przejście dla pieszych, "jednak"

Data: 2014-09-16 19:39:18
Autor: t-1
przejście dla pieszych, "jednak"
W dniu 2014-09-16 17:30, m pisze:
Witam,

Tak sobie do poduszki czytam PORD i tam mam:

Art 13, pkt 2.
" Przechodzenie przez jezdnię poza przejściem dla pieszych jest
dozwolone, gdy odległość od przejścia przekracza 100 m. Jeżeli jednak
skrzyżowanie znajduje się w odległości mniejszej niż 100 m od
wyznaczonego przejścia, przechodzenie jest dozwolone również na tym
skrzyżowaniu."

Chodzi mi o "Jeżeli jednak skrzyżowanie znajduje się w odległości....".
Ja to rozumiem tak, że mogę olać przejścia na prawie każdym skrzyżowaniu
i iść którędy chcę, bo prawie każde skrzyżowanie jest w odległości
mniejszej niż 100m od przejścia.

Podejrzewam że to nie jest prawidłowa interpretacja. Ale im bardziej
czytam, tym bardziej mi tak wychodzi.

Gdzie popełniam błąd?

p. m.

Ja to inaczej rozumiem.
Można przechodzić przez jezdnię tylko na wyznaczonym przejściu lub w dowolnym miejscu w odległości większej niż 100m. od tego przejścia.
Chyba, że bliżej niż 100m. jest jakieś skrzyżowanie.
Wtedy można też na nim.
Prawdopodobnie to skrzyżowanie staje się nowym punktem odniesienia dla następnych 100m.

Ze zdania "Jeżeli jednak skrzyżowanie znajduje się w odległości mniejszej niż 100m...". wynika tyle, że możesz przejść na tym skrzyżowaniu mimo, że jest to bliżej niż 100m.

Natomiast skąd pogląd, że prawie każde skrzyżowanie jest w odległości mniejszej niż 100m. od przejścia? Nie liczymy przecież przejść na skrzyżowaniu.
I co to zmienia, nawet gdyby tak było?

Data: 2014-09-17 19:17:41
Autor: J.F.
Użytkownik "t-1"  napisał w wiadomości
[...]

Innymi slowy - mozesz przechodzic przez jezdnie
a) na wyznaczonym przejsciu, lub
b) na skrzyzowaniu bez wyznaczonego przejscia, lub
c) w dowolnym innym miejscu, jesli do przejscia jest ponad 100m

Prawdopodobnie to skrzyżowanie staje się nowym punktem odniesienia dla następnych 100m.

No nie, nic takiego tam nie ma zapisanego, tu juz nadinterpretujesz.

J.

przejście dla pieszych, "jednak"