przejęcie nadpłaty za prąd po zmarłym sublokatorze

Data: 2012-01-23 00:05:46
Autor: humanizm wpolsce
przejęcie nadpłaty za prąd po zmarłym sublokatorze
Siostra mieszkająca ze mną miała umowę z Tauron o dostawę prądu na
swoje nazwisko. Następnie siostra przepisała mieszkanie na mnie przed
śmiercią. Po jej śmierci nie wnosiłem do sądu o spadek, bo już nie
było czego przejąć w tym momencie. Okazało się że jest spora nadpłata
za elektryczność, na tym rachunku na siostrę, i jednocześnie spora
niedopłata za rachunek telefoniczny, który też był na siostrę. Czy
przysługuje mi przepisanie na siebie umowy o dostawę elektryczności
tak, żebym przejął nadpłatę i czy muszę spłacić zaległość w rachunku
telefonicznym? Jak się przepisy przedstawiają w tej sprawie?

Data: 2012-01-23 08:06:10
Autor: witek
On 1/23/2012 2:05 AM, humanizm wpolsce wrote:
[...]

jesli dziedziczysz po siostrze od przejmujesz jej majatek na plus i długi na minus.

To sie juz stało, z chwilą jej smierci, natomiast postepowanie spadkowe da ci papierek, ktorym bedziesz sie mogl posługiwac w twierdzeniu, ze to jest twoje. I kasa i długi.

Podsumowując. On juz są twoje, tylko papierka na stwierdzenie tego ci brak.

Data: 2012-01-23 09:51:29
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 23.01.2012 09:05, humanizm wpolsce pisze:
[...]

No właśnie było.

[...]

Zobowiązania i należności są dziedziczone zgodnie z kodeksem cywilnym.
Czyli najpierw trzeba przeprowadzić postępowanie spadkowe, a potem
spadkobiercy dziedziczą tę nadpłatę i zaległość.

Data: 2012-01-23 02:03:34
Autor: humanizm wpolsce
przejęcie nadpłaty za prąd po zmarłym sublokatorze
On 23 Sty, 09:51, Andrzej Lawa <alawa_n...@lechistan.SPAM_PRECZ.com>
wrote:
> [...]

Czyli najpierw trzeba przeprowadzić postępowanie spadkowe, a potem
spadkobiercy dziedziczą tę nadpłatę i zaległość.

Czyli bez przeprowadzenia postępowania spadkowego przeze mnie dostawca
usług telefonicznych nie może mnie obciążyć zaległością siostry?

Data: 2012-01-23 08:09:10
Autor: witek
On 1/23/2012 4:03 AM, humanizm wpolsce wrote:

Czyli bez przeprowadzenia postępowania spadkowego przeze mnie dostawca
usług telefonicznych nie może mnie obciążyć zaległością siostry?

bezposrednio ciebie nie, to znaczy nie moze wystawic rachynku na ciebie i domagac sie zaplaty.
Natomiast caly czas rosnacy dlug obciaza spadkobierców czyli ciebie.

dostawca jak najbardziej ma prawo wystapic do sądu o przeprowadzenie postepowania spadkowego i jak juz bedzie mial papierek bedzie mogl wystapic bezposrednio do ciebie.
W kazdym razie nic nie zginie. Kwestia tylko czasu kiedy bedziesz to musial zapłacić.

Data: 2012-01-23 15:15:09
Autor: Liwiusz
W dniu 2012-01-23 15:09, witek pisze:
Kwestia tylko czasu kiedy bedziesz to musial zapłacić.

Nie bądź taki kategoryczny, nie każdemu się chce szukać spadkobierców, czy wszczynać postępowania.

--
Liwiusz

Data: 2012-01-23 11:35:29
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 23.01.2012 11:03, humanizm wpolsce pisze:

[...]

Tak łatwo to nie ma ;)

Data: 2012-01-23 03:00:05
Autor: humanizm wpolsce
przejęcie nadpłaty za prąd po zmarłym sublokatorze
On 23 Sty, 11:35, Andrzej Lawa <alawa_n...@lechistan.SPAM_PRECZ.com>
wrote:

> Czyli bez przeprowadzenia postępowania spadkowego przeze mnie dostawca
> usług telefonicznych nie może mnie obciążyć zaległością siostry?

Tak łatwo to nie ma ;)

To ja mam płacić za siostrę, mimo że nie było przejęcia spadku i że
umowa była tylko na siostrę??

Data: 2012-01-23 08:10:16
Autor: witek
wrote:
[...]

spadek przejmuje sie z dniem smierci spadkodawcy, wiec przejecie bylo. Narazie tylko nei zostało to potwierdzone papierkiem, a zdarzenie miejscu juz mialo.

Data: 2012-01-23 12:10:45
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 23.01.2012 12:00, humanizm wpolsce pisze:

To ja mam płacić za siostrę, mimo że nie było przejęcia spadku i że
umowa była tylko na siostrę??

