07-08 13:25:58 | |
Autor: johnkelly | |
przejazd dla rowerów - pierszenstwo | |
adam pisze:
przekroczyć więc trza uważać. Kodeks kodeksem, życie życiem. Jeśli wyjeżdżam z podporządkowanej to i tak wypada się zatrzymać, a najczęściej trzeba. Osobiście wolę też takie wykroczenie niż dywagacje fefnastu ekspertów przed sądem nad taką organizacją ruchu jak przedstawiłeś. A -- Maciej "johnkelly" Różalski ..... gg:1716136 ..... johnkelly(at)wp.pl blog: www.maciejrozalski.eu ......................................... |
|
Data: 2009-07-08 13:40:25 | |
Autor: Marek 'Qrczak' Potocki | |
przejazd dla rowerów - pierszenstwo | |
Dnia Wed, 8 Jul 2009 13:18:11 +0200, adam napisał(a):
przekroczyć więc trza uważać. Wiesz, znam osobiście kila przypadków połamania rowerzysty (i zniszczenia roweru) tylko dla tego, że jechał zgodnie z przepisami. Przede wszystkim trzeba zachować rozsądek, skoro przepisy bezpieczeństwa nie gwarantują. -- Pozdrawiam z Wrocławia Marek Potocki Przewodnik sudecki klasy 0 |
|
Data: 2009-07-15 23:36:24 | |
Autor: Shrek | |
przejazd dla rowerów - pierszenstwo | |
adam pisze:
przekroczyć więc trza uważać. hm... Podstawa prawna? pozdr. Shrek |
|
Data: 2009-07-08 13:20:28 | |
Autor: fabian | |
przejazd dla rowerĂłw - pierszenstwo | |
adam wrote:
przy krawĂŞÂżniku (oczywiÂście gdyby nie byÂło tam DDR). To nie bÄ dĹş taki przepisowy i bÄ dĹş trochÄ ludzki i przepuĹÄ tego rowerzystÄ nawet jak przejeĹźdĹźa tam gdzie nie ma przejazdu. No chyba, Ĺźe chcesz go zabiÄ i w ten sposĂłb ukaraÄ za Ĺamanie przepisĂłw? Poza tym jeĹźeli jechaĹ to albo jechaĹ po chodniku i ĹamaĹ prawo wiÄc po pasach teĹź przejedzie lub jechaĹ ddr i to Ĺźe nie widzisz oznaczenia przejazdu to nie znaczy, Ĺźe go tam nie ma. MoĹźe ktoĹ sobie poĹźyczyĹ znak, czy to powĂłd aby kogoĹ potrÄ ciÄ? Fabian. |
|
Data: 2009-07-11 23:54:00 | |
Autor: Roberto | |
przejazd dla rowerów - pierszenstwo | |
Interesuje mnie taka sytuacja jako kierownika: jadę autem, widzę znak pionowy przejście, w niedali widzę że zbliża sie do niego rower (np. dość szybko i zaczyna zwalniać). Wiesz, Twoja reakcja jest skrajnie rózna od mojej. Gdy ja widzę osobą zbliżającą się do przejścia to się zawsze zatrzymuję aby umożliwić jej bezpieczne przekroczenie jezdni. Tak mnie Szwedzi nauczyli jezdzić. Gdyby tak jezdzili wszyscy Polacy to wówczas owego wątku by w ogóle nie było. -- |
|
Data: 2009-07-08 13:16:03 | |
Autor: fabian | |
przejazd dla rowerĂłw - pierszenstwo | |
adam wrote:
Dla mnie to nie ma znaczenia, kobieta widzi, Âże jest to miejsce w ktĂłrym przekraczajÂą drogĂŞ piesi. Czystym buractwem jest pienienie siĂŞ, Âże Nie robiĹem badaĹ, ale wydaje mi siÄ, Ĺźe wiÄkszoĹÄ kierowcĂłw nie odróşnia d-6 od d-6b w czasie jazdy. Szczerze mĂłwiÄ c to sam nie odróşniam. Nie mam czasu jadÄ c samochodem tak dĹugo siÄ wpatrywaÄ w znak aby spostrzec róşnicÄ. Fabian. |
|
Data: 2009-07-08 13:30:21 | |
Autor: Mariusz Kruk | |
przejazd dla rowerĂłw - pierszenstwo | |
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "fabian"
Nie robiłem badań, ale wydaje mi się, że większość kierowców nie odróżnia d-6 od d-6b w czasie jazdy. Szczerze mówiąc to sam nie odróżniam. Nie mam czasu jadąc samochodem tak długo się wpatrywać w znak aby spostrzec różnicę. To z jaką prędkością ty jeździsz? -- d'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'Yb Prayers are always answered. The answer is `b Kruk@epsilon.eu.org d' usually no. d' http://epsilon.eu.org/ Yb `b,-,.,-,.,-,.,-,.,-,.,-,.d' |
