przejechanie pieszego - nietypowe

Data: 2011-01-14 08:36:56
Autor: Ktostam
przejechanie pieszego - nietypowe
W dniu 2011-01-13 08:00, Andrzej 艁awa pisze:
Ave!

Zaobserwowana dzisiaj scenka sk艂oni艂a mnie do takiej refleksji:
a mnie do takiej:

Co w 艣rodku Europy na 艣rodku drogi w mie艣ci robi wa艂臋saj膮cy si臋 bez kontroli drapie偶nik. Tak, tak, prosz臋 sobie sprawdzi膰, pies jest drapie偶nikiem. Mam w nosie czy by艂 wielko艣ci yorka czy bernardyna. Jako obywatel chcia艂bym 偶eby kto艣 si臋 za ten problem porz膮dnie zabra艂.

Dodam 偶eby kto艣 nie wyci膮ga艂 pochopnych wniosk贸w, kierowca kt贸ry Ci臋 pogania艂 by艂 kretynem. Co nie zmienia faktu 偶e jestem za obowi膮zkowym czipowaniem ps贸w, kastracj膮 bezpa艅skich i tych kt贸re nie s膮 przeznaczone do rozrodu (ch臋tnie bym widzia艂 podatek od psa w 2 stawkach np wg tego kryterium) i konkretnych mandatach w setkach z艂otych za znalezienie psa przez SM czy hycla. Pies czy w mie艣cie czy na wsi to nie mus.

PS. Mam psa

Data: 2011-01-14 11:59:36
Autor: Andrzej 艁awa
W dniu 14.01.2011 08:36, Ktostam pisze:

Co w 艣rodku Europy na 艣rodku drogi w mie艣ci robi wa艂臋saj膮cy si臋 bez
kontroli drapie偶nik. Tak, tak, prosz臋 sobie sprawdzi膰, pies jest

Podobnie jak np. kruk. A tak偶e sowa. Nie wspominaj膮c bocian贸w i kot贸w
(swoj膮 szos膮 kiedy艣, w 艣redniowieczu, "wzi臋li si臋" za koty - skutki by艂y
op艂akane).

drapie偶nikiem. Mam w nosie czy by艂 wielko艣ci yorka czy bernardyna. Jako
obywatel chcia艂bym 偶eby kto艣 si臋 za ten problem porz膮dnie zabra艂.

Chocia偶 oczywi艣cie najgro藕niejszy jest cz艂owiek - i nikt z t膮 plag膮 nic
nie robi! ;->

A powa偶niej - generalnie te偶 nie pochwalam "wa艂臋sania si臋" bezpa艅skich
zwierz膮t. Ale nie mam problem贸w z samodzielnymi zwierz臋tami, kt贸re m.in.
przechodz膮 przez jezdni臋 poprawniej od wi臋kszo艣ci ludzi.

Za to mam problem z palantami z podej艣ciem "z drogi 艣ledzie, bo kr贸l
jedzie!" jakie prezentuje m.in. ten durny zapierdalacz "kupalina" (czy
mo偶e "cavalina" - jedna cholera ;) oraz jego pobratymcy, jak tamtych
czterech.

Data: 2011-01-14 12:24:36
Autor: Ktostam
W dniu 2011-01-14 11:59, Andrzej 艁awa pisze:
[...]

S艂ysza艂e艣 o ataku kruka, sowy czy kota (domowego) na cz艂owieka w ostatnich latach? Ja bezpa艅skie psy oszczekuj膮ce samochody i rowerzyst贸w widz臋 niemal codziennie. Rozumiem 偶e nie masz nic przeciwko zdzicza艂ym psom (bo te samodzielne z du偶ym prawdopodobie艅stwem z czasem zdziczej膮), lisom i dzikom w mie艣cie je艣li b臋d膮 potrafi艂y o siebie "samodzielnie" zadba膰? Rozumiem 偶e kot mo偶e pe艂ni膰 w pewnym sensie funkcj臋 sanitarn膮. W przypadku bezpa艅skich ps贸w pozytyw贸w nie widz臋 偶adnych.

Data: 2011-01-14 14:31:14
Autor: Andrzej 艁awa
W dniu 14.01.2011 12:24, Ktostam pisze:

[...]

Nie, ale za to s艂ysza艂em o atakach tego ostatniego wymienionego przeze
mnie drapie偶nika na ludzi.

Ja bezpa艅skie psy oszczekuj膮ce samochody i rowerzyst贸w
widz臋 niemal codziennie. Rozumiem 偶e nie masz nic przeciwko zdzicza艂ym

Te偶 mnie dra偶ni膮.

Podobnie jak np. pijani dresiarze szwendaj膮cy si臋 noc膮 (i nie tylko) i
szukaj膮cy tylko jakiego艣 pomys艂u, by komu艣 dokuczy膰.

I ci powinni by膰 "zdejmowani" z ulicy przez stosowne s艂u偶by - podobnie
jak agresywne psy.

Ale w obu gatunkach jest pewna r贸偶norodno艣膰 osobnicza. Pomijam taki
detal, 偶e kilka ps贸w 艂atwiej odp臋dzi膰 ni偶 kilku dres贸w ;)

psom (bo te samodzielne z du偶ym prawdopodobie艅stwem z czasem zdziczej膮),
lisom i dzikom w mie艣cie je艣li b臋d膮 potrafi艂y o siebie "samodzielnie"
zadba膰?

Zale偶y. Patrz wy偶ej. Je艣li zachowuje si臋 "grzecznie", to czemu nie?
Oczywi艣cie (podobnie jak w przypadku pijanego dresa) takie "grzeczne"
zachowanie jest ma艂o prawdopodobne w przypadku np. dzika, ale psom si臋
zdarza.

Rozumiem 偶e kot mo偶e pe艂ni膰 w pewnym sensie funkcj臋 sanitarn膮. W
przypadku bezpa艅skich ps贸w pozytyw贸w nie widz臋 偶adnych.

Zale偶y. Znam psy, kt贸re w talencie do polowania na myszy i szczury nie
ust臋puj膮 kotom.

przejechanie pieszego - nietypowe