Postępowanie spadkowe ma na celu oficjalne stwierdzenie, kto i ile
odziedziczył.

Jeśli spadku nie odrzuciłeś w terminie, to odziedziczyłeś tak czy
inaczej. Tylko bez stwierdzenia nabycia spadku ciężko domagać się tego,
co się odziedziczyło na plus. Ale za długi mogą ciebie ścigać.

Data: 2012-01-23 12:11:57
Autor: spp
W dniu 2012-01-23 12:00, humanizm wpolsce pisze:

[...]

A dlaczego nie oburza Ciebie przejęcie nadpłaty za siostrę?

--
spp

Data: 2012-01-23 12:07:35
Autor: Slawek Kotynski
W dniu 2012-01-23 11:35, Andrzej Lawa pisze:
[...]

Proszę mnie skorygować, ale chyba może przeprowadzić postępowanie
spadkowe i zrzec się spadku, jednocześnie nie przejmując
żadnych zobowiązań?

mjk

Data: 2012-01-23 12:09:28
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 23.01.2012 12:07, Slawek Kotynski pisze:

Proszę mnie skorygować, ale chyba może przeprowadzić postępowanie
spadkowe i zrzec się spadku, jednocześnie nie przejmując
żadnych zobowiązań?

Tak, spadek można odrzucić, ale jeśli jeszcze nie minęło 6 miesięcy.

Data: 2012-01-23 12:14:16
Autor: spp
W dniu 2012-01-23 12:07, Slawek Kotynski pisze:

[...]

Po śmierci - nie można, można spadek odrzucić... a wtedy wszystko przechodzi na dzieci. :(

--
spp

Data: 2012-01-23 12:22:49
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 23.01.2012 12:14, spp pisze:

Proszę mnie skorygować, ale chyba może przeprowadzić postępowanie
spadkowe i zrzec się spadku,

Po śmierci - nie można, można spadek odrzucić... a wtedy wszystko
przechodzi na dzieci. :(

Ale tylko "z dobrodziejstwem inwentarza"... swoją drogą ciągle nie mogę
się dowiedzieć, kto za spis inwentarza będzie płacił ;)

Data: 2012-01-23 12:34:40
Autor: spp
W dniu 2012-01-23 12:22, Andrzej Lawa pisze:

[...]

Hmm, w moim przypadku otrzymałem wezwanie do zapłaty z zastrzeżeniem, że w przeciwnym razie zostanie przeprowadzona egzekucja z majątku zmarłego.

--
spp

Data: 2012-01-23 03:41:00
Autor: humanizm wpolsce
On 23 Sty, 12:34, spp <spp-to...@gazeta.pl> wrote:

> Ale tylko "z dobrodziejstwem inwentarza"... swoj drog ci gle nie mog
> si dowiedzie , kto za spis inwentarza b dzie p aci ;)

Hmm, w moim przypadku otrzyma em wezwanie do zap aty z zastrze eniem, e
w przeciwnym razie zostanie przeprowadzona egzekucja z maj tku zmar ego.

--
spp

Ale zmarła nie miała już żadnego majątku bo przepisanie mieszkania z
jego zawartością nastąpiło przed zgonem.

Data: 2012-01-23 08:11:49
Autor: witek
On 1/23/2012 5:41 AM, humanizm wpolsce wrote:

Ale zmarła nie miała już żadnego majątku bo przepisanie mieszkania z
jego zawartością nastąpiło przed zgonem.

ale ty masz

Data: 2012-01-23 13:03:37
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 23.01.2012 12:41, humanizm wpolsce pisze:

Ale zmarła nie miała już żadnego majątku bo przepisanie mieszkania z
jego zawartością nastąpiło przed zgonem.

Dlaczego kłamiesz? Sam pisałeś, że istniała jakaś nadpłata. To po pierwsze.

Po drugie w pewnych okolicznościach wierzyciele mogą ścigać obdarowanego
przez dłużnika za jego długi - patrz: skarga pauliańska.

Data: 2012-01-23 12:40:24
Autor: spp
W dniu 2012-01-23 12:34, spp pisze:

[...]

A nawet dokładniej '... do jego wysokości'.
--
spp

Data: 2012-01-23 12:41:34
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 23.01.2012 12:34, spp pisze:

[...]

Ciekawe co się dzieje w przypadku masy spadkowej nie przekraczającej zera ;)

A! Czy czasem nie będą mogli się czepnąć tej darowizny? W ramach
zachowku można się przyczepić... a nie mogę teraz szperać w KC...

Data: 2012-01-23 08:07:15
Autor: witek
On 1/23/2012 2:51 AM, Andrzej Lawa wrote:
[...]

dla usciszlenia
nie potem dziedzicza, tylko juz odziedziczli
"potem" to będą mieli papierek na podstawie ktorego beda mogli twierdzic, ze to jest ich.

przejęcie nadpłaty za prąd po zmarłym sublokatorze