|
Data: 2009-07-08 14:22:08 | |
Autor: fabian | |
przejazd dla rowerów - pierszenstwo | |
Mariusz Kruk wrote:
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "fabian" Szybciej niż rowerem. Dla mnie tablica oznaczająca, że przejście to przejście, nie wnikam. Mam też wadę jakieś 1,5 dioptrii, ale chyba nie robi to różnicy . Jeżeli jest przejście to nie ma co go traktować jak tylko dla pieszych jeżeli rowerzyści i tak przez nie mogą przejechać. Fabian. |
|
Data: 2009-07-08 14:29:20 | |
Autor: Mariusz Kruk | |
przejazd dla rowerĂłw - pierszenstwo | |
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "fabian"
Szybciej niż rowerem. Dla mnie tablica oznaczająca, że przejście to przejście, nie wnikam.Nie robiłem badań, ale wydaje mi się, że większość kierowców nie odróżnia d-6 od d-6b w czasie jazdy. Szczerze mówiąc to sam nie odróżniam. Nie mam czasu jadąc samochodem tak długo się wpatrywać w znak aby spostrzec różnicę.To z jaką prędkością ty jeździsz? Może oddaj prawo jazdy w takim razie... Mam też wadę jakieś 1,5 dioptrii, ale chyba nie robi to różnicy . Jeśli nie widzisz, powinieneś zrobić sobie okulary. Jeżeli jest przejście to nie ma co go traktować jak tylko dla pieszych jeżeli rowerzyści i tak przez nie mogą przejechać. Wiesz, "mogą", to ci równie dobrze wjechać w dupę wywrotką. Co nie znaczy, że im wolno. -- \-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- / ale czy w uniksach nie jest to tak, że low- | Kruk@epsilon.eu.org | endowy whirlpool ma jakąś znaczącą konku- | http://epsilon.eu.org/ | rencję zeneksów.(megahal karmiony WO) /-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- \ |
|
Data: 2009-07-08 14:52:11 | |
Autor: fabian | |
przejazd dla rowerów - pierszenstwo | |
Mariusz Kruk wrote:
Jeżeli jest przejście to nie ma co go traktować jak tylko dla pieszych jeżeli rowerzyści i tak przez nie mogą przejechać. Dlatego biorę to pod uwagę gdy prowadzę samochód i przy odrobinie dobrej woli mogę oszczędzić komuś cierpienia. Mnie to nie przeszkadza, a źle bym się czuł jak bym kogoś uszkodził. Nie ma znaczenia dla mnie po czyjej stronie będzie prawo. Cały czas piszesz, że coś wolno albo nie wolno. Czy to ma takie wielkie znaczenie. Dla mnie ważniejsze jest to co jest, nawet jak nie wolno ;) Fabian. |
|
Data: 2009-07-08 14:55:54 | |
Autor: Mariusz Kruk | |
przejazd dla rowerĂłw - pierszenstwo | |
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "fabian"
Dlatego biorę to pod uwagę gdy prowadzę samochód i przy odrobinie dobrej woli mogę oszczędzić komuś cierpienia. Mnie to nie przeszkadza, a źle bym się czuł jak bym kogoś uszkodził. Nie ma znaczenia dla mnie po czyjej stronie będzie prawo. I bardzo dobrze. Przynajmniej do pewnego stopnia. Cały czas piszesz, że coś wolno albo nie wolno. Czy to ma takie wielkie znaczenie. Dla mnie ważniejsze jest to co jest, nawet jak nie wolno ;) Niestety, nasze społeczeństwo nie jest w stanie samo się ograniczać. (co pięknie widać na przykładzie ruchu ulicznego). Dlatego istotne są przepisy. -- \-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- / Is reading in the bathroom considered Multi- | Kruk@epsilon.eu.org | Tasking? | http://epsilon.eu.org/ | /-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- \ |
|
Data: 2009-07-08 15:02:35 | |
Autor: adam | |
przejazd dla rowerów - pierszenstwo | |
Niestety, nasze społeczeństwo nie jest w stanie samo się ograniczać. (co a kture jest? POdaj przykład gdzie nie ma przepisów bo ludzie sami jeżdzom porządnie A |
|
Data: 2009-07-08 15:10:54 | |
Autor: Mariusz Kruk | |
przejazd dla rowerĂłw - pierszenstwo | |
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "adam"
Niestety, nasze społeczeństwo nie jest w stanie samo się ograniczać. (coa kture jest? POdaj przykład gdzie nie ma przepisów bo ludzie sami jeżdzom porządnie Nie chodzi o brak przepisów. Chodzi o praktykę. (BTW, zainwestuj w słownik, bo strasznie się to czyta). -- /\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\ Join the Army: meet interesting people and \ Kruk@epsilon.eu.org / kill them / http://epsilon.eu.org/ \ \/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/ |
|
Data: 2009-07-08 14:21:00 | |
Autor: Bartek_ogg | |
przejazd dla rowerĂłw - pierszeĂąstwo | |
fabian pisze:
adam wrote: witam, a taka ze prowadzac rower poruszasz sie 5-6km/h jadac nim mozesz przejechac przez przejscie 20 i 30km/h. jesli zalozymy ze kierowca widzi znaki (o ile sa) oraz rowerzyste zblizajacego sie do przejscia to (nie idiota) powinien sie zatrzymac. jesli pojawisz sie na przejsciu nagle (czytaj Tobie nie chce sie zwolnic) to kierowca moze byc zaskoczony, i jego reakcja bedzie rozna. mysle ze wystarczy troche dobrej woli z obu stron, zeby jezdzilo nam sie przyjemniej i bezpieczniej. bartek |
|
Data: 2009-07-11 07:19:47 | |
Autor: SHP | |
przejazd dla rowerów - piersze?stwo | |
Bartek_ogg <lackyluck3@wp.pl> napisał(a):
jesli pojawisz sie na przejsciu nagle (czytaj Tobie nie chce sie Kierowca, widząc przejście, czy przejazd, powinien zachować szczególną ostrożność, a to bardzo często wiąże się ze zmniejszeniem prędkości. Wówczas nie będzie zaskoczony. Po coś te przejścia i przejazdy się wyznacza - nie jest to takie samo miejsce na jezdni, jak w każdym innym miejscu. -- |
|
Data: 2009-07-11 09:53:53 | |
Autor: johnkelly | |
przejazd dla rowerów - piersze?stwo | |
SHP pisze:
jesli pojawisz sie na przejsciu nagle (czytaj Tobie nie chce sie Ale powyższe dotyczy również pieszych i rowerzystów. -- Maciej "johnkelly" Różalski ..... gg:1716136 ..... johnkelly(at)wp.pl blog: www.maciejrozalski.eu ......................................... |
|
Data: 2009-07-13 10:01:35 | |
Autor: Bartek_ogg | |
przejazd dla rowerów - piersze?stwo | |
SHP pisze:
Bartek_ogg <lackyluck3@wp.pl> napisał(a): jezdzisz na co dzien samochodem? pzdr Bartek |
|
Data: 2009-07-22 00:39:13 | |
Autor: chester | |
przejazd dla rowerów - piersze?stwo | |
Bartek_ogg pisze:
SHP pisze: W Twoim pytaniu zabrakło na końcu "(...) w Polsce". Na zachodzie tak właśnie kierowcy się zachowują. U nas oczywiście trzeba zapier....ć ile fabryka dała, najlepiej jeszcze na "wczesnym czerwonym". chester |
|
Data: 2009-07-11 23:46:01 | |
Autor: Roberto | |
przejazd dla rowerĂłw - pierszeĂąstwo | |
adam wrote: Do pracy mam 19 przejazdów. Jadę 40 min więc średnio co 2 minuty musiałbym zsiadać roweru, przeprowadzać i ponownie wsiadać. Czy uważasz, że byłoby to wygodne i sensowne? I czy wowczas droga do pracy skróciłaby się czy raczej wydłużyła? -